Νέες υποψίες για τη νομιμότητα των μονοθεσίων της Formula 1 βγήκαν στην επιφάνεια στο GP Βραζιλίας, μεταξύ των κορυφαίων ομάδων του σπορ. Δείτε για ποια τεχνική καινοτομία υποπτεύεται η Red Bull Racing μια σειρά ομάδων, συμπεριλαμβανομένης και της McLaren.
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Η Formula 1 επιστρέφει μετά από σχεδόν έναν μήνα αυτό το τριήμερο (18-20/10) με το GP των ΗΠΑ στο Όστιν του Τέξας, και οι McLaren, Alpine και Haas F1 θα αγωνιστούν εκεί -καθεμία για τους δικούς της λόγους- με διαφορετικούς χρωματισμούς των μονοθεσίων τους.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν, ξεκινώντας σήμερα (3/10) από τη McLaren MCL38.
Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει θέσει υπό διερεύνηση το περίφημο “mini-DRS” της McLaren βάσει των στοιχείων που έχει συλλέξει από το GP του Μπακού, και ότι διατηρεί το δικαίωμα να το απαγορεύσει ακόμα και στη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Η McLaren υποστηρίζει ότι έφερε λίγο από τον “αέρα” των MP4 της εποχής του Άιρτον Σένα στον ειδικό χρωματισμό που θα έχουν οι δύο MCL38 στο GP Σιγκαπούρης αυτό το τριήμερο (20-22/9) - αν και στη θέση του κόκκινου χρώματος τώρα βρίσκεται το πορτοκαλί.
Μια νέα "ανάφλεξη" σχετικά με τη νομιμότητα της πτέρυγας -της πίσω, αυτή τη φορά- της McLaren επεφύλασσε το GP του Αζερμπαίτζάν, με αφορμή τα τηλεοπτικά πλάνα που παρουσίαζαν το άνοιγμα ενός δευτερεύοντος, "mini-DRS", στην MCL38 του Όσκαρ Πιάστρι.
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Μετά τον “περίπατό” της στο Ζάντβορτ, η McLaren ταξιδεύει στη Μόντσα για το Ιταλικό GP με ορισμένες ακόμα αναβαθμίσεις της MCL38 - αυτή τη φορά για ένα σιρκουί χαμηλής άντωσης, όπου πέρσι "ναυάγησε". Νόρις: "Έπρεπε να είχαμε άλλες 2-3 νίκες φέτος, κάναμε μια επανεκκίνηση το καλοκαίρι".
Η διαφορά σχεδόν 22,8 δευτερολέπτων του Λάντο Νόρις από τον Μαξ Φερστάπεν στο GP Ολλανδίας γκρέμισε τη Red Bull RB20 από το θρόνο της F1. Ποια αδυναμία της RB20 εκμεταλλεύτηκε η McLaren, και σε ποιο βαθμό η κυριαρχία της MCL38 οφείλεται στη χάραξη του Ζάντβορτ;
Η McLaren παρουσίασε στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας το πρώτο της μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου MCL38. Δείτε ποιες είναι οι βελτιώσεις αυτές, και πώς μπορούν να κάνουν την αγγλική ομάδα ακόμα ταχύτερη στην κορυφή της Formula 1.
Η απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης των πίσω τροχών των μονοθεσίων της Formula 1, που φέρεται να χρησιμοποιούσε η Red Bull τόσο στην περσινή RB19 όσο και στη φετινή RB20, ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση και των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εφεξής.
H McLaren MCL38 δεν έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά μετά τον ανασχεδιασμό της τον Μάιο, αλλά ο Αντρέα Στέλλα -διευθυντής της McLaren F1- επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ ετοιμάζει μια σειρά από εξελίξεις του μονοθεσίου για τα τελευταία 10 GP της φετινής σεζόν.
Δεν είναι τόσο το αποτέλεσμα -το θριαμβευτικό 1-2 των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις- της McLaren αυτό που μένει από το GP της Βουδαπέστης, αλλά η επιβεβαίωση ότι πλέον η ομάδα του Ουόκινγκ έχει το ανώτερο μονοθέσιο της F1, για πρώτη φορά μετά από μιάμιση δεκαετία. Όμως, έπνιξε αυτόν τον τόσο σημαντικό θρίαμβό της μέσα σε ένα έντονο "μούδιασμα" για τον τρόπο που χειρίστηκε τις ισορροπίες των δύο οδηγών της.
Το παιδί-θαύμα της Formula 1, ο Αυστραλός Όσκαρ Πιάστρι, έφτασε στα 22 χιλιοστά από την πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας, και παρότι είπε ότι θα πρέπει με τον Λάντο Νόρις να είναι “έξυπνοι” για να κρατήσουν το 1-2 για τη McLaren στον αγώνα, δήλωσε ότι θα δώσει τη μάχη του με τον Άγγλο για την πρώτη του νίκη στο σπορ.
Δεν της φάνηκε εκ πρώτης όψεως, αλλά η ζημιά της McLaren MCL38 κατά τη σύγκρουση του Λάντο Νόρις με τον Μαξ Φερστάπεν έξι γύρους πριν το τέλος του GP Αυστρίας κόστισε στην αγγλική ομάδα ένα ασύλληπτο ποσό.
Οι ατυχείς πρώτοι γύροι του Λάντο Νόρις στο GP της Βαρκελώνης και η αρτιότητα των πρωταθλητών Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing, σε κάθε τους κίνηση και σε κάθε τους απόφαση, ήταν εκείνες που στέρησαν από τη McLaren τη δεύτερη φετινή τους νίκη. Εκεί όπου αποδείχθηκε ότι η MCL38 είναι πλέον, αυτή τη στιγμή, το καλύτερο αυτοκίνητο της F1.
Από το GP της Ίμολα και μετά έχουν υπάρξει αρκετές “θερμές συζητήσεις” μεταξύ της FIA και των κορυφαίων ομάδων της F1 με αντικείμενο τις νέες μπροστινές πτέρυγες των Ferrari, McLaren, και πλέον και της Mercedes, που η Red Bull θεωρεί ότι έχουν υπερβολική ελαστικότητα.
Τον ενδοξότερο οδηγό της ιστορίας της και μεγαλύτερο μύθο της Formula 1, Άιρτον Σένα, τιμά στην 30ή επέτειο από τον θάνατό του η McLaren με τον χρωματισμό των δύο MCL38 στο GP του Μονακό, το προσεχές τριήμερο (24-26/05).
Παρότι ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα αμφιβάλλει ότι με έναν ή δύο γύρους παραπάνω στο GP της Εμίλια Ρομάνια ο Λάντο Νόρις θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν, ο Άγγλος οδηγός λέει ότι πλέον ο στόχος της ομάδας του Ουόκινγκ πρέπει να είναι πλέον οι νίκες απέναντι στη Red Bull.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Η McLaren παρουσίασε στο GP του Μαϊάμι ένα εκτεταμένο πακέτο 10 πολύ σημαντικών αναβαθμίσεων της MCL38. Τι ρόλο έπαιξαν αυτές για την παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις, και γιατί ο μηχανικός του 24χρονου, Ουίλ Τζόζεφ, λέει ότι θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα σε άλλες πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1.
Μετά την εντελώς απρόσμενη δεύτερη θέση του Λάντο Νόρις στο GP της Κίνας, η McLaren έχει ετοιμάσει την πρώτη μεγάλη φετινή αναβάθμιση της MCL38 για το επερχόμενο GP του Μαϊάμι - “Σε 12 μήνες θα είμαστε σε θέση να μαχόμαστε με τη Red Bull για νίκες”, λέει ο Αντρέα Στέλλα.
Η εξέλιξη της φετινής McLaren MCL38 μπορεί να επιτρέψει στην ομάδα του Ουόκινγκ να φτάσει στην απόδοση της Ferrari και ακόμα και να απειλήσει τη Red Bull επί ίσοις όροις σε κάποια GP αργότερα στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, λέει ο διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα.
Η McLaren θα αγωνιστεί στη Σουζούκα το προσεχές τριήμερο με ιδιαίτερο χρωματισμό των MCL38, που παραπέμπει στην παραδοσιακή ιαπωνική κουλτούρα της καλλιγραφίας και των μύθων.
Η ομάδα του Ουόκινγκ -που έκανε ένα απίθανο κόλπο γκρόσο με τον ανασχεδιασμό της περσινής της MCL60 το περασμένο καλοκαίρι- προσανατολίζει το μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου, της McLaren MCL38, για τα GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.
Το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων στο Μπαχρέιν (21-23 Φεβρουαρίου) θα δώσει ορισμένες πρώτες ενδείξεις για τις ισορροπίες ισχύος και τον ανταγωνισμό στην κορυφή της Formula 1 τη φετινή σεζόν.
H ομάδα του Ουόκινγκ εμφάνισε για πρώτη φορά τη McLaren MCL38, το μονοθέσιο με το οποίο ελπίζει να πλησιάσει -με τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι- την απόδοση της Red Bull και να διεκδικεί νίκες στα GP της Formula 1 του 2024.
Μετά τις Aston Martin και Ferrari τις περασμένες δύο ημέρες, σήμερα (14/02) είναι η σειρά των Mercedes και McLaren να αποκαλύψουν τα νέα τους μονοθέσια για τη F1 - όμως μόνο η πρώτη έχει προγραμματίσει LIVE μετάδοση της εκδήλωσης.