X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΤΑΣΟΣ ΜΠΑΚΑΣΕΤΑΣ

Ο Τάσος Μπακασέτας γίνεται brand και δείχνει τον δρόμο στους Έλληνες ποδοσφαιριστές

24MEDIA CREATIVE TEAM/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ

Το ντοκιμαντέρ του Τάσου Μπακασέτα και την κατάκτηση του πρωταθλήματος με την Τραμπζοσπόρ έκανε πρεμιέρα την Τρίτη και ο Ηλίας Καλλονάς γράφει για τον δρόμο που έδειξε ο αρχηγός της Εθνικής και πρέπει να τον ακολουθήσουν κι άλλοι Έλληνες ποδοσφαιριστές.

Το ποδόσφαιρο, αλλά και γενικότερα ο αθλητισμός αλλάζει διαρκώς και εξελίσσεται τόσο σε αγωνιστικό όσο και σε εξωαγωνιστικό επίπεδο. Οι ποδοσφαιριστές έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να "χτίσουν", με τη βοήθεια και των social media, μία ξεχωριστή μπράντα για τον εαυτό τους, ανεξάρτητα από την ομάδα που αγωνίζονται.

Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, το brand name ενός ποδοσφαιριστή μπορεί να "σκεπάσει" εκείνο της ομάδας. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των Λιονέλ Μέσι, Κριστιάνο Ρονάλντο, αλλά και Κιλιάν Εμπαπέ, ο οποίος διαχειρίζεται την εμπορική εικόνα του. Αυτού του επιπέδου οι ποδοσφαιριστές λειτουργούν αυτόφωτα. Έχουν τη δυνατότητα μέσα από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης να παρουσιάσουν άγνωστες πτυχές της ζωής τους, πέρα από τα αγωνιστικά κατορθώματά τους και μ' αυτό τον τρόπο να κρατούν ενεργούς τους ακολούθους τους.

Παράλληλα, όμως, τα τελευταία χρόνια είναι αρκετοί οι αθλητές που χρηματοδοτούν παραγωγές που αφορούν τη ζωή και την καριέρα τους. Άλλωστε, οι ιστορίες είναι εκείνες που κρατούν ζωντανές τις μνήμες όχι μόνο στον αθλητισμό, αλλά και γενικότερα στη ζωή. Και δεν υπάρχει πιο όμορφο συναίσθημα για έναν φίλαθλο από το να "τρυπώνει" στη ζωή του αγαπημένου αθλητή του, μαθαίνοντας πράγματα για εκείνον που προφανώς δεν ήταν εύκολο να γνωρίζει.

Ο Μπακασέτας έκανε την αρχή...

Στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει συνήθως και σε άλλους τομείς της ζωής μας, κάποιες ιδέες/καινοτομίες καθυστερούν να έρθουν. Ωστόσο, κάτι φαίνεται να αλλάζει πλέον. Κι η αρχή έγινε από τον αρχηγό της Εθνικής, Τάσο Μπακασέτα, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα την Τρίτη (02/08) ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 48 λεπτών από την καθημερινότητά του στην Τουρκία, σε συνδυασμό με την εξαιρετική σεζόν της Τράμπζονσπορ που οδήγησε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος ύστερα από 38 χρόνια.

Ο Μπακασέτας, με άξιο συμπαραστάτη τον φίλο και συμπαίκτη του, Μανώλη Σιώπη, μας δείχνει μία διαφορετική πλευρά του. Πιο χαλαρή, πιο ανθρώπινη. Αποκαλύπτει άγνωστες ιστορίες, μιλάει με ειλικρίνεια για τις δύσκολες στιγμές που πέρασε κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ δεν διστάζει να παραδεχθεί πως πριν υπογράψει στην Τράμπζονσπορ, βρέθηκε πολύ κοντά στη Φενέρμπαχτσε. Την ίδια στιγμή, πέρα από τον Σιώπη, στο ντοκιμαντέρ έχουν ενεργό ρόλο πολύ συμπαίκτες του.

Ο θρύλος της Νάπολι, Μάρεκ Χάμσικ, ο Βραζιλιάνος μπακ, Μπρούνο Πέρες και ο Βόσνιος επιθετικός, Έντιν Βίτσκα είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών του ντοκιμαντέρ, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που περιγράφουν οι Ερτσέ Καρντεσλέρ και Ντορουχάν Τοκέζ το "μίσος" που υπήρχε για τον Μπακασέτα στην Τραπεζούντα εξαιτίας ενός γκολ που είχε σημειώσει με την Αλάνιασπορ και στέρησε σε μεγάλο βαθμό το πρωτάθλημα δύο χρόνια νωρίτερα.

...το θέμα είναι να ακολουθήσουν κι άλλοι

Φτάνει, όμως, με τα spoiler. Το σημαντικότερο είναι πως έγινε ένα πρώτο βήμα προκειμένου και οι Έλληνες ποδοσφαιριστές να αποβάλλουν την εσωστρέφεια και να προσφέρουν κάτι διαφορετικό στους φιλάθλους. Προφανώς το ποδοσφαιρικό περιβάλλον δεν τους βοηθάει, αλλά είναι δεδομένο πως υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που θα ήθελε να παρακολουθήσει αντίστοιχες παραγωγές κι από παίκτες που αγωνίζονται στο ελληνικό πρωτάθλημα.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, σε μία παρόμοια λογική θα έπρεπε να μπουν κι οι ελληνικοί σύλλογοι. Ο ΠΑΟΚ, με μπροστάρη τον Director of New Media της ΠΑΕ, Παναγιώτη Αρωνιάδη έχει προσφέρει μία διαφορετική οπτική στις παρουσιάσεις παικτών, ενώ δεν λείπουν και τα ντοκιμαντέρ για την πορεία του Δικεφάλου τόσο στο πρωτάθλημα όσο και στην Ευρώπη.

Προφανώς και είναι ουτοπικό να συζητάμε για παραγωγές τύπου "Sunderland 'Til I Die" σε ένα ελληνικό ποδόσφαιρο με μεγάλες παθογένειες. Ωστόσο, ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός, μπορεί να φέρει μία αλλαγή στη λογική και τη νοοτροπία των ελληνικών ομάδων τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο ψηφιακό αποτύπωμά τους.

Αλλά, όπως προείπαμε, οι παίκτες έχουν πλέον τη δύναμη να γίνουν εκείνοι παραγωγοί του εαυτού τους. Κι αυτό είναι σπουδαίο. Ας κάνουν, λοιπόν, εκείνοι τη διαφορά, όπως την κάνουν και μέσα στο γήπεδο. Φώτα, κάμερες, πάμε.

TAGS ΤΑΣΟΣ ΜΠΑΚΑΣΕΤΑΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ