Πάνω από τις δυνάμεις του
Η άμυνα με αλλαγές ήταν βούτυρο στο ψωμί του Γουέιντ Μπάλντουιν και αποδείχθηκε το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον Παναθηναϊκό ΟΠΑΠ. Το αφεντικό της πεντάδας, το δίλεπτο της απόλυτης καταστροφής και το ελαφρυντικό του Όντεντ Κάτας. Γράφει ο Αλέξανδρος Τρίγκας.
Η εκτός έδρας ήττα από την Μπάγερν Μονάχου για τον Παναθηναϊκό ΟΠΑΠ του 2020/21 είναι αποτέλεσμα εντός προγράμματος. Πόσω μάλλον όταν παρατάσσεται χωρίς τον Νεμάνια Νέντοβιτς και τον Ιωάννη Παπαπέτρου, σε μια περίοδο που προσπαθεί ακόμη να συνέλθει από το δεκαπενθήμερο διάλειμμα λόγω κορονοϊού.
Όπως και να έχει όμως, μένει ένα "κρίμα" να συνοδεύει την προσπάθεια που έκαναν οι πράσινοι στο Audi Dome. Κι αυτό γιατί ακόμη κι έτσι, είχαν τις ευκαιρίες να κερδίσουν τον αγώνα. Τις πέταξαν όμως όλες στα σκουπίδια.
Πρώτον γιατί δεν βρήκαν αντίδοτο στο isolation του Γουέιντ Μπάλντουιν και δεύτερον επειδή ο Όντεντ Κάτας δεν πήρε τίποτα από δύο εκ των τριών κοντών που είχε, για να μοιραστούν τον χρόνο στο "1" και το "2" (βλ. Σέλβιν Μακ, Χάουαρντ Σαντ Ρος).
Η τρίτη σερί ήττα στην EuroLeague ήταν αναπόφευκτη.
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ
Για δεύτερο σερί παιχνίδι, ο Όντεντ Κάτας ξεκίνησε με τον Μάριο Χεζόνια στο "2". Αυτή τη φορά δε, τοποθέτησε τον Γιώργο Παπαγιάννη ως βασικό στο "5" (αντί του Μπεν Μπεντίλ -προ διημέρου με την Μπαρτσελόνα), παρουσιάζοντας μια πανύψηλη πεντάδα στην εκκίνηση.
Κι ακολούθως έδωσε στον νεοαποκτηθέντα γκαρντ/φόργουορντ την μπαγκέτα των αποφάσεων. Αρχικά με σερί κατοχές στο low post (κι ένα τύποις side pick n roll από εκείνο το σημείο) κι εν συνεχεία με pick n roll από την κορυφή. Ήταν ξεκάθαρο πως ήθελε να τον βάλει πολύ γρήγορα σε διαδικασία να προβληματίσει τη γερμανική άμυνα και να την υποχρεώσει σε προσαρμογές.
Όπως έγινε απέναντι στην Μπαρτσελόνα, έτσι κι αυτή τη φορά όμως, αυτό έκανε περισσότερο κακό παρά καλό. Κι αυτό γιατί όλοι οι υπόλοιποι περίμεναν από τον 26χρονο περιφερειακό να κάνει τη δουλειά σε πρώτο χρόνο, επιτρέποντας στην Μπάγερν να το διαβάσει (ήταν έτοιμη για κάτι τέτοιο) και να τον περιορίσει (σ.σ.: ο Μάριο Χεζόνια βγήκε στα 6'08'' για το πρώτο δεκάλεπτο με το τριφύλλι στο +2, για να κλείσει εν τέλει η περίοδος στο +7).
Ο ΜΠΟΧΩΡΙΔΗΣ ΗΤΑΝ Η ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Προϊόντος του χρόνου στο πρώτο μέρος, η εμφάνιση του Λευτέρη Μποχωρίδη ήταν αυτή που έδωσε κάθε δικαίωμα στους πράσινους να πατήσουν γερά στα πόδια τους και να εκμεταλλευτούν τα λάθη των γηπεδούχων. Μετά από μια κακή εμφάνιση απέναντι στην Μπαρτσελόνα, ο αριστερόχειρας γκαρντ ήταν "εκεί" και έδωσε λύσεις, τόσο εκτελεστικά όσο και δημιουργικά. Ήταν κι αυτός που έκανε τη διαφορά για το +11 (24-35) του 17ου λεπτού, σε ένα σημείο που ο Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ κυριαρχούσε στο παρκέ.
ΤΟ AUDI DOME ΘΥΜΙΣΕ ΤΟ ΣΕΦ
Μέσα σε δυο - τρεις κατοχές όμως, άλλαξε όλο το μομέντουμ. Το τάιμ άουτ που πήρε ο Αντρέα Τρινκιέρι λειτούργησε ως "ξυπνητήρι" για τους παίκτες του. Ειδικά για έναν. Τον Γουέιντ Μπάλντουιν, ο οποίος μέχρις εκείνο το σημείο είχε 5 πόντους με 2/4 δίποντα, 0/1 τρίποντο, 1/1 βολή και 3 ασίστ. Το τετράποντο που σημείωσε δε, με την ολοκλήρωση σχεδόν του πρώτου μέρους άλλαξε σημαντικά την ψυχολογία, τόσο του ιδίου όσο κι όλων των άλλων της Μπάγερν.
Τι υπήρχε στην απέναντι πλευρά; Η απόλυτη πλημμύρα, με θύτη τον Σέλβιν Μακ, ο οποίος μέσα σε 1'09'' πρόλαβε να κάνει τρία λάθη. Αποφάσεις - καρμπόν με αυτές που πριν από τρεις εβδομάδες στο ΣΕΦ, έκαναν τον Ολυμπιακό να γυρίσει από το -10 μέσα σε δύο λεπτά (το 7-17 έγινε 18-19). Αυτή τη φορά όμως, ο αντίπαλος ήταν έτοιμος να εκμεταλλευτεί το "δώρο" μέχρι κεραίας και να πατήσει πάνω σε αυτό, για να επιβάλλει τον δικό του ρυθμό.
ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΣΕ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ
Το μείζον για τον Παναθηναϊκό ΟΠΑΠ όσο περνούσε η ώρα είχε να κάνει με την άμυνά, κι όχι τόσο με την επίθεση. Το τριφύλλι μπορεί να μην ήταν αποτελεσματικό στο κομμάτι της εκτέλεσης (4/18 τρίποντα) και να είχε αρνητικό πρόσημο στην αναλογία των ασίστ με τα λάθη (14/16), πάνω απ' όλα όμως δεν κατάφερε να βρει λύση στο isolation του Γουέιντ Μπάλντουιν.
Ο πρώην γκαρντ του Ολυμπιακού εκμεταλλεύτηκε αυτό που παρουσιάζεται να αποτελεί τη βασική αμυντική επιλογή του Όντεντ Κάτας: τις αλλαγές. Δεν προβληματίστηκε από το γεγονός πως απέναντί του είχε ψηλότερα κορμιά. Το ακριβώς αντίθετο. Πάτησε πάνω σε αυτό. Την τελευταία διετία στην EuroLeague, έχει αποδείξει άλλωστε πως αν σε κάτι δεν έχει πρόβλημα, αυτό είναι η προσωπική φάση.
Κι αυτό έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με ό,τι συνέβη στο παιχνίδι του α' γύρου στο ΟΑΚΑ. Εκεί όπου είχε 12 πόντους (από 3/11 δίποντα, 1/3 τρίποντα και 3/3 βολές), 3 ασίστ και 7 λάθη. Τότε αντιμετώπισε πολύ πιο επιθετική άμυνα, με hedge out και παγίδες. Αυτή τη φορά, τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά. Ούτε να διαβάσει χρειαζόταν, ούτε να αποφασίσει.
Έκανε αυτό στο οποίο είναι καλός. Με τρομερή επιτυχία μάλιστα, αν κρίνει κανείς από τους 27 πόντους, τις 6 ασίστ και τα 7 κερδισμένα φάουλ σε 30'53'' συμμετοχής. Πόσα λάθη είχε αυτή τη φορά; Μόλις 1.
ΤΟ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΤΕΝΤ ΚΑΤΑΣ
Κι αν ο Όντεντ Κάτας "ελέγχεται" (αδόκιμος ο όρος) για τον δογματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε το συγκεκριμένο μαρκάρισμα, έχει ένα πολύ μεγάλο ελαφρυντικό. Κι αυτό αφορά στο γεγονός πως από την πρώτη μέρα που πάτησε το πόδι του στην Αθήνα δεν έχει παρατάξει τον Παναθηναϊκό ΟΠΑΠ ούτε μία φορά με όλα τα όπλα στη φαρέτρα. Στην αρχή ήταν ο Ιωάννης Παπαπέτρου αυτός που απουσίαζε, εν συνεχεία ήρθε η θλάση του Νεμάνια Νέντοβιτς, ενώ τώρα αμφότεροι παραμένουν στα "πιτς".
Αυτό συνεπάγεται πως ακόμη δεν έχουμε δει τι ακριβώς θέλει να παίξει, πώς οραματίζεται (ως γενική εικόνα) την ομάδα του. Μόνο λύσεις ανάγκης (βλ. πολύ ψηλές πεντάδες) και υποχρεωτικό άνοιγμα του rotation μέχρι το βάθος του πάγκου υπάρχουν προς το παρόν. Δεν γίνεται κι αλλιώς. Ουδείς όμως μπορεί να αφήσει στην άκρη το γεγονός πως οι παίκτες του παλεύουν μέχρι τελικής πτώσης, κι ας μην έχουν το ταλέντο για να τα βάλουν με τους περισσότερους από τους αντιπάλους που αντιμετωπίζουν.
Μόλις λοιπόν άπαντες είναι διαθέσιμοι, κι ο 46χρονος τεχνικός δουλέψει σε αυτά που έχει κατά νου, τότε θα μπορεί να κριθεί με (σχετική) ασφάλεια. Πότε θα γίνει όμως αυτό, παραμένει ακόμη άγνωστο. Πολλά μπορεί να ελέγξει, όχι όμως την τύχη και τον κορονοϊό.
Photo Credits: Eurokinissi