Η ανενόχλητη έξοδος και εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο του GP των ΗΠΑ δεν ήρθε από λάθος του ίδιου του επτάκις πρωταθλητή, τόνισαν κατηγορηματικά οι Τζορτζ Ράσελ και Τότο Βολφ, καθώς ο νεαρός Βρετανός είπε ότι “δείχνει τι είδους τέρας έχουμε να αντιμετωπίσουμε” σχετικά με την απόδοση της Mercedes W15.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - κλείνοντας σήμερα με τη Mercedes W15.
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Η απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης των πίσω τροχών των μονοθεσίων της Formula 1, που φέρεται να χρησιμοποιούσε η Red Bull τόσο στην περσινή RB19 όσο και στη φετινή RB20, ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση και των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εφεξής.
Πώς ο Λιούις Χάμιλτον έβρισκε, στην αρχή της φετινής σεζόν της Formula 1, δυσεπίλυτο το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης των ελαστικών βάσει του ιδιαίτερού του οδηγικού στιλ - και πώς εντέλει κατάφερε να το λύσει για να επιστρέψει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο Σίλβερστοουν.
Μετά από δύο χρόνια και επτά μήνες, η Mercedes είναι και πάλι στη μάχη της κορυφής της Formula 1 - και πλέον οι νίκες της δεν είναι οφθαλμαπάτες, σαν της Βραζιλίας το '22. Διαβάστε πώς η ομάδα του Μπράκλεϊ κατάφερε να αλλάξει την τύχη της στη Formula 1.
Από το GP της Ίμολα και μετά έχουν υπάρξει αρκετές “θερμές συζητήσεις” μεταξύ της FIA και των κορυφαίων ομάδων της F1 με αντικείμενο τις νέες μπροστινές πτέρυγες των Ferrari, McLaren, και πλέον και της Mercedes, που η Red Bull θεωρεί ότι έχουν υπερβολική ελαστικότητα.
Μετά τη μεγάλη της αναβάθμιση στην Ίμολα, και υπό το βάρος του “ναυαγίου” του Καναδά, η Scuderia φέρνει νωρίτερα -στο επόμενο GP, της Ισπανίας- τις προγραμματισμένες για τον Ιούλιο αναβαθμίσεις της SF-24, ενώ η Mercedes συνεχίζει τις αναβαθμίσεις της W15 με ανασχεδιασμένο δάπεδο στον αγώνα της Formula 1 στη Βαρκελώνη.
Τα πρώτα “σύννεφα” στη σχέση του Τότο Βολφ με τον Λιούις Χάμιλτον άρχισαν να εμφανίζονται μετά το GP της Κίνας, καθώς ο Αυστριακός διευθυντής της Mercedes F1 μίλησε για μια “τόσο λανθασμένη κατεύθυνση ρύθμισης της W15" από τον Βρετανό "που το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να στρίψει”, και πρόσθεσε ότι “είναι χειρότερο να χάνεις έναν μηχανικό από έναν οδηγό”.
Ο Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, λέει ότι οι πρώτοι τρεις αγώνες της F1 εμφάνισαν ένα πρώτο μοτίβο που βοηθά την ομάδα να καταλάβει για ποιο λόγο το μονοθέσιο W15 δεν έχει εκπληρώσει ακόμη τις αρχικές του υποσχέσεις.
Το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων στο Μπαχρέιν (21-23 Φεβρουαρίου) θα δώσει ορισμένες πρώτες ενδείξεις για τις ισορροπίες ισχύος και τον ανταγωνισμό στην κορυφή της Formula 1 τη φετινή σεζόν.
Η Mercedes F1 παρουσίασε μια καινοτομική νέα εμπρός πτέρυγα στο πρώτο shakedown του νέου της μονοθεσίου W15, ο οποία φαίνεται να καλύπτει το γράμμα του νόμου αλλά θα προκαλέσει συζητήσεις μεταξύ των άλλων ομάδων και της FIA σχετικά με το κατά πόσον βρίσκεται μέσα στο “πνεύμα” των κανονισμών.
Μετά τις Aston Martin και Ferrari τις περασμένες δύο ημέρες, σήμερα (14/02) είναι η σειρά των Mercedes και McLaren να αποκαλύψουν τα νέα τους μονοθέσια για τη F1 - όμως μόνο η πρώτη έχει προγραμματίσει LIVE μετάδοση της εκδήλωσης.