Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι Καλλιθέας ζητούν να μην αλλάξει χαρακτήρα η Μαρίνα της περιοχής
Το μεσημέρι της Δευτέρας (20/5) οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι που εδρεύουν στην Καλλιθέα έδωσαν συνέντευξη Τύπου στην οποία αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την κάκιστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Μαρίνα της περιοχής, ενώ κατηγόρησαν τον Δήμαρχο ότι θέλει να τους εκδιώξει από αυτή.
Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι που εδρεύουν στην Καλλιθέα έδωσαν το μεσημέρι της Δευτέρας (20/05) συνέντευξη Τύπου στην οποία αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την κάκιστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Μαρίνα της περιοχής, ενώ κατηγόρησαν τον Δήμαρχο ότι θέλει να τους εκδιώξει από αυτή.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στο πάνελ βρέθηκαν και μίλησαν ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ, Ιωάννης Σαμαρτζής, ο πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, Σπύρος Πούλος, ο πρόεδρος του ΙΟΠ-ΔΕΗ, Αριστείδης Ρούσης, ο Γενικός Γραμματέας της ΕΙΟ, Λάκης Παπαθανασίου και ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ, Ανδρέας Αντωνόπουλος.
Πρώτος πήρε το λόγος ο Αριστείδης Ρούσης. Ο πρόεδρος του ΙΟΠ-ΔΕΗ αναφέρθηκε στο έργο που προσφέρουν τα σωματεία στην ιστιοπλοΐα τονίζοντας μεταξύ άλλων: "Εδώ και δεκαετίες κυριολεκτικά χιλιάδες παιδιά στελέχωσαν τα αθλητικά μας τμήματα σε πλήθος κατηγοριών σκαφών, ήρθαν σε επαφή με το υγρό στοιχείο και τους θαλάσσιους στίβους. Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι ο Δήμος είναι ουσιαστικά απών από τα προγράμματα άθλησης στην Ιστιοπλοΐα, εδώ και αρκετά χρόνια".
Στη συνέχεια τόνισε: "Σημειώνουμε ενδεικτά για το 2018 ότι τα ναυταθλητικά μας σκαφή ανοικτής θαλάσσης, με χιλιάδες αθλητές συνολικά ως πληρώματα, είχαν συνολικά 840 τερματισμούς σε επίσημες ιστιοδρομίες του πρωταθλήματος της ΕΙΟ, διανύοντας συνολικά 20.000 δύσκολα και επίπονα ναυτικά μίλια, δηλαδή τη μισή περίμετρο της γης!
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι πλέον ξεκάθαρο, ακόμα και στους πιο δύσπιστους, ότι εμείς δεν είμαστε οι "σκαφάτοι" που λέει ο κ. Δήμαρχος, προσπαθώντας να περάσει στην κοινή γνώμη μία όχι πραγματική εικόνα για τους Ναυταθλητικούς Ομίλους που δεν συνάδει με την ιστορία, τις επιτυχίες και την προσφορά μας στη νεολαία της Καλλιθέας, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο χώρο, όπως είναι οι θαλάσσιοι στίβοι".
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Σπύρος Πούλος. Ο πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, αναφέρθηκε στο κομμάτι των αγωγών που έχουν γίνει πριν από λίγες ημέρες: "Στις 15/4/2019 λίγες μέρες πριν τις Δημοτικές εκλογές του 2019, ο Πρόεδρος του ΠΑΑ καταθέτει αγωγές κατά μελών των ομίλων για αδικοπραξία και παράνομο πλουστιμό απαιτώντας λιμενικά τέλη για το διάστημα μεταξύ του 2013 και 2016. Μάλιστα, η επιλογή των 18 ήταν αντισυνταγματική αφού δημόσια παραδέχτηκαν πως το κριτήριο ήταν να μην είναι δημότες Καλλιθέας. Θεωρούμε πως αυτή η ενέργεια έχει δύο στόχους. Ο πρώτος είναι ξεκάθαρα προεκλογικός. Θέλει ο απερχόμενο Δήμαρχο να πει πως αυτά που δεν εισέπραξε η προηγούμενη διοίκηση, τα διεκδικεί αυτός. Ξέρει πως πριν τις 30/1/17 δεν υπήρχε το νομικό πλαίσιο για να εισπράξει λιμενικά τέλη, διότι είχε εγκριθεί ο Κανονισμός Λειτουργίας Ναυταθλητικής Μαρίνας και μάλιστα λόγω καθυστερήσεων και παραλείψεων του Δήμου.
Ξέρει από το πόρισμα ελέγχου των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης το 2016 πως τον συμβούλευσαν να έρθει σε συνεννόηση με τους χρήστες για κοινόχρηστα έως ότου εγκριθεί ο Κανονισμός. Ξέρει από το ίδιο πόρισμα πως θα έπρεπε να υπάρξει πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής της Μαρίνας που δεν υπάρχει ακόμα.
Ξέρει πως δεν είχε μέχρι τον Αύγουστο του 2016 Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική για τα μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης της Μαρίνας έγγραφο απαραίτητο για την έγκριση του κανονισμού. Και ενώ τα ξέρει όλα αυτά προχώρησε σε αγωγές κατά Ναυταθλητικών σκαφών και μόνο.
Ο δεύτερος στόχος προφανώς είναι να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργίας μα ώστε σε περίπτωση που εκλεγεί ξανά Δήμαρχος να μπορέσει πιο εύκολα να πάρει τις εγκαταστάσεις τις οποίες εποφθαλμιά προφανώς για να τις εκμεταλλευτεί εμπορικά. Έκανε αμέσως σύμβαση ελλιμενισμού με ημερόπλοιο 70 μέτρων. Και μάλιστα στο Φορέα Διαχείρισης καταλογίστηκαν πρόστιμα από το Λειμεναρχείο Σαρωνικού και αναγκάστηκε ο Δήμος το Νοέμβριο του 2017, λίγους μήνες μετά την έγκρισή του να τροποποιήσει τον Ειδικό Κανονισμό αυξάνοντας το επιτρεπόμενο μήκος σκαφών από 60 σε 80 μέτρα φωτογραφίζοντας ουσιαστικά το ημερόπλοιο. Η αλήθεια είναι ότι το ημερόπλοιο είναι άκρως επικίνδυνο να κινείται στους ίδιους θαλάσσιους χώρους με τους αθλητές μας. Τι θα γίνει εάν συμβεί ατύχημα;"
Ο χώρος της Μαρίνας σήμερα
Επόμενος που μίλησε ήταν ο Ιωάννης Σαμαρτζής. Ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ είπε μεταξύ άλλων: "Ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Κάρναβος και ο Πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης της Μαρίνας ΝΠΔΔ ΟΠΑΑ "Γιάννης Γάλλος" κ. Ευσταθίου, εδώ και ένα μήνα μέσω επίσημων δηλώσεών τους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22/4/2019, αλλά και μέσω δημοσιευμάτων σε προσφιλές σε αυτούς δημοσιογραφικό μέσο, προβαίνουν σε δηλώσεις, εκφράσεις και υπονοούμενα καταφρονητικά και ατιμωτικά, που προσβάλλουν την τιμή, υπόληψη και ιστορία των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, διαβάλλουν την εικόνα μας έναντι των δημοτών, υποβαθμίζουν το έργοα μας και ακόμα εμμέσως υπονομεύουν τον καθημερινό μας αγώνα για ανάπτυξη και διάδοση του Ναυταθλητισμού, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία μας και τις σημαντικότατες αθλητικές και αγωνιστικές μας δραστηριότητες".
Στη συνέχεια ο κ. Σαμαρτζής έκανε μία αναδρομή στο πώς οι Ναυταθλητικοί Όμιλοί βρέθηκαν σε αυτό το σημείο που φιλοξενούνται σήμερα και αναφέρθηκε στο πόρισμα της Έκθεσης από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που διενεργήθηκε το 2016 στο οποίο σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ επισημαίνονται οι παραλείψεις και καθυστερήσεις του Δήμου Καλλιθέας και του διαχειριστή της Ναυταθλητικής Μαρίνας "ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος" στην εκπλήρωση βασικών συμβατικών υποχρεώσεών τους.
Έπειτα μίλησε ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ, Ανδρέας Αντωνόπουλος και αναφέρθηκε στην έκθεση πραγματοσύνης για την ασφάλεια Ναυταθλητικής Μαρίνας που ζήτησαν οι τέσσερις όμιλοι. Αφού αναφέρθηκαν όλες οι παραλήψεις που διαπιστώθηκαν ο κ. Αντωνόπουλος είπε: "Συνεπώς, η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας δεν συντηρείται. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εισπράττουν από παντού και να μην επιστρέφουν για συντήρηση σχεδόν τίποτα. Για το 2019 ο κωδικός του προϋπολογισμού του ΟΠΑΑ για τη συντήρηση της Ναυταθλητικής Μαρίνας είναι 1.000 ευρώ, όταν τα έσοδά τους ήταν 500.000 ευρώ, όπως οι ίδιοι λένε δημόσια.
Ο τελευταίος που μίλησε ήταν ο Λάκης Παπαθανασίου. Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΙΟ, τόνισε μεταξύ άλλων: "Η ουσία του θέματος είναι αν ο Δήμος Καλλιθέας θέλει να καταλάβει τι επένδυση γίνεται εδώ. Υπάρχει μεγαλύτερη επένδυση από αυτήν εδώ στο Δήμο Καλλιθέας. Αναρωτήθηκε κανείς από τον Οκτώβριο που ήρθαν οι αθλητές μέχρι σήμερα πόσα λεφτά άφησαν στο Δήμο; Πόσα χρήματα έδωσαν στα ξενοδοχεία; Πόσα χρήματα έδωσαν για βενζίνη, για φαγητό και όλα τα δικά τους έξοδα; Το κουμπί είναι ότι τη Ναυταθλητική Μαρίνα πάνε να την κάνουν εμπορική. Αυτό που κρύβεται από πίσω πιστεύω ότι είναι συμφέροντα. Αν ο Δήμος επιθυμούσε ή επιθυμεί τον αθλητισμό να το ξεκαθαρίσει μία και καλή".
Στη συνέχεια απάντησαν σε ερωτήσεις των εκπροσώπων του Τύπου που βρέθηκαν στο χώρο της εκδήλωσης. Όλοι οι παρευρισκόμενοι στο πάνελ εξέφρασαν την επιθυμία τους να βρεθεί λύση χωρίς να φτάσει η υπόθεση στα άκρα και αποκάλυψαν ότι θα συνεχίσουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την κατεύθυνση ακόμα και εάν ο νυν Δήμαρχος Καλλιθέας επανεκλεγεί. Επιπρόσθετα αναφέρθηκαν στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα FINN το οποίο φιλοξενήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη συγκεκριμένη Μαρίνα το προηγούμενο διάστημα.