Με τη χθεσινή νίκη της στις 24 Ώρες του ΛεΜάν και τον περασμένο Μάιο στο GP του Μονακό, η Scuderia έγινε η πρώτη ομάδα που κέρδισε μέσα στην ίδια σεζόν τους δύο πιο εμβληματικούς αγώνες του παγκόσμιου μότορσπορ μετά την Alfa Romeo το 1934.
Στο GP του Μονακό, για πρώτη φορά στα χρονικά της Formula 1, η πρώτη δεκάδα της σειράς εκκίνησης ήταν ακριβώς ίδια με την πρώτη δεκάδα στον τερματισμό του αγώνα - κάτι που έκανε πολλούς να αμφιβάλλουν αν ο αγώνας του Πριγκιπάτου αξίζει να παραμείνει στο πρόγραμμα του σπορ.
Η σύντροφος του Σαρλ Λεκλέρ, Αλεξάντρα Σεντ-Εμλέ, δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τη συγκίνησή της και ξέσπασε σε κλάματα μετά τη νίκη του στο GP του Μονακό.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ πανηγύρισαν τη νίκη τους στο GP του Μονακό βουτώντας στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, ακολουθώντας μια μακρά παράδοση των οδηγών της Red Bull που έπεφταν -θεατρικά, συνήθως- στην πισίνα του motorhome της ομάδας μετά από κάθε νίκη τους.
Ο πρωταθλητής της F1 του 1997 Ζακ Βιλνέβ άσκησε δριμεία κριτική στον Κέβιν Μάγκνουσεν για το σφοδρό ατύχημα του πρώτου γύρου του GP στο Μονακό, δηλώνοντας ότι στην εποχή του οι οδηγοί θα είχαν φροντίσει να του κάνουν σαφές ότι ο τρόπος οδήγησής του “δεν είναι αποδεκτός”.
Ο Χέλμουτ Μάρκο αποκάλυψε το αστρονομικό ποσό που κόστισε στη Red Bull Racing η καταστροφή της RB20 του Σέρτζιο Πέρεζ, στο σφοδρό ατύχημα του Μεξικανού με τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στον πρώτο γύρο του GP του Μονακό.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ χωρίζονται από 31 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος της Formula 1 μετά τη νίκη του οδηγού της Ferrari στο Μονακό και στην ολοκλήρωση του πρώτου 1/3 της σεζόν, όμως και οι δύο υποστηρίζουν ότι είναι "πολύ νωρίς να μιλάμε για τον τίτλο".
Το πρώτο τρίτο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 έκλεισε με τον 8ο φετινό του αγώνα, το GP του Μονακό. Δείτε πώς διαμορφώνεται η βαθμολογία, μετά τη νίκη του Σαρλ Λεκλέρ και της Ferrari, για τη μάχη των οδηγών και των κατασκευαστών.
Μετά το θρίαμβό του -για πρώτη φορά- στον αγώνα της πατρίδας του, ο Σαρλ Λεκλέρ ιδιαίτερα φορτισμένος αναφέρθηκε στον εκλιπόντα πατέρα του, Ερβέ, λέγοντας πως κάποτε είχαν μαζί το όνειρο να αγωνιστεί και να κερδίσει το GP του Μονακό.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε μια άκρως συναισθηματική νίκη στην πατρίδα του, στο GP του Μονακό, παραμένοντας στην κορυφή σε όλη τη διάρκεια ενός ανιαρού αγώνα διαχείρισης των ελαστικών από τον ίδιο και τους Όσκαρ Πιάστρι, Κάρλος Σάινθ που τον ακολούθησαν στο βάθρο. Ήταν η πρώτη νίκη του 25χρονου μετά από 2 χρόνια, στην 6η θέση τερμάτισε ο Μαξ Φερστάπεν.
Το GP του Μονακό δεν ξεκίνησε καλά καθώς μόλις μετά τον πρώτο γύρο υπήρξε κόκκινη σημαία μετά από σφοδρή σύγκρουση με τους Χούλκενμπεργ και Μάγκνουσεν.
Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren παραδέχθηκε πως "δεν πίστευε κανείς ότι μπορούσαμε να πλησιάσουμε" τον Σαρλ Λεκλέρ και τη Ferrari στις δοκιμές κατάταξης του GP του Μονακό, και μετά την εξασφάλιση της δεύτερης θέσης στην εκκίνηση τώρα ο Αυστραλός τρέφει ελπίδες για την πρώτη του νίκη σε GP της Formula 1.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μονακό απέκλεισαν από τις δοκιμές κατάταξης τους Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν, διότι η πίσω πτέρυγα των VF-24 παραβίαζε τους τεχνικούς κανονισμούς. Ο Κάρλος Σάινθ διέφυγε της ποινής καθώς δεν αποδείχθηκε ότι εμπόδισε τον γρήγορο γύρο του Άλεξ Άλμπον.
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Σαρλ Λεκλέρ ενόψει του αυριανού GP του Μονακό (26/05, 16:00), μετά την εντυπωσιακή του πολ ποζίσιον στις δοκιμές κατάταξης. Ωστόσο, είπε ότι "είναι απαραίτητο να φέρουμε τη νίκη στην ομάδα".
Με έναν άρτιο γύρο στην εκπνοή των δοκιμών κατάταξης του GP του Μονακό ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την πρώτη θέση της εκκίνησης για τον αγώνα της πατρίδας του με την κυρίαρχη Ferrari SF-24, εμπρός από τον εξίσου εντυπωσιακό Όσκαρ Πιάστρι της McLaren. Ο Φερστάπεν στη μπαριέρα στον τελευταίο του γύρο, έμεινε στην 6η θέση της εκκίνησης.
Στην τρίτη και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό ο Σαρλ Λεκλέρ κράτησε τη Ferrari επικεφαλής των χρόνων, αλλά οι βελτιώσεις της Red Bull στην RB20 ανέβασαν τον Μαξ Φερστάπεν στη δεύτερη θέση, δύο δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο.
Για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αποκαρδιωμένος μετά τις πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό, λέγοντας πως η Red Bull RB20 έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά τα οποία προκαλούν προβλήματα που ο Ολλανδός αμφιβάλλει -σε αντίθεση με την Ίμολα- ότι θα λυθούν στο 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24 κατέβαζε διαδοχικά τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, και η καρό σημαία τον βρήκε δύο δέκατα ταχύτερο από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και άλλο ένα από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Στην 4η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Μονεγάσκο.
Η Mercedes ξεκίνησε ενθαρρυντικά το 8ο φετινό τριήμερο της Formula 1, με τον πρώτο χρόνο του Λιούις Χάμιλτον και τον τρίτο του Τζορτζ Ράσελ, και με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren ανάμεσά τους, στα 29 χιλιοστά από τον πρώτο. Στην 11η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, με νέους μπελάδες στο στήσιμο της Red Bull RB20.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι οι McLaren και Ferrari σφίγγουν τον κλοιό στον ίδιο και τη Red Bull Racing με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η RB20 δεν ταιριάζει τόσο στο Μονακό, και παραδέχθηκε ότι η RBR δεν απέδωσε ως ομάδα στο 100% στους τελευταίους αγώνες.
Οι ιδιαιτερότητες του πολύ αργού και πολύ στενού σιρκουί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο αυτό το τριήμερο βάζουν με αξιώσεις τη McLaren και τη Ferrari στη διεκδίκηση της νίκης, σύμφωνα με τους Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull Racing.
Αμέσως μετά την Ίμολα η Formula 1 ταξίδεψε δυτικά για το Μονακό, για τον 8ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος αυτό το τριήμερο (24-26/05). Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου στο πριγκιπάτο.
Τον ενδοξότερο οδηγό της ιστορίας της και μεγαλύτερο μύθο της Formula 1, Άιρτον Σένα, τιμά στην 30ή επέτειο από τον θάνατό του η McLaren με τον χρωματισμό των δύο MCL38 στο GP του Μονακό, το προσεχές τριήμερο (24-26/05).
Ο Κάρλος Σάινθ έδειξε δυσαρεστημένος από την απόφαση της Ferrari για το πρόωρο πρώτο πιτ-στοπ του, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ την υπερασπίστηκε για το γεγονός ότι άργησε πολύ να τοποθετήσει στις δύο SF-23 τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι η εκπληκτική οδηγική απόδοσή του Μαξ Φερστάπεν για 52 γύρους με ένα σετ μέσης γόμας στο GP του Μονακό -πριν τα πιτ-στοπς στη βροχή- ήταν αυτή που χάλασε το ρίσκο του για τη σημερινή νίκη στο πριγκηπάτο.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο GP του Μονακό, δεν τον σταμάτησε ούτε η βροχή και τερμάτισε μπροστά από Αλόνσο και Οκόν που συμπλήρωσαν το βάθρο. Τέταρτη φετινή νίκη για τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ο Νεϊμάρ και ο Μάρκο Βεράτι δεν έχασαν την ευκαιρία και βρέθηκαν στο Μονακό για το Grand Prix της Formula 1, την επομένη της κατάκτησης του τίτλου στη Ligue 1 από την Παρί Σεν Ζερμέν.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δηλώνει αποφασισμένος να αξιοποιήσει τη σπάνια ευκαιρία του Μονακό για να "κλέψει" τη σημερινή νίκη από τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν, μετά από τη δεύτερη θέση που πήρε "με αρκετά ρίσκα" στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Σαρλ Λεκλέρ αντί για τρίτος θα εκκινήσει από την 6η θέση στο GP του Μονακό, καθώς οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως παρεμπόδισε τον Νόρις σε γρήγορο γύρο του.
Ο Μαξ Φερστάπεν απάντησε με τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ βρέθηκαν στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό - πριν ο Ισπανός καταλήξει στις μπαριέρες.
Τα σιρκουί του Μπακού και του Μαϊάμι που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1 ταιριάζουν σαν γάντι στη Red Bull RB19, αλλά το ίδιο ισχύει για την Aston Martin AMR23 στους στενούς δρόμους του Μονακό.
Για ποιους λόγους η Scuderia έδειχνε -και ήταν- πανίσχυρη στο Μονακό και ποια ήταν τα δύο κρίσιμα λάθη στον αγώνα που της στέρησαν μια νίκη που της ήταν απολύτως απαραίτητη για τη φετινή μάχη των τίτλων.
Μετά το τέλος του GP του Μονακό η Ferrari βάζει «φωτιά» στο αποτέλεσμα του αγώνα, καθώς κατέθεσε ένταση στους αγωνοδίκες υποστηρίζοντας ότι οι Σέρχιο Πέρεζ και Μαξ Φερστάπεν πάτησαν τη γραμμή της εξόδου των πιτς μετά τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών τους.
Ο Σέρχιο Πέρεζ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό για την τρίτη νίκη στην καριέρα του. Στη δεύτερη θέση ο Σάινθ, τρίτος ο Φερστάπεν, καταστροφική στρατηγική για τον poleman Λεκλέρ, που τερμάτισε τέταρτος.