Μετά την κατάκτηση του φετινού τίτλου κατασκευαστών της F1, η McLaren πιέζει στα άκρα το σχεδιασμό του μονοθεσίου της για το 2025, με ορισμένες τολμηρές αποφάσεις με στόχο να προσθέσει του χρόνου το πρώτο της πρωτάθλημα οδηγών μετά από το τελευταίο της με τον Λιούις Χάμιλτον το 2008.
Δυόμισι χρόνια μετά τη μεγάλη νομική διαμάχη της Alpine με τη McLaren για τις υπηρεσίες του Όσκαρ Πιάστρι, ο Αυστραλός αποκάλυψε πώς υπέγραψε το πρώτο του συμβόλαιο με την ομάδα του Ουόκινγκ - και ότι δεν περίμενε ποτέ ότι θα έφτανε τόσο σύντομα στις νίκες και στο φετινό θρίαμβο του τίτλου κατασκευαστών.
Οδηγώντας τη McLaren στο θρίαμβο της κατάκτησης του φετινού τίτλου κατασκευαστών σήμερα (8/12) στο GP του Άμπου Ντάμπι, ο Λάντο Νόρις ξεκαθάρισε ότι πλέον ξεκάθαρος στόχος του ίδιου και της ομάδας είναι να κάνουν το νταμπλ μαζί με τον τίτλο των οδηγών το 2025.
Μετά από 6 δεκαετίες θρύλων, δόξας, ηρώων, χαμένων μύθων, καταστροφής και αναβίωσης, η ομάδα που ίδρυσε το 1966 μια ομάδα νεαρών Νεοζηλανδών με επικεφαλής τον Μπρους ΜακΛάρεν μόλις επέστρεψε στην κορυφή του κόσμου. Και δείχνει σαν να ξεκίνησε την τέταρτη εποχή της δόξας της στη Formula 1.
Σε ένα τριήμερο που η McLaren MCL38 δείχνει να κυριαρχεί, οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι -που “κλείδωσαν” την πρώτη σειρά της εκκίνησης- λένε ότι θέλουν να εξασφαλίσουν το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών για την ομάδα του Ουόκινγκ “με στιλ”, θριαμβεύοντας και στο αυριανό (8/12, 15:00) GP του Άμπου Ντάμπι.
Η McLaren διεκδικεί αυτό το τριήμερο (6-8/12) στο Άμπου Ντάμπι το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το 1998 και η Ferrari το πρώτο της μετά το 2008. Δείτε ποια σενάρια δίνουν το στέμμα του 2024 σε καθεμία από τις δύο ιστορικότερες δυνάμεις της Formula 1.
Ο Πιέρ Βασέ είπε ότι η κινούμενη πίσω πτέρυγα που είχε σε αρκετούς αγώνες φέτος η McLaren MCL38 ξεπερνά τη ‘γκρίζα περιοχή’ των κανονισμών, ότι ήταν παράνομη και ότι αν είχε γίνει σωστή αστυνόμευση το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα ήταν διαφορετικό.
Ο διευθυντής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, θεωρεί υπερβολικά σκληρή την ποινή στάσης 10’’ στα πιτς που επεβλήθη στον Λάντο Νόρις στο GP του Κατάρ για αγνόηση της διπλής κίτρινης σημαίας και ζήτησε ίσα μέτρα και σταθμά στην εφαρμογή των ποινών σε όλες τις περιπτώσεις - και ο Τότο Βολφ της Mercedes συμφωνεί.
Η McLaren πήρε στο Sprint του Λοσάιλ -με το 1-2 των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις- το μέγιστο των βαθμών, κάνοντας άλλο ένα βήμα προς το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Formula 1 μετά το 1998.
Μετά την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος οδηγός της Formula 1 από τον Μαξ Φερστάπεν στο Λας Βέγκας, αυτό το τριήμερο (29/11-1/12) στο Κατάρ η McLaren έχει το πρώτο της ματς-πόιντ για να κατακτήσει τον τίτλο των κατακευαστών στο μεγάλο της φετινό ντέρμπι με τη Ferrari.
Καθώς οι ελπίδες του Λάντο Νόρις για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 ουσιαστικά εξανεμίστηκαν μετά το GP Βραζιλίας, ο Όσκαρ Πιάστρι επιβεβαίωσε ότι πλέον δεν ισχύει η συμφωνία με τη McLaren για να παρέχει την υποστήριξή του στον Βρετανό - και μαζί εξέφρασε το στόχο του να είναι εκείνος που θα διεκδικεί το πρωτάθλημα το 2025.
Ο Έβαν Σορτ ξεκίνησε να εργάζεται στη Ferrari το 1999, την εποχή της τεταμένης αντιπαλότητας της Scuderia με τη McLaren στη Formula 1, και περιγράφει στο νέο βιβλίο “Inside Mercedes F1” πώς η ιταλική ομάδα συνήθιζε εκείνο τον καιρό να παρακολουθεί τις ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ των μελών της ομάδας του Ουόκινγκ.
Νέες υποψίες για τη νομιμότητα των μονοθεσίων της Formula 1 βγήκαν στην επιφάνεια στο GP Βραζιλίας, μεταξύ των κορυφαίων ομάδων του σπορ. Δείτε για ποια τεχνική καινοτομία υποπτεύεται η Red Bull Racing μια σειρά ομάδων, συμπεριλαμβανομένης και της McLaren.
Αφότου χαρακτήρισε την αγωνιστική συμπεριφορά του Μαξ Φερστάπεν στο GP Μεξικού ως “εξωφρενική”, και δήλωσε ότι οι δύο ποινές συνολικά 20 δευτερολέπτων στον Ολλανδό “δεν ήταν αρκετές”, τώρα ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, πρόσθεσε ότι η τακτική του δεν αρμόζει σε έναν πρωταθλητή, είναι "αχρείαστη" και "ίσως μας στέρησε μία νίκη".
Ο Λάντο Νόρις είπε ότι περίμενε πως η μάχη του με τον Μαξ Φερστάπεν θα ήταν οριακή στο GP του Μεξικού, αλλά δήλωσε πως δεν έχει αμφιβολία ότι ο Ολλανδός άξιζε τις δύο ποινές -συνολικά 20 δευτερολέπτων- που του επιβλήθηκαν για τον “όχι τόσο καθαρό” τρόπο που οδήγησε στη μεταξύ τους μάχη.
Οι αγωνοδίκες της FIA δεν έκαναν δεκτό το αίτημα της McLaren να εξετάσουν εκ νέου την ποινή 5’’ που επέβαλλαν στον Λάντο Νόρις για την προσπέρασή του στον Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ της περασμένης Κυριακής (20/10).
Η ομάδα του Ουόκινγκ θα πρέπει να παρουσιάσει σήμερα (25/10) σαφή και ουσιώδη νέα αποδεικτικά στοιχεία στη FIA για να έχει τις όποιες ελπίδες να ανατραπεί η ποινή 5’’ που επέβαλλαν οι αγωνοδίκες του GP ΗΠΑ στον Λάντο Νόρις, ώστε ο Άγγλος να ανακτήσει την 3η θέση έναντι του Μαξ Φερστάπεν.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είπε ότι δεν τον εξέπληξε η ταχύτητα της Ferrari SF-24 με την οποία ο Σαρλ Λεκλέρ κυριάρχησε στο GP του Τέξας - εξηγώντας ότι το ιταλικό μονοθέσιο είχε την ίδια απόδοση και στους δύο προηγούμενους αγώνες, αλλά η Scuderia δεν κατάφερε να τη βγάλει στην επιφάνεια.
Ο Λάντο Νόρις έριξε στον εαυτό του το φταίξιμο για την ήττα του από τον Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ, η οποία -όπως δήλωσε- τον επηρέασε αρκετά στη μάχη του για το φετινό τίτλο οδηγών της Formula 1.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, κατηγόρησε τους αγωνοδίκες του GP των ΗΠΑ ότι παρενέβησαν με “ακατάλληλο” τρόπο στη μάχη του Λάντο Νόρις με τον Μαξ Φερστάπεν για την 3η θέση του αγώνα, επιβάλλοντας στον Άγγλο την ποινή των 5’’ που του στοίχισε τη θέση στο βάθρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Ζακ Μπράουν σχολίασε τα απαράδεκτα σχόλια του συμβούλου της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο ότι “ο Λάντο Νόρις δεν είναι αρκετά δυνατός πνευματικά” στη μάχη του τίτλου με τον Μαξ Φερστάπεν, λέγοντας ότι ο Αυστριακός χλευάζει ένα κοινωνικό στίγμα που η F1 προσπαθεί να εξαλείψει.
Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren δεν κατονόμασε τη Red Bull, αλλά είπε ότι "ξεκάθαρα καταπατά τους κανονισμούς" οποιοσδήποτε μηχανισμός αλλάζει το ύψος ενός μοονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα.
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Η Formula 1 επιστρέφει μετά από σχεδόν έναν μήνα αυτό το τριήμερο (18-20/10) με το GP των ΗΠΑ στο Όστιν του Τέξας, και οι McLaren, Alpine και Haas F1 θα αγωνιστούν εκεί -καθεμία για τους δικούς της λόγους- με διαφορετικούς χρωματισμούς των μονοθεσίων τους.
Ο διάδοχος της θρυλικής σειράς των McLaren F1 (1992) και Ρ1 (2012) ονομάζεται W1, είναι το νέο υβριδικό hypercar του Ουόκινγκ και θα κατασκευαστεί σε μόλις 399 αντίτυπα - που έχουν όλα ήδη προπωληθεί, με τιμή 1,9 εκατομμύρια ευρώ το καθένα.
Ο Όσκαρ Πιάστρι δέχθηκε ότι θα υποστηρίξει μεν τον Λάντο Νόρις στη μάχη του για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 με τον Μαξ Φερστάπεν, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να το κάνει με κάθε (προσωπικό) κόστος.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν, ξεκινώντας σήμερα (3/10) από τη McLaren MCL38.
Οι δύο διευθυντές των McLaren και Red Bull Racing, Αντρέα Στέλλα και Κρίστιαν Χόρνερ, παραδέχθηκαν μετά την επιβλητική νίκη του Λάντο Νόρις στο GP της Σιγκαπούρης ότι η μάχη για την ανάδειξη του φετινού πρωταθλητή της Formula 1 μεταξύ του Βρετανού και του Μαξ Φερστάπεν θα είναι οριακή μέχρι το τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι το Δεκέμβριο.
Μετά τον Άντριαν Νιούι και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Ουίλτι, η Red Bull Racing γνώρισε άλλη μια ηχηρή αποχώρηση ενός κομβικού της στελέχους - του διευθυντή στρατηγικής στους αγώνες, Ουίλ Κόρτνεϊ.
Μετά από μια επιβλητική εμφάνιση όπως της Σιγκαπούρης, ο Λάντο Νόρις μπορεί να τρέφει πλέον -με αυτή τη McLaren MC38- ρεαλιστικές ελπίδες για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 - και ο ίδιος το παραδέχθηκε, λέγοντας ότι "σκίζομαι στη δουλειά για να συμβεί αυτό".
Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει θέσει υπό διερεύνηση το περίφημο “mini-DRS” της McLaren βάσει των στοιχείων που έχει συλλέξει από το GP του Μπακού, και ότι διατηρεί το δικαίωμα να το απαγορεύσει ακόμα και στη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Η McLaren υποστηρίζει ότι έφερε λίγο από τον “αέρα” των MP4 της εποχής του Άιρτον Σένα στον ειδικό χρωματισμό που θα έχουν οι δύο MCL38 στο GP Σιγκαπούρης αυτό το τριήμερο (20-22/9) - αν και στη θέση του κόκκινου χρώματος τώρα βρίσκεται το πορτοκαλί.
Η αδυναμία της Red Bull Racing να ανακάμψει -παρά τη βελτίωση της RB20 στο Μπακού- και η επιστροφή της Ferrari στις μάχες της κορυφής στα δύο τελευταία GP της Formula 1, κάνουν τη Scuderia πιο επικίνδυνη αντίπαλο για τη McLaren για το φετινό πρωτάθλημα των κατασκευαστών, σύμφωνα με τον Λάντο Νόρις.
Μια νέα "ανάφλεξη" σχετικά με τη νομιμότητα της πτέρυγας -της πίσω, αυτή τη φορά- της McLaren επεφύλασσε το GP του Αζερμπαίτζάν, με αφορμή τα τηλεοπτικά πλάνα που παρουσίαζαν το άνοιγμα ενός δευτερεύοντος, "mini-DRS", στην MCL38 του Όσκαρ Πιάστρι.
Ήταν αρχές του 2014 όταν η McLaren βρέθηκε για τελευταία φορά στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών της Formula 1. Στο Αζερμπαϊτζάν έφτασε σε αυτό το επίτευγμα "χωρίς την πολυτέλεια κάποιου πλεονεκτήματος έναντι της Ferrari και της Red Bull", σύμφωνα με τον διευθυντή της, Αντρέα Στέλλα.
Η McLaren επιβεβαίωσε ότι ο Όσκαρ Πιάστρι συμφώνησε να βοηθήσει τον Λάντο Νόρις στη μάχη του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, εφ’ όσον ο Βρετανός καταφέρει να απειλήσει τον Μαξ Φερστάπεν - όμως τα πράγματα δεν είναι όσο ξεκάθαρα ακούγονται.
Στο ταξίδι πίσω στο χρόνο και τις δεκαετίες της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι έχει κατακτήσει 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών με τις Williams, McLaren με RBR. Από όλα τα μονοθέσια που φέρουν την υπογραφή του, διαλέξαμε τα πέντε πιο μυθικά, ευφυή και κυρίαρχα, που θα μείνουν για πάντα στις "χρυσές" σελίδες του σπορ.
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Μετά τον “περίπατό” της στο Ζάντβορτ, η McLaren ταξιδεύει στη Μόντσα για το Ιταλικό GP με ορισμένες ακόμα αναβαθμίσεις της MCL38 - αυτή τη φορά για ένα σιρκουί χαμηλής άντωσης, όπου πέρσι "ναυάγησε". Νόρις: "Έπρεπε να είχαμε άλλες 2-3 νίκες φέτος, κάναμε μια επανεκκίνηση το καλοκαίρι".