Πώς ένας αθλητής μπορεί να ανεβάσει το κασέ του...
Το Fightsports.gr αναλύει το πως σπουδαίοι αθλητές έφτασαν να βγάζουν τρελά λεφτά πάνω στα ρινγκ.
Το οικονομικό πλάνο ενός αθλητή που αγωνίζεται στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, αν μη τι άλλο είναι δύσκολο και δεν έχει ευελιξία. Βλέπουμε πάντως κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως του Αλέξανδρου Χατζηχρόνογλου που έχει καταφέρει να αποσπάσει χορηγία από έναν κολοσσό όπως είναι η Reebok.
Αυτό σίγουρα θέλει κυνήγι και προσπάθεια και από τον ίδιο τον αθλητή, ίσως και από τον εκάστοτε μάνατζερ, εφόσον υπάρχει. Πάμε να δούμε παρακάτω πως μπορεί ένας αθλητής, να ανεβάσει το κασέ του και να βγάλει χρήματα στα μαχητικά αθλήματα, παρά τις δύσκολες εποχές.
Social media
Αλληλεπίδραση στα social media και η κοινωνική συμπεριφορά, σίγουρα βοηθάει τον αθλητή σε πολλούς τομείς. Του ανοίγει πόρτες για αγώνες και χορηγίες, τον κάνει γνωστό στο κοινό και το κοινό αντίστοιχα με το ενδιαφέρον που δείχνει προς τον αθλητή, παρακινεί και τον promoter των αγώνων, να πληρώσει περισσότερα.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως στο εξωτερικό υπάρχουν μπόνους για τους αθλητές που προμοτάρουν μέσω των social media καλύτερα τους αγώνες τους. Πριν από έναν αγώνα, μπορεί ένας αθλητής να κάνει μία δήλωση ενδιαφέρουσα, όχι κατά ανάγκη καυστική, αλλά στοχευμένη, που θα τραβήξει και το ενδιαφέρον των διοργανωτών, αλλά και των δημοσιογράφων που θα το αναπαράγουν. Επίσης καλό είναι ο αθλητής να είναι προσιτός στον κόσμο, να απαντάει σε μηνύματα και σχόλια, να λέει την γνώμη του και να μην είναι απόμακρος ή σνομπ. Ο κόσμος που τον ακολουθεί αλλά και οι δημοσιογράφοι λειτουργούν προς όφελος του, εφόσον τους χειριστεί με τον σωστό τρόπο.
Επίσης σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να συμβάλλει και η ομάδα του αθλητή, στηρίζοντας και αυτή μέσω των social media μία μάχη ή μία συμφωνία που έχει κλείσει ο παίκτης τους. Φωτογραφίες, βίντεο και συζητήσεις βοηθούν τον αθλητή να είναι στο επίκεντρο και φυσικά αυτά πρέπει να συνοδεύονται και με την ανάλογη προπόνηση, ώστε επάνω στο ρινγκ να δικαιολογήσει τον ντόρο που γίνεται. Δύσκολα θα πει κανείς, μπορούν οι αθλητές να είναι καλοί σε όλα. Κανένας δρόμος προς την επιτυχία, δεν είναι εύκολος.
Αγώνες
Είναι πολύ καλό το game plan αγώνων και η επιλογή, εφόσον έχεις πολλές προτάσεις. Αν έχεις λίγες πρέπει να τις κάνεις πολλές. Για να τις κάνεις πολλές πρέπει να αγωνίζεσαι συχνά για να μην σε ξεχνάει ο κόσμος. Βλέπουμε αθλητές που παίζουν συνέχεια κι ας χάνουν, όμως ανεβαίνουν στην υπόληψη του κοινού που αναγνωρίζει την μαχητικότητα τους. Αθλητές που έχουν να αγωνιστούν πάνω από ένα χρόνο, είναι λογικό να μην βλέπεις το όνομα τους πουθενά!
Ανοικτές προπονήσεις
Δεν είναι κακό να κάνεις ανοικτές προπονήσεις και να έρθεις πιο κοντά με το κοινό. Υπάρχει μία μυστικοπάθεια στις σχολές, ειδικά των παλαιότερων δασκάλων μην τους κλέψουν τα μυστικά. Δεν υπάρχουν αυτά... Αν θέλει να δει κάποιος διάφορα tips, ανοίγει το Youtube, πατάει Mayweather’s tips και βλέπει χίλια πράγματα. Δεν περιμένει να τα μάθει σε ένα εγχώριο γυμναστήριο και δεν σημαίνει πως αν παρακολουθήσει κάποιος μία προπόνηση μπορεί και να την υιοθετήσει. ‘Ασε τον κόσμο να βρεθεί κοντά σου και αυτό θα μεταφραστεί σε ευρώ και δημοφιλία.
Άλλο μάνατζερ άλλο προπονητής
Να τα ξεχωρίσουμε αυτά διότι ο προπονητής συνήθως βλέπει ρομαντικά τα πράγματα, ντρέπεται να ζητήσει μέχρι και τις συνδρομές στο γυμναστήριο του. Πως θα διαπραγματευτεί ποσά με τον εκάστοτε promoter;Αυτό θα το κάνει ο μάνατζερ που πρέπει να είναι στυγνός επαγγελματίας, να έχει διασυνδέσεις για να κλείσει έναν αγώνα προς όφελος πρώτα του αθλητή και μετά της τσέπης του. Το ότι πρέπει να βγάλει και εκείνος χρήματα είναι αυτονόητο. Κανείς δεν δουλεύει για την ψυχή της μάνας του.
Υποσημείωση: Από την θέση του δημοσιογράφου που είμαι, θα ήθελα να τονίσω πως ο αθλητής δεν κάνει χάρη να μιλήσει σε ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης αλλά αυτό το μέσο τον ευνοείγια την προβολή του. Ειδικότερα στην Ελλάδα που τα μαχητικά μέσα, έχουν έναν σεβασμό και η κριτική τους είναι αρκετά ελαφριά, δεν νοείται ο αθλητής να το παίζει βεντέτα... Βοηθήστε μας να σας βοηθήσουμε...Τέλος η κρίση σε έναν χώρο μπορεί να γίνει αντιληπτή όταν τα γεγονότα δεν τα καλύπτουν δημοσιογράφοι. Θα παρατηρήσετε ότι σε συνεντεύξεις τύπου και event με τα βίας βρίσκονται ένα ή δύο μέσα πλέον εν αντιθέσει με τα τελευταία χρόνια που υπήρχαν περισσότερα.
Διαβάστε ακόμη στο fightsports.gr