X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

LONGREADS

Ο Μαρκ Μάρκεθ δεν είναι όσο καλό παιδί φαίνεται

Αν δείτε δίπλα, δίπλα τον Marc Marquez και τον Valentino Rossi και ξέρετε πως κάτι ύποπτο έχει συμβεί που τους αφορά, οι 4 στους 5 θα πείτε πως φταίει ο Ιταλός. Τα τελευταία στοιχεία από τη Μαλαισία αποδεικνύουν πως ο Ισπανός ξεκίνησε αυτό που κατέληξε στην πτώση του. Και κάπως έτσι διαλύθηκε η φήμη του καλού παιδιού.

Κάθε φορά που έχει αμφιβολία για το οτιδήποτε " τερματίζω το γκάζι". Αυτή είναι η τακτική που ακολουθεί, απ' όταν θυμάται τον εαυτό του. Απ' όταν του έδωσε ο πατέρας του, την πρώτη του μοτοσυκλέτα. Το παρουσιαστικό του Marc Marquez παραπέμπει σε ένα καλό παιδί, που όχι μόνο δεν κάνει πονηριές, αλλά δεν έχει σκεφτεί καν πως υπάρχουν στο παιχνίδι. Έλα όμως, που όχι μόνο τις έχει σκεφτεί, αλλά και τις έχει εκτελέσει. Γιατί όπως αποδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία, στη Μαλαισία έβαλε πρώτα το χεράκι του, πριν βάλει ο Valentino Rossi το ποδαράκι του και έλθει η πτώση.

Επιπροσθέτως, ο Ιταλός τον κατηγόρησε πριν λίγες εβδομάδες, ανοιχτά και μπροστά του, πως δεν τον ενδιαφέρει να κερδίζει -γιατί ήδη έχει χάσει την κούρσα για τον τίτλο-, αλλά να καθυστερεί τον ήρωα των παιδικών του χρόνων. Γιατί να το κάνει αυτό, εφόσον δεν έχει προσωπικό όφελος; Καλή ερώτηση που έχει και απάντηση. Αλλά ας κάνουμε ένα rewind, στη ζωή του οδηγού με το αγγελικό πρόσωπο, του νεότερου πρωταθλητή στην ιστορία και του κατόχου ουκ ολίγων ρεκόρ (σε συνεχόμενες νίκες, σε χρόνο γύρων και σε χρόνο αγώνων στο ΜotoGP).

Είναι παιδί, από σπίτι -όπου μένει ακόμα

Στο σπιτικό των Marquez, ο καθένας έχει τις υποχρεώσεις του -εφόσον τα δυο αγόρια τoυ Julià Marquez και της Roser Alentà μένουν ακόμα στο πατρικό τους, στην Cervera -ένα χωριό της Catalunya, πληθυσμού 10.000 κατοίκων. Ο Marc και ο Alex μοιράζονται ακόμα το ίδιο δωμάτιο και κοιμούνται στην κουκέτα που έφτιαξαν οι ίδιοι. Όταν έρχεται λοιπόν, η ώρα του μεσημεριανού (ή του δείπνου), ο Marc ετοιμάζει το τραπέζι και εφόσον ολοκληρωθεί το γεύμα, ο Alex είναι ο υπεύθυνος για να καθαρίσει. Τώρα, το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά έγιναν το 2014 τα μόνα αδέλφια που πήραν παγκόσμιους τίτλους, την ίδια σεζόν, στα 66 χρόνια των Grand Prix στο δίτροχο μηχανοκίνητο αθλητισμό, είναι ήσσονος σημασίας τις ώρες που δεν ασχολούνται με τη δουλειά τους. Ή το χόμπι τους που έγινε επάγγελμα.

" Για τα παιδιά μου, οι αγώνες ήταν ανέκαθεν συνώνυμο της διασκέδασης" εξηγεί η μητέρα τους, που ουδέποτε αποπειράθηκε να τους αποτρέψει. Δεν ήταν δηλαδή, σαν τη συντριπτική πλειοψηφία των μητέρων που και μόνο στο άκουσμα της λέξης "μοτοσυκλέτα" παθαίνουν κρίση άγχους. " Το μόνο που τους έχω ζητήσει είναι όταν συγκρούονται ή πέφτουν, να σηκώνουν το χέρι για να μπορώ να καταλαβαίνω από το σπίτι που τους παρακολουθώ, ότι είναι καλά". Όταν τώρα, επιστρέφουν στην οικεία τους " όλα παραμένουν ως είχαν. Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε μια φυσιολογική οικογένεια".

Τα αγόρια προπονούνται μαζί (πηγαίνουν μαζί στην πίστα της Cervera και της Rufea, στο γυμναστήριο, παίζουν μαζί... ποδόσφαιρο, ενώ "κλείνουν" παρέα και τις διακοπές τους), ταξιδεύουν μαζί και μολονότι ο Alex είναι ευρύτερα γνωστός ως "ο αδελφός του Marc" δεν υπάρχει κανένα σύμπλεγμα. "Είναι διαφορετικοί χαρακτήρες. Ο Marc αλλάζει πολύ γρήγορα... τσιπ στο μυαλό του, σε ό,τι αφορά τους στόχους που θέλει να υλοποιήσει. Είναι μαχητής και όταν τον προκαλούν, ξέρουν πως μπορεί να τα καταφέρει. Ο Alex είναι εργάτης. Από μωρό ήταν ήρεμος, πιο ήρεμος από τον αδελφό του, που από τα πρώτα χρόνια ήταν ο... έξυπνος". Αν ενοχλεί τον Alex το γεγονός ότι και οι ίδιοι του οι γονείς αναγνωρίζουν τον μεγάλο του αδελφό ως τον πιο έξυπνο; Μπα.

PROHIBIDA LA REPRODUCCION EN CUALQUIER MEDIO QUE NO SEA PRENSA ESCRITA O WEB. PROHIBIDO EL USO PARA PUBLICIDAD SIN CONSENTIMIENTO ESCRITO DEL AUTOR Y PROPIETARIO. PARA CUALQUIER USO CONTACTAR: REPSOL-MEDIA JAIMEOLIVARES@TERRA.COM; JAIMEOLIVARESGP@GMAIL.COM JAIME OLIVARES GGPP 2014

" Από μικροί, απ' όταν τρέχαμε με μικρές μηχανές, λέγαμε τι ωραία που θα ήταν να γίνουμε παγκόσμιοι πρωταθλητές. Φυσικά, ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα είχαμε δει πως θα τα καταφέρουμε την ίδια χρονιά" ομολογεί ο βενιαμίν. Αλλά δεν σας είπαμε ποιος αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης; Δηλαδή, τον λόγο που ως παιδιά που μεγάλωναν στην Ισπανία δεν έπαιζαν ποδόσφαιρο (δηλαδή, έπαιζαν αλλά όπως ομολόγησε ο Marc " δεν ήμασταν όσο καλοί χρειαζόταν, για να γίνουμε επαγγελματίες") ή μπάσκετ ή... δεν έκαναν ενόργανη γυμναστική. Ο πατέρας τους ήταν μέλος σε τοπική λέσχη (τη Moto Club Serge), γνωστή για αγώνες με enduro μηχανές. Ήταν ο marshal και η σύζυγος του ήταν στο πλευρό του, βοηθώντας όπως μπορούσε. Για παράδειγμα, τακτοποιούσε τα της βρώσις. Ο Marc θυμάται να ανταγωνίζεται τον πατέρα του, ως παιδί. Ο Julià είχε κανονικού μεγέθους μηχανή, ενώ το παιδί του ήταν από πίσω με μια παιδική που είχε μικροσκοπικούς τροχούς. " Ήταν τόσο μικρόσωμος που έπρεπε να του δίνουμε ουκ ολίγους χυμούς με φρούτα, για να τον βοηθήσουμε να αναπτυχθεί", ενημερώνει η Roser.

Στα 5 του, ο Alex σκέφτηκε πως ήθελε να γίνει ο μηχανικός του Marc. Μια δοκιμή στη Yamaha PW50 που είχε τότε ο μεγαλύτερος αδελφός του, τον έπεισε πως... μάλλον αυτή δεν ήταν η καλύτερη ιδέα. Και ενώ ο Marc ξεκίνησε με off-road μηχανές, ο Alex ευθύς εξ αρχής απασχολήθηκε με τους αγώνες δρόμου. Όταν το 2008, ο πρωτότοκος έκανε το ντεμπούτο του στην κατηγορία 125cc, ο μικρός είχε τερματίσει τρίτος στο πρωτάθλημα της Καταλονίας. Το 2010 που ο Marc αναδείχθηκε σε πρωταθλητής κόσμου (στην 125cc, στα 17 του -και 263 ημέρες), ο Alex δούλευε με τον Emilio Alzamora (πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή στα 125cc), εν όψει της πρώτης του εμφάνισης στο ισπανικό πρωτάθλημα CEV. Σημείωση: ο Alzamora ανέλαβε λίγο αργότερα και τον Marc. Στην πρώτη κούρσα του CEV, ο Alex δεν είχε δικαίωμα συμμετοχής (ήθελε άλλες πέντε ημέρες, για να "κλείσει" τα 14 που ήταν το κατώτατο όριο ηλικίας), μπήκε ως 11ος όπου και τελείωσε τη χρονιά. Δυο χρόνια αργότερα, έφτασε στην κορυφή. Ήταν η χρονιά που o Marc πήρε το πρωτάθλημα στο Moto2 (2012) και αυτή που ο Alzamora βρήκε τρόπο να βάλει και τον Alex στη Moto3 -με wild card. Έκτοτε, η οικογένεια παρακολουθούσε ένα event και τα αγόρια ακολουθούσαν το ίδιο πρόγραμμα, με τους γονείς να αντιμετωπίζουν κάθε ταξίδι... σαν να πήγαιναν διακοπές.

Το καλοκαίρι του 2012 η Repsol Honda έδωσε διετές συμβόλαιο στον Marc που στο τέλος της σεζόν, είχε εξασφαλίσει τον τίτλο και στο MotoGP και έγινε ο πρώτος, μετά τον Kenny Roberts το 1978 που στέφθηκε πρωταθλητής, στην κορυφαία διοργάνωση, στην πρώτη του συμμετοχή. Ήταν και ο μικρότερος σε ηλικία όλων των τιτλούχων (20 χρόνων και 266 ημερών -άφησε πίσω τον Freddie Spencer που είχε φορέσει το στέμμα, στα 21 χρόνια και 258 ημέρες το 1983). Οι 334 πόντοι του συνόλου, ήταν η καλύτερη σούμα rookie στην premier class. Έγινε και κάτι ακόμα: ο τέταρτος -σε 65 χρόνια- που είχε πάρει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες -μετά τους Mike Hailwood, Phil Read και Valentino Rossi. Έγινε και ο πρώτος που έκανε το back to back -στην ηλικία που το πέτυχε το 2014.

Τον Νοέμβριο του 2014 λοιπόν, έγραψαν ιστορία. Ο 21χρονος Marc είχε ήδη εξασφαλίσει το δεύτερο διαδοχικό -πρώτης τάξεως- τίτλο του, με προβάδισμα 67 βαθμών από τον Valentino Rossi (στη Valencia πανηγύρισε τη 13η νίκη, αριθμός ρεκόρ -άφησε πίσω του τον Mick Doohan των 12, από το 1997-, ενώ είχε δέκα διαδοχικές νίκες, πράγμα που δεν είχε προηγούμενο), όταν στη Moto3 ο 18χρονος Alex νικούσε τον Jack Miller, για δυο μόλις πόντους και κατακτούσε τον τίτλο, στο Ricardo Tormo Circuit της Valencia. " Την παραμονή, ο Μarc που είχε δώσει πολλές χρήσιμες συμβουλές. Τόσες... που κάποια στιγμή τον σταμάτησα, γιατί ένιωθα πολύ αγχωμένος. Δεν ήξερα αν θα μπορούσα να συγκρατήσω όσα μου είχε πει, πόσω μάλλον να τα εκτελέσω", είχε αποκαλύψει ο μικρός, που έγινε ο11ος Ισπανός, ο οποίος είχε κερδίσει τον τίτλο στα 125cc του Moto3. Και όλα αυτά ήλθαν στη δεύτερη "γεμάτη" σεζόν του, στην κατηγορία. Η κούρσα που του έδωσε την πρωτιά είχε και σπρώξιμο. Του Jack Miller, που προσπάθησε να οδηγήσει με την KTM του την Honda του Marquez στο λάθος που θα του στερούσε τη στέψη. Περιττό να σας πούμε πως ο Alex δεν ήταν πια "ο μικρός αδελφός του Marc", έτσι;

Στο χωριό τους είχε στηθεί γιορτή. Τα αδέλφια ήταν οι πρωταγωνιστές παρέλασης που έγινε στους δρόμους της Cervera, με την εταιρία τους να εκπροσωπείται από πλήθος κόσμου, ενώ κοντά τους ήταν και οι ομάδες τους. " Ήταν πολύ συγκινητικό να δούμε όλους τους ανθρώπους της πόλης μας, όλα τα οικεία πρόσωπα και όποιον άλλον ήλθε έως εδώ για να πάρει μέρος στη γιορτή. Όλα αυτά δείχνουν πως αυτό που πετύχαμε, είναι σπουδαίο και μας δίνει κίνητρο για τη συνέχεια", είπε ο Marc, με τον Alex να προσθέτει " είναι μια πολύ ιδιαίτερη ημέρα για τους ανθρώπους της Cervera. Ο τίτλος μας είναι και δικός τους, γιατί χωρίς τη στήριξη τους δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα".

Ξεκινά η φετινή σεζόν και -εύλογα- ο Marc θεωρείται φαβορί -ως δυο φορές πρωταθλητής και μάλιστα με εμφατικούς τρόπους. Μόνο που η πραγματικότητα θα ήταν λίγο διαφορετική. Αυτό που έγινε στην πρώτη διαδικασία της σεζόν, ήταν ένα λάθος στην πρώτη στροφή της εναρκτήριας κούρσας, στο Qatar και ο τερματισμός του στην πέμπτη θέση. Στο Austin πήρε την πρωτιά και συνέχισε το σερί επί αμερικανικού εδάφους, αλλά στην Aργεντινή έζησε το πρώτο DNF (didn't finish) του 2015. Γιατί δεν τερμάτισε; Ιδού.

Όπως μπορείτε να δείτε, ξεκάθαρα, η μπροστινή ρόδα του Marquez "βρήκε" την πίσω ρόδα του Rossi και η πτώση ήλθε ως φυσική συνέπεια. Το αφεντικό της Yamaha, Lin Jarvis, εκτίμησε πως ο Ισπανός είχε κάνει δυο λάθη. "Αφότου τον πέρασε ο Valentino, προσπάθησε να ανακτήσει την πρωτιά πολύ γρήγορα, πολύ επιθετικά. Μετά την πρώτη επαφή των τροχών, θα έπρεπε να υποχωρήσει λίγο, γιατί ήταν σαφές πως ο Valentino ήταν πιο γρήγορος, στο συγκεκριμένο σημείο της κούρσας. Οπότε το να προσπαθήσεις να τον πληρώσεις με το ίδιο νόμισμα και τόσο γρήγορα, ήταν λάθος". Ο ομόλογος του στη Honda, Livio Suppo θα σχολίαζε πως "οι υπεύθυνοι είπαν πως ήταν ατύχημα. Το πλάνο ήταν να προσπαθήσει να μείνει κοντά και να κρατήσει την αντεπίθεση για το τέλος. Πήγε καλά, μέχρι λίγο πριν το τέλος. Είναι κρίμα που δεν είδαμε μια καλή μάχη μεταξύ αυτών των οδηγών, αλλά αυτά συμβαίνουν". Το ρεζουμέ ήταν πως ο Marquez είχε βρεθεί τη λάθος ώρα, στο λάθος σημείο και ήταν στο χέρι του να αποφύγει τη σύγκρουση.

Έως τότε, η σχέση των δυο ανδρών θα λέγατε πως ήταν φιλική. Υπήρχε ένας ιδιαίτερος δεσμός. Ο Marquez μεγάλωσε, έχοντας τον Rossi ως ήρωα, ως ίνδαλμα, στο βαθμό που το δωμάτιο του είχε γίνει ναός λατρείας προς τον Ιταλό. Όταν άρχισε να παίρνει τίτλους, η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη, με τον Ισπανό να φαντάζει ως ο φυσικός διάδοχος του Rossi και το νέο poster boy της Moto GP. Εν τω μεταξύ, ο Ιταλός δεν είχε το παραμικρό θέμα. Τουναντίον, στήριζε αυτή τη διαδοχή, μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για τον νεαρό. Εστίαζε στη δύναμη του μυαλού του, την ικανότητα του να ξεπερνά τις δυσκολίες και το γεγονός ότι δεν έκανε "εκπτώσεις" όταν ήταν σε μάχη. Πήγαινε μέχρι τέλους. Όταν ο Ισπανός παρουσιάστηκε στη MotoGP, η αλληλοεκτίμηση μεγάλωσε ακόμα περισσότερο. Ο Rossi θα θαύμαζε το απεριόριστο ταλέντο του μικρού και ο Marquez θα δήλωνε εντυπωσιασμένος με το κίνητρο, τη θέληση και την ταχύτητα του... παλιού, στοιχεία που τον είχαν κρατήσει χρόνια στην κορυφή. Μετά την Αργεντινή, θα έμπαινε μια... άνω τελεία. Τα παιδιά είχαν ψυχρανθεί, με τον Jorge Lorenzo -ο οποίος τερμάτισε τρίτος- να σχολιάζει πως "όποιος προσπαθεί να διασταυρώσει ξίφη με τον Rossi, ξέρει πολύ καλά τι θα γίνει".

Η επιστροφή του πρωταθλήματος στην Ευρώπη αποδείχθηκε ζόρικη για τον Marquez, μετά την πτώση και το κάταγμα στο μικρό δάχτυλο του αριστερού χεριού. Η ομάδα του, στη Honda του δημιούργησε ειδική πατέντα, για να τον διευκολύνει, αλλά δεν τον απάλλαξε και από τον πόνο. Παρ' όλα αυτά, τερμάτισε δεύτερος. Στη Γαλλία έκανε και πάλι λάθος στην εκκίνηση, το οποίο κάλυψε εν μέρη, εξ ου και πέρασε τη γραμμή τερματισμού ως τέταρτος, αλλά με δυο πρωτιές στις πέντε πρώτες κούρσες έζησε το χειρότερο ξεκίνημα στο MotoGP, από το 2013 οπότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Επί γαλλικού εδάφους, η εταιρία του διαπίστωσε προβλήματα και είχε φέρει διάφορα εξαρτήματα για να τακτοποιήσει τα θέματα. Στα δυο επόμενα events, στο Mugello και την Barcelona επίσης, δεν κατάφερε να τερματίσει -ήταν η πρώτη φορά που του συνέβη σε δυο διαδοχικές κούρσες, πριν βρεθεί στο σημείο να διεκδικεί τη νίκη στο Assen, της Ολλανδίας. Τι έγινε εκεί; Αυτό.

Στη Γερμανία και την Indianapolis προέκυψαν κάποιες ελπίδες πως η Repsol Honda είχε καταφέρει να επιλύσει τα ζητήματα της, με τον Ισπανό να μετρά ισάριθμες νίκες, αλλά μετά την Τσεχία, στη Μεγάλη Βρετανία έπεσε. Ξανά. Και ναι, ο Rossi ήταν πάλι.... στην εικόνα, γιατί εκείνον κυνηγούσε υπό βροχή. Δυο αγώνες αργότερα, στην Ισπανία -στο Aragon- θα έκανε πέντε τις πτώσεις, μέσα στο 2015. Ήταν στο δεύτερο γύρο, στη στροφή 12, όπως κυνηγούσε τον Jorge Lorenzo. Έριξε το φταίξιμο στα πόδια του. Με πέντε νοκ ντάουν σε 14 αγώνες, η χρονιά του είχε γίνει ήδη η χειρότερη απ' όταν εμφανίστηκε στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, το 2008. Η γκίνια θα συνεχιζόταν. Δυο εβδομάδες πριν την Ιαπωνία, ενώ έκανε ποδήλατο με τον αδελφό του -στο πλαίσιο της προπόνησης του- έπεσε και έπαθε κάταγμα στο πέμπτο μετακάρπιο του αριστερού χεριού. Μπήκε αμέσως στο χειρουργείο -στη Βαρκελώνη-, με την εταιρία του να ενημερώνει ότι επρόκειτο να προλάβει το επικείμενο Grand Prix (9-11/10), στην Ιαπωνία. Αν τα κατάφερε; Ναι, ήταν στην εκκίνηση. Η βροχή "έριξε" τις ταχύτητες και γλίτωσε από περαιτέρω κόπωση του τραυματισμένου χεριού και τερμάτισε τέταρτος, για να πει " δεν ήταν και το καλύτερο σαββατοκύριακο που είχα, αλλά τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα χειρότερα. Τώρα, πάμε στην Αυστραλία, σε ένα από τα αγαπημένα μου circuits".

Το... τάμα του Marquez να καθυστερεί τον Rossi

Στον τελευταίο γύρο του Phillip Island, ο Ισπανός πήρε οριακή νίκη επί του Lorenzo, αλλά δεν πλησίασε την κορυφή. Ποιος ήταν εκεί; Ο Lorenzo, με τον Rossi να τον απειλεί. Παρεμπιπτόντως, οι δυο τελευταίοι είναι ομόσταυλοι. Ανήκουν στη Yamaha. Και τότε γιατί ο Marquez έχει κάνει... προορισμό ζωής να καθυστερεί τον Rossi (όπως καταγγέλλουν οι έχοντες γνώση;), από τη στιγμή που η δική του εταιρία δεν έχει τύχη να πανηγυρίσει πρωτάθλημα; Για να αναδειχθεί πρωταθλητής Ισπανός! Ναι, γίνονται αυτά και στο Moto GP, σύμφωνα με τα όσα είχε να καταγγείλει ο Ιταλός, στη συνέντευξη Τύπου που προηγήθηκε της Μαλαισίας, κρατώντας ένα φάκελο με στοιχεία που όπως είπε, αποδείκνυαν πως η θεωρία του ήταν δικαιολογημένη. " Είδα ξανά τον αγώνα, για να βεβαιωθώ για τις υποψίες μου. Ο Marquez μπορούσε να τους νικήσει όλους άνετα, είχε το χώρο, αλλά κρατήθηκε πίσω για να καθυστερήσει εμένα και τον Iannone (τερμάτισε τρίτος), όπως επέτρεπε στον Lorenzo να διαφύγει. Δείτε τη συμπεριφορά του στις ευθείες και θα καταλάβετε τι εννοώ. Ήταν ξεκάθαρο ότι ο κύριος στόχος του δεν είναι η νίκη, αλλά να βοηθήσει τον Lorenzo, όπως προσπαθεί να "κόψει" βαθμούς από εμένα. Ο Jorge έχει ένα νέο υποστηρικτή: τον Marc".

Οι πρωταγωνιστές της θεωρίας έδειχναν έκπληκτοι και θιγμένοι. Αρνήθηκαν τις κατηγορίες, με τον Marquez να εξηγεί πως " αν ήθελα να βοηθήσω τον Lorenzo, δεν θα τον περνούσα στον τελευταίο γύρο, δεν θα έφτανα στην οριακή κατάσταση που έφτασα, για να τον περάσω. Δεν θα έπαιρνα ρίσκο". Ο Rossi επέμεινε πως ο... διάδοχος του έχει κυριευθεί από το "εγώ" του και εφόσον δεν μπορεί να πάρει εκείνος το πρωτάθλημα, θέλει να το στερήσει από τον Ιταλό. Γιατί; Για να είναι πιο εύκολο να ματσάρει τις επιτυχίες του. Και τι πρόσθεσε η άλλη πλευρά; " Σιχαίνομαι τις ήττες, με όλο μου το είναι. Ο Valentino είναι πολύ καλός στο να σου ρίχνει έμμεσα χτυπήματα. Αυτή τη φορά ήταν άμεσα. Είναι πολύ καλός στις συνεντεύξεις Τύπου, ξέρει πάντα τι να πει και πότε να το πει. Καταλήγω στο ότι θέλει να αυξήσει την πίεση που νιώθω. Αλλά αυτός που πρέπει να νικήσει, για να πάρει τον τίτλο, είναι ο Jorge. Για αυτό και δεν καταλαβαίνω τι κάνει". Αποκάλυψε πως ήταν ενήμερος για την άποψη του Rossi "γιατί μου την είχε πει, μετά τον αγώνα στην Αυστραλία".

Σε αυτήν την κάθε άλλο παρά ωραία ατμόσφαιρα, ήταν που μπήκαν οι αναβάτες στην πίστα της Μαλαισίας. Και τώρα πείτε μου, πώς να μη γίνει αυτό που έγινε; Το video που ακολουθεί ήταν το πρώτο που προέκυψε από τη... διαφωνία των οδηγών. Και όλοι έπεσαν να φάνε τον Rossi, διότι η εικόνα έδειχνε ότι κλώτσησε τον Ισπανό. Μόνο που δεν είχε δείξει την πλήρη αλήθεια.

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ερεύνησε το θέμα, αμέσως μετά το τέλος του αγώνα που είχε για νικητή τον Pedrosa (Repsol Honda), με τον Lorenzo να είναι δεύτερος και τον Rossi τρίτος. Η τιμωρία που του επιβλήθηκε ήταν ότι θα ξεκινήσει στη Βαλένθια, στον έσχατο αγώνα της σεζόν, από την τελευταία σειρά της εκκίνησης (" για ανεύθυνη οδήγηση"). Μετά το συμβάν, ο Ισπανός είχε εξαφανιστεί, ενώ ο Ιταλός έπρεπε να θέσει εαυτόν ενώπιον των ΜΜΕ. Φυσικά και τον ρώτησαν για την επίμαχη φάση και απάντησε " έχω χάσει πάρα πολύ χρόνο με τον Marc. Προσπάθησα να μπω λίγο πιο ανοιχτά, στην στροφή 14 για να βρεθώ στην καλύτερη γραμμή προ της τελικής ευθείας, αλλά και για να του κόψω ταχύτητα, επειδή μου είχε δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Αλλά ήλθε προς το μέρος μου και με χτύπησε. Ξέρει πολύ καλά ότι δεν έφταιγε η ομίχλη για ό,τι έγινε. Από το οπτικοακουστικό υλικό του ελικοπτέρου φαίνεται ότι δεν προκάλεσα εγώ την πτώση. Ήθελα να τον κάνω να χάσει χρόνο, να βγει από την ευθεία, γιατί έπαιζε βρώμικα. Πιο βρώμικα και από ό,τι έπαιξε στην Αυστραλία. Όταν έριξα ταχύτητα, βρεθήκαμε δίπλα, τον κοίταξα με ένα ύφος που έλεγε "τι κάνεις γ....;" και μετά ήλθαμε σε επαφή. Με ακούμπησε με το δεξί χέρι, στο πόδι, που γλίστρησε από το στήριγμα. Δεν τον κλότσησα. Γλίστρησα. Φαίνεται ξεκάθαρα από την εικόνα του ελικοπτέρου. Δεν ήθελα να τον κλοτσήσω, ειδικά γιατί ξέρω πόσο επικίνδυνο είναι. Είναι ντροπή. Σε έναν κανονικό αγώνα, μπορούσαμε να δώσουμε τη μάχη μας με τον Jorge και να νικήσει ο καλύτερος τον τίτλο, αλλά τώρα πέτυχε αυτό που ήθελε ο Marc: να με κρατήσει μακριά από την κορυφή. Αυτό που έκανα ήταν να αντιδράσω στη δική του συμπεριφορά. Δεν τον χτύπησα και η τιμωρία μου δεν είναι δίκαιη". Η κινητοποίηση των φαν του Ιταλού ήταν άμεση. Μέσα σε λίγες ώρες, 371.000 άνθρωποι είχαν υπογράψει αίτηση προς τη MotoGP να πάρει πίσω την τιμωρία.

Όταν ήλθε η ώρα να μιλήσει ο Ισπανός στα ΜΜΕ, είπε " είναι εύκολο να πω τι έγινε, γιατί το είδατε όλοι στην τηλεόραση. Από όλες τις κάμερες. Με πέρασε στη στροφή 14, άκουσα τη μηχανή, προσπάθησα να ανεβάσω ταχύτητα, όταν είδα πως ήταν τελείως ευθεία και με κοιτούσε, με στόχο να με σταματήσει. Περίμενα, γιατί δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο, ώσπου πίεσε με το πόδι του το χέρι μου, κόλλησε το φρένο και έπεσα. Κατά τη διάρκεια της καριέρας μου, είχα πολλές παρόμοιες στιγμές, αλλά ποτέ κάτι τέτοιο. Να με σπρώξει δηλαδή, άλλος οδηγός. Υπάρχουν προστριβές, υπερβολές, μικρές επαφές, αλλά όχι τέτοια. Είμαι πολύ απογοητευμένος".

Επί του ζητήματος, τοποθετήθηκαν διάφοροι οδηγοί και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επισήμαναν ότι της κλωτσιάς του Rossi, προηγήθηκε χτύπημα του Marquez. O Ben Spies έγραψε στο Twitter πως " δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Marquez πήγε γυρεύοντας και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Rossi τον έθεσε εκτός. Ενδεχομένως να μη το ήθελε, αλλά το έκανε". Ο Josh Brooks έκρινε ότι " ο ΜΜ οδηγούσε σαν αρχ..., για να μπλοκάρει τον VR. Ο VR τον προειδοποίησε με το βλέμμα του, ο ΜΜ δεν το δέχθηκε. Όταν προσπαθείς να οδηγήσεις από την εξωτερική για να προλάβεις, αυτά παθαίνεις". Ο Jeremy McWilliams τιτίβισε ότι " στην αρχή ήμουν υπέρ του Marquez, αλλά πολύ σύντομα είδα ότι ο Rossi είχε δίκιο και μάλιστα ξεκάθαρα", ενώ ο Colin Edwards εστίασε στο "η γνώμη μου είναι πως ο ΜΜ μάχεται για την υπερηφάνεια του, όχι για τον τίτλο. Ο VR κουράζεται από τις τόσο κοντινές αποστάσεις του ΜΜ". O Michael Laverty κατέληξε στο " ο Marc έσπασε τον άγραφο κανόνα: να σέβεσαι πάντα αυτούς που διεκδικούν τίτλο, όταν δεν τον διεκδικείς εσύ. Ο Vale εκνευρίστηκε και τον έθεσε εκτός".

Για την ιστορία, νωρίς το πρωί εμφανίστηκε στο διαδίκτυο video, από την κάμερα στη μηχανή του Marquez που έδειχνε τι ακριβώς έγινε -και ναι, ο Ισπανός ξεκίνησε όλη την ιστορία. Αποσύρθηκε μεν, αλλά... όχι από παντού. Και να ποια ήταν η αλήθεια.

Λίγες ώρες αργότερα, ο Lorenzo εξέδωσε ανακοίνωση Τύπου, στην οποία επισημαίνει πως ουδεμία... κολεγιά έχει κάνει με τον Marquez " κάτι που είναι γελοίο και ανυπόστατο και ουδόλως συμπτωματικό ήταν το γεγονός ότι το δημοσίευσε χθες (28/10), ένα ιταλικό μέσο. Δεν θέλουμε να δώσουμε άλλη τροφή σε αυτήν τη δυσάρεστη κατάσταση. Θέλουμε απλά, να ενημερώσουμε πως δεν νιώθουμε άνετα με αυτές τις φήμες, που δεν επιβεβαιώθηκαν με στοιχεία, πριν δουν το φως της δημοσιότητας. Θα τονίσουμε ξανά πως είναι όλα ψέματα". Στα ιταλικά μέσα γράφτηκε επίσης, πως η Yamaha σκέφτεται να διακόψει το συμβόλαιο που έχει με τον Ισπανό " για τη συμπεριφορά του, στην υπόθεση του Rossi". Τι έκανε; Είπε πως φταίει ο VR. Κάτι που επίσης, προς το παρόν, δεν επιβεβαιώνεται. Ό,τι και αν ισχύει, το θέμα έχει φτάσει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, όπου θα κριθεί και ο τίτλος.

Μετά την τιμωρία του, ο Rossi έχει επτά βαθμούς προβάδισμα από τον... συμπαίκτη του (επίσης μέλος της Yamaha), Jorge Lorenzo και θα ξεκινήσει τελευταίος. Πώς μπορεί να πάρει το πρωτάθλημα; Κατ' αρχάς, να σας πούμε πως ο Rossi έχει 312 βαθμούς και ο Lorenzo 305. Σύμφωνα με το foxsports.com.au, αν ο Ιταλός τερματίσει δεύτερος θα ανέβει και στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου. Αυτό θα γίνει και αν ολοκληρώσει ως τρίτος -και ο άλλος είναι δεύτερος. Αν υποβαθμίσουν, θα επικρατήσει ο Lorenzo χάρη στον αριθμό νικών που έχει. Είναι 6 και ο Rossi έχει 4. Ενδιαφέρον ωστόσο, θα έχει να δούμε τι σκοπεύει να κάνει ο Marquez...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ