Η Scuderia θέλησε να τιμήσει τον Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ για την 4ετή του προσφορά στην ομάδα, στην τελευταία του μέρα στο Μαρανέλο πριν φύγει για τη Williams το 2025, προσφέροντας στον ίδιο και στον πατέρα του, Κάρλος Σάινθ τον πρεσβύτερο, την ευκαιρία να οδηγήσουν μαζί δύο Ferrari F1-75 του 2022 στην πίστα του Φιοράνο.
Ο Κάρλος Σάινθ άφησε να εννοηθεί ότι κάποιες στιγμές στο GP του Άμπου Ντάμπι δεν κατάφερε να συγκρατήσει τη συναισθηματική φόρτιση του τελευταίου του αγώνα με τη Ferrari, έπειτα από 4 χρόνια στη Scuderia και 4 νίκες με το cavallino στο στήθος.
Γιατί ο Σαρλ Λεκλέρ “εξερράγη” με ασταμάτητες βρισιές στη ραδιοεπικοινωνία μετά το τέλος του GP στην πόλη της Αμερικής, τι απάντησε ο Κάρλος Σάινθ και ποια θέση πήρε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η Scuderia Ferrari έδωσε το “πράσινο φως” στον Κάρλος Σάινθ να οδηγήσει στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι, στις 10 Δεκεμβρίου, για πρώτη φορά το μονοθέσιο της Williams - ενόψει της μετακίνησής του στην ομάδα του Γκροβ το 2025.
Η Ferrari F80, ο συνεχιστής της δυναστείας των μυθικών supercars του Μαρανέλο -από την F40 και την F50 μέχρι την Enzo και τη LaFerrari-, παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες και οι δύο οδηγοί της Scuderia στη Formula 1 απέκτησαν την πρώτη τους οδηγική εμπειρία από αυτήν. Δείτε τις εντυπώσεις τους.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η στρατηγική στους αγώνες της Formula 1 “ήταν το αδύνατό μας σημείο, αλλά τώρα είναι εκπληκτική” και μαζί με τον Κάρλος Σάινθ εξήραν το έργο του νέου διευθυντή στρατηγικής Ρέιβιν Τζαν - ενώ ο Ισπανός ανέλυσε πώς βοήθησε και η βελτίωση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στην αντίστοιχη βελτίωση της στρατηγικής.
Η Scuderia έχασε τις μεγάλες ευκαιρίες της για νίκες στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σιγκαπούρη, όμως ο Κάρλος Σάινθ πιστεύει ότι δύο από τις πίστες που ακολουθούν φέτος της ταιριάζουν εξίσου καλά. Πώς σχολίασε ο Ισπανός τα λόγια του Ματία Μπινότο ότι δεν θα υπέγραφε τον Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari.
Τρεις από τους μεγαλύτερους εν ενεργεία αστέρες του παγκόσμιου μότορσπορ, οι Ισπανοί Φερνάντο Αλόνσο και Κάρλος Σάινθ της F1 και ο Μαρκ Μαρκέζ του MotoGP, “υποκλίθηκαν” στον Ραφαέλ Ναδάλ μετά την ανακοίνωση του θρύλου του τένις ότι αποχωρεί από τα κορτ μετά από δύο δεκαετίες.
Σαν να μην έφτανε στον Κάρλος Σάινθ το ατύχημά του στο ξεκίνημα του Q3, που τον άφησε στην 10η θέση της εκκίνησης για το GP Σιγκαπούρης, ο Ισπανός κλήθηκε και από τους αγωνοδίκες διότι διέσχισε πεζός την πίστα πριν επιστρέψουν όλα τα μονοθέσια στα πιτς.
Το συγκλονιστικό GP του Αζερμπαϊτζάν έληξε άδοξα για τους Σέρτζιο Πέρεζ και Κάρλος Σάινθ, καθώς στη μάχη τους για την 3η θέση του βάθρου οι Μεξικανός και ο Ισπανός συγκρούστηκαν και κατέληξαν στις μπαριέρες.
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Η Williams έκανε το “κόλπο γκρόσο” και εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Κάρλος Σάινθ από τις Audi και Alpine, ανακοινώνοντας ότι υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τον Ισπανό - που θα πάρει τη θέση του Λόγκαν Σάρτζεαντ στη νέα σεζόν της Formula 1.
Ο Κάρλος Σάινθ πανηγύρισε με ένα θριαμβευτικό ποστάρισμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την κατάκτηση του Euro 2024 από την εθνική Ισπανίας στον τελικό της περασμένης Κυριακής (14/07) με την Αγγλία - και φτάνοντας στην πίστα της Βουδαπέστης επεφύλασσε και μια σχετική πλάκα στον Άγγλο οδηγό της McLaren, Λάντο Νόρις.
Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.
Παρότι στην Ίμολα εμφανίστηκε αρκετά ανταγωνιστική, και στο Μονακό κέρδισε, στα πιο τυπικά σιρκουί της Ισπανίας και της Αυστρίας η Ferrari φάνηκε να μένει πίσω στη μάχη των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 - αλλά η Scuderia δεν διατίθεται να “πετάξει στα σκουπίδια” τη μεγάλη αναβάθμιση που έκανε το Μάιο στην SF-24.
“Θα κερδίζω αγώνες το 2026” είπε με περίσσεια αυτοπεποίθηση ο Φλάβιο Μπριατόρε, καθώς και ότι ο Κάρλος Σάινθ “είναι ένας σούπερ οδηγός”, την ώρα που ο Ιταλός προσπαθεί να χτίσει εκ νέου την Alpine και να επαναφέρει τις παλιές ημέρες δόξας για την ομάδα του Ένστοουν. Επαφές με τη Ferrari στο περιθώριο του GP Αυστρίας για την προμήθεια κινητήρων από το 2026.
Ο Κάρλος Σάινθ απάντησε στις κατηγορίες που του εξαπέλυσε δημόσια ο Σαρλ Λεκλέρ για το συμβάν της επαφής τους στο δεύτερο γύρο του GP Ισπανίας, λέγοντας ότι ο Μονεγάσκος παραπονιέται συχνά και δίνοντας τη δική του εκδοχή για την επιθετική του πρωτοβουλία να τον περάσει.
Ο Κάρλος Τζούνιορ έχει κερδίσει τουλάχιστον ένα GP σε καθεμία από τις τρεις τελευταίες σεζόν της Formula 1, σε μια εποχή παντοκρατορίας της Red Bull - και μάλιστα οδηγώντας για τη Ferrari. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ένας οδηγός μόνο και μόνο λόγω του -διάσημου- επωνύμου του.
Οι ελπίδες του Κάρλος Σάινθ να παραμείνει του χρόνου σε μία από τις κορυφαίες της Formula 1 δείχνουν να έχουν πια εξανεμιστεί, καθώς ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, άφησε να εννοηθεί ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ κλίνει προς τον έφηβο Αντρέα Κίμι Αντονέλι για το 2025.
Η ομάδα που κέρδισε το προηγούμενο GP της Formula 1, στο Μονακό, αποκλείστηκε στο Q2 των δοκιμών κατάταξης του GP του Καναδά και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν είχαν εξηγήσεις για την ξαφνική απώλεια της ταχύτητας της Ferrari SF-24. Σάινθ: "Ξέραμε από τις δοκιμές ότι είμαστε αργοί εδώ, και ότι θα είναι ένα δύσκολο τριήμερο".
Παρότι ο Κάρλος Σάινθ θεωρεί ότι η Red Bull παραμένει το φαβορί στη φετινή Formula 1, ο Ισπανός εκτιμά ότι η Scuderia έχει ρεαλιστικές ελπίδες να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών - αρκεί να αξιοποιήσει στο έπακρο κάθε ευκαιρία που θα της παρουσιαστεί σε συγκεκριμένες πίστες που ταιριάζουν στο cavallino.
Παρά τα ιταλικά δημοσιεύματα ότι ο Κάρλος Σάινθ έχει αποφασίσει να δεχθεί την πρόταση της Audi (Sauber), αξιόπιστες πηγές από τη Βρετανία αναφέρουν ότι ο Ισπανός έχει ήδη εμπλακεί σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Williams για τη μετάβασή του στο Γκροβ του χρόνου - και αυτή είναι μία από τις προτάσεις που εξετάζει.
Ελλείψει εναλλακτικής σε μία από τις κορυφαίες ομάδες, ο Κάρλος Σάινθ φέρεται να κλίνει προς την απόφαση να δεχθεί την πολυετή πρόταση της Audi (Sauber) για το 2025, ενώ την ίδια στιγμή ο παλιός γνώριμος Ματία Μπινότο συνομίλησε με αρκετές ομάδες στο πάντοκ της Εμίλια Ρομάνια. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για τις μεταγραφικές εξελίξεις από το περασμένο τριήμερο.
Στον ορίζοντα του Κάρλος Σάινθ μετά την αποχώρησή του από τη Ferrari στο τέλος του 2024 φέρεται πλέον να βρίσκονται μόνο δύο προτάσεις: για μονοετές συμβόλαιο από τη Mercedes και για πολυετές από την Audi - και ο Ισπανός πρέπει να αποφασίσει μέχρι το GP του Μονακό στο τέλος Μαΐου.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μαϊάμι έκριναν τον Κάρλος Σάινθ υπαίτιο για την επαφή που είχε με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, και του επέβαλλαν ποινή 5'' που τον έριξε στην 5η θέση της τελικής κατάταξης του 6ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Μια παράδοση που πάει μισό αιώνα πίσω στο χρόνο ξεσήκωσε η Ferrari: τις μπλε φόρμες που φορούσαν οι οδηγοί της, από τον Τζον Σέρτις το 1964 μέχρι τον Νίκι Λάουντα μία δεκαετία αργότερα. Τι γιορτάζει η Scuderia στον αγώνα του Μαϊάμι και πώς σχετίζεται με μια νέα εμπορική της συμφωνία.
Παρότι δεν θα μπει στη Formula 1 πριν το 2026, η Audi ήδη επιλέγει τους οδηγούς της Stake/Sauber για το 2025. Φέρεται να έχει έρθει ήδη σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas, και παράλληλα δίνει περαιτέρω διορία στον Κάρλος Σάινθ για να λάβει τις αποφάσεις του.
Μετά το σχόλιο του Σαρλ Λεκλέρ ότι ο Κάρλος Σάινθ “μάχεται πιο έντονα με μένα παρά με τους άλλους” στο Σάββατο, ο Ισπανός βγήκε στην αντεπίθεση λέγοντας ότι κατά το GP της Κυριακής “η μάχη μας με τον Σαρλ στην εκκίνηση μας κόστισε πολύ” - ενώ ο ισπανικός Τύπος κατηγόρησε καυστικά τον Μονεγάσκο για αυτή την “επικίνδυνη κίνηση” στον Σάινθ.
Ο Σαρλ Λεκλέρ διευκρίνισε ότι οι ρυθμίσεις που επέλεξε για το cavallino έγιναν με γνώμονα τη θυσία των σημερινών δοκιμών κατάταξης στη Σαγκάη για χάρη του ρυθμού αγώνα στο αυριανό GP της Κίνας - όμως δεν περίμενε πως θα έκαναν την SF-24 πιο αργή από την Aston Martin και τη McLaren. Τι είπε ο Κάρλος Σάινθ για το ατύχημά του.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασε τα παράπονά του μετά το τέλος του Sprint της Κίνας για τον τρόπο που ο Κάρλος Σάινθ αμύνθηκε στη μεταξύ τους μάχη, που έφερε την επαφή των δύο Ferrari SF-24 στον 16ο γύρο. Τι δήλωσε ο Ισπανός για το συμβάν.
Με την επέκταση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 μέχρι το τέλος του 2026, έκλεισαν όλες οι θέσεις των οδηγών-ηγετών των ομάδων της Formula 1 για το 2025. Διαβάστε, παρακάτω, πώς έχουν τα δεδομένα για όλες τις υπόλοιπες.
Ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε αυτό που επαναλάμβανε η Ferrari τα τελευταία χρόνια: ότι τα στρατηγικά της σφάλματα οφείλονταν κατά κύριο λόγο στις προσπάθειές της να κάνει την υπέρβαση με το σχετικά φτωχό ρυθμό αγώνα των περασμένων της μονοθεσίων. Όμως, η βελτιωμένη απόδοση της SF-24 φέτος δίνει στη Scuderia μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.
Υπάρχουν τέσσερις πίστες του φετινού προγράμματος της Formula 1 που ταιριάζουν τόσο στα χαρακτηριστικά της Ferrari SF-24, όπως ταίριαζε η Μελβούρνη, ώστε ο Κάρλος Σάινθ να ευελπιστεί ότι η Scuderia μπορεί να κερδίσει τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν επί ίσοις όροις.
Μετά το τρίτο του βάθρο σε ισάριθμους αγώνες της F1 που έχει αγωνιστεί φέτος, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η Red Bull RB20 είναι απλά εκτός συναγωνισμού, και δήλωσε ότι πριν βάλει τη σκληρή γόμα στο τελευταίο του πιτ-στοπ αμφέβαλλε ότι θα μπορούσε να ανέβαινε στο βάθρο του GP Ιαπωνίας.
Ο Σαρλ Λεκλέρ περιορίστηκε στην 8η θέση της εκκίνησης του GP Ιαπωνίας, σε μια περίοδο δοκιμών κατάταξης που έτσι κι αλλιώς η Ferrari δεν είναι την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τη Red Bull, αλλά και τη McLaren. Τι είπε ο Μονεγάσκος, καθώς και ο Κάρλος Σάινθ, μιλώντας για τα σημερινά τους προβλήματα, και για όσα περιμένουν στο αυριανό GP.
Μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, ο Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι ο Ισπανός είναι ένας από τους υποψήφιους για τη μια θέση στη Red Bull Racing του χρόνου - και επίσης ότι η Ferrari “αναμφίβολα έχει κλείσει την απόσταση” από την πρωταθλήτρια στην πίστα.
Μετά το θρίαμβό του στο GP της Μελβούρνης ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι ήταν “κρίμα” που η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν του στέρησε μια μάχη για την 1η θέση, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να κερδίσει και με τον Ολλανδό παρόντα. Διαβάστε τους λόγους για τον οποίο ισχύουν τα παραπάνω.
Ο Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε το τελευταίο δίμηνο σαν “τρενάκι του λούνα παρκ, μετά από όσα έγιναν στο ξεκίνημα της χρονιάς, μετά με το βάθρο στο Μπαχρέιν, την [εγχείρηση για τη] σκωληκοειδίτιδα, και τώρα τη νίκη” στην Αυστραλία.
Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε μια εντυπωσιακή και ηχηρή απάντηση στην επιλογή της Ferrari να τον αποδεσμεύσει για το 2025, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 3ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20.
Την ώρα που ο Κάρλος Σάινθ δήλωνε ότι του φαίνεται “απίστευτη” η 2η θέση της εκκίνησης του GP Αυστραλίας που κατέκτησε στις σημερινές δοκιμές κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ, ο Σαρλ Λεκλέρ εξηγούσε ότι πήρε ένα ρίσκο στο τέλος του Q3 με τις ρυθμίσεις της Ferrari SF-24 που “αποδείχθηκε πως ήταν στη λάθος κατεύθυνση”.