ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Ο Παναθηναϊκός AKTOR έκανε ένα βήμα πίσω για την τετράδα, αλλά έχει μπροστά την παρτίδα για το all-in

Ο Παναθηναϊκός AKTOR έκανε ένα βήμα πίσω για την τετράδα, αλλά έχει μπροστά την παρτίδα για το all-in
INTIME SPORTS

Για δεύτερο σερί εκτός έδρας παιχνίδι, ο Παναθηναϊκός AKTOR κινήθηκε σε μοτίβο πολύ διαφορετικό από αυτό που τον χαρακτηρίζει. Τα εύκολα καλάθια, τα χαμένα αμυντικά ριμπάουντ κι η απουσία που στοιχίζει στα road games της EuroLeague. Γράφει ο Αλέξανδρος Τρίγκας.

Δεν ήταν απλό για τον Παναθηναϊκό AKTOR το παιχνίδι με τη Ζάλγκιρις κι ας είναι αρκετά χαμηλά στην κατάταξη η ομάδα του Αντρέα Τρινκιέρι. Το τριφύλλι φρόντισε όμως να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον βαθμό δυσκολίας της αποστολής στο Κάουνας, από την στιγμή που έδωσε το δικαίωμα στους γηπεδούχους να νιώσουν καλά και στον κόσμο που κατέκλυσε τη Zalgirio Arena να πιστέψει πως αυτή η βραδιά θα ήταν... λιθουανική.

Η δεύτερη σερί εκτός έδρας ήττα (δεύτερη σε τρεις αγώνες πλέον) αποτέλεσε μια σπουδαία χαμένη ευκαιρία για τον Παναθηναϊκό AKTOR ώστε να πατήσει ακόμη πιο γερά στην τετράδα και να δώσει έναν τελικό σε μερικές ημέρες (απέναντι στη Φενέρμπαχτσε), με στόχο να αυξήσει ακόμη περισσότερο την πίεση προς τη δεύτερη θέση της κατάταξης.

Ακόμη κι έτσι βέβαια, όσα συμβούν στο ΟΑΚΑ στο τελευταίο παιχνίδι της regular season πριν από τη διακοπή είναι πολύ σπουδαιότερα απ' όσα εκτυλίχθηκαν στη Zalgirio Arena το βράδυ της Παρασκευής 2 Φεβρουαρίου. Πολύ απλά γιατί το συναπάντημα με τη Φενέρμπαχτσε διακυβεύει πολλά περισσότερα από το +1 ή το -1 στην κατάταξη της EuroLeague.

Η παθητικότητα έδωσε ρυθμό στους απέναντι

Η αλήθεια είναι πως ήδη από το πρώτο πεντάλεπτο ήταν εμφανής η εικόνα που θα είχε το παιχνίδι για τον Παναθηναϊκό AKTOR, από την άποψη πως έδωσε πολλά εύκολα καλάθια στη Ζάλγκιρις -και δη στον Λαουρίνας Μπιρούτις, που έκανε θραύση στο πικ εν ρολ. Όλο αυτό βοήθησε τους παίκτες του Αντρέα Τρινκιέρι να νιώσουν άνετα και τους φιλάθλους να αισθανθούν πως μπορούν να αποτελέσουν παράγοντα του αγώνα, με τη φωνή και το πάθος τους.

Όπως κι έγινε, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι παίκτες του Εργκίν Αταμάν έμοιαζαν να παρασύρονται από τον ρυθμό της εξέδρας.

Παρά την απογοητευτική αμυντική εκκίνηση βέβαια, ο Κέντρικ Ναν και ο Μάριους Γκριγκόνις ήταν "εκεί" για να διατηρήσουν τον Παναθηναϊκό AKTOR σε απόσταση βολής με όπλο τα εντυπωσιακά ποσοστά στα σουτ (9/10 εντός παιδιάς).

Η πρώτη καλή άμυνα και το νέο πρόβλημα

Για να δούμε τους φιλοξενούμενους να βγάζουν μια πραγματικά καλή άμυνα και να δείχνουν σφυγμό στην πίεση πάνω στην μπάλα έπρεπε άλλωστε να φτάσουμε στην εκκίνηση της δεύτερης περιόδου. Το κλέψιμο του Λούκα Βιλντόσα στον Κίναν Έβανς ήταν μια απόδειξη... ζωής στο πίσω μέρος του παρκέ, η οποία όμως δεν αρκούσε για να αλλάξει τα κατατόπια.

Ο λόγος; Μπορεί πλέον να υπήρχε διαρκώς ένα χέρι πάνω στην μπάλα και τα σουτ της Ζάλγκιρις να μην κατέληγαν με την ίδια συχνότητα στο ελληνικό καλάθι, την ίδια ώρα όμως είχε εμφανιστεί ένα άλλο ζήτημα προς διερεύνηση: τα χαμένα αμυντικά ριμπάουντ.

Το γεγονός πως η Ζάλγκιρις πήρε στη δεύτερη περίοδο τα 8/17 ριμπάουντ που διεκδικήθηκαν στη ρακέτα του Παναθηναϊκού AKTOR εξηγούσε όλα όσα χρειαζόταν να ξέρει κάποιος για την εξέλιξη της αναμέτρησης.

Η αίσθηση υπεροχής και οι πεταμένες ευκαιρίες

Όλα αυτά είχαν γεμίσει πλέον το ντεπόζιτο της Ζάλγκιρις με αυτοπεποίθηση και σιγουριά, σε τέτοιο βαθμό που ο Κίναν Έβανς έβαζε -στο τρίτο δεκάλεπτο- το ένα μεγάλο σουτ μετά από το άλλο. Πάνω σε άμυνα, μετά από ντρίμπλα, στην... κίνηση της ρακέτας. Όπως ήθελε.

Κι αν η ομάδα του Εργκίν Αταμάν είχε ξανά τις απαντήσεις (σ.σ.: πλέον ο Ματιάς Λεσόρ είχε μπει για τα καλά στην επιθετική διαδικασία), υπήρχε ένα δίλεπτο που τα γκρέμισε όλα. Μόνη της. Πώς; Με τα χαμένα λέι απ είτε στο transition είτε σε isolation, πάνω στο σημείο που ο Παναθηναϊκός AKTOR χρειαζόταν να πληγώσει εκ των έσω την άμυνα της Ζάλγκιρις και να της κόψει τον τσαμπουκά.

Τούτο δεν έγινε βέβαια, με τη διαφορά να παραμένει σε επίπεδα ασφαλείας για τους γηπεδούχους, παρά το γεγονός πως στο τρίτο δεκάλεπτο πήραν μόλις ένα (!) επιθετικό ριμπάουντ.

Το hero ball και το δικαίωμα στην κακή βραδιά

Για να αντλήσει δυνάμεις, ο Παναθηναϊκός AKTOR χρειάστηκε να επενδύσει ξανά και ξανά στο επιθετικό ταλέντο του Κέντρικ Ναν. Όπως έκανε άλλωστε κατά βάση από την εκκίνηση του αγώνα, βλέποντας πως ο αριστερόχειρας γκαρντ ένιωθε τόσο καλά ώστε να βάζει ακόμη κι αυτά που δεν έμοιαζαν (δεν ήταν κιόλας) εύκολα, είτε για δύο είτε για τρεις.

Στο σημείο της απόλυτης πίεσης και της ανάγκης για το "κάτι παραπάνω" όμως, το hero ball δεν μπορούσε να είναι αρκετό.

Πόσω μάλλον σε μια βραδιά που ο Τζέριαν Γκραντ (2/7 σουτ) και ο Ντίνος Μήτογλου (1/4 δίποντα, 1/2 βολές) ήταν μακριά από τον μέσο όρο τους. Τι να πει κανείς όμως γι αυτούς τους δύο; Ρητορική η ερώτηση.

Αμφότεροι (όπως κι άλλοι τόσοι) έχουν το δικαίωμα σε μια κακή βραδιά, σε ένα παιχνίδι που δεν θα λειτουργήσουν στον επιθυμητό -για τους ίδιους πάνω απ' όλα- βαθμό.

Το all in για την τετράδα

Με δεδομένο πως μετά τη διακοπή, η regular season θα βρει τον Παναθηναϊκό AKTOR να δοκιμάζεται στο WiZink Center (σ.σ.: λογικά με τον Έντι Ταβάρες να είναι πλέον διαθέσιμος), το παιχνίδι που ακολουθεί με τη Φενέρμπαχτσε αποτελεί έναν πρόωρο τελικό για την τετράδα.

Κι ας είναι νωρίς σχετικά (με εννιά αγώνες να απομένουν) για να μπουν τέτοιες ταμπέλες. Ο Παναθηναϊκός AKTOR πρέπει να βρει τον τρόπο να κερδίσει αυτό το παιχνίδι, για να μην αλλάξει -μετά από καιρό- η συζήτηση κι από την τετράδα πάει στο πώς θα αποφύγει το play-in.

Το μείζον λοιπόν είναι η νίκη σε έξι μέρες. No matter what. Με την ελπίδα πως ο Κώστας Σλούκας θα είναι διαθέσιμος γιατί -η αλήθεια είναι ότι- απέναντι σε Μακάμπι Τελ Αβίβ και Ζάλγκιρις, ο Παναθηναϊκός AKTOR εμφάνισε τάσεις... επιθετικής μονοτονίας, εν τη απουσία του κορυφαίου δημιουργού του.

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ EUROLEAGUE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ