Το 5ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά την Κυριακή 21 Απριλίου από το ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1, είχε μεγάλο νικητή τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος σε μια επίδειξη δύναμης σημείωσε δύο νίκες, στο Sprint και στον κυρίως αγώνα, και αναδείχτηκε ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα.
Μετά το σχόλιο του Σαρλ Λεκλέρ ότι ο Κάρλος Σάινθ “μάχεται πιο έντονα με μένα παρά με τους άλλους” στο Σάββατο, ο Ισπανός βγήκε στην αντεπίθεση λέγοντας ότι κατά το GP της Κυριακής “η μάχη μας με τον Σαρλ στην εκκίνηση μας κόστισε πολύ” - ενώ ο ισπανικός Τύπος κατηγόρησε καυστικά τον Μονεγάσκο για αυτή την “επικίνδυνη κίνηση” στον Σάινθ.
Μετά το GP Κίνας, που στο οποίο ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι “είχα την περισσότερη υποστροφή από ποτέ στη ζωή μου”, ο πρώην ομόλογος του Βρετανού στη Mercedes Νίκο Ρόσμπεργκ χαρακτήρισε “δικαιολογία” όσα είπε ο 39χρονος για το λάθος ρυθμίσεων το Σάββατο - κι ο Τζορτζ Ράσελ διέψευσε τον Λιούις ότι ακολούθησε διαφορετικό δρόμο από εκείνον στο στήσιμο της W15.
Στο πρώτο GP της Κίνας μετά από 5 χρόνια, ο Γκουάνιου Τσόου έζησε τα παιδικά όνειρα που έκανε πριν από 20 χρόνια, φορώντας στην κερκίδα της πίστας της Σαγκάης ένα καπελάκι της Ferrari.
Η McLaren έφτασε στη Σαγκάη προετοιμασμένη -όπως δήλωνε- για ένα δύσκολο τριήμερο, και ο Λάντο Νόρις μάλιστα έβαλε χθες στοίχημα ότι θα τερμάτιζε σήμερα 35 δευτερόλεπτα πίσω από της Ferrari - πριν τις κερδίσει και ανέβει εντέλει στο βάθρο του GP της Κίνας.
Η ελπίδα του Σαρλ Λεκλέρ για το βάθρο στο GP Κίνας εξανεμίστηκε όταν διαπίστωσε τον απρόσμενο, όπως τον χαρακτήρισε, ρυθμό αγώνα της McLaren, η οποία ανέβηκε εντέλει στο πόντιουμ με τον Λάντο Νόρις. “Τώρα έχουμε ανάγκη τις αναβαθμίσεις της Ίμολα”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.
Μετά τη νέα του επιβλητική νίκη, στο GP της Κίνας, ο Μαξ Φερστάπεν έπλεξε το εγκώμιο της Red Bull RB20, καθώς με την ασύλληπτη συμπεριφορά του κορυφαίου μονοθεσίου της Formula 1 οικοδόμησε τρεις φορές διαφορά στην κορυφή του αγώνα της Σαγκάης.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει στο GP Κίνας την 4η φετινή του νίκη σε 5 αγώνες και την 58η της καριέρας του, σε έναν αγώνα που έγινε απρόβλεπτος με δύο διαδοχικά οχήματα ασφαλείας στο μέσον του και επέτρεψε στον Λάντο Νόρις με την εξαιρετική του στρατηγική και απόδοση της McLaren να μπει ανάμεσα στον Ολλανδό και στον Σέρτζιο Πέρεζ στο βάθρο.
Ο Σαρλ Λεκλέρ διευκρίνισε ότι οι ρυθμίσεις που επέλεξε για το cavallino έγιναν με γνώμονα τη θυσία των σημερινών δοκιμών κατάταξης στη Σαγκάη για χάρη του ρυθμού αγώνα στο αυριανό GP της Κίνας - όμως δεν περίμενε πως θα έκαναν την SF-24 πιο αργή από την Aston Martin και τη McLaren. Τι είπε ο Κάρλος Σάινθ για το ατύχημά του.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι η 18η θέση του στην εκκίνηση του GP της Σαγκάης οφείλεται σε έναν πειραματισμό που έκανε με τις ρυθμίσεις της Mercedes W15 μετά την επιτυχία της 2ης θέσης του στον αγώνα Sprint, πιστεύοντας ότι δεν θα μπορούσε να πάει τίποτα χειρότερα. “Αλλά πήγε”, είπε στο τέλος των κατατακτήριων.
Στο άγνωστο της πίστας της Σαγκάης, που είχε 5 χρόνια να επισκεφτεί η Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε και πάλι κατακτώντας άλλη μία επιβλητική πολ ποζίσιον, με διαφορά σχεδόν 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον ομόλογό του στη Red Bull Σέρτζιο Πέρεζ και τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston - που άφησε πίσω του σε σχηματισμό τις δύο McLaren και τις δύο Ferrari .
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασε τα παράπονά του μετά το τέλος του Sprint της Κίνας για τον τρόπο που ο Κάρλος Σάινθ αμύνθηκε στη μεταξύ τους μάχη, που έφερε την επαφή των δύο Ferrari SF-24 στον 16ο γύρο. Τι δήλωσε ο Ισπανός για το συμβάν.
Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος για τη 2η θέση που κατέκτησε στον αγώνα Sprint της Κίνας, επιστρέφοντας μετά από πολλούς και δύσκολους αγώνες σε ρόλο πρωταγωνιστή - ενώ παράλληλα δήλωσε ότι έμαθε πολλά σήμερα για τη Mercedes W15 που θα του φανούν πολύ χρήσιμα για το αυριανό GP της Σαγκάης.
Παρότι εκκίνησε από την 4η θέση, ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει το πρώτο φετινό Sprint της Formula 1, στο πλαίσιο του GP Κίνας. Ο Λιούις Χάμιλτον κράτησε τη 2η θέση για το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, τρίτος στο βάθρο ο Σέρζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20.
Σε στεγνή άσφαλτο ο Λιούις Χάμιλτον δεν πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει κάποια από τις πρώτες θέσεις στον αυριανό αγώνα Sprint (20/04, 06:00) της Κίνας, μετά τη δεύτερη θέση της εκκίνησης που κατέκτησε στο Sprint Qualifying.
Στις ελεύθερες δοκιμές και στο Sprint Qualifying στη Σαγκάη, μία ανεξήγητη φωτιά άναψε στο ίδιο ακριβώς σημείο στο γρασίδι στην άκρη της πίστας - και οι εκπρόσωποι της FIA ακόμα προσπαθούν να διαπιστώσουν την αιτία που την προκάλεσε.
Ο χρόνος που χάρισε στον Λάντο Νόρις την πολ ποζίσιον του αγώνα Sprint στην Κίνα, στον τελευταίο γύρο του οδηγού της McLaren στο SQ3, ακυρώθηκε και μετά αποδόθηκε ξανά στον Άγγλο από τους αγωνοδίκες. Διαβάστε πώς ελήφθη αυτή η πρωτόγνωρη απόφαση.
Σε ένα εκπληκτικό φινάλε του Sprint Qualifying του GP Κίνας, υπό βροχή ο Λάντο Νόρις κατάφερε να κατακτήσει την πολ ποζίσιον του αυριανού αγώνα Sprint της Σαγκάης, εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον και τον Φερνάντο Αλόνσο. Στην 4η θέση ο Μαξ Φερστάπεν.
Στην πρώτη και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου του GP Κίνας, τον πρώτο χρόνο σημείωσε ο Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24, με διαφορά 0,3'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τις δύο Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ.
Η F1 επιστρέφει μετά από 5 χρόνια στην Κίνα αυτό το τριήμερο (19-21 Απριλίου) για το 5ο GP του πρωταθλήματος του 2024. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου που περιλαμβάνει τον πρώτο αγώνα Sprint της χρονιάς.
Το ερχόμενο τριήμερο (19-21/04) στη Σαγκάη, στο 5ο GP της F1 για το 2024, θα διεξαχθεί ο πρώτος από τους έξι φετινούς μικρούς Σαββατιάτικους αγώνες Sprint. Διαβάστε πώς άλλαξε το πρόγραμμα των 6 αυτών αγωνιστικών τριημέρων και ό,τι πρέπει να ξέρετε για τα Sprint της Formula 1.
Πέντε χρόνια έχουν περάσει από το προηγούμενο GP Κίνας, και μετά από τις τέσσερις διαδοχικές ματαιώσεις του αγώνα λόγω της πανδημίας η Formula 1 έχει αλλάξει ριζικά. Διαβάστε 8 από τις μεγαλύτερες αλλαγές της σε σχέση με τον αγώνα της Σαγκάης το 2019.
Με αφορμή την επιστροφή της Formula 1 στην Κίνα μετά από τέσσερα χρόνια, ανατρέχουμε στο εντελώς αναπάντεχο και πρωτοφανές ατύχημα που είχε εκεί ο Σεμπαστιάν Μπουεμί με την Toro Rosso το 2010.