Ο τετράκις πρωταθλητής της F1 Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι είχε “εποικοδομητικές και ειλικρινείς” συζητήσεις με τη Mercedes F1 το περασμένο καλοκαίρι, και εξήγησε γιατί -παρά το δέλεαρ της φήμης ότι η Mercedes HPP είναι ιδιαίτερα προχωρημένη με τον κινητήρα του 2026- επέλεξε να μείνει πιστός στην ομάδα του Μίλτον Κινς.
Ο τετράκις πρωταθλητής της F1 αντέδρασε με χαρά όταν έμαθε από τον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ, ότι η ποινή κοινωφελούς εργασίας που του επεβλήθη για μία κακή λέξη στη συνέντευξη Τύπου του GP Σιγκαπούρης θα ήταν να μιλήσει σε νεαρά κορίτσια και αγόρια της Ρουάντα που ονειρεύονται να ασχοληθούν με το μότορσπορ.
Με το τέταρτο διαδοχικό του πρωτάθλημα της Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των πιο παχηλών απολαβών για άλλη μια χρονιά. Διαβάστε ποιοι οδηγοί τον ακολουθούν στην πρώτη δεκάδα, και τα ποσά που θα εισπράξουν για τη σεζόν που μόλις τελείωσε.
Μετά από μήνες επικριτικών και ενίοτε χλευαστικών σχολίων με τα οποία βάλλεται εδώ και μήνες για τη φετινή του απόδοση στη Formula 1, ο Σέρτζιο Πέρεζ βρήκε έναν απρόσμενο σύμμαχο: τον Μαξ Φερστάπεν, που βάζει ορισμένα πράγματα στη θέση τους.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ ενεπλάκη στον “πόλεμο” κατηγοριών που εξαπλύουν εκατέρωθεν ο Τζορτζ Ράσελ με τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, λέγοντας ότι ο διευθυντής της τελευταίας, Κρίστιαν Χόρνερ, αδυνατεί να διαχειριστεί τον οδηγό της ομάδας του και κατηγορώντας τον ειδικά για τη λέξη “υστερικός” με την οποία χαρακτήρισε τον Ράσελ.
Βαθαίνει και ασχημαίνει η λεκτική αντιπαράθεση του Τζορτζ Ράσελ με τον Μαξ Φερστάπεν, μετά τις κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Ολλανδός εναντίον του Βρετανού στο τέλος του GP του Κατάρ - Ράσελ: “Μου είπε ότι θα πιέσει το γαμ*** κεφάλι μου στον τοίχο” - Φερστάπεν: “Είναι ψεύτης και θα μπορούσα να είχα πει κι άλλα”.
Τόσο ο Μαξ Φερστάπεν όπως και η Scuderia Ferrari, η μελλοντική ομάδα του Λιούις Χάμιλτον, δεν συμφωνούν με τη σκληρή αυτοκριτική του επτάκις πρωταθλητή ότι “αναμφίβολα δεν είμαι πλέον αρκετά γρήγορος” που έκανε μετά το Sprint Qualifying του Κατάρ.
Ο τρόπος με τον οποίο ο Τζορτζ Ράσελ χειρίστηκε στο γραφείο των αγωνοδικών το βράδυ του Σαββάτου το θέμα που επέφερε την ποινή απώλειας της πολ ποζίσιον του GP του Κατάρ από τον Μαξ Φερστάπεν, άφησε ιδιαίτερα δυσαρεστημένο τον Ολλανδό.
Ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes θα παραταχθεί στην πρώτη θέση της εκκίνησης του σημερινού GP του Κατάρ (1/12, 18:00) μετά από ποινή που επέβαλλαν οι αγωνοδίκες στον Μαξ Φερστάπεν για υπερβολικά αργή οδήγηση σε έναν από τους γύρους προετοιμασίας του στις δοκιμές κατάταξης.
Κανείς πριν από τις δοκιμές κατάταξης του Κατάρ δεν περίμενε ότι ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull θα μπορούσαν να διεκδικήσουν, και πόσω μάλλον να κερδίσουν, την πολ ποζίσιον μετά τα μεγάλα προβλήματα της RB20 μέχρι τότε αυτό το διήμερο.
Ο Μαξ Φερστάπεν “έτριψε λίγο αλάτι στην πληγή” φίλων και εχθρών καθώς εμμέσως πλην σαφώς παραδέχθηκε ότι κατέκτησε φέτος το 4ο φετινό του πρωτάθλημα της Formula 1 με ένα μονοθέσιο που ήταν πιο αργό από τις McLaren και Ferrari στα τρία-τέταρτα της χρονιάς.
Αν ο τίτλος του Μαξ Φερστάπεν του 2021 ήταν το απόγειο ενός φαινομενικού ταλέντου, και τα πρωταθλήματα του 2022-’23 ένας περίπατος χωρίς αντίπαλο και γεμάτος με αυτοπεποίθηση στο κόκπιτ του ανώτερου μονοθεσίου του grid, η φετινή στέψη του Ολλανδού σηματοδότησε το πέρασμα στην εποχή της ωριμότητας ενός εκ των σπουδαιότερων οδηγών όλων των εποχών.
Ο Λάντο Νόρις, ο φετινός αντίπαλος του Μαξ Φερστάπεν για το πρωτάθλημα της F1, έπλεξε το εγκώμιο του Ολλανδού αναγνωρίζοντάς του ότι είναι “ο καλύτερος οδηγός στον κόσμο” μετά το 4ο διαδοχικό πρωτάθλημα που εξασφάλισε ο οδηγός της RBR στο Λας Βέγκας.
Με ταπεινότητα υποδέχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν το εκπληκτικό του επίτευγμα των τεσσάρων -και διαδοχικών- παγκοσμίων πρωταθλημάτων της Formula 1, που όπως είπε "δεν περίμενα ποτέ", σφραγίζοντας το φετινό στο GP του Λας Βέγκας - ενώ παράλληλα έπλεξε και το εγκώμιο της Red Bull Racing μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά για την ομάδα.
Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε στο κλειστό κλαμπ των οδηγών της ιστορίας της Formula 1 με τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα, χάρη στην 5η θέση του στο GP του Λας Βέγκας, εμπρός από τον 6ο Λάντο Νόρις. Οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον υπέγραψαν το κυριαρχικό 1-2 της Mercedes, εμπρός από τον Κάρλος Σάινθ, στους 24 βαθμούς μείωσε η Ferrari τη διαφορά από τη McLaren στους κατασκευαστές.
Με προβάδισμα 62 βαθμών στην κορυφή του πρωταθλήματος και εκκινώντας εμπρός από τον Λάντο Νόρις στο αυριανό (24/11, 08:00) GP του Λας Βέγκας, ο Μαξ Φερστάπεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες να φύγει από την πόλη της Νεβάδα των ΗΠΑ ως τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής.
Καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έχει το περιθώριο να χάσει μέχρι και δύο βαθμούς από τον Λάντο Νόρις στο GP του Λας Βέγκας για να στεφθεί πρωταθλητής από αυτή την Κυριακή (24/11), μια απρόσμενη αστοχία της Red Bull άφησε την RB20 του Ολλανδού με ένα σοβαρό μειονέκτημα ενόψει του διημέρου.
Ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε αισιόδοξος ότι η Red Bull μπορεί να είναι σε αρκετά καλή κατάσταση για να διεκδικήσει τη νίκη στο GP του Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο (22-24/11), ώστε να γιορτάσει θριαμβευτικά ο ίδιος τον τέταρτο διαδοχικό του τίτλο στη Formula 1 και να βοηθήσει την RBR στη διεκδίκηση του τίτλου κατασκευαστών.
Σε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές της καριέρας του, αν όχι την κορυφαία, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε στη Βραζιλία ορισμένα στατιστικά και ρεκόρ που μοιάζουν απίστευτα.
Μετά τη “ρουλέτα” του GP Βραζιλίας, ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί πλέον ρεαλιστικά να “τινάξει τη μπάνκα” στο Λας Βέγκας εξασφαλίζοντας στον επόμενο αγώνα της Formula 1, στην αμερικανική “πόλη της αμαρτίας” στις 24 Νοεμβρίου, το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οι αγωνοδίκες του GP του Ιντεργλάγκος ανακοίνωσαν ότι επεβλήθη ποινή 5 δευτερολέπτων στον Μαξ Φερστάπεν για ένα συμβάν υπό το καθεστώς του Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας (VSC) στον σημερινό αγώνα Sprint.
Η Red Bull επιβεβαίωσε ότι άλλαξε τον κινητήρα V6 Turbo του πρωταθητή ενόψει του τριημέρου στο GP Βραζιλίας, και δεδομένου ότι ο Ολλανδός έχει ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο κινητήρων για τη σεζόν θα δεχθεί ποινή πέντε θέσεων για την εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής, που θα προστεθούν στη θέση που θα καταλάβει στις δοκιμές κατάταξης.
Μετά το ντόρο της διπλής ποινής που δέχθηκε στο GP του Μεξικού για τις αγωνιστικές του κινήσεις στη μάχη με τον Λάντο Νόρις, ο Μαξ Φερστάπεν επανέλαβε ότι η πολύπλευρη κριτική που δέχεται για την οδήγησή του στα GP τον αφήνει αδιάφορο.
Αφότου χαρακτήρισε την αγωνιστική συμπεριφορά του Μαξ Φερστάπεν στο GP Μεξικού ως “εξωφρενική”, και δήλωσε ότι οι δύο ποινές συνολικά 20 δευτερολέπτων στον Ολλανδό “δεν ήταν αρκετές”, τώρα ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, πρόσθεσε ότι η τακτική του δεν αρμόζει σε έναν πρωταθλητή, είναι "αχρείαστη" και "ίσως μας στέρησε μία νίκη".
Η Red Bull εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τοποθετήσει έναν φρέσκο κινητήρα στο μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Ιντερλάγκος, το προσεχές τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου), και αν εντέλει καταλήξει σε αυτή την απόφαση τότε ο Ολλανδός θα δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
Ο Λάντο Νόρις είπε ότι περίμενε πως η μάχη του με τον Μαξ Φερστάπεν θα ήταν οριακή στο GP του Μεξικού, αλλά δήλωσε πως δεν έχει αμφιβολία ότι ο Ολλανδός άξιζε τις δύο ποινές -συνολικά 20 δευτερολέπτων- που του επιβλήθηκαν για τον “όχι τόσο καθαρό” τρόπο που οδήγησε στη μεταξύ τους μάχη.
Οι αγωνοδίκες της FIA δεν έκαναν δεκτό το αίτημα της McLaren να εξετάσουν εκ νέου την ποινή 5’’ που επέβαλλαν στον Λάντο Νόρις για την προσπέρασή του στον Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ της περασμένης Κυριακής (20/10).
Ο Μαξ Φερστάπεν θεωρεί ότι τυγχάνει δυσμενούς αντιμετώπισης από τον βρετανικό Τύπο -που κυριαρχεί στη Formula 1- στο θέμα της μάχης που είχε με τον Λάντο Νόρις στο GP των ΗΠΑ, λέγοντας "δεν μπορώ να παραπονιέμαι διότι δεν έχω το σωστό διαβατήριο".
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινά την τελική ευθεία των 6 GP που απομένουν στη φετινή Formula 1 πολύ πιο αισιόδοξα σε σχέση με τους αγώνες της καλοκαιρινής περιόδου. Ο Ολλανδός εξήγησε τι πήγε στραβά φέτος και έχασε η Red Bull Racing το βηματισμό της, και γιατί πιστεύει ότι πλέον είναι σε καλό δρόμο για το τέταρτο διαδοχικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να μείνει στη Formula 1 μέχρι την ηλικία των 40 ετών, ο Μαξ Φερστάπεν είπε πως το επόμενό του συμβόλαιο θα είναι και το τελευταίο του στην κορωνίδα του μότορσπορ. “Άναψε φωτιές” ο Ολλανδός για την επόμενή του ομάδα, αλλά δεν απέκλεισε και μια νέα συμφωνία με τη Red Bull.
Μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν όντως να σκέφτεται αποχωρήσει από τη Formula 1 λόγω της παρέμβασης της FIA στη φρασεολογία του, ή πρόκειται απλά για λόγια της στιγμής από τον Ολλανδό; Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, πιστεύει ότι ισχύει το πρώτο.
Ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε λιγότερο κουρασμένος από τις εξαντλητικές συνθήκες του GP Σιγκαπούρης, σε σχέση με τις επιπτώσεις που είπε ότι έχει για εκείνον η “ανόητη”, όπως τη χαρακτήρισε, ποινή του από τη FIA για τη χρήση μίας άσχημης λέξης στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης (19/9).
Μετά από την ποινή "κοινωφελούς εργασίας" που του επεβλήθη χθες (20/9) από τη FIA για τη χρήση της λέξης ‘F***” στην συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης, ο Μαξ Φερστάπεν αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις της επίσημης σημερινής συνέτευξης Τύπου για τις δοκιμές κατάταξης – Ο Χάμιλτον χαρακτήρισε "ανέκδοτο" την ποινή και κάλεσε τον Ολλανδό να την αγνοήσει.
Η FIA επέβαλλε ποινή κοινωνικής εργασίας στον πρωταθλητή της Formula 1, Μαξ Φερστάπεν, για τη χρήση “άσεμνης γλώσσας” στην επίσημη συνέντευξη Τύπου πριν από το GP της Σιγκαπούρης.
Στο λιγότερο ταιριαστό σιρκουί όλου του πρωταθλήματος της Formula 1 για τη Red Bull RB20, στη Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης, ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι δεν τρέφει αυταπάτες νίκης, καθώς και ότι ο βασικός του στόχος είναι να μπει στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.