Το Λας Βέγκας είναι εδώ
Το έχουνε πει κάποιοι άλλοι πριν από εμάς: "Πενία τέχνας κατεργάζεται". Η πτωχή και "τίμια" Ελλάς μπορεί να μην πουλάει την Ακρόπολη, όπως πρότειναν οι Γερμανοί δανειστές της, αλλά βγάζει στο σφυρί το Ελληνικό. Αφού έτσι ή αλλιώς το έχουμε και κάθεται, ας πάρουμε τα πέντε δις πετροδολάρια από το Κατάρ.
Σε ό,τι αφορά, ωστόσο, τις φήμες για πλωτό καζίνο στο γενικότερο πακέτο των επενδύσεων, ο Γ. Πεταλωτής ήταν κατηγορηματικός: "Δεν θα γίνουμε Λας Βέγκας".
Σωστό. Η Ελλάδα είναι ήδη Λας Βέγκας. Ο μόνος που δεν το έχει αντιληφθεί είναι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ποια χώρα της Ευρώπης έχει 5.200 πρακτορεία ΟΠΑΠ σε σχέση με τον πληθυσμό της των δέκα εκατομμυρίων; Σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης ο κρατικός οργανισμός τζόγου ρίχνει τόσα πολλά λεφτά για διαφήμιση; Ποια χώρα της Ευρώπης, σε σχέση με τον πληθυσμό της, έχει τόσα πολλά καζίνο;
Σε ποια χώρα οι διεθνείς εταιρείες ιντερνετικού στοιχήματος ρίχνουν τα περισσότερα λεφτά για διαφήμιση; Σε ποια άλλη χώρα κυκλοφορούν έξι δισεβδομαδιαίες εφημερίδες για το στοίχημα και με αξιόλογη μάλιστα κυκλοφορία; Σε ποια άλλη χώρα ο τζίρος των μπουκ από το παράνομο στοίχημα έχει φτάσει σε τόσο ψηλά επίπεδα; Ούτε καν λαχειοπώλες με τα "κοντάρια" δεν υπάρχουνε πουθενά. Ούτε βέβαια τα αντίστοιχα πρακτορεία ΠΡΟ-ΠΟ έχουν μετατραπεί σε καφενεία.
Πράγματι είναι πολύ αργά για να γίνει η Ελλάδα Λας Βέγκας. Έχει ήδη γίνει προ πολλού. Τα προηγούμενα χρόνια ήταν το μαύρο χρήμα που κυκλοφορούσε. Όποιος τα βγάζει εύκολα και γρήγορα, τα παίζει με την ίδια άνεση. Τώρα που ζόρισε το πράμα ο τζίρος έχει πέσει. Και πάλι, όμως, για τα ελληνικά επίπεδα είναι τεράστιος. Είναι η ελπίδα του φτωχού μπας και πιάσει την καλή. Είναι ο πλέον ασφαλής τρόπος έμμεσης, αλλά σκληρής φορολόγησης.
Τα φραγκοδίφραγκα για Κίνο, Τζόκερ, Λόττο συγκεντρώνουν καθημερινά τεράστια ποσά. Το στοίχημα, ο συνδυασμός ποδοσφαιρικής γνώσης και τζόγου, έχει δημιουργήσει νέες γενιές παικτών. Πιτσιρικάδες παίζουν το χαρτζιλίκι τους πάνω στη Μπαρτσελόνα, τη Γιουνάιτεντ και την Ίντερ. Και να θέλει κάποιος να ξεχαστεί, δεν μπορεί. Ο βομβαρδισμός της διαφήμισης (τηλεόραση, ραδιόφωνα, εφημερίδες, σάιτ) του το υπενθυμίζει σε 24ωρη βάση.
Αν στο Χρηματιστήριο χάθηκαν με τη μία οικονομίες ετών. η αφαίμαξη μέσω του τζόγου είναι αργή, αλλά σταθερή. Όλοι (εταιρείες στοιχημάτων, καζινο κλπ.) τρέχουν ποιος θα προλάβει πρώτος. Αν ο μύθος λέει ότι ο Έλληνας έχει τον τζόγο στο DNA του, όπως έχει ειπωθεί στη Βουλή μάλιστα, η πραγματικότητα έχει να κάνει με την πλύση εγκεφάλου μέσω της διαφήμισης. Ο μοναδικός στην Ελλάδα που κάνει ότι το αγνοεί είναι ο Γ. Πεταλωτής. Λες και είναι κυβερνητικός εκπρόσωπος άλλης χώρας.