Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, θεωρεί πολύ πιθανό να αναβιώσει η μονομαχία του Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον του χρόνου στη Formula 1, καθώς πιστεύει ότι "η Ferrari είναι μια ομάδα που κερδίζει έδαφος και δυναμώνει".
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα η Red Bull RB20.
Οι δύο διευθυντές των McLaren και Red Bull Racing, Αντρέα Στέλλα και Κρίστιαν Χόρνερ, παραδέχθηκαν μετά την επιβλητική νίκη του Λάντο Νόρις στο GP της Σιγκαπούρης ότι η μάχη για την ανάδειξη του φετινού πρωταθλητή της Formula 1 μεταξύ του Βρετανού και του Μαξ Φερστάπεν θα είναι οριακή μέχρι το τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι το Δεκέμβριο.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι η McLaren -με την ανωτερότητα της MCL38- ‘έκανε πλάκα’ στον ανταγωνισμό στο GP Σιγκαπούρης, αλλά πρόσθεσε ότι ο Λάντο Νόρις ήταν πολύ τυχερός που δεν πλήρωσε ακριβά τις δύο επαφές του με τις μπαριέρες της Μαρίνα Μπέι στη διάρκεια του αγώνα.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι οι οδηγοί της ομάδας Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ έχουν μπει σε έναν “φαύλο κύκλο” με το φετινό μονοθέσιο RB20, και ότι τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν να εμφανίζονται από πέρσι κιόλας - από το GP των ΗΠΑ στο Τέξας.
Η εξειδίκευση στη Formula 1 δεν είναι μόνο τεχνολογική, ούτε μόνο οδηγική, αλλά και διοικητική. Ελάχιστοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τις προδιαγραφές να κάνουν αυτή τη δουλειά, και κατά συνέπεια αμείβονται με ογκώδη ποσά. Δείτε πόση είναι η αξία καθενός εκ των διευθυντών των 10 ομάδων του σπορ.
Παρότι πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull Racing μέχρι το τέλος του 2026, η πολύ φτωχή απόδοση του Σέρτζιο Πέρεζ στους τελευταίους αγώνες της Formula 1 γεννά δεύτερες σκέψεις στην ομάδα του Μίλτον Κινς - και τώρα ο Μεξικανός καλείται να αναστρέψει στην κατάσταση στα δύο GP (Ουγγαρίας και Βελγίου) μέχρι το τέλος του Ιουλίου.
Πριν από το GP Καναδά ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1 Τζέιμς Άλισον είχε πει για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Red Bull πως "φαίνεται πως η αναβάθμισή τους [της Red Bull RB20] ήταν μια υποβάθμιση" - και τώρα ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ, μετά τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Μόντρεαλ, έδωσε την απάντησή του.
Μετά την οριακή νίκη του Μαξ Φερστάπεν υπό την ασφυκτική πίεση της McLaren στην Ίμολα, ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε πως ανέκαθεν πίστευε ότι στην τρίτη σεζόν του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών η απόδοση -όπως και η εμφάνιση- των μονοθεσίων της Formula 1 θα συνέκλινε.
Μετά τον Άντριαν Νιούι, η Red Bull Racing κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο περισσότερους ανθρώπους-“κλειδιά” της επιτυχίας της στη Formula 1 -όπως ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλεϊ- αλλά και πλειάδα μηχανικών της που σύμφωνα με τους Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ στέλνουν κατά δεκάδες τα βιογραφικά τους στις McLaren Racing και Mercedes F1.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Mercedes αλλά αρνήθηκε ότι θα φύγει από τη Red Bull το 2025, λέγοντας πως "δεν σκέφτομαι αυτή τη στιγμή ότι θα μπορούσα να οδηγώ κάπου αλλού" - την ώρα που ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ λέει πως "ο Μαξ θα μείνει μαζί μας 100 τοις εκατό".
Μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, ο Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι ο Ισπανός είναι ένας από τους υποψήφιους για τη μια θέση στη Red Bull Racing του χρόνου - και επίσης ότι η Ferrari “αναμφίβολα έχει κλείσει την απόσταση” από την πρωταθλήτρια στην πίστα.
Μετά την απόρριψη της καταγγελίας της από τη Red Bull περί “απρεπούς συμπεριφοράς” του Κρίστιαν Χόρνερ εναντίον της, η γυναίκα υπάλληλος της ομάδας του Μίλτον Κινς απευθύνθηκε επισήμως στη FIA αναζητώντας τη δικαίωσή της για το ίδιο θέμα, σύμφωνα με το BBC.
Στο μέτωπο που έχει ανοίξει μεταξύ του Κρίστιαν Χόρνερ και των Αυστριακών στα ενδότερα της RBR, το μόνο που είχε γίνει γνωστό μέχρι στιγμής για τη θέση του Άντριαν Νιούι είναι πως ένα όρος του συμβολαίου του, του επιτρέπει να φύγει από την ομάδα αν φύγει και ο Χόρνερ. Όμως, τώρα τα δεδομένα αλλάζουν.
To θερμόμετρο ανεβαίνει ξανά στη RBR: ο Κρίστιαν Χόρνερ φέρεται να έχασε την υποστήριξη του Ταϊλανδού μεγαλομετόχου της Red Bull Σαλέρμ Γιουβίντια, και αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι μπορεί να χάσει τη θέση του διευθυντή της ομάδας πριν από το επόμενο GP, της Μελβούρνης.
Παρότι ο Χέλμουτ Μάρκο φέρεται να έλαβε εγγυήσεις ότι θα μείνει στη Red Bull Racing, κάτι που ο Μαξ Φερστάπεν θέτει ως όρο για να μείνει στο Μίλτον Κινς, φαίνεται ότι η κατάσταση εντός των τειχών της πρωταθλήτριας παραμένει τεταμένη.
Καθώς ο “πόλεμος ισχύος” στα ενδότερα της Red Bull Racing συνεχίζει να επισκιάζει το θρίαμβό της στην πίστα, ο διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ δήλωσε μετά την κυριαρχική νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο GP Σαουδικής Αραβίας ότι κανένας δεν είναι πάνω από την RBR.
Σε μια νέα -και αρκετά ενδεικτική- εξέλιξη των τεκταινόμενων στο σήριαλ του Κρίστιαν Χόρνερ προχώρησε η Red Bull Racing, θέτοντας σε διαθεσιμότητα την γυναίκα υπάλληλό της που κατήγγειλε τον Βρετανό διευθυντή της ομάδας για “απρεπή συμπεριφορά”.
Η μεγάλη πολιτική "θύελλα" που έχει ξεσπάσει στη Red Bull για τον έλεγχο και την ιδιοκτησία της RBR προδιαγράφει για το 2026 -αν όχι και νωρίτερα- την αρχή του τέλους της κυριαρχίας της στη F1.
Η πολιτική κρίση στη Red Bull Racing κλιμακώνεται μέρα με τη μέρα, και μετά τη ρήξη του διευθυντή της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ με τον Γιός Φερστάπεν, τώρα ο Βρετανός διευθυντής της ομάδας είχε έκτακτη συνάντηση με τον μάνατζερ του Μαξ, Ρέιμοντ Βερμιούλεν.
Ο Γιος Φερστάπεν, πατέρας του παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ, πήρε θέση με οξύ τρόπο για το συνεχιζόμενο σήριαλ του Κρίστιαν Χόρνερ, ζητώντας εμμέσως πλην σαφώς την απομάκρυνση του Βρετανού από τη διεύθυνση της Red Bull Racing.
Μία μέρα μετά την ανακοίνωση της Red Bull Αυστρίας ότι απαλλάσσει τον Κρίστιαν Χόρνερ από τις κατηγορίες περί “απρεπούς συμπεριφοράς” σε γυναίκα υπάλληλο της Red Bull Racing, το θέμα κλιμακώθηκε με τη διαρροή στοιχείων του φακέλου - προκαλώντας την επέμβαση της FIA.
Η κεντρική Red Bull GmbH της Αυστρίας ολοκλήρωσε την εσωτερική της έρευνα που αφορούσε στις κατηγορίες υπαλλήλου της Red Bull Racing κατά του διευθυντή της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ περί απρεπούς συμπεριφοράς, και ανακοίνωσε ότι απαλλάσσει τον Βρετανό.
Η Ford Motor Co. έκανε με οξύ τρόπο σαφή την ενόχλησή της για το γεγονός ότι η Red Bull καθυστερεί να φτάσει στο πόρισμα της έρευνας για τις καταγγελίες που βαραίνουν τον Κρίστιαν Χόρνερ περί “απρεπούς συμπεριφοράς” σε υπάλληλο της ομάδας του Μίλτον Κινς.
Η Formula 1 (Liberty Media) πήρε θέση σχετικά με την έρευνα της Red Bull για τις κατηγορίες “απρεπούς συμπεριφοράς” που βαραίνουν τον διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, πιέζοντας για άμεση λύση. Πληροφορίες για προσφυγή στα πολιτικά δικαστήρια.
Σε δύο μέρες θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό το μέλλον του Κρίστιαν Χόρνερ στη διεύθυνση της Red Bull Racing, καθώς η Red Bull θα ακούσει τις απόψεις του Βρετανού σχετικά με τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει περί “απρεπούς συμπεριφοράς” σε υπάλληλο της ομάδας.
Στα ενδότερα της F1 κυκλοφορεί εδώ και χρόνια η άποψη ότι τα συμβόλαια των Κρίστιαν Χόρνερ και Άντριαν Νιούι με τη Red Bull Racing είναι αλληλένδετα, που σημαίνει ότι αν φύγει ο ένας -όπως πιθανολογείται βάσει των πρόσφατων καταγγελιών που αντιμετωπίζει ο Χόρνερ- θα φύγει και ο άλλος. Και ήδη αναπτύσσονται στην Ιταλία τα πρώτα σενάρια Νιούι-Ferrari.
Ο γαλανός ουρανός σκοτεινιάζει πάνω από το Μίλτον Κινς, καθώς αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση της Red Bull "συμβούλευσε" τον διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ να παραιτηθεί από τη θέση του για την υπόθεση “απρεπούς συμπεριφοράς” κατά μέλους της ομάδας, για την οποία διερευνάται - όμως ο Βρετανός αρνήθηκε, χαρακτηρίζοντας τις κατηγορίες “παρανοϊκές”.
Η Red Bull Racing ξεκίνησε τη διερεύνηση καταγγελίας υπαλλήλου της περί απρεπούς συμπεριφοράς του διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας De Telegraaf. Αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες ο Βρετανός.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ λέει ότι τα πράγματα θα δυσκολέψουν εφεξής για την ομάδα του στη Formula 1, διότι οι αντίπαλοί της θα ακολουθήσουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της RB20 και η τελευταία θα παρουσιάζει όλο και μικρότερα περιθώρια εξέλιξης.