Ευχαριστούμε που επιλέξατε το sport24.gr για τη LIVE κάλυψη του αποψινού αγώνα. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον 6ο φετινό γύρο της F1, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, στις 20-22 Μαΐου. Καλό βράδυ!
Δείτε εδώ την αναλυτική περιγραφή του GP του Μαϊάμι: Formula 1, GP Μαϊάμι: Κυρίαρχος ο Φερστάπεν που “κατάπιε” τον Λεκλέρ για την τρίτη του νίκη
Μετά την Ίμολα, ο νέος θρίαμβος του Φερστάπεν -μαζί με το βαθμό του ταχύτερου γύρου- μειώνει τη διαφορά του Ολλανδού από τον πρωτοπόρο Λεκλέρ στους 19 βαθμούς.
Γ57/57: Ο Μαξ Φερστάπεν νικητής του GP Μαϊάμι 2022
Γ56/57: Ο Φερστάπεν άνοιξε πλέον διαφορά ασφαλείας 2” από τον Λεκλέρ στην κορυφή, και οδεύει χωρίς άγχος πια για την 3η φετινή του νίκη.
Γ55/57: Εγκαταλείπει ο Φέτελ, μετά από λάθος του Μικ Σουμάχερ που προκάλεσε τη μεταξύ τους σύγκρουση και το τετ-α-κε του οδηγού της Aston Martin.
Γ54/57: Ο Φερστάπεν κατάφερε να βγει εκτός της ζώνης DRS του Λεκλέρ, ανεβάζοντας τη διαφορά του πάνω από το δευτερόλεπτο.
Γ53/57: Ο Σάινθ, με αυτό το λάθος του Πέρεζ, κατάφερε να βγει έξω από τη ζώνη DRS του Μεξικανού και πήρε μια ανάσα. Όμως, ο Λεκλέρ μένει πεισματικά στο κιβώτιο της RB18 του Φερστάπεν.
Γ52/57: Ο Πέρεζ κάνει την κίνησή του στον Σάινθ, αλλά χάνει τα φρένα και ο Ισπανός ανακτά την 3η θέση.
Γ50/57: Ο Λεκλέρ μένει πολύ κοντά, στο μισό δευτερόλεπτο, από τον Φερστάπεν – και έχει το DRS για την υστέρησή του στις ευθείες σε τρία σημεία της πίστας. Μπορεί να το επιχειρήσει ο Μονεγάσκος;
Γ49/57: Ο Ράσελ, με πολύ πιο φρέσκια μέση γόμα, πέρασε τον Χάμιλτον για την 5η θέση.
Γ47/57: Ξαφνικά οι μάχες άναψαν στη κορυφή: οι Λεκλέρ και Πέρεζ έχουν τώρα και DRS, και απειλούν τους Φερστάπεν και Σάινθ για την 1η και 3η θέση.
Γ46/57: Ο Λεκλέρ μένει στο μισό δευτερόλεπτο από τον Φερστάπεν, και ο Πέρεζ από τον Σάινθ.
Γ45/57: Αποχώρησε το όχημα ασφαλείας. Ο Φερστάπεν κράτησε με άνεση το προβάδισμα, ο Πέρεζ απειλεί τον Σάινθ.
Γ43/57: Τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν πάρει άλλη τροπή στην κορυφή, αν οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Σάινθ δεν είχαν μόλις περάσει την είσοδο των πιτς όταν ανακοινώθηκε το Όχημα Ασφαλείας (που παραμένει στην πίστα). Όμως ο Πέρεζ πρόλαβε, και τώρα έχει φρέσκια μέση γόμα. Θα του επιτρέψει, όμως, το πρόβλημα ισχύος -ή η ανησυχία για αυτό- να απειλήσει τις Ferrari;
Γ42/57: Η πρώτη δεκάδα, με μηδαμινές πια διαφορές:
1. Φερστάπεν
2. Λεκλέρ
3. Σάινθ
4. Πέρεζ
5. Μπότας
6. Χάμιλτον
7. Ράσελ
8. Αλόνσο
9. Σουμάχερ
10. Οκόν
Γ42/57: Ο Αλόνσο δέχθηκε ποινή 5”, ως υπαίτιος για την επαφή του λίγο νωρίτερα με τον Γκασλί – που τα ξεκίνησε όλα.
Γ42/57: Ο Ράσελ με φρέσκια μέση γόμα και ο Οκόν με φρέσκια μαλακή (!) τώρα βρίσκονται στην 7η και 11η θέση, με σημαντικό πλεονέκτημα πρόσφυσης για να προσπεράσουν.
Γ41/57: Όχημα ασφαλείας, ο Ράσελ πρόλαβε να μπει στα πιτς, και το ίδιο έκανε τώρα και ο Οκόν. Αυτό εξελίχθηκε τέλεια για τους δύο, που είχαν ακόμα τη σκληρή γόμα από την εκκίνηση.
Γ40/57: Μια επαφή με τον Γκασλί ξήλωσε τον πίσω δεξί τροχό της McLaren, που ευτυχώς εκτονώθηκε με τετ-α-κε και δεν κατέληξε στον τοίχο – ο Βρετανός βγήκε με ασφάλεια από το μονοθέσιο.
Γ40/57: Ατύχημα του Λάντο Νόρις.
Γ38/57: Μια επαφή του Γκασλί με τον Αλόνσο στη μάχη για την 9η θέση είναι η μοναδική στιγμή αδρεναλίνης των τελευταίων γύρων. Ο Ισπανός προσπαθούσε να περάσει από την εσωτερική, και χτύπησε τον πίσω δεξί τροχό της Alpha Tauri. «Έκλεισε την πόρτα την τελευταία στιγμή», είπε ο οδηγός της Alpine.
Γ36/57: Η διαφορά Φερστάπεν-Λεκλέρ παραμένει στα 7,7”
Γ33/57: Σενάρια: Καθώς ο Μαξ Φερστάπεν δείχνει να κάνει περίπατο στην κορυφή, υπάρχει τίποτα που να μπορεί να κάνει η Ferrari για να τον απειλήσει; Πιθανότατα όχι. Με το μοναχικό αγώνα των τεσσάρων πρώτων δεν καταπονούνται τα (σκληρά) ελαστικά, κι έτσι ίσως να μην γίνει και δεύτερο πιτ-στοπ. Αλλά ακόμα κι αν ο Λεκλέρ επιχειρήσει να ρισκάρει στο τέλος βάζοντας τη μαλακή γόμα, ο Φερστάπεν με διαφορά 7,5” από τον Λεκλέρ και σχεδόν 22” από τον τρίτο Σάινθ, έχει την πολυτέλεια να μπει κι εκείνος στα πιτς για να βάλει φρέσκα, μαλακά ελαστικά. Η κρίσιμη διαφορά είναι τα 22” από τον Σάινθ – όσο διαρκεί η πλήρης διέλευση από τα πιτς.
Γ31/57: Οι Ράσελ (5ος) και ο Οκόν (8ος) είναι οι μόνοι της πρώτης δεκάδας που δεν έχουν κάνει πιτ-στοπ. Θυμίζουμε ότι και οι δύο είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.
Γ29/57: Η πρώτη επτάδα, μετά τα πιτ-στοπς:
1. Φερστάπεν
2. Λεκλέρ +7.3
3. Σάινθ +19.1
4. Πέρεζ +24.1
5. Ράσελ +33.4 (χωρίς πιτ-στοπ)
6. Μπότας +35.2
7. Χάμιλτον +39.0
Γ26/57: Στα πιτς μαζί και οι Σάινθ-Πέρεζ. Η Ferrari καθυστέρησε λίγο κι έτσι η διαφορά των δύο μειώθηκε στα 5 δευτερόλεπτα, στη μάχη τους για την 3η θέση του βάθρου.
Γ25/57: Πιτ-στοπ και του Φερστάπεν, που επίσης βάζει τη σκληρή γόμα. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα 8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λεκλέρ.
Γ24/57: Πιτ-στοπ του Λεκλέρ, που βάζει τη σκληρή γόμα. Τα 4,5” της υστέρησης από τον Φερστάπεν είναι όμως μεγάλη διαφορά για το undercut.
Γ23/57: Ο Λεκλέρ κάνει τον ταχύτερο γύρο, αλλά λέει παρόλα αυτά ότι η Ferrari F1-75 είναι πολύ δύσκολη στην οδήγηση.
Γ22/57: Στα πιτς ο Χάμιλτον, από την 6η θέση. Βάζει τη σκληρή γόμα, και επιστρέφει στην πίστα στην 7η, εμπρός από τον Ρικιάρντο της McLaren.
Γ20/57: Στα 4,5 δευτερόλεπτα τώρα η απόσταση Φερστάπεν-Λεκλέρ, και ο Ολλανδός έχει την άνεση να αμυνθεί ακόμα και σε undercut του Μονεγάσκου. Αλλά το παρωδικό μηχανικό πρόβλημα του Πέρεζ θα τον ανησυχήσει;
Γ18/57: …αλλά ο Πέρεζ ξαφνικά είχε απώλεια ισχύος! Ο Μεξικάνος έχασε περίπου 7 δευτερόλεπτα, αλλά φαίνεται ότι η ισχύς έχει επανέλθει – και το επιβεβαιώνει και η ομάδα από τα πιτς.
Γ17/57: Καθώς στην κορυφή ο Φερστάπεν έχει ανοίξει διαφορά 3,5” από τον Λεκλέρ, σε αντίστοιχη απόσταση πιο πίσω ο Σάινθ κρατά τις επιθέσεις του Σέρχιο Πέρεζ….
Γ16/57: Ο Αλόνσο άνοιξε το χορό των πιτ-στοπς για την πρώτη δεκάδα – βάζοντας τη σκληρή γόμα, μετά από μια μικρή καθυστέρηση της αφαίρεσης του πίσω δεξιού τροχού.
Η προσπέραση του Φερστάπεν στον Λεκλέρ, λίγο νωρίτερα: Formula 1, GP Μαϊάμι: Η προσπέραση του Φερστάπεν στον Λεκλέρ
Γ14/57: Οι διαφορές στην πρώτη εξάδα, λίγο πριν τα πρώτα πιτ-στοπς:
1. Φερστάπεν
2. Λεκλέρ +2.8
3. Σάινθ +4.9
4. Πέρεζ +6.9
5. Μπότας +17.8
6. Χάμιλτον +19.8
Γ11/57: Ο Φερστάπεν έχει ήδη ανοίξει διαφορά 2,5 δευτερολέπτων από τη Ferrari του Λεκλέρ.
Γ10/57: Η Ferrari έχει φέρει στο Μαϊάμι τις πτέρυγες χαμηλής άντωσης, αλλά και πάλι αυτές δεν είναι αρκετές για την ανωτερότητα τελικής ταχύτητας της RB18.
Γ9/57: Ο Λεκλέρ καταφέρνει να μένει κοντά στον Ολλανδό – τον πλησιάζει στα τρία δέκατα στις στροφές, ειδικα στο κλειστο σικέιν, αλλά στις ευθείες η διαφορά ανεβαίνει στο δευτερόλεπτο.
Γ8/57: Ο Φερστάπεν πέρασε, με σχετική άνεση και με το DRS, τον Λεκλέρ και πήρε την πρωτοπορία του GP του Μαϊάμι.
Γ7/57: Ο Γκουάνιου Τσόου της Alfa Romeo εγκαταλείπει, με απροσδιόριστο μηχανικό πρόβλημα. Εξαιρετικά ατυχής ο Κινέζος, που έδειχνε αρκετά γρήγορος στις δοκιμές.
Γ6/57: Ο Φερστάπεν συντηρεί την υστέρησή του από τον Λεκλέρ στο 1,5” – σε αρκετή απόσταση για να μην φθείρει τα ελαστικά του πίσω από τη Ferrari. Αγώνας τακτικής και αναμονής από τον Ολλανδό.
Γ5/57: Η πρώτη δεκάδα:
1. Λεκλέρ
2. Φερστάπεν
3. Σάινθ
4. Πέρεζ
5. Μπότας
6. Χάμιλτον
7. Γκασλί
8. Αλόνσο
9. Νόρις
10. Σουμάχερ
Γ4/57: Τα ριπλέι δείχνουν ότι ο Αλόνσο χτύπησε τον πίσω αριστερό τροχό της Mercedes του Χάμιλτον σε μία από τις πρώτες στροφές.
Γ3/57: Ο Χάμιλτον κατάφερε, στο μεταξύ, να περάσει τον Αλόνσο και να ανακτήσει μία από τις χαμένες του θέσεις, την 7η.
Γ2/57: Ο Λεκλέρ γνωρίζει ότι τώρα πρέπει να ανοίξει διαφορά από τον Φερστάπεν, για να μην κινδυνεύσει από την ανώτερη ταχύτητα της RB18 στις ευθείες. Έχει ήδη βγάλει τον Ολλανδό από το DRS, με διαφορά 1,4” – αλλά πόσο καταπονεί τα ελαστικά της Ferrari ο Μονεγάσκος;
Γ2/57: Κερδισμένος της εκκίνησης ο Αλόνσο, που κέρδισε 4 θέσεις και ανέβηκε στην 7η
Γ1/57: Λεκλέρ, Φερστάπεν, Σάινθ, Πέρεθ, Μπότας, Γκασλί η πρώτη εξάδα, μετά την καθαρή εκκίνηση.
Εκκίνηση! Έμεινε πρώτος ο Λεκλέρ, ανέβηκε δεύτερος ο Σάινθ.
Η πλειοψηφία των οδηγών, όπως αναμενόταν, ξεκινά με τη μέση γόμα. Μόνο ο Ράσελ στη 12η θέση έχει τη σκληρή.
Η σειρά εκκίνησης:
Ξεκίνησε ο γύρος σχηματισμού στο σιρκουί του Μαϊάμι
Πριν λίγο έγινε γνωστό ότι οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Λανς Στρολ θα εκκινήσουν από τα πιτς, λόγω μηχανικών προβλημάτων των δύο Aston Martin.
Το Μαϊάμι έχει τρεις ζώνες DRS και αυτό θα βοηθήσει το θέαμα. Αντίθετα, τροχοπέδη για τις προσπεράσεις είναι η κακή ποιότητα της ασφάλτου εκτός γραμμής, όπου δεν έχει στρωθεί αρκετή γόμα για να βοηθήσει τους οδηγούς να τολμήσουν να βγουν εκτός γραμμής, για να προσπεράσουν.
Η προτιμότερη επιλογή για την εκκίνηση είναι η μέση γόμα. Θα ακολουθήσει ένα stint με τη σκληρή, και έπειτα στο δεύτερο πιτ-στοπ θα μπει ξανά η μέση – εκτός αν κάποιοι ρισκάρουν να το καθυστερήσουν και να βάλουν τη μαλακή για τους τελευταίους γύρους.
Στρατηγική: Όλα δείχνουν ότι οδεύουμε προς δύο πιτ-στοπ για την πλειοψηφία των οδηγών.
Καθώς οι οδηγοί μπαίνουν στα μονοθέσιά τους, δέκα λεπτά πριν την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού, ο ουρανός πάνω από την πόλη της Φλόριντα έχει αρκετά σύννεφα. Η πιθανότητα βροχής, προς το παρόν, δεν ξεπερνάει όμως το 40%.
Ο Λεκλέρ θα προσπαθήσει να οικοδομήσει νωρίς διαφορά από τον Φερστάπεν, ελπίζοντας και στη βοήθεια από τον Σάινθ, καθώς παραδέχθηκε πως η ανωτερότητα της RB18 στις μεγάλες ευθείες του Μαϊάμι θα τον αφήσει ευάλωτο στις επιθέσεις του πρωταθλητή, αν ο τελευταίος μείνει κοντά του.
Την πολ ποζίσιον του πρώτου GP στο Hard Rock Stadium του Μαϊάμι κέρδισε στις χθεσινές δοκιμές κατάταξης ο Σαρλ Λεκλέρ, καθώς ο Κάρλος Σάινθ συμπλήρωσε το 1-2 της Ferrari. Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε τρίτος με ένα οδηγικό λάθος στην τελευταία του προσπάθεια.
Ήδη πάντως στην πίστα βρίσκονται πολλοί σταρ.
Θα κερδίσει ένας από τους δύο την 3η του φετινή νίκη, ή θα έχουν διαφορετικό νικητή απόψε; Ψηφίστε στο poll του sport24.gr
Τις τέσσερις νίκες μέχρι στιγμής στο φετινό πρωτάθλημα έχουν μοιραστεί οι Σαρλ Λεκλέρ (Μπαχρέιν, Αυστραλία) και Μαξ Φερστάπεν (Σαουδική Αραβία, Ίμολα), αλλά με τις δύο εγκαταλείψεις του Ολλανδού ο Λεκλέρ προηγείται στο πρωτάθλημα με διαφορά 27 βαθμών.
Καλησπέρα! Βραδινό LIVE του sport24.gr απόψε για το GP του Μαϊάμι, 5ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, που ξεκινά στις 22:30.