X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

STOIXIMAN GBL

Ο Ολυμπιακός νίκησε, ο Παναθηναϊκός τού κατέβασε τη μύτη

Ο Σάσα Βεζένκοβ και ο Δημήτρης Αγραβάνης INTIME

Το 1-0 έγινε για τον Ολυμπιακό και ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για την αντίσταση του Παναθηναϊκού, που... κατέβασε τη μύτη των "ερυθρολεύκων" και έκανε τον πρώτο αγώνα της σειράς κανονικό τελικό.

Ο Ολυμπιακός είναι καλύτερη ομάδα από τον Παναθηναϊκό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον κερδίζει και... χωρίς να παίζει. Ή αν έχει ψηλωμένη τη μύτη του. Το 1-0 που έκαναν οι "ερυθρόλευκοι" στη φετινή σειρά των τελικών της Basket League, αλλά κυρίως η σθεναρή αντίσταση των "πρασίνων" θα τους κάνει διπλό καλό.

Πρώτα γιατί πήραν πλεονέκτημα στη μάχη για τον τίτλο κι ύστερα, με την μύτη - πλέον - κατεβασμένη ξέρουν ότι για να νικήσουν άλλες δυο φορές δεν φτάνουν ένα-δυο ξεσπάσματα και και μια περιρρέουσα αίσθηση ανωτερότητας...

Οι τελικοί, ο τίτλος του πρωταθλητή δηλαδή, απαιτούν 100% αυτοσυγκέντρωση και προσήλωση στον στόχο. Όσο για το αν κάποιος είναι ανώτερος ή όχι, δεν έχει παρά να το αποδείξει πάνω στο παρκέ.

Στο κάτω-κάτω γιατί να είναι ψηλομύτης ο Ολυμπιακός, όταν και στα δυο ματς της κανονικής περιόδου, κόντρα στον ΠΑΟ, νίκησε... στο τσακ; Με διαφορά ενός καλαθιού τόσο στο ΣΕΦ (68-66) όσο και στο ΟΑΚΑ (76-74); Ε, αυτή τη φορά το τελικό χάντικαπ ήταν +3 πόντοι.

Θα μπορούσαν όλα αυτά να έχουν παραλειφθεί, αν ο Ολυμπιακός φρόντιζε να μην... αυτοεκνευριστεί και δώσει "δικαιώματα" στον αν μη τι άλλο γενναίο Παναθηναϊκό. Οι αήττητοι "ερυθρόλευκοι" έκαναν ένα ιδανικό ξεκίνημα, στοχεύοντας κατευθείαν στο ματσάρισμα Μαντζούκα-Βεζένκοβ που κατέληξε σε πανωλεθρία του νεαρού "πράσινου", είχαν τον Φαλ στο γνωστό ρόλο του... σκιάχτρου των αντίπαλων σέντερ και με οργανωτή τον Γουόκαπ έτρεχαν και πάσαραν σε ρυθμούς που ο Παναθηναϊκός δεν προλάβαινε καν να παρακολουθήσει.

Το +12 της πρώτης περιόδου, με τον Βεζένκοβ να έχει πετύχει τους 16 από τους 26 πόντους του Ολυμπιακού, προδίκαζε ένα "ερυθρόλευκο" σόου, όμως, ο Σερέλης είχε απόθεμα αμυντικής ενέργειας στον πάγκο του (Πονίτκα, Αγραβάνης και Καλαϊτζάκης) και η επόμενη πεντάδα των "ερυθρολεύκων" άρχισε να... αστοχεί εξ επαφής.

Ο Μπαρτζώκας μίλησε για εφτά χαμένα λέι-απ, μπορεί να υπερβάλλει, σίγουρα όμως δεν μπήκαν μερικά σίγουρα καλάθια, ειδικά από τον αντικαταστάτη του Βεζένκοβ, Άλεκ Πίτερς, του οποίου η εύθραυστη ψυχολογία σμπαραλιάστηκε από την πρώτη απώλεια με αντίπαλο μόνο το... διχτάκι. Και να φανταστεί κανείς ότι ο Αμερικανός τα είχε κάνει όλα καλά, πλην της πιο εύκολης προσπάθειας να βάλει ένα καλάθι χωρίς καν αντίπαλο να τον μαρκάρει.

Μετά ήρθε ο Λαρεντζάκης. Ο Έλληνας γκαρντ έχει κερδίσει τα πάντα με το σπαθί του, η κρίση εμπιστοσύνης στον εαυτό του, ωστόσο, είναι φανερή στα τελευταία παιχνίδια. Ο Λάρι ψάχνει, χωρίς λόγο, ένα μεγάλο σουτ. Είναι ελεύθερος και κάνει πάσα, τον μαρκάρουν και επιμένει να σουτάρει (στο σίδερο), ο Μπαρτζώκας παίρνει τις γνωστές ανάποδες και άκρη δεν βγαίνει. Αποτέλεσμα; Να μπαίνει στο παρκέ, αλλά να μην προσφέρει πάθος στην άμυνα και λύσεις στην επίθεση.

Αυτοεκνευρισμός Ολυμπιακού και "πράσινα" πειράματα

Μη ξεχνάμε ότι αυτό το παιχνίδι του Λαρεντζάκη, που ερχόταν από τον πάγκο και ήταν έτοιμος για όλα, συν την παρουσία του Σακίλ Μακ Κίσικ στο "2" υπαγόρευσαν στον κόουτς του Ολυμπιακού την επιλογή να "κόψει" από τα playoffs τον Κάναν, δίνοντας θέση στην δωδεκάδα στον τρίτο ψηλό της ομάδας (Μπλακ). Με τον πρώτο όμως γεμάτο άγχος και τον δεύτερο επιπόλαιο όσο ποτέ, ο Μπαρτζώκας είναι σίγουρο ότι στη διάρκεια του παιχνιδιού θα σκέφτηκε τον Κάναν, που δεν μπορούσε να παίξει.

Συν τοις άλλοις, ο μαχητικός Μπολομπόι ναι μεν είχε θετικό πρόσημο στην απόδοση του, έδωσε λύσεις, δεν έχει όμως την επιβλητική παρουσία του Φαλ, που ακόμα κι όταν δεν κάνει τίποτε, μοιάζει ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο τόσο για τον Παπαγιάννη όσο και για τον Γκουντάιτις.

Ο Παναθηναϊκός δεν είχε άλλη επιλογή από το να σκληρύνει όσο μπορεί περισσότερο την άμυνα του, άρχισε να δοκιμάζει διάφορα... πειραματικά σχήματα όπως -ας πούμε αυτό με τον Πονίτκα στο "4", τον Γκριγκόνις ελεύθερο να κάνει ό,τι ήθελε στην επίθεση, τον Λι με αξιοθαύμαστες αντοχές (έπαιξε 37:36 λεπτά) αλλά και λίγο ασύδοτο στην επίθεση (6/17 σουτ) άρχισε να παίρνει πράγματα.

Το καλό δεύτερο δεκάλεπτο των "πρασίνων" που εκμεταλλεύτηκε τον εκνευρισμό των γηπεδούχων, ναι μεν δεν άλλαξε τον πρωτοπόρο στο σκορ (πάντα ήταν ο Ολυμπιακός) από την άλλη όμως κράτησε τη διαφορά σε ... ανατρέψιμα επίπεδα.

Και ολίγη από Φενέρ...

Το γρήγορο 4-0 του Παναθηναϊκού στο ξεκίνημα της τρίτης περιόδου έδειξε ότι το ματς είχε πάρει άλλη ρότα και εκεί είδαμε τον Σερέλη να αντιγράφει, εν μέρει, την τακτική της Φενέρ στα playoffs της EuroLeague. Ο Αγραβάνης (και ο Πονίτκα) έγιναν η σκιά του Βεζένκοβ, προσπαθώντας να απαγορεύσουν την κίνηση του Βούλγαρου διεθνή χωρίς την μπάλα, εξαναγκάζοντας τον σε παρατραβηγμένα τρίποντα. Ο Σάσα που στα πρώτα δέκα λεπτά σάρωνε την αντίπαλη άμυνα, σκόραρε (στη συνέχεια) μόνο από τη γραμμή του φάουλ.

Την ίδια ώρα η άμυνα του Παναθηναϊκού έδινε το σουτ σε Γουόκαπ (και αργότερα στον Μακ Κίσικ), κρατώντας τον ψηλό πίσω. Όσο ο Αμερικανός έβαζε τα σουτ, σε συνδυασμό με την βοήθεια από τον Φαλ, ο Ολυμπιακός βρήκε τον τρόπο να ξαναπάρει τα ηνία και να προηγηθεί με 61-48, με το χρονόμετρο να σημαδεύει το 30.

Εκεί, πράγματι, ο Ολυμπιακός πίστεψε ότι... κέρδισε και λίγο έλειψε να χάσει. Χάθηκε η ισορροπία και το καθαρό μυαλό, την ώρα που ο Παναθηναϊκός με την πάροδο του χρόνου, όχι μόνο άρχισε να πιστεύει στην ανατροπή, αλλά την είχε πραγματοποιήσει κιόλας. Το τρίποντο του Γκριγκόνις δυο λεπτά πριν από τη λήξη του ματς έβαζε την ομάδα του μπροστά με ένα επί μέρους σκορ 18-5!

Οι "ερυθρόλευκοι" έδειχναν εκτός τόπου και χρόνου (με αποκορύφωμα το ακατανόητο σουτ του Σλούκα από το κέντρο του γηπέδου, σε... αιφνιδιασμό) και ο Παναθηναϊκός, όχι άδικα, άρχισε να σκέφτεται σοβαρά το μπρέικ. Ο Μπαρτζώκας πήρε τάιμ-άουτ, οι επιλογές σοβάρεψαν και το 8-4 του Ολυμπιακού στο τελευταίο δίλεπτο του έδωσε τη νίκη.

Αυτή (τη νίκη δηλαδή) κρατάει από το ματς της Κυριακής ο Ολυμπιακός. Όλα τα άλλα πλην της τρομερής εμφάνισης του Βεζένκοβ στο πρώτο δεκάλεπτο και την σοβαρή παρουσία του Φαλ σε ολόκληρο το παιχνίδι (οι αριθμοί του δεν αντικατοπτρίζουν το μέγεθος και την επιδραστική του παρουσία μέσα στο γήπεδο, παρόλα αυτά 11 πόντοι, 6 ρριμπάοντ και 5 ασίστ δεν είναι... μηδαμινός απολογισμός για τον Γάλλο, κάθε άλλο) τα πετάει στη θάλασσα του Φαλήρου.

Ο Παναθηναϊκός έφυγε από το ΣΕΦ με την αυτοπεποίθηση του ανεβασμένη, όπως σωστά επισήμανε ο Σερέλης, μετά τον αγώνα, αλλά και μια χαμένη ευκαιρία να γλιστράει από τα χέρια του. Η ήττα δεν αποφεύχθηκε, το σερί του Ολυμπιακού πήγε στο 14-0, ενώ αν έπρεπε να κάνει κάποιος μια ερώτηση για τον Παναθηναϊκό του πρώτου τελικού θα ήταν η εξής: Έπαιξε πράγματι ο Ντέρικ Γουίλιαμς;

Δείτε την Game Night του SPORT24, με τους Παντελή Βλαχόπουλο, Παντελή Διαμαντόπουλο, Θέμη Καίσαρη και Σπύρο Καβαλιεράτο να σχολιάζουν την νίκη-θρίλερ των "ερυθρόλευκων":

TAGS STOIXIMAN GBL ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΒΕΖΕΝΚΟΒ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΛΟΥΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ