2015 HONDA CB125F
Η CB125F παρουσιάζεται εκτενώς ανανεωμένη, με το ‘γυμνό’ στυλ της οικογένειας CB-F, με νέο πλαίσιο και τροχούς 18 ιντσών και 6 ακτίνων.
Ο νέος αερόψυκτος κινητήρας έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την ευχρηστία σε πραγματικές συνθήκες, αποδίδει υψηλή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και διαθέτει αντικραδασμικό άξονα και νέες ρυθμίσεις ψεκασμού PGM-FI. Η ποιότητα κατασκευής έχει βελτιωθεί, ενώ η τιμή αγοράς και το κόστος ιδιοκτησίας παραμένουν εξόχως ελκυστικά.
Περιεχόμενα:
1 Εισαγωγή
2 Παρουσίαση μοντέλου
3 Κύρια χαρακτηριστικά
4 Τεχνικά χαρακτηριστικά
1. Εισαγωγή
Μία προσιτή-entry level μοτοσυκλέτα 125cc πρέπει να είναι πολυδιάστατο εργαλείο. Για αρκετούς αντιπροσωπεύει τον πιο οικονομικό τρόπο μετάβασης από το σημείο Α στο σημείο Β, από απόψεως τιμής αγοράς αλλά και λειτουργικού κόστους. Γι’ αυτούς τους αναβάτες πρέπει να είναι ανθεκτική, εύχρηστη και οικονομική: το κυριότερο, ένα απλό και χωρίς προβλήματα μέσο μεταφοράς.
Ωστόσο για πολλούς νέους αναβάτες ένα 125άρι αποτελεί το ξεκίνημα της δίτροχης περιπέτειάς τους, η πρώτη τους ‘αληθινή’ μοτοσυκλέτα. Επομένως, χρειάζεται να προσφέρει όλα τα παραπάνω, αλλά και τη συγκίνηση και την ελευθερία, απόλαυση που οι δύο τροχοί φέρνουν στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Επίσης πρέπει να είναι εύκολη για να τη διαχειρίζεται ένας αρχάριος στη φάση που μαθαίνει, με ποιότητα κατασκευής που τον κάνει περήφανο και στυλ που προσθέτει αξιοπιστία στο δρόμο.
Για όλους τους κατασκευαστές είναι σημαντικό να καλωσορίζουν και να μυούν νέους πελάτες στη μάρκα τους. Εάν η πρώτη εμπειρία είναι καλή, μπορεί να δημιουργηθεί μία μακροχρόνια σχέση κυρίως όταν υπάρχει μία ‘οικογενειακή εξέλιξη’ στη γκάμα που σχετίζεται με την πάροδο της ηλικίας και την απόκτηση εμπειρίας.
Η Honda CBF125 έχει αποδειχτεί επί μακρόν μία ανθεκτική, φιλική προς το χρήστη προσιτή μοτοσυκλέτα. Η νέα 2015 CB125F βασίζεται σε φρέσκα γονίδια έχοντας διατηρήσει όμως τα θεμελιώδη πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου, και δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, ευχρηστία και ελκυστική εμφάνιση. Είναι μία εξαιρετική μοτοσυκλέτα που απλά σε πηγαίνει εκεί που θέλεις – ή μπορεί να αποτελέσει ακόμα και την απαρχή ενός ταξιδιού ζωής.
2. Παρουσίαση μοντέλου
Σχεδιαστικά, η νέα CB125F έχει έντονη ομοιότητα με τις μοτοσυκλέτες της ίδιας οικογένειας, τη δικύλινδρη CB500F και την τετρακύλινδρη CB650F. Επιπλέον, αποπνέει μία αίσθηση επιθετικού ‘μαχητή των δρόμων’ που έρχεται και δένει με την όρθια θέση οδήγησης και το φαρδύ τιμόνι προσφέροντας άριστο έλεγχο.
Το νέο ατσάλινο πλαίσιο προσφέρει αντοχή, ενώ η γεωμετρία του διασφαλίζει άμεση απόκριση και ασφαλές κράτημα. Ανανεωμένοι τροχοί 18-ιντσών (από 17”) εξομαλύνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και βοηθούν στην ευστάθεια, όπως και το τηλεσκοπικό πιρούνι και τα δύο πίσω αμορτισέρ. Το αποτελεσματικό και φιλικό προς τον επιβάτη φρενάρισμα επιτυγχάνεται από το σύστημα πέδησης που διαθέτει υδραυλικό δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Η καρδιά και η ψυχή της νέας CB125F είναι ο στιβαρός μονοκύλινδρος κινητήρας ψεκασμού, που εξελίχθηκε για να προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με ζωηρή απόκριση στο γκάζι. Παρέχει άμεση επιτάχυνση στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και είναι ομαλός στη λειτουργία του σε όλο το εύρος των στροφών χάρη στην προσθήκη αντικραδασμικού άξονα. Επίσης είναι οικονομικός και ξεκινά εύκολα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες χάρη στη σχεδίαση του σύγχρονου συστήματος ψεκασμού PGM-FI.
Ένα ακόμα καλό νέο για τον τελικό χρήστη είναι ότι η 2015 CB125F, βελτιωμένη, τεχνολογικά προηγμένη και με φινίρισμα υψηλής ποιότητας Honda θα διατίθεται από τους εμπόρους Honda σε άκρως ανταγωνιστική τιμή.
3. Κύρια χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Πλαίσιο
Απαντώντας στην έντονη ζήτηση για γυμνές μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως κυβισμού σε όλη την Ευρώπη, η CB125F ‘παντρεύει’ το street style των μεγαλύτερων αδερφών της με ένα φαρδύ και μυώδες εμπρός τμήμα. Πλευρικά καλύμματα με αιχμές εκτείνονται από το ρεζερβουάρ, ενώ τα ανάγλυφα πίσω πλαϊνά λεπταίνουν προς τα πίσω, ελαχιστοποιώντας παράλληλα και τη διαφορά ύψους μεταξύ αναβάτη και συνεπιβάτη.
Το συμπαγές κάλυμμα που πλαισιώνει τον πολυεδρικό προβολέα και τα όργανα ολοκληρώνει τη δυναμική νέα εμφάνιση. Διάφανα φλας και πορτοκαλί λάμπες προσθέτουν μία στυλάτη τελική πινελιά.
Ο κινητήρας, η εξάτμιση και ο σιγαστήρας, το κάτω τμήμα του πιρουνιού και οι τροχοί είναι σε μαύρο χρώμα, υπογραμμίζοντας τις ζωηρές γραμμές και τη λαμπερή βαφή. Διακριτικές κόκκινες λεπτομέρειες υπάρχουν στα αμορτισέρ και το λογότυπο Honda στο στροφαλοθάλαμο του κινητήρα. Είναι μία μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να ανταπεξέρχεται τα τερτίπια του Ευρωπαϊκού καιρού, ενώ το νέο στυλ, η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα συμβάλουν πολύ στην ικανοποίηση του ιδιοκτήτη.
Σαν ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις, σε σχολές οδήγησης και θα μυεί τον αναβάτη στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, η θέση οδήγησης είναι όρθια και ξεκούραστη, με πιο μπροστά τοποθετημένα μαρσπιέ και φαρδύ τιμόνι (ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, με 45° γωνία περιστροφής προς τα δεξιά και αριστερά) που διασφαλίζουν τέλειο έλεγχο, αυτοπεποίθηση, και σφαιρική ορατότητα. Το ύψος της σέλας είναι 775mm.
Το ατσάλινο πλαίσιο εδράζει τον κινητήρα και η γεωμετρία του πετυχαίνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ οδηγικής άνεσης και ευστάθειας σε ευθεία πορεία με έμφαση στο ελαφρύ τιμόνι και σπορ αίσθηση σε όλες τις γωνίες κλίσης. Η γωνία κάστερ και το ίχνος βρίσκονται στα 26° και 97mm με μεταξόνιο 1295mm. Το βάρος (γεμάτη) είναι μόλις 128kg.
Τα δύο πίσω αμορτισέρ προσφέρουν ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων και συμπληρώνουν την οδηγική ποιότητα του τηλεσκοπικού πιρουνιού με διαδρομή 120mm. Οι στυλάτες ζάντες αλουμινίου 6 μπράτσων 18-ιντσών, μπροστά και πίσω, αυξάνουν την ευστάθεια και οδηγική ποιότητα στους δρόμους των πόλεων. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 80/100 μπροστά και 90/90 πίσω. Ένας εμπρός δίσκος 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων συνεργάζεται άριστα με το πίσω ταμπούρο των 130mm.
Η CB125F θα διατίθεται σε τέσσερις αποχρώσεις:
Pearl Twinkle Yellow
Onyx Blue Metallic
Pearl Sunbeam White
Candy Blazing Red
3.2 Κινητήρας
Ο αερόψυκτος κινητήρας ψεκασμού OHC 2 βαλβίδων 124.7cc της CB125F είναι ανθεκτικός, αξιόπιστος και αποδοτικός. Έχει διάμετρο και διαδρομή 52.4 x 57.8mm, με αναλογία συμπίεσης 9.2:1. Η κυλινδροκεφαλή έχει ξανασχεδιαστεί για το 2015 και η προσθήκη ενός αντικραδασμικού άξονα εξουδετερώνει τους κραδασμούς. Το κιβώτιο 5 σχέσεων προσφέρει ευρεία και ωφέλιμη κλιμάκωση. Η μέγιστη ισχύς των 10.60hp αποδίδεται στις 7.750rpm, και η μέγιστη ροπή των 10.2Nm στις 6.250rpm.
Αλλά οι αριθμοί δεν τα λένε όλα. Η ομάδα μηχανικών επικεντρώθηκε ήταν στην ευχρηστία του κινητήρα σε πραγματικές συνθήκες – με άλλα λόγια, στην ισχυρή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με άριστη απόκριση για ζωηρή επιτάχυνση από στάση στην κυκλοφορία της πόλης. Η ευστροφία του κινητήρα και η απόκριση του γκαζιού είναι αισθητά καλύτερη.
Η οικονομία καυσίμου της τάξης των 51.3km/l (WMTC mode) προσφέρει αυτονομία πάνω από 600km μεταξύ των ανεφοδιασμών από ρεζερβουάρ χωρητικότητας 13 L ενώ το, εξελιγμένο από τη HONDA MOTOR, σύστημα τροφοδοσίας PGM-FI είναι προσαρμοσμένο για εύκολη εκκίνηση σε ψυχρές ή αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Σημείωση: Περισσότερες φωτό μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.hondanews.eu/en/motorcyclepresspackdetail/?id=4417
4. Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, 4-χρονος, 2-βαλβίδων OHC με αντικραδασμικό άξονα |
Κυβισμός |
124.7cc |
Διάμετρος x Διαδρομή |
52.4mm x 57.8mm |
Σχέση Συμπίεσης |
9.2:1 |
Μέγιστη Ισχύς |
10.60hp @7,750rpm |
Μέγιστη Ροπή |
10.2Nm @6,250rpm |
Χωρητικότητα λαδιού |
1.0 L |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
|
Ψεκασμός |
Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
13 L |
Κατανάλωση |
51.3 km/litre |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Μίζα |
Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας |
12V/6AH |
Ισχύς ACG |
202W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Συμπλέκτης |
Υγρός, πολύδισκος με ελατήρια |
Κιβώτιο |
5 σχέσεων |
Τελική μετάδοση |
Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Τύπου διαμαντιού, ατσάλινο |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ / ΒΑΡΟΣ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxY) |
2035mm x 765mm x 1080mm |
Μεταξόνιο |
1295mm |
Γωνία κάστερ |
26° |
Ίχνος τροχού |
97mm |
Ύψος σέλας |
775mm |
Απόσταση από έδαφος |
160mm |
Βάρος (πλήρως υγρών) |
128kg (Εμπρός 58kg, Πίσω 70kg) |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Τηλεσκοπικό πιρούνι 120mm (διάμετρος 31mm) |
Πίσω |
Δύο πίσω αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων 5 σταδίων |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Εμπρός |
18” ζάντα από χυτό αλουμίνιο και 6 μπράτσα |
Πίσω |
18” ζάντα από χυτό αλουμίνιο και 6 μπράτσα |
Διάσταση Εμπρός Ζάντας |
18M/C MT1.85 |
Διάσταση Πίσω Ζάντας |
18M/C MT2.15 |
Εμπρός Ελαστικό |
80/100 – 18M/C 47P |
Πίσω Ελαστικό |
90/90 – 18M/C 51P |
ΦΡΕΝΑ |
|
Εμπρός |
240mm δίσκοι με δαγκάνα δύο εμβόλων |
Πίσω |
130mm ταμπούρο |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ |
|
Όργανα |
Ταχύμετρο, χιλιομετρητής, δείκτης καυσίμου, στροφόμετρο, δείκτης σχέσης κιβωτίου |
Προβολέας |
12V 35W (μεσαία σκάλα), 35W (μεγάλη σκάλα) |
Πίσω φως |
12V 21W (stop), 5W (tail) |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προκαταρκτικές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση.
** Παρακαλούμε σημειώστε ότι οι τιμές που διατίθενται συνιστούν αποτελέσματα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από την WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση της μοτοσυκλέτας με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση της μοτοσυκλέτας, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Γιώργο Παππά,
Δ/ντή Εταιρικής Επικοινωνίας, Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.
Τηλ. 210 3483 744 – 6936129 309
e-mail: gpappas@saracakis.gr