Μετά τη “ρουλέτα” του GP Βραζιλίας, ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί πλέον ρεαλιστικά να “τινάξει τη μπάνκα” στο Λας Βέγκας εξασφαλίζοντας στον επόμενο αγώνα της Formula 1, στην αμερικανική “πόλη της αμαρτίας” στις 24 Νοεμβρίου, το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ένας δεύτερος ισχυρισμός -μετά από τη φερόμενη εμπλοκή του στο αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας 2023- από πληροφοριοδότες βαραίνει τον πρόεδρο της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ: αυτή τη φορά για τη φερόμενη πίεση να μην δοθεί έγκριση στο σιρκουί του Λας Βέγκας.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, πήρε θέση για τη -φερόμενη- στάση του στην -"άδικη", όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε- ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση που επεβλήθη στον Κάρλος Σάινθ, μετά το συμβάν των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας. Και η θέση του είναι αρκετά αμείλικτη.
Μετά τον Μαξ Φερστάπεν, και ο Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε πως προτιμά πιο παραδοσιακές πίστες, λέγοντας πως τα μονοθέσια της Formula 1 "είναι φτιαγμένα για τη Σουζούκα, τη Βαρκελώνη ή το Σίλβερστοουν".
Αν το GP Σιγκαπούρης ήταν μία παρένθεση, και στη Βραζιλία η McLaren έφτασε πιο κοντά από ποτέ έως τότε στη Red Bull, στο Λας Βέγκας -στο προτελευταίο GP της F1 2023- η RBR για πρώτη φορά φέτος κινδύνευσε να χάσει επί ίσοις όροις - από τη Ferrari που τα έκανε όλα τέλεια, αλλά είχε παροιμιώδη ατυχία.
Ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε ότι η σφοδρότητα του ατυχήματος του Κάρλος Σάινθ στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Λας Βέγκας ήταν πολύ σοβαρότερη από όσο πιστεύεται - και θα μπορούσε να είχε ακόμα χειρότερες συνέπειες.
Ο Σαρλ Λεκλέρ δήλωσε πεποισμένος ότι θα είχε κερδίσει το GP του Λας Βέγκας, εκμεταλλευόμενος της στρατηγική ενός πιτ-στοπ (έναντι των δύο του Μαξ Φερστάπεν) που είχε επιλέξει, αν δεν έβγαινε το όχημα ασφαλείας στον 25ο γύρο.
Ο Λάντο Νόρις πήρε το πράσινο φως από το νοσοκομείο στο οποίο πήγε για προληπτικές εξετάσεις μετά το σφοδρό του ατύχημα στον 4ο γύρο του GP του Λας Βέγκας. Η McLaren εντόπισε την πιθανή αιτία του συμβάντος.
Μια από τις κορυφαίες νομικές εταιρείες της Νεβάδα με την ονομασία Dimopoulos ξεκίνησε τις νομικές διαδικασίες για να διεκδικήσει αποζημιώσεις για τους θεατές που απομακρύνθηκαν από τις κερκίδες του GP του Λας Βέγκας στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε εκ νέου γνωστή την αντιπάθειά του για αγώνες-σόου σαν το GP του Λας Βέγκας, λέγοντας πως στερούνται του πάθους που συναντά στη Μόντσα ή στο Σπα - Τι είπε ο Ολλανδός για την απώλεια της πολ ποζίσιον στις δοκιμές κατάταξης.
Παρότι ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε την πολ ποζίσιον του Λας Βέγκας με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Μαξ Φερστάπεν, που είναι τεράστια για τα δεδομένα -ειδικά τα φετινά- της F1, είπε ότι είναι απογοητευμένος με τους γύρους του στο Q3 - Σάινθ: “Είμαι πολύ δυσαρεστημένος από την ποινή αλλά προσπαθώ να μην το δείχνω”.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε επιβλητικά την πολ ποζίσιον για το GP του Λας Βέγκας, στο κυριαρχικό 1-2 της Ferrari με τον Κάρλος Σάινθ, 4 δέκατα του δευτερολέπτου μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν - που θα εκκινήσει αύριο (19/11, 08:00) από την πρώτη σειρά λόγω της ποινής 10 θέσεων του Ισπανού.
Ο Τζορτζ Ράσελ, ο Όσκαρ Πιάστρι και ο Λόγκαν Σάρτζεαντ μοιράστηκαν τις τρεις πρώτες θέσεις στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας, η οποία έληξε πέντε λεπτά πριν την καρό σημαία λόγω ατυχήματος του Άλεξ Άλμπον.
Η Ferrari βρίσκεται εμπρός σε μια μεγάλη ευκαιρία να σκοράρει τη δεύτερη φετινή της νίκη, δεδομένης της συμβατότητας της SF-23 με το σιρκουί του Λας Βέγκας, συνεπώς η ποινή 10 θέσεων που επεβλήθη στον Κάρλος Σάινθ -χωρίς κανένα φταίξιμο της Scuderia- είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την ομάδα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους Κάρλος Σάινθ και Φερνάντο Αλόνσο και 9 δέκατα από τον Μαξ Φερστάπεν στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Λας Βέγκας, αποδεικνύοντας την ταχύτητα της Ferrari - που ελπίζει πλέον μόνο στο Μονεγάσκο, μετά την ποινή 10 θέσεων που επεβλήθη στον Σάινθ.
Οι αγωνοδίκες του GP του Λας Βέγκας κάλεσαν τη Ferrari σε απολογία για την αλλαγή πλειάδας μηχανικών μερών της SF-23 του Κάρλος Σάινθ, παρότι η Scuderia αναγκάστηκε να τα αλλάξει λόγω της ζημιάς που προκλήθηκε από κακοτεχνία της πίστας. Όμως, οι κανονισμοί της F1 δεν έχουν κανέναν όρο που να εξαιρεί την ποινή για την υπέρβαση του ορίου μηχανικών μερών.
Η FIA και η F1 προσπαθούν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα των καλυμμάτων των υπονόμων στην επιφάνεια του σιρκουί του Λας Βέγκας και να εξασφαλίσουν τη διεξαγωγή της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στις 12:00 ώρα Ελλάδος - δηλαδή 2:00 τη νύχτα στην πόλη της Νεβάδας.
H Formula 1 βρίσκεται για πρώτη φορά μετά από το 1982 στο Λας Βέγκας, για το GP στη έρημο της Νεβάδα που θα διεξαχθεί το Σαββατόβραδο στους δρόμους -και εμπρός από τα πιο εμβληματικά σημεία και κτήρια- της πόλης του τζόγου. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου.
Οι αγωνοδίκες διέκοψαν οριστικά την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας μετά από μόλις 8,5 λεπτά, καθώς τα καλύμματα των υπονόμων της πίστας διέλυσαν το δάπεδο της Ferrari του Κάρλος Σάινθ και ακόμη δύο μονοθεσίων.
Η ομοιότητα -από πλευράς αεροδυναμικών προδιαγραφών- του σιρκουί του Λας Βέγκας με τη Σιγκαπούρη και τη Μόντσα, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες, κάνουν τον Ισπανό και τη Scuderia αισιόδοξους για το τριήμερο στην έρημο της Νεβάδα.
Οι εντυπώσεις του Μαξ Φερστάπεν για τη μεγάλη φιέστα της F1 αυτό το τριήμερο στο Λας Βέγκας επιδεινώνονται διαρκώς, με αποκορύφωμα το βράδυ της Τετάρτης με την τελετή έναρξης του αγώνα και τα άλλα σόου - στα οποία, όπως είπε, ένιωθε “σαν κλόουν”.
Μετά τη Ferrari, οι Red Bull, Williams και Alpine θα αγωνιστούν με ιδιαίτερους χρωματισμούς στα μονοθέσιά τους στη φιέστα του τριημέρου στην πόλη του τζόγου - στο πρώτο GP του Λας Βέγκας μετά το 1982.
Η επιστροφή της Formula 1 στο Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο μοιάζει καταδικασμένη να πετύχει, με δεδομένη την επιθυμία της αμερικανικής Liberty Media να μετατρέψει το σπορ σε ένα παγκόσμιο σόου. Όμως, πριν από 41 χρόνια η επίσκεψη της F1 στην πόλη του τζόγου ήταν απλώς καταδικασμένη.