LONGREADS

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much

Μπορούν να είναι συναθλητές, ομόσταυλοι, αυτοί που έκαναν τη Mercedes κυρίαρχη δύναμη στη Formula 1. Ο Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg μπορούν να είναι πολλά. Εκτός από ένα: αυτό που ήταν από παιδιά. Δεν είναι πια φίλοι, γιατί δεν απλά δεν γίνεται.

Γνωρίστηκαν όταν ήταν παιδιά. Είχαν κοινά όνειρα. Αυτά τους "έδεναν" μέχρι που η διασκέδαση έγινε επάγγελμα. Τότε, τα πράγματα άλλαξαν. Γιατί ο Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg δεν πρόσεξαν ιδιαίτερα τι εύχονταν. Όταν λοιπόν, η ευχή τους να τρέχουν με την ίδια εταιρία, έγινε πραγματικότητα, διαπίστωσαν πως... υπήρχαν άλλες δυο τρεις παράμετροι που θα μπορούσαν να 'χουν προσθέσει στις παιδικές τους επιθυμίες. Το κατάλαβαν πέρυσι, αλλά ήταν ήδη αργά. Σκεφτείτε πως χρειάστηκε να μπει στη μέση η εταιρία τους για να τους... χωρίσει. Να επιβάλει την τάξη και τη λογική. Έκτοτε, συνυπάρχουν. Όχι απαραίτητα αρμονικά καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν. Αλλά τουλάχιστον είναι σε θέση να αναγνωρίζει ο ένας τις δυνατότητες του άλλου, με τη Mercedes να πανηγυρίζει που έχει και τους δυο. Κυρίες και κύριοι, ιδού ποιοι είναι οι καλύτεροι "πιλότοι" των τελευταίων χρόνων.

Ας γνωρίσουμε όμως, τον Hamilton

Γεννήθηκε στην πόλη Stevenage, 50 χιλιόμετρα βόρεια του κεντρικού Λονδίνου, στις 7 Ιανουαρίου του 1985. Στα 5 του, άρχισε μαθήματα καράτε για να μάθει να προστατεύει τον εαυτό του από το bullying που του έκαναν στο σχολείο. Όταν έγινε 6 χρόνων, ο πατέρας του του έκανε δώρο ένα τηλεκατευθυνόμενο αυτοκινητάκι. Μόλις είχε ανακαλύψει το πάθος του. Πήρε μέρος σε αγώνες και πήρε διαδοχικά βραβεία "τρέχοντας σε τουρνουά που μετείχαν και ενήλικες". Στις 9 Ιανουαρίου του 1993, δυο ημέρες πριν τα 8α γενέθλια του, ο πατέρας του τον κάλεσε στην αυλή, άνοιξε το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου του και του έδειξε το δώρο του. Ήταν ένα go-kart. Λίγους μήνες μετά, ο μικρός θα ενημέρωνε ότι είχε βρει τι θέλει να κάνει στη ζωή του: θα γινόταν οδηγός, σε αγώνες ταχύτητας. Θα γινόταν ο πρώτος μαύρος -για την ακρίβεια μιγάς- "πιλότος" της F1. Η αλήθεια είναι ότι είχε και plan B, αλλά και plan C. Στο John Newman School έπαιζε και ποδόσφαιρο και -ήταν στην ίδια ομάδα με τον Ashley Young. Όπως έχει πει " αν δεν τα κατάφερνα με τη Formula 1, θα γινόμουν ποδοσφαιριστής". Ιδανικά, θα έπαιζε στην Arsenal, που είναι η αγαπημένη του ομάδα. Τώρα, αν δεν "έβγαινε" και αυτό το πλάνο, θα απασχολούνταν με το cricket, σπορ με το οποίο επίσης ασχολήθηκε στο σχολείο.

Pix Simon Clegg/Anglia Press Agency. Motor Racing, Lewis Hamilton  - archive date 08/05/06. picture date 25/09/1998.

copyright picture/Anglia Press Agency/ 07768 793 434


FIRST WIN: LEWIS HAMILTON SHOWS OFF HIS FIRST EVER TROPHY AGED 8 AND A LETTER OF CONGRATULATION FROM MARK BLUNDELL.  NAPA RATES APPLY
Pix Simon Clegg/Anglia Press Agency. Motor Racing, Lewis Hamilton - archive date 08/05/06. picture date 25/09/1998. copyright picture/Anglia Press Agency/ 07768 793 434 FIRST WIN: LEWIS HAMILTON SHOWS OFF HIS FIRST EVER TROPHY AGED 8 AND A LETTER OF CONGRATULATION FROM MARK BLUNDELL. NAPA RATES APPLY ? ANGLIA PRESS AGENCY

Μολονότι η Carmen και ο Anthony είχαν χωρίσει απ' όταν εκείνος ήταν 2 χρόνων (έως τα 12 ζούσε με τη μητέρα του και τις ετεροθαλείς αδελφές του, Nicola και Samantha και μετά μετακόμισε με τον πατέρα του, τη νέα του σύζυγο Linda και τον ετεροθαλή αδελφό του Nicolas, ο οποίος ήταν επίσης οδηγός αγώνων ταχύτητας, έως ότου έπαθε εγκεφαλική παράλυση), συνεργάζονταν αρμονικά σε ό,τι αφορούσε το όνειρο του μικρού. Του είχαν υποσχεθεί πως θα στηρίξουν την προσπάθεια του " αρκεί να ήμουν καλός μαθητής". Έβαλαν απανωτές υποθήκες το σπίτι τους, με την υπερπροσπάθεια του Anthony να οδηγεί στην παραίτηση του από τη διευθυντική θέση που κρατούσε στο τμήμα πληροφορικής τεχνολογίας των βρετανικών σιδηροδρομικών γραμμών. "Χρειαζόμασταν περισσότερα χρήματα και εκείνος έπρεπε να βρει έναν τρόπο να τα αποκτήσει". Τον βρήκε. Έγινε εργολάβος και δούλευε σε τρεις δουλειές, για να τα βγάλει πέρα, μέχρι που ίδρυσε τη δική του εταιρία πληροφορικής. "Η μητριά μου ξέχασε τι είναι το shopping, για να μπορώ να τρέχω σε αγώνες. Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν, αν δεν ήταν η F1. Θα δούλευα εδώ; Δεν ξέρω. Μπορεί να ήμουν οπουδήποτε. Σίγουρα θα ήμουν χαμένος. Ο πατέρας μου ήταν εκείνος που με έφτασε κάπου".

Στα 8 ο Hamilton εμφανίστηκε στις διοργανώσεις των go-kart. Πολύ γρήγορα έπαιρνε νίκες και πρωταθλήματα. "Θ υμάμαι ακόμα την πρώτη μου μέρα στην πίστα, την πρώτη γρατζουνιά, το θάνατο του Senna -την ημέρα που πέθανε ήμουν για προπόνηση". Θυμάται και ότι ο πατέρας του, είχε βρει τον πιο γρήγορο τύπο που υπήρχε εκείνη την περίοδο για να του μάθει πού και πώς να φρενάρει " δούλεψα για να μπορώ να φρενάρω με ακρίβεια, την τελευταία στιγμή". Μια άλλη ανάμνηση είναι πως " τα περισσότερα παιδιά στους αγώνες, είχαν πολλά περισσότερα χρήματα από εμένα, ήταν όλα πολύ γρήγορα, αλλά... με κάποιον τρόπο τους κέρδιζα. Ήμουν απλά, πιο γρήγορος. Δεν ξέρω τι άλλο να πω. Οι γονείς τους εκνευρίζονταν και γίνονταν επιθετικοί. Μεταξύ των γονιών ήταν και πολλοί μηχανικοί και η ιστορία εξελίχθηκε σε μάχη των οικογενειών". Και ο Hamilton ήταν επιθετικός, στην πίστα, ως οδηγός και έδραττε τους καρπούς.

Ήταν τόσοι, οι καρποί και τέτοια η άγνοια κινδύνου/θρασύτητα που στα 10 του πλησίασε το αφεντικό της McLaren, Ron Dennis με πρόφαση ένα αυτόγραφο και πραγματική διάθεση να του συστηθεί και να τον ενημερώσει πως " μια μέρα θα τρέχω με τα δικά σας αυτοκίνητα". Εκείνος του είπε "π άρε με τηλέφωνο σε εννέα χρόνια και κάτι θα κάνουμε". Η εξέλιξη δεν ήταν ακριβώς αυτή. Γιατί τελικά ο Dennis ήταν εκείνος που τηλεφώνησε στον Lewis, το 1998, έπειτα από την επικράτηση του στο Super One και το δεύτερο πρωτάθλημα Βρετανίας. Η συνάντηση κατέληξε σε συμφωνία για συμμετοχή του Hamilton, στο πρόγραμμα εξέλιξης των οδηγών που είχε η McLaren. Στο συμβόλαιο υπήρχε και option για τη Formula 1, εφόσον πληρούνταν κάποιες προϋποθέσεις. Έγινε ο νεαρότερος σε ηλικία οδηγός που είχε εξασφαλίσει τέτοια συμφωνία.

Μια στιγμή όμως, γιατί παραλείψαμε ένα στοιχείο: το 1997 ο Hamilton ξεκίνησε μαθήματα μονόκυκλου (δείτε λίγο πιο πάνω, στη φωτογραφία του "τιτιβίσματος"), όχι για να κατακτήσει την... τέχνη της ισορροπίας, αλλά επειδή ήταν εξαιρετικός σε αυτό o Nico Rosberg, το φιλαράκι του και ο κύριος ανταγωνιστής του από την εποχή των go-karts. " Αυτή ήταν η πρώτη περίπτωση πραγματικού ανταγωνισμού που είχαμε. Σκέφτηκα ότι αφού ήξερε εκείνος να οδηγεί μονόκυκλο, έπρεπε όχι μόνο να μάθω και εγώ, αλλά να γίνω και καλύτερος. Όσες ώρες δεν ήμουν στην πίστα, έκανα προπόνηση", παραδέχεται ο Hamilton, με τον Γερμανό να ενημερώνει ότι " χρειάστηκε μόλις δυο ώρες για να τα καταφέρει".

Ο γιος του πρωταθλητή της F1, Keke, είχε μεγαλώσει στο Monaco σε συνθήκες άρδην διαφορετικές από εκείνες που μεγάλωσε ο Hamilton. Αυτό δεν τους εμπόδισε να γίνουν φίλοι... όταν δεν ήταν σε πίστα. Γενικά, στην καθημερινότητα έβρισκαν ουκ ολίγους λόγους να ανταγωνίζονται. Μέχρι και το ποιος μπορεί να φάει περισσότερη πίτσα, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. " Όταν ήμουν μικρός, δεν μου άρεσε η πίτσα, αλλά πήγαινα μαζί τους για δείπνο. Τους θυμάμαι να τις τρώνε δυο δυο, αρκεί να νικήσει ο ένας τον άλλον", ενημερώνει ο Robert Kubica, " ήταν πάντα ανταγωνιστικοί μεταξύ τους. Χωρίς ακρότητες. Ήταν φιλική μάχη και πάντα γελούσαν, όταν τελείωνε η όποια διαδικασία. Ήμασταν νορμάλ παιδιά που περνούσαμε καλά. Έχω πολύ όμορφες αναμνήσεις". Ό,τι και αν έκαναν, είτε έπαιζαν πινγκ πονγκ, είτε πήγαιναν για ποδόσφαιρο σε πάρκο, είτε απασχολούνταν με video games, είχαν... τον καημό του ποιος είναι καλύτερος. " Τότε ό,τι κάναμε το κάναμε για να περάσουμε καλά. Τώρα είναι η δουλειά μας", διευκρινίζει ο Βρετανός.

Πώς όμως, ξεκίνησε η φιλία του Hamilton με τον Rosberg; Έπειτα από έναν αγώνα στην Parma, ο Hamilton "έκλεψε" τη νίκη από τον Rosberg, στον τελευταίο γύρο. Ο Γερμανός τον πλησίασε και του έδωσε συγχαρητήρια. " Ουδέποτε είχα διασκεδάσει περισσότερο, από τις φορές που τρέχαμε παρέα. Ο Nico κλωτσούσε τους πάντες στον κώλο, όλη την ώρα. Είχαμε εξαιρετικούς αγώνες που "έχτισαν" τη φιλία μας". 'Εγιναν συγκάτοικοι, πράγμα που στην πράξη σήμαινε ότι " στο δωμάτιο μας επικρατούσε το χάος, αφού παλεύαμε καθημερινά. Πάντα ανταγωνιζόμασταν για κάτι, το ίδιο ισχύει και σήμερα", ομολόγησε φέτος ο Rosberg.

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much

Ο Dino Chiesa, αφεντικό τους τότε, ήξερε πως όπου και αν βρίσκονταν, εκείνος θα δεχόταν τηλεφώνημα από τους υπεύθυνους του ξενοδοχείου για φασαρία από το δωμάτιο τους, για τις απώλειες... της μάχης. Δεν κοιμούνταν ποτέ και πάντα ήταν κουρασμένοι το επόμενο πρωί. " Μετά τις μάχες τους, απολάμβαναν παρέα ένα παγωτό. Οπότε... έπρεπε να πάρω τους δρόμους να βρω αυτό που μπορούσε να τους κρατήσει ευτυχισμένους. Μη ξεχνάτε πως ήταν παιδιά". Το ένα παιδί εν τω μεταξύ, " ήταν ήρεμος και ευγενικός. Η συμπεριφορά του δεν ήταν ιδιαίτερα παιδική, γιατί ήταν μοναχοπαίδι. Ο Lewis ήταν ανέκαθεν λίγο πιο δυνατός. Ήθελε να παίζει περισσότερο, να παλεύει περισσότερο, να κάνει περισσότερες πλάκες". Και ενώ ο Rosberg ξεκουραζόταν στο τροχόσπιτο του πατέρα του, ο Hamilton πήγαινε στα τουρνουά με λυόμενο που ρυμουλκούσε το αυτοκίνητο της οικογενείας. Το φαγητό ήταν πάντα σούπα με noodles.

Και οι δύο έγιναν οδηγοί της ΜΒΜ, ομάδα που στήριζε το 2000 η McLaren και η Mercedes-Benz. Το 2001 στους πανευρωπαϊκούς, τερμάτισε έβδομος, τέσσερις θέσεις πίσω από τον Michael Schumacher. Συζητούσαν όμως, ποτέ το ενδεχόμενο να βρεθούν μαζί στη Formula 1; " Ναι, λέγαμε συνέχεια ότι θα ήταν φοβερό να είμαστε στην ίδια ομάδα. Δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς, αν πίστευα ό,τι έλεγα. Χαρακτηριστικά, θα σας πω ότι ο Nico έλεγε "όταν θα πάω στη F1" και εγώ "αν θα πάω στη F1". Προφανώς, επειδή ο πατέρας του ήταν οδηγός της Formula 1 δεν είχε αμφιβολία πως θα τα καταφέρει". Η αγάπη του για το φίλο του είχε και ένα όριο. " Θέλω να τερματίζει πάντα, αλλά θέλω να τερματίζω πριν από αυτόν, για να είναι ξεκάθαρο ότι είμαι καλύτερος. Πως δεν κέρδισα επειδή είχε προβλήματα". Ο Hamilton συνέχισε να παίρνει πρωταθλήματα και το 2007 τον υπέγραψε η McLaren, μαζί με τον δυο φορές πρωταθλητή, Fernando Alonso.

Σε εννέα διαδοχικούς αγώνες, πάτησε το πόδι του σε podium, ενώ συνήθως κέρδιζε τον Alonso. Κάποια στιγμή βρέθηκε να προηγείται της κατάταξης και τότε βγήκαν όλα εκτός τροχιάς. Πέραν των συγκρούσεων, η σχέση του με τον Ισπανό έγινε προβληματική στο έπακρο και η εξέλιξη του δεν συνεχίστηκε με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο. Βέβαια, ακόμα κι έτσι έχασε τον τίτλο στις λεπτομέρειες, πίσω από τον Kimi Räikkönen. " Η απειρία μου με έκανε ανυπόμονο" παραδέχθηκε χρόνια αργότερα, " όλα έρχονται με την ηλικία. Μεγαλώνοντας, παίρνεις πιο σοφές αποφάσεις. Ελπίζω αυτό να επηρεάσει και τον τρόπο που αγωνίζομαι".

Πήρε το πρωτάθλημα την επόμενη χρονιά, όπως τον πήρε και το 2014, αλλά και το 2015, για να γίνει ο πρώτος Βρετανός πιλότος που έκανε το back to back. Στο μεσοδιάστημα, η μετακόμιση του Alonso στη Renault διευκόλυνε την κατάσταση και the rest is history που... λένε και στα ελληνικά χωριά, με τον Βρετανό να γίνεται celebrity και εκ των πλουσιότερων αθλητών του πλανήτη. Φέτος ήταν στο Νο15 της σχετικής λίστας του Forbes, με συνολικά κέρδη 39 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 36 προήλθαν από τις νίκες του και το μισθό του -άφησε τη McLaren, που τον είχε... μεγαλώσει από τα 13, το 2012, πήγε στη Mercedes όπου έγινε ομόσταυλος του Roseberg (το παιδικό όνειρο έγινε πραγματικότητα μεν, αλλά... υπήρχε ένα θέμα που θα αναπτύξουμε στην πορεία) και τον περασμένο Μάιο υπέγραψε τριετή επέκταση συμβολαίου. Στη λίστα με τους πιο πλούσιους αθλητές της Μεγάλης Βρετανίας, ήταν πρώτος και τα κέρδη του αυξήθηκαν κατά 20.000.000 ευρώ, σε ένα χρόνο.

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much

Από το 2007 δηλώνει... ως έδρα του την Ελβετία, όπου πήγε για να γλιτώσει από το κυνηγητό των paparazzi και τους φόρους της Μεγάλης Βρετανίας. Διάλεξε το Luins, όπου έφτιαξαν τα σπίτια τους και άλλοι πιλότοι (Schumacher, Räikkönen και Alonso), για τους ίδιους λόγους. Το 2012 μετακόμισε στο Monaco (μην επαναλαμβανόμαστε), το 2013 αγόρασε ένα ιδιωτικό τζετ για τις μετακινήσεις του (" προσπάθησα απλά, να απλοποιήσω τη ζωή μου, να μη χάνω χρόνο σε ουρές αεροδρομίων, χρόνο που χρειάζομαι για την προσωπική μου ζωή". Επιπροσθέτως, μπορούσε να παίρνει παντού τον σκύλο του, τον Roscoe), το 2009 έγινε έκθεμα στο μουσείο της Madame Tussauds, το 2009 οι Γάλλοι του αφαίρεσαν το δίπλωμα οδήγησης για ένα μήνα, γιατί πήγαινε σε δρόμο ανοιχτής κυκλοφορίας με 196 χλμ., το 2010 έχασε τον έλεγχο του οχήματος του, στη Victoria της Αυστραλίας (δυο ημέρες πριν το Australian Grand Prix) και του κατάσχεσαν το αυτοκίνητο για δυο μέρες. Σημειωτέον, το 2010 έπαψε να 'χει για μάνατζερ τον πατέρα του.

Όλα αυτά (μαζί ή χώρια) δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον κύριο χαρακτηρισμό αυτού του τύπου ως " εκ των πιο προετοιμασμένων οδηγών, ο οποίος δίνει τεράστια σημασία στους χρόνους των γύρων και τα στοιχεία της τηλεμετρίας". Αν νιώθει μεγαλειώδης; " Για εμένα, ένας ήταν ο θρύλος: ο Ayrton Senna. Οι ιστορίες που αφορούν την είσοδο του σε ένα δωμάτιο, η αύρα του, ο τρόπος με τον οποίον τον αντιλαμβάνονταν οι υπόλοιποι, ο τρόπος που συμπεριφερόταν ο ίδιος, που οδηγούσε, που ενέπνευσε τον κόσμο, το έθνος. Αυτό είναι μεγαλείο και όνειρο για κάθε άλλο να φτάσει εκεί. Δεν είμαι ο Senna, έχω τη δική μου προσωπικότητα, αλλά ελπίζω να πλησιάσω κάπου εκεί κοντά". Μέχρι νεοτέρας, προχωρά την οικοδόμηση του μουσείου, όπου θα βάλει όλα τα τρόπαια που έχει κερδίσει, αλλά και τη συλλογή με τα κράνη που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εκείνον. Τι έχει κάνει όμως, ο Rosberg όλα αυτά τα χρόνια;

Από "golden boy" έγινε... παγκίτης

Ο γεννημένος στην πόλη Wiesbaden της Γερμανίας (στις 27/6 του 1985) Nico Erik Rosberg, δεν είχε τα άγχη του Hamilton, όταν ήταν παιδί. Ήταν 4 χρόνων, όταν έπιασε για πρώτη φορά τιμόνι στα χέρια του -σε ταξίδι της οικογενείας στην Ibiza. Τα πεντάλια τα έλεγχε ένας ενήλικας. Όχι... ο όποιος ενήλικας, αλλά ο πατέρας του, Keke Rosberg, νικητής πέντε Grand Prix και του πρωταθλήματος της Formula 1, το 1982. Ο Nico ήλθε στον κόσμο, τέσσερις ημέρες πριν κατακτήσει ο Keke τον τίτλο στο Grand Prix του Detroit. Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ανήλικης ζωής του στο Monaco, όπου ζει μέχρι και σήμερα (μιλά γαλλικά, γερμανικά, αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά... fluenlty -δεν μιλά φιλανδικά γιατί "η γλώσσα δεν ήταν μέρος της ζωής μου. Στο σπίτι μιλούσαμε γερμανικά") και για κάποια χρόνια διαγωνιζόταν και ως Γερμανός (η μητέρα του, Sina είναι Γερμανίδα), αλλά και ως Φιλανδός -χώρα στην οποία γεννήθηκε ο πατέρας του. Όταν ήλθε η ώρα να αποκτήσει άδεια πιλότου σε πρωταθλήματα της FIA, διάλεξε τη γερμανική υπηκοότητα.

Πολύ νωρίτερα, είχε μάθει πως δεν θα του χαριστεί τίποτα και ότι ο μόνος δρόμος για να κάνει κάτι με τη ζωή του, ήταν να δουλέψει σκληρά. Το αυτό έκανε και όταν έπαιζε τένις. Μάλιστα, υπήρξε περίοδος που σκεφτόταν ότι μπορεί να γίνει τενίστας, αλλά υπερίσχυσε το πάθος του για την ταχύτητα. Βοήθησε το γεγονός ότι μια μέρα που είχε αποκοιμηθεί στο γιοτ της οικογενείας, στο λιμάνι του Monaco ξύπνησε... από τον ήχο του μονοθέσιου που οδηγούσε ο Ayrton Senna, όπως περνούσε τη σήραγγα (την ίδια που οδηγούσε η μητέρα του κάθε μέρα, για να τον πάει στο σχολείο -που επειδή έβλεπε στην πίστα εκείνος δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί στα μαθήματα), αλλά και οι εικόνες που είχε από τους αγώνες του πατέρα του.

Τίμια, είχε παραδεχθεί από νωρίς πως " χάρη στον πατέρα μου και το όνομα μου, κάποια πράγματα έγιναν πιο εύκολα για εμένα", αλλά είχε προσθέσει ότι " είσαι αυτός που είσαι, όταν αγωνίζεσαι και τα αποτελέσματα είναι δικά σου". Το όνομα δεν ήταν ωστόσο, αυτό που του έδωσε 9 νίκες σε 20 αγώνες στη Fomula BMW με μονοθέσια. Ήταν ωστόσο, ο λόγος που η Williams -εταιρία στην οποία άνηκε ο πατέρας του- τον κάλεσε για ένα τεστ, το 2002. Έγινε ο μικρότερος σε ηλικία πιλότος που οδήγησε αυτοκίνητο της Formula 1.

Στα 19 του και ενώ είχε τερματίσει τέταρτος στη Formula 3 (έτρεχε με την ομάδα του πατέρα του -Team Rosberg), με έναν περισσότερο βαθμό από τον... νεοφερμένο τότε στην κατηγορία, Lewis Hamilton, το Imperial College του Λονδίνου, του πρόσφερε μια θέση στο μάθημα της αεροναυτικής μηχανικής -ένα ακόμα πάθος που είχε στα... νιάτα του. Μόνο που για να μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα, θα έπρεπε να εγκαταλείψει τους αγώνες. Έμεινε εκεί που καθόταν. Το 2005 μπήκε στην GP2, τη νέα κατηγορία που επρόκειτο να γίνει το βήμα των οδηγών για τη F1, με τον Rosberg να παίρνει την πρώτη θέση. Είχε χτίσει τη φήμη του πιλότου που έχει ταλέντο και ικανότητες, αλλά ακόμα δεν έχει εξελίξει το μονοθέσιο του σε μηχανή... παραγωγής νικών.

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much
© ACTION IMAGES

Όλοι οι νέοι οδηγοί της Williams περνούσαν από μια δοκιμασία που αποδείκνυε τις γνώσεις τους επί της μηχανικής. Το δικό του αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο που είχαν δει οι εξεταστές, από καταβολής εταιρίας. Έκανε το ντεμπούτο του στην F1, στο Bahrain, το 2006. Μολονότι συγκρούστηκε, βγήκε εκτός πίστας και χρειάστηκε τη συμβολή του αυτοκινήτου ασφαλείας για να επιστρέψει, τερμάτισε έβδομος και έγινε ο μικρότερος σε ηλικία οδηγός που έγινε κάτοχος του πιο γρήγορου χρόνου, σε γύρο Grand Prix.

Τότε, ο ομόσταυλος του, Mark Webber του "κότσαρε" ως παρατσούκλι το "Britney" εκ... της Britney Spears, για το νεανικό του προσώπου του, τα ξανθιά μαλλιά του και το όμορφο παρουσιαστικό του. Τότε ήταν που μπήκε και στο στόχαστρο άλλων ομάδων, με πρώτη και καλύτερη τη McLaren. Οι της εταιρίας οραματίζονταν τον Γερμανό δίπλα στον Hamilton. Το όραμα δεν μετουσιώθηκε σε πράξη, αφού ο Rosberg υπέγραψε επέκταση με την Williams. Τον Οκτώβριο του 2009 ενημέρωσε πως είχε έλθει η ώρα για αλλαγή. Πήγε στη Mercedes "που έχει την πιο μακρά παράδοση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Νιώθω υπερήφανος", είχε δηλώσει τον Νοέμβριο που ανακοινώθηκε η μεταγραφή. Παρεμπιπτόντως, προερχόταν από την καλύτερη χρονιά του, εξ ου και επελέγη για συμπαίκτης του Michael Schumacher.

Με την εκκίνηση του 2010, έπεισε και τους μεγαλύτερους αμφισβητίες πως έχει ό,τι χρειάζεται για να διαγωνιστεί/ανταγωνιστεί με τον "Schumi", τον οποίον περνούσε διαρκώς στους αγώνες, αλλά κάποιες αστοχίες δεν του επέτρεψαν να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 7η θέση -όπου είχε τερματίσει και το 2009. Την επόμενη χρονιά δεν ανέβηκε ούτε μια φορά στο βάθρο, κάτι που άλλαξε το 2012, οπότε στον τρίτο αγώνα, στην Κίνα τερμάτισε πρώτος. Ήταν η πρώτη νίκη της εταιρίας του, από το 1995 που άρχισε να κατασκευάζει μονοθέσια.

Ακολούθησαν και άλλες εντυπωσιακές εμφανίσεις, η δεύτερη θέση... στο σπίτι του, το Monaco (όπου όπως είπε, μετά τη στέψη πήγε με το σκούτερ στην οικογένεια του), πριν διαπιστωθούν προβλήματα μηχανολογικής φύσεως και δεν πάρει ένα βαθμό στους έξι τελευταίους αγώνες. Τρία χρόνια ωστόσο, είχε καλύτερες επιδόσεις από τον "Shumi" και ήταν το "χρυσό παιδί" της Mercedes. Αυτό θα άλλαζε όταν θα υπέγραψε ο Hamilton. Στο πρώτο δείγμα, στη Malaysia, ο Rosberg... κλήθηκε να ρίξει ταχύτητα για να ευνοηθεί ο teammate του. Απάντησε με τρεις απανωτές πρώτες θέσεις στην εκκίνηση και μια νίκη στο Monaco.

Γενικά, συνελήφθη να απολαμβάνει να κάνει το ζογκλέρ (με τρεις μπάλες του τένις στα χέρια), είτε είναι πάνω σε μονόκυκλο, είτε περπατά, να περπατά πάνω σε σύρματα, να κάνει γυμναστική, να διαγωνίζεται σε karaoke, να παίζει ό,τι επιτραπέζιο παιχνίδι υπάρχει ή ποδόσφαιρο ή να κάνει τρίαθλο. Έχει τρόπους να γεμίζει τη μέρα του. Εν τω μεταξύ, όλοι αυτοί είναι οι τρόποι που... σκοτώνει την ώρα του έως ότου μπει στο μονοθέσιο και πάει για δουλειά. Η μόνη πρόληψη που έχει είναι από πού θα μπει στο όχημα. " Αν μπω από τη λάθος μεριά, βγαίνω και μπαίνω από τη σωστή" έχει πει, χωρίς να διευκρινίσει το λάθος και το σωστό.

Πλέον, λατρεύει να τον ρωτούν για τον πατέρα του " γιατί πια έχω μεγαλύτερη εμπειρία από εκείνον. Στα 26 τον πέρασα σε σύνολο αγώνων. ΟΚ, μπορείτε να αντιληφθείτε ότι κάνω πλάκα, γιατί εκείνος έχει πρωτάθλημα, ενώ εγώ όχι. Αλλά τον πιάσατε το νόημα". Έχει ξεκαθαρίσει πως δεν έχει θέμα οι φίλοι του να είναι φαν άλλου οδηγού " γιατί είναι κάτι συνηθισμένο (γελάει)", ενώ στις δραστηριότητες του έχει προστεθεί και ο χρόνος που θέλει να αφιερώνει στην κόρη του -γεννήθηκε τον περασμένο Αύγουστο. Μια που το αναφέραμε, ο Hamilton χώρισε τον Φεβρουάριο από τη Nicole Scherzinger (ηθοποιό/τραγουδίστρια), έπειτα από 7 χρόνια σχέσης και όπως δήλωσε στη Mirror " δεν έχω κάποιο πλάνο να τακτοποιηθώ, σύντομα". Μετά, προέκυψαν οι φωτογραφίες του να περπατά με τον αγαπημένο του σκύλο, κοντά στο διαμέρισμα της Rihanna στη Νέα Υόρκη.

"Ιπτάμενοι" ναι, gentlemen not so much

Πίσω τώρα, στη γλυκιά ιστορία των παιδικών φίλων, η σεζόν που η Mercedes ξεκίνησε την εποχή του V6 turbo, ήταν αυτή που οι υποψίες όλων επαληθεύτηκαν, όταν τελικά το πρωτάθλημα έγινε υπόθεση των Rosberg και Hamilton, με την εταιρία τους να διδάσκει... τεχνολογία και επιδόσεις. Τότε ήταν που θα η αγνή φιλία θα πήγαινε περίπατο.

Στο Grand Prix του Bahrain, τον Απρίλιο του 2014 ο Hamilton έκοψε για πρώτη φορά πρώτος το νήμα. Ήταν ο μόλις δεύτερος αγώνας του. Ο Rosberg ενημέρωσε ότι στον 18ο γύρο ξεπέρασε τα όρια. " Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε μάχη, ούτε η πρώτη που είμαστε κοντά. Από τα 12 μας γίνεται αυτή η ιστορία". Την ώρα του συμβάντος, ο Γερμανός θα ζητούσε από την ομάδα του " να πει κάποιος στον Lewis πως η κίνηση του δεν ήταν προβλεπόμενη" και ο μηχανικός του Βρετανού, θα έλεγε στο αυτί του "μένουν 10 γύροι. Ας διασφαλίσουμε ότι θα επιστρέψουμε και τα δυο αυτοκίνητα στο σπίτι".

Τον Μάιο, στην Ισπανία ο Hamilton βρέθηκε να προηγείται με τρεις βαθμούς του Rosberg, μετά την τέταρτη διαδοχική νίκη του. Ο ανταγωνισμός των δύο ήταν το μόνο που ενδιαφέρον που υπήρχε να δουν οι φαν εκείνη την ημέρα. Ο Βρετανός είχε το προβάδισμα από την αρχή, ο Γερμανός τον απειλούσε και μολονότι ήταν πιο γρήγορος στην τελική ευθεία, έχασε. Μετά τον αγώνα, ο νικητής είπε " πρέπει να βρω έναν τρόπο να παίξω με το μυαλό του Nico". Ο Nico θα απαντούσε " θα χρειαστεί να δώσει μάχη για αυτό".

Στο Monaco ο Rosberg πήρε την πρώτη θέση στην εκκίνηση, με τρόπο που αμφισβητήθηκε από πολλούς: προέβη σε κίνηση που αρνήθηκε στον Hamilton τη δυνατότητα να βελτιώσει τον καλύτερο χρόνο του -και πάρει την pole position. Ο χαμένος της υπόθεσης θα έλεγε " αυτό το σαββατοκύριακο εξελίχθηκε κατά τρόπο που δεν περίμενα. Ο κόσμος μιλά συνέχεια για φίλους. Αν μετρήσω τους δικούς μου, χρειάζομαι τα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ίδιο ισχύει και για τον Nico. Και εγώ δεν είμαι στη δική του πεντάδα, όπως και εκείνος δεν είναι στη δική μου. Όλα τα άλλα δεν έχουν σημασία. Είμαστε εδώ για να νικήσουμε. Του δίνω συγχαρητήρια. Η πρόκληση είναι μεγαλύτερη. Δεν θα ήθελα κάτι διαφορετικό". Ο νικητής του Grand Prix δεν θα ασχολείτο. Ασχολήθηκε ο επίτιμος πρόεδρος της Mercedes. Τι είπε ο Niki Lauda; " Αυξάνεται η ένταση, χωρίς αμφιβολία, αλλά η ομάδα πρέπει να διασφαλίσει πως δεν θα ξεφύγει από τα όρια".

Μετά την πρωτιά του, στα λημέρια του, ο Rosberg παντρεύτηκε την επί 11 χρόνια σύντροφο του, Vivian Sibold και λίγες ημέρες μετά, "ανέβασε" φωτογραφία του στο Twitter, στην οποία πανηγύριζε την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου από τη Γερμανία. Ο Hamilton είχε να κάνει ένα σχετικό σχόλιο: " Δεν είναι καν Γερμανός", πριν τον δει να υπογράφει επέκταση με τη Mercedes και να λέει "ω ς Γερμανός νιώθω πως είναι και θέμα κληρονομιάς η συνεργασία μου με τη συγκεκριμένη εταιρία. Ο δρόμος για να φτάσουμε εδώ που είμαστε τώρα, ήταν δύσκολος, αλλά κανείς δεν έχασε την πίστη του και χάρη σε όλη τη στήριξη από την Mercedes-Benz είμαστε πια η κυρίαρχη εταιρία στη Formula 1". Ο Rosberg είδε την καθαρή αξία του να φτάνει στα 44 εκατ. ευρώ.

Στην Ουγγαρία, οι δυο τους ήταν για μία ακόμη φορά δίπλα, δίπλα, ώσπου ο Hamilton αρνήθηκε να υπακούσει στις εντολές της ομάδας και να αφήσει τον Rosberg να περάσει. Για την ακρίβεια, είπε στην ομάδα του " δεν πρόκειται να ρίξω ταχύτητα για τον Nico. Αν έλθει κοντά και μπορεί να με περάσει. Ας το κάνει". Ο David Coulthard θα έλεγε, ως σχολιαστής στο BBC πως " ο Hamilton κάνει ό,τι πρέπει να κάνει. Γιατί πρέπει να "κόψει" ταχύτητα για τον Nico; Αυτό σημαίνει πως ο Nico δεν κάνει ό,τι χρειάζεται". Ο μεν τελείωσε τρίτος και ο δε τέταρτος. Και μετά... ήλθε το Grand Prix του Βελγίου, όπου έγινε αυτό.

Κατόπιν εκτενούς ανάλυσης, φάνηκε πως ο Bρετανός θα μπορούσε να αφήσει περισσότερο χώρο στον -ας πούμε- συμπαίκτη του, ώστε να μη "βρεθούν" -και πάλι θα διατηρούσε την πρωτιά. Ο Rosberg θα αναγνώριζε πως το λάθος που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Hamilton ήταν δικό του, θα ζητούσε από όλους να αποδεχθούν τη συγγνώμη του. " Ξέρω πως το αποτέλεσμα με βοηθά, ως προς τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, αλλά αυτό ήταν κάτι που δεν σκέφτηκα όταν έφευγα από την πίστα. Ήμουν προβληματισμένος και αποπροσανατολισμένος. Σίγουρα δεν ήμουν χαρούμενος". Το κοινό ωστόσο, τον αποδοκίμασε στην απονομή -ήταν 2ος.

Η εταιρία του τον τιμώρησε (για παράβαση του πρώτου κανονισμού " δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή τα αυτοκίνητα της εταιρίας, στην πίστα") και μετά τη συνάντηση που είχαν οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, ο Hamilton θα αποκάλυπτε ότι " ο Nico είπε πως το έκανε επίτηδες, γιατί είχε κάτι που ήθελε να αποδείξει. Ομολόγησε ότι μπορούσε να το αποφύγει". Ο Toto Wolff, ο διευθυντής της Mercedes τους ζήτησε (σικ) να παραμείνουν πολιτισμένοι " γιατί είναι ανεπίτρεπτο να συγκρούονται ομόσταυλοι. Συμφώνησαν ότι διαφωνούν, έπειτα από μια πολύ έντονη συζήτηση. Αλλά κανείς δεν είπε πως έγινε επί τούτου η σύγκρουση. Αυτά είναι ανοησίες"".

Τα πνεύματα ομολογουμένως, ηρέμησαν, στην Monza όπου επικράτησε ο Hamilton, γιατί ο Rosberg... κράσαρε στην πίεση -άργησε να φρενάρει και βγήκε εκτός διαδρομής. Μετά, συνεχάρη τον Βρετανό για τη νίκη -εκείνος τερμάτισε δεύτερος-, λέγοντας πως " έκανε καταπληκτική κούρσα". Παρ΄όλα αυτά, και πάλι τον αποδοκίμασε το κοινό στην απονομή. Ο Coulthard θα ενημέρωνε το κοινό του BBC ότι " ο Lewis κέρδισε στη ψυχολογία τον Nico. Τώρα, κάθε φορά που θα είναι δίπλα δίπλα, θα κερδίζει ο Hamilton. Ξέρει ότι είναι καλύτερος οδηγός". Στη Singapore ήταν και πάλι ο Βρετανός αυτός που τερμάτισε πρώτος, με τον Γερμανό να αποσύρεται λόγω ηλεκτρολογικού προβλήματος. Ήταν το τέταρτο πρόβλημα που οδήγησε τους δυο πιλότους σε εγκατάλειψη, την ίδια χρονιά. Στην Ιαπωνία όλα έγιναν υπό τη σκιά του τραυματισμού του Jules Bianchi, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι.

O Hamilton δεν σοκαρίστηκε, όπως φάνηκε από την παράτολμη κίνηση που έκανε για να προσπεράσει τον Rosberg και να πάρει άλλη μια πρωτιά -την 8η της σεζόν. Τις έκανε 9 στη Ρωσία και... 33 στο σύνολο στις ΗΠΑ, για να κατακτήσει το σχετικό ρεκόρ στην ιστορία των Βρετανών "πιλότων"). Στο Texas "έ ριξε μια σφαλιάρα στο πρόσωπο του συμπαίκτη του, κάνοντας κάτι που ήταν μέσα στα όρια". Είχε μπει στην στροφή 12 από την εσωτερική, με τη μεγαλύτερη δυνατή ισχύ και πέρασε 24 βαθμούς τον Γερμανό. Έμεναν δυο αγώνες, η ανατροπή δεν έγινε (ένα μηχανικό πρόβλημα εξαφάνισε και τις τελευταίες ελπίδες) και στο τέλος της διαδρομής ο Rosberg παραδέχθηκε πως " ο Lewis το άξιζε".

Ο Lewis πήρε και επέκταση συμβολαίου, τον Μάιο που τον έκανε τον πιο ακριβοπληρωμένο πιλότο της F1. Όχι, δεν έπαθε εγκεφαλικό ο Γερμανός, όταν έμαθε πόσα πήρε ο Hamilton.). Για την ακρίβεια, δήλωσε πολύ ευχαριστημένος με τη δική του συμφωνία. Σε κοινή συνέντευξη Τύπου, είπε πως " πάντα απολαμβάνω να τρέχω μαζί του, γιατί είναι εκπληκτικός οδηγός και η πρόκληση του να τον νικήσεις, είναι τεράστια. Για αυτό γίνονται οι αγώνες, για μάχες σαν και τη δική μας". Τον ρώτησαν σε ποια φάση είναι η σχέση τους. " Σε ουδέτερη. "Δουλεύει" και για τους δύο μας. Σπρώχνουμε ο ένας τον άλλον, να γίνουμε καλύτεροι, να φτάσουμε στα πιο υψηλά επίπεδα". Φυσικά, η ομάδα ήταν η πιο κερδισμένη. Χάριν του συγκεκριμένου διδύμου, η Mercedes κατάφερε πέρυσι να περάσει τη McLaren σε πρώτες και δεύτερες θέσεις (είχε συνολικά 11 και άφησε πίσω της τον... ανταγωνισμό με 10), τη Ferrari για περισσότερες εμφανίσεις στο podium (30, η Ferrari είχε 29 το 2004), να ισοφαρίσει το μεγαλύτερο αριθμό νικών που είχε ζήσει η McLaren (1988) και η Ferrari (2002, 2004) και ήταν 15.

" Φυσικά και αυτό που ισχύει με εμένα και τον Lewis είναι περίπλοκο, γιατί ό,τι και αν συμβαίνει μεταξύ μας, έχουμε να θυμόμαστε πως η ομάδα είναι πάνω από όλους. Και δεν υπάρχει κανένα καλύτερο μέρος να πάμε, από αυτό που βρισκόμαστε. Εύλογα υπάρχουν σκαμπανεβάσματα στη σχέση μας. Πάντα θα υπάρχουν. Προς το παρόν, βέβαια είμαστε σε καλή φάση" και... σε αυτή τη φάση συνεχάρη τον συναθλητή του για την κατάκτηση και του φετινού τίτλου. Πριν ωστόσο, πει αυτά που μόλις διαβάσατε, είχε γίνει αυτό, την ημέρα που ο Hamilton διασφάλισε μαθηματικά το φετινό τίτλο (26/10, στο Texas).

Ο θριαμβευτής είχε κάνει στις ΗΠΑ 10 τις νίκες του, σε μια σεζόν που κυριάρχησε απόλυτα και... μαντέψτε ποιον χρειάστηκε να περάσει, για να τερματίσει πρώτος. Ναι, τον Rosberg, ο οποίος ολοκλήρωσε τη διαδρομή δεύτερος, με τον τέσσερις φορές πρωταθλητή Sebastian Vettel (Ferrari) να κόβει τρίτος το νήμα. Για την ιστορία, ο Γερμανός πάλι έκανε ένα αβίαστο λάθος, στον 49ο γύρο, όταν πήρε ανοιχτά την στροφή 15 και επέτρεψε στον... άλλον να τον περάσει. Ο Hamilton εν τω μεταξύ, είχε πει λίγους μήνες νωρίτερα σε συνέντευξη του στο στο Drivetime πως " φυσικά και είναι δύσκολο αυτό που συμβαίνει με εμάς, αλλά μη ξεχνάτε πως μαχόμαστε για τον τίτλο. Δεν υπάρχει χρόνος να είμαστε φίλοι, υπό την έννοια του να βγαίνουμε παρέα έξω και να μοιραζόμαστε στιγμές. Είμαστε εδώ για να νικήσουμε. Εκείνος θέλει να με νικήσει, όπως εγώ θέλω να τον νικήσω. Βέβαια, το γεγονός ότι ήλθε και μου έδωσε συγχαρητήρια, σημαίνει ότι η βάση της φιλίας που οικοδομήσαμε ως παιδιά, εξακολουθεί και υπάρχει. Όπως υπάρχει και σεβασμός", αλλά... πάνω στην ένταση της στιγμής κάποιες φορές όλα αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα και επικρατεί ο ανθρώπινος εγωισμός. Πράγμα που είναι φυσιολογικό, όσο γίνεται εντός κάποιου πλαισίου που δεν εκθέτει τους πιλότους -ή την εταιρία τους.

Σίγουρα δεν βοηθούν δηλώσεις σαν και αυτή που έκανε ο Βρετανός, μετά τη νίκη του Rosberg στο Μexico -όπου οι δυο άνδρες αντάλλαξαν μια ψυχρή χειραψία. Τι είπε; Πως η απόφαση της εταιρίας του να τον καλέσει για εξτρά pit stop, ώστε να αλλάξει ελαστικά, του στοίχισε την πρωτιά -και για να τους αποτελειώσει τόνισε ότι " η Mercedes ήθελε να ευχαριστήσει τον Nico". Όταν η ομάδα του τον ενημέρωσε σχετικά, ακούστηκε από το μικρόφωνο το " μπορώ να ρωτήσω γιατί;". Η εξήγηση δεν του φάνηκε επαρκής, εξ ου και σχολίασε " πρέπει να δείτε τα λάστιχα του Nico".

Ο -μηχανικός του- Peter Bonnington επέμεινε, ο οδηγός σχολίασε " πιστεύω ότι πρόκειται για λανθασμένη απόφαση, αλλά έρχομαι" και μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε " δεν συμφωνούσα με αυτήν την απόφαση, αλλά δεν ήταν στο χέρι μου. Ήταν στο χέρι της ομάδας, όπως όλες οι αποφάσεις στις οποίες υπακούω τις περισσότερες φορές. Όταν επιστρέψουμε όμως, σπίτι θα κάνουμε μια συζήτηση. Δεν υπήρχε ρίσκο, δεν είχα κάτι να χάσω αν δεν πήγαινα για αλλαγή. Η Mercedes έχει νικήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η ομάδα έχει νικήσει. Οπότε αφήστε με να πάρω το ρίσκο. Αλλά δεν το έκαναν". Επί του θέματος τοποθετήθηκε -πάλι- και το αφεντικό (Toto Wolf), για να εξηγήσει " είχαμε ένα περιθώριο για μια στάση ασφαλείας και τα λάστιχα του Lewis ήταν σε πιο οριακό σημείο, από ό,τι του Nico. Για αυτό και πήραμε την απόφαση που πήραμε. Εκείνος την αμφισβήτησε, γιατί είδε πως έχει ένα πλεονέκτημα. Αν δεν το έβλεπε αυτό, δεν θα ήταν "πιλότος". Επ' ουδενί θα ρισκάραμε το αποτέλεσμα της ομάδας μας".

Αυτή η απόφαση ωστόσο, δεν αποκλείεται να στοιχειώσει τη Mercedes, δεδομένης της διαλυμένης σχέσης των "αστεριών" τους, αλλά και της έντασης που έχει δημιουργηθεί την τελευταία διετία μεταξύ των δυο κορυφαίων "πιλότων" και των ομάδων τους, που λειτουργούν υπό μία αρχή -ενώ εκείνοι είναι δύο και ο καθένας θέλει τη νίκη για πάρτη του. Αν κατέστη κάτι σαφές, είναι πως η εταιρία πρέπει να είναι εξίσου δίκαια και στους δυο και να διατηρήσει -όσο το δυνατόν περισσότερο- τον έλεγχο της κατάστασης. Και αν φέτος η ανωτερότητα του Hamilton ήταν τόσο ξεκάθαρη που αποφεύχθησαν οι συγκινήσεις της προηγούμενης χρονιάς, είναι πάντα χρήσιμο να θυμούνται όλοι ποιος είναι το αφεντικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ