Οι αλλαγές που θα προκύψουν στα δεδομένα της κυκλοφορίας μετά την ψήφιση και την εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ. είναι πολλές και σε αυτές περιλαμβάνονται κάποιες με ιδιαίτερη ευαισθησία από τη μεριά του νομοθέτη.
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιανουάριο, περιλαμβάνει πολλαπλές και ριζικές αλλαγές στην προσπάθεια να μπει μια τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της Ελλάδας. Και οι αλλαγές αυτές αφορούν και στα δίκυκλα κάθε είδους, τα οποία η κυβέρνηση ενθαρρύνει ως λύση στο κομφούζιο.
Ένας θάνατος ήταν για άλλη μια φορά η αιτία για να ληφθούν μέτρα αλλά πάλι, όχι από τον κρατικό μηχανισμό αρχικά αλλά από μια ιδιωτική πρωτοβουλία που δεν είχε να κάνει με τον Κ.Ο.Κ.
Έτοιμος για ψήφιση από τη Βουλή είναι ο νέος Κ.Ο.Κ., ο οποίος περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και προβλέπει κάποια ενδιαφέροντα νέα δεδομένα για την κίνηση και τη μικροκινητικότητα.
Η “αναστάτωση” των τελευταίων ετών με την ασυνήθιστα έντονη κακοκαιρία που πλήττει τη χώρα για ορισμένες περιόδους κατά τους χειμερινούς μήνες, έχει επιφέρει αλλαγές στις υποχρεώσεις των οδηγών.
Στην τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στα εγκαίνια της έκθεσης αυτοκινήτου, μεταφέρθηκε το μήνυμα για τη σημασία που δίνει το κράτος στον ευρύτερο τομέα της αυτοκίνησης και της κινητικότητας.
Ένα νέο “έξυπνο” σύστημα παρακολούθησης των δρόμων της πρωτεύουσας, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, περιλαμβάνει την τοποθέτηση 1.000 νέων καμερών και την ψηφιακή επεξεργασία του υλικού για την επίδοση του προστίμου στους παραβάτες μέσω sms.
Ανάμεσα στις διατάξεις του νέου ΚΟΚ που αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο μήνα που διανύουμε, διευκρινίζεται το πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις επιτρέπεται στα μηχανάκια να περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.
Η τελευταία ρύθμιση που αφορά όλους όσοι έχουν και χρησιμοποιούν ρυμουλκούμενα- τρέιλερ, έχει ισχύ έως το τέλος του 2024 για την έκδοση αδειών και πινακίδων.
Παύση στο μέτρο της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων για το κέντρο της Αθήνας, με τον Δακτύλιο να μας αποχαιρετά από σήμερα έως τα μέσα του φθινοπώρου.
Από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων μαθαίνουμε πως ο μηχανισμός ελέγχου και διασταύρωσης στοιχείων που θα αρχίσει αμέσως μετά το καλοκαίρι να λειτουργεί, θα έχει ως στόχο το ανελέητο κυνήγι των ανασφάλιστων οχημάτων αλλά και εκείνων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Η κατάσταση με την ενασχόληση του οδηγού μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου με το smartphone την ώρα της οδήγησης, έχει πραγματικά “ξεφύγει” και η διάθεση της Τροχαίας είναι να επέμβει δραστικά.
Ένας οδηγός μοτοσικλέτας πέρασε 12 διαδοχικά κόκκινα φανάρια το βράδυ της Τετάρτης (8/05) στη Βουλιαγμένη, καθώς τράπηκε σε φυγή στις εντολές των αστυνομικών να σταματήσει για έλεγχο. Όταν συνελήφθη, του επεβλήθη αστρονομικό πρόστιμο.
Ο αναθεωρημένος Ποινικός Κώδικας που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Μαΐου, εισάγει ορισμένα καινούργια δεδομένα για τους οδηγούς, στην προσπάθεια της πολιτείας να τους συνετίσει και να περιορίσει τα τροχαία.
Σημαντικά νέα προκύπτουν από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες και ένα από αυτά έχει να κάνει με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που σύντομα θα αλλάξει, περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων και διατάξεις που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα.
Οι επεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα, έχουν ως στόχο την αντιμετώπιση της ασυδοσίας και της ατιμωρησίας σε αυτά που οι ποινικολόγοι αποκαλούν “μικροεγκληματικότητα”, μέσα στα οποία συγκαταλέγεται και η επικίνδυνη οδήγηση, με κλιμακωτές ποινές ανάλογα με τη σοβαρότητα της κάθε περίπτωσης.
Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης φέρνει πολλές εξελίξεις στο περιβάλλον που όλοι οι οδηγοί έχουν συνηθίσει να κινούνται και μια από αυτές, έχει να κάνει με την αλλαγή χρήσης ορισμένων θέσεων στάθμευσης.
Οι πρώτες κάμερες που θα καταγράφουν τους οδηγούς που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, καθώς και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ, είναι έτοιμες να τοποθετηθούν. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής τους στη Λ. Ποσειδώνος, τι ποινές περιμένουν τους παραβάτες.
Ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία, προχώρησε στην εγκατάσταση 12 νέων καμερών ελέγχου της κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει και “κόβουν πρόστιμα”.
Μείωση των προστίμων για παραβάσεις που δεν σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων, συχνότερους ελέγχους και περιορισμό του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 km/h περιλαμβάνουν οι προτάσεις για την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του νέου εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποίησε η Toyota Ελλάς και το StAr "Ίδρυμα Άρη Σταθάκη για την Οδική Ασφάλεια", για το σχολικό έτος 2022-2023 το οποίο είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση.