Πόσα... έσκασαν οι τράπεζες για χορηγίες και διαφημίσεις στα ΜΜΕ;
Ο Mediaρχης του Sport24.gr, Νίκος Μποζιονέλος, παρουσιάζει τη διαφημιστική και χορηγική δαπάνη των πέντε τραπεζών στα ΜΜΕ για το 2015 που ξεπέρασε τα 43 εκατ. ευρώ!
Ολες οι ελληνικά τράπεζες ανακοίνωσαν και δημοσιοποίησαν ανακοίνωσαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες για το έτος 2015, δημοσιοποιώντας τις λίστες με τα Μέσα στα οποία προβλήθηκαν, στο πλαίσιο συμμόρφωσης με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν.4374/2016 «Διαφάνεια στις σχέσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων με επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης και επιχορηγούμενα πρόσωπα».
Αθροίζοντας όλα τα χορηγικά πακέτα ανά όμιλο ΜΜΕ, από όλες τις τράπεζες, τη μεγαλύτερη χορηγία πήραν τα Μέσα της οικογένειας Αλαφούζου ("Καθημερινή", ΣΚΑΪ κλπ.) με 3.468.730 ευρώ κι ακολούθησε με 2.920.345 ευρώ ο ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη ("Τα Νέα", "Βήμα", in.gr κλπ). Τρίτος μιντιακός όμιλος στη λίστα ήταν το "Πρώτο Θέμα" με 2.610.320 ευρώ, τέταρτος ο ΠΗΓΑΣΟΣ της οικογένειας Μπόμπολα ("Εθνος", "Ημερησία" κλπ.) με 2.434.890 ευρώ και πέμπτος ο ΑΝΤ1 με 2.128.808 ευρώ.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Mega με 1.994.095 ευρώ, ο Alpha με 1.569.738 ευρώ, η Real Media ("Real News", Real FM κλπ.) των Χατζηνικολάου - Κουρή με 1.480.025 ευρώ, το STAR με 1.052.864 ευρώ κα ο "Ελεύθερος Τύπος" με 723.924 ευρώ.
Από sites, πολύ ψηλά στη λίστα είναι με 704.817 το Capital.gr του Χ. Φιλιππόπουλου και με 390.867 ευρώ το Newsit του Νίκου Ευαγγελάτου, 345.042 ευρώ έλαβε το Zougla του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, 200.760 ευρώ το Matrix24 του Νίκου Φελέκη, 154.114 ευρώ το THE TOC της Ελλης Στάη και 149.694 το Protagon.gr που ανήκε έως πέρυσι στον Σταύρου Θεοδωράκη και πλέον ανήκει στον πρώην διευθυντή των "Νέων" Χρήστο Μεμή, αν και υπήρξε πρόσφατη καταγγελία στη Βουλή (από τον Πάνο Καμμένο) ότι το site παραμένει... ποταμίσιο.
Συνολικά, και οι πέντε τράπεζες της χώρας διέθεσαν στα ΜΜΕ το ποσό των 43 εκατ. ευρώ για τη διαφήμισή τους το 2015. Και για πρώτη φορά δημοσιεύονται αναλυτικά στοιχεία της πραγματικής δαπάνης ανά τράπεζα σε κάθε ΜΜΕ της χώρας, ύστερα από τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη που ψήφισε η κυβέρνηση. Συμπερασματικά, οι τράπεζες διαθέτουν περίπου το 25% της διαφήμισης στην Ελλάδα!Εκ των 43, η Τράπεζα Πειραιώς με 19 εκατ. ευρώ είναι η τράπεζα που προβλήθηκε περισσότερο στα ΜΜΕ. Η Eurobank διέθεσε 7,9 εκατ. ευρώ, η Alpha 7,5 εκατ. ευρώ, η Εθνική 6,3 εκατ. ευρώ και η Τράπεζα Αττικής 1,8 εκατ. ευρώ.Η τηλεόραση ως κλάδος συγκεντρώνει ένα σημαντικό μέρος της δαπάνης, ενώ τα διάφορα sites αποκτούν μικρότερα ή μεγαλύτερα ποσά, έχοντας πολύ μικρό κόστος λειτουργίας.
Τράπεζα Πειραιώς (19.373.160 ευρώ). Κατέβαλε σε ενοποιημένη βάση της χρήσης 2015 λόγω διαφήμισης, προβολής ή προώθησης σε επιχειρήσεις Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης το ποσό των 19,373 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η Πειραιώς έδωσε μεγάλες χορηγίες σε εφημερίδες με σχετικά μικρή κυκλοφορία, όπως ο "Ελεύθερος Τύπος" ενώ προκάλεσαν εντύπωσαν τα 147.500 ευρώ, που δόθηκαν εφημερίδα Σερρών, ιδιοκτησίας Αθανασίου Αραμπατζή.
Εθνική Τράπεζα (6.394.598 ευρώ). Για διαφήμιση, προβολή, προώθηση στα Μέσα το 2015 δαπάνησε των 6.394.598,72 ευρώ, ενώ όπως σημειώνει καταβλήθηκαν επιπρόσθετα ποσά τα οποία αφορούσαν σε πληρωμές για Φ.Π.Α., αγγελιόσημο, ειδικό φόρο τηλεοπτικών διαφημίσεων και λοιπές επιβαρύνσεις, συνολικού ποσού 2.718.286,95 ευρώ. Τα μεγαλύτερα ποσά δόθηκαν σε Mega (439.447) και ΑΝΤ1 (435.288), σε εφημερίδες ξεχωρίζει η διαφημιστική δαπάνη προς τον "Ελεύθερο Τύπο" με 112.833 ευρώ ενώ η "Αυγή", παρά την ελάχιστη κυκλοφορία , έχει λάβει ποσό 35.000 ευρώ.
Eurobank (7.929.726 ευρώ). Eδωσε 7,929 εκατ. ευρώ για διαφήμιση και 3,150 εκατ. ευρώ για χορηγίες αλλά και 734.000 ευρώ σε 854 αριστούχους και οκτώ φυσικά πρόσωπα. Τα μεγαλύτερα ποσά δόθηκαν σε ΑΝΤ1 (509.574 ευρώ), Mega (492.859 ευρώ), ενδιαφέρον έχει ότι και η "Αυγή" έλαβε 106.223 ευρώ...
Alpha Bank (7.584.736 ευρώ). Εδωσε 7,585 εκατ. ευρώ για διαφήμιση και 2,070 εκατ. ευρώ για χορηγίες, σε διαφήμιση στη λίστα προηγείται το "Πρώτο Θέμα" με 609.375 ευρώ και ακολουθεί ο ΔΟΛ με 462.629 ευρώ ενώ, από sites, έλαβαν 165.759 ευρώ το Euro2day και 132.744 το Capital.
Attica Bank (1.843.816 ευρώ). Δαπάνησε 1.843.816,46 ευρώ για διαφήμιση το 2015, πληρώνοντας επιβαρύνσεις υπέρ Ελληνικού Δημοσίου και τρίτων (ΦΠΑ, Αγγελιόσημο και λοιπά) ύψους 679.156,98 ευρώ. Τα μεγαλύτερα ποσά έλαβα οι Μαυρίκος ΑΕΒΕ (του υπόδικου εκδότη) με 131.500 ευρώ και η Real Media με 100.420 ευρώ ενώ 45.000 ευρώ δόθηκαν στην Πελασγίτικος Τύπος Εκδοτική και Εκτυπωτικής, εκ των οποίων τα 32.500 ευρώ για διαφήμιση της αύξησης κεφαλαίου.
-> Ο Mediaρχης παρεμβαίνει καθημερινά στο «Βούρτσα, Μπάλα και Τραμπάλα» (18:00 με 20:00) στον Sport24 Radio 103,3 .
FB page Nίκος Μποζιονέλος , Twitter @nbozionelos
Ε-mail: nbozionelos@gmail.com
Hashtag #s24media