H Lancia αφήνει υπόνοιες επιστροφής στο WRC
Η ιταλική εταιρεία, που έγραψε ορισμένες από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία των ράλι τις δεκαετίες του 1970-’80 και μέχρι τις αρχές του ‘90, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γυρίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά την παρουσίαση της νέας Ypsilon και την αναβίωση του εμβλήματος HF.
Κάτω από την “ομπρέλα” του ομίλου Stellantis, η Lancia αναγεννήθηκε μετά από μιάμιση δεκαετία σχετικής απραξίας, και τον προηγούμενο μήνα παρουσίασε το πρώτο της καινούριο αυτοκίνητο - τη νέα γενιά της Ypsilon, που αρχικά θα διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρική και έπειτα θα αποκτήσει και υβριδικές εκδόσεις.
Η Ypsilon, το 2025, θα αποκτήσει και την κορυφαία έκδοση Ypsilon HF, με τα διάσημα αρχικά -που σημαίνουν High Fidelity (Υψηλή Αξιοπιστία)- τα οποία κοσμούσαν το ρύγχος των μυθικών Fulvia, Stratos και Deltaστις ειδικές διαδρομές του πλανήτη, διασκευασμένα για τους αγώνες από την ένδοξη ομάδα HF Lancia Racing Team που ίδρυσε ο Τσέζαρε Φιόριο το 1963.
Η Lancia κατέκτησε 10 παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών την περίοδο 1974-’92, και ο διευθύνων σύμβουλός της, Λούκα Ναπολιτάνο, άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να δούμε και σύγχρονα rallycars από την αναγεννημένη ιταλική εταιρεία.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η Lancia αρχικά φέρεται ότι θα μπει στα χαμηλότερα σκαλοπάτια των ράλι, και συγκεκριμένα στην κατηγορία Rally4. Προς το παρόν δεν έχει τεθεί κάποιος στόχος ή χρονικός ορίζοντας για την κορυφαία κατηγορία του WRC, Rally1.
Άλλωστε, η Lancia μπορεί να βασίσει τα αρχικά της αγωνιστικά Rally4 της Ypsilon σε rallycars που ήδη διαθέτει ο όμιλος Stellantis: τα Peugeot 208 Rally4 και Opel Corsa Rally4, που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και κοινά μηχανικά μέρη, όπως τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάρτηση.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της αναβίωσης του συμβόλου HF, ο Ναπολιτάνο τόνισε: “Μετά την παρουσίαση της νέας Lancia Ypsilon, του πρώτου αυτοκινήτου της ολοκαίνουριας εποχής μας, κάνουμε άλλο ένα βήμα στο δρόμο προς την Αναγέννηση, για να δώσουμε έμφαση στην πιο άγρια και καινοτομική πλευρά της εταιρείας και της αφοσίωσης σε μοντέλα επιδόσεων. Αν θα γυρίσουμε στα ράλι; Το δουλεύουμε”.
Η επιστροφή της Lancia στην κορυφαία κατηγορία του WRC είναι συνυφασμένη με τις επιλογές της FIA για το τεχνικό μέλλον του σπορ. Τα αυτοκίνητα Rally1 θα αποχωριστούν τις υβριδικές μονάδες ισχύος και θα υποστούν κι άλλους περιορισμούς στην απόδοση των θερμικών κινητήρων και στην αεροδυναμική, προκειμένου να πέσουν πιο κοντά στην απόδοση των Rally2.
Στους νέους κανονισμούς του 2026, η FIA σκοπεύει να μειώσει την ισχύ των νέων Rally1 στους 330 ίππους και να βάλει όριο κόστους κάθε αυτοκινήτου στις 400.000 ευρώ, καθώς και να μεγαλώσει τις διαστάσεις του χωροδικτυώματός τους. Παράλληλα, η FIA εργάζεται και στη θέσπιση ξεχωριστής κατηγορίας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.