OPINIONS

Υπάρχουν τρόποι, αρκεί να τους ψάξεις

Το γήπεδο του Παναθηναϊκού στην Λ.Αλεξάνδρας,Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011 (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
Το γήπεδο του Παναθηναϊκού στην Λ.Αλεξάνδρας,Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011 (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ) EUROKINISSI

Ο Μπάμπης Τσιμπίδας προτείνει ιδέες για την εύρεση πόρων για τον Παναθηναϊκό και επισημαίνει πως έχει καθυστερήσει η εκπόνηση ενός σχεδίου για την επόμενη μέρα.

Πέρασαν τρεις εβδομάδες από την ημέρα που ο Γιάννης Αλαφούζος ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη χρηματοδότηση στην ΠΑΕ. Καθημερινά, τα οικονομικά προβλήματα διογκώνονται και παρουσιάζονται όλο και περισσότερα φυσικά και νομικά πρόσωπα, στους οποία οφείλονται χρήματα.

Όπως αναμενόταν, η διοίκηση χωρίς διαθέσιμους πόρους, δεν μπορεί να διαχειριστεί τις υποθέσεις και προσπαθεί να διευθετήσει τις πιο επείγουσες. Όμως, μοιάζει σαν να παλεύει να αδειάσει τη θάλασσα με ένα κουταλάκι... Δηλαδή, μάταιος κόπος.

Αυτό σημαίνει ότι οι διοικούντες πρέπει να τα παρατήσουν; Όχι, το αντίθετο, είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια και να εξαντλήσουν τα περιθώρια για την αποφυγή της χρεωκοπίας.

Το επόμενο ερώτημα είναι εάν η διοίκηση έχει φανεί αρκετά εφευρετική μέχρι τώρα, ώστε να βρει χρήματα από κάθε πιθανή και απίθανη "πηγή". Ξεκάθαρα, η απάντηση είναι αρνητική. Για την ακρίβεια, δεν έχει παρουσιαστεί κανένα πλάνο από τους κυρίους Τουμαζάτο και Κωνσταντίνου, το οποίο θα προβλέπει δράσεις για τη συγκέντρωση εσόδων.

ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ

Προχωρώντας τις ερωτήσεις, πρέπει να διερευνήσουμε εάν υπάρχουν λύσεις. Μπορεί μία ΠΑΕ να αυξήσει τα έσοδα της σε σύντομο χρονικό διάστημα, παρότι δεν υπολογίζει στη συνδρομή του μεγαλομετόχου της; Θεωρητικά, ναι. Ομάδες στο εξωτερικό έχουν εφαρμόσει διάφορες πρακτικές και έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε χρήματα.

Δεν υπάρχει συνταγή της επιτυχίας για να ακολουθήσει ο Παναθηναϊκός, αλλά επιβάλλεται να προσπαθήσει. Σίγουρα, δεν θα λύσει το οικονομικό πρόβλημα του, αλλά τουλάχιστον ίσως σώσει την παρτίδα και καταφέρει να συντηρηθεί, χωρίς να ξεπουλήσει κάθε περιουσιακό στοιχείο του.

Ασφαλώς, έπεται η απορία αναφορικά με τις επιλογές που έχει μία διοίκηση, όπως η αντίστοιχη του Παναθηναϊκού. Αναμφίβολα, η πρώτη και προφανής κίνηση είναι το κάλεσμα στους οπαδούς για να συνδράμουν, μέσω του ανοίγματος ενός τραπεζικού λογαριασμού και της προπώλησης εισιτηρίων, διαφορετικών τύπων.

Μετά, όμως; Υπάρχουν λύσεις; Ναι, υπάρχουν... Ας καταγράψουμε μερικές:

* Χορηγός δίπλα στο όνομα της ομάδας. Κατά το πρότυπο του Παναθηναϊκός Superfoods, όμως συμβαίνει με το τμήμα μπάσκετ.

Ονοματοδοσία από εταιρία που θέλει να διαφημιστεί στο "Απόστολος Νικολαΐδης".

* Στο ίδιο πρότυπο, χορηγός σε κάθε θύρα του γηπέδου, ξεχωριστά.

* Αυτοκόλλητα με διαφημίσεις στα πλαστικά καρεκλάκια του γηπέδου, από όποιον το επιθυμεί.

* Κάποτε, στην κάτοψη του γηπέδου προς την Λεωφόρο Αλεξάνδρας, υπήρχαν διαφημιστικές πινακίδες. Ας ξαναχρησιμοποιηθούν εκ νέου.

* Μικροί πλειστηριασμοί με έπαθλα που να σχετίζονται με την ομάδα και με ξεκάθαρο σκοπό τη σωτηρία του Παναθηναϊκού. Για παράδειγμα, φιλοξενία στη σουίτα της ΠΑΕ στο "Απόστολος Νικολαΐδης".

* Εκδηλώσεις στις οποίες θα παρίστανται παίκτες και στις οποίες θα υπάρχει τίμημα για την είσοδο, ώστε από τις εισπράξεις να συγκεντρωθούν χρήματα.

* Κάλεσμα προς όποιον έχει την οικονομική επιφάνεια, να αναλάβει μερικά από τα "πάγια" κόστη της ομάδας. Σίτιση, διαμονή, φροντίδα χλοοτάπητα κ.α. και με αντάλλαγμα την ανάλογη προβολή.

* Αναζήτηση χορηγιών για τα τμήματα υποδομής, ώστε να καλυφθεί ένα μέρος των λειτουργικών εξόδων.

* Μακροπρόθεσμα, να ανατεθεί σε κατασκευαστική η τοποθέτηση σουιτών στην κεντρική εξέδρα επί της οδού Τσόχα. Η διετής ενοικίαση των 16 σουιτών επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας έναντι 150.000 ευρώ η κάθε μία, απέφερε 2,4 εκατομμύρια ευρώ. Το κόστος για την τοποθέτησης τους ήταν περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ, οπότε προκύπτει σημαντικό καθαρό κέρδος. Πρόκειται για ένα έργο που έχει τις προοπτικές για αυτοχρηματοδότηση.

ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ

Οι προαναφερόμενες είναι μερικές ιδέες που δεν είναι αδύνατον να υλοποιηθούν. Το αντίθετο, μάλλον. Είναι άμεσα εφαρμόσιμες (με εξαίρεση την τελευταία) και μπορούν να αποφέρουν χρήματα. Τι χρειάζεται για να πραγματοποιηθούν; Οργάνωση, βούληση και προσπάθεια.

Επιπροσθέτως, σίγουρα όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ και τη διοίκηση επιχειρήσεων, θα έχουν να προτείνουν και άλλες λύσεις. Ίσως ένα ημερήσιο φόρουμ υπό την αιγίδα της ΠΑΕ, στο οποίο άνθρωποι με "πράσινα" συναισθήματα και με την ανάλογη επαγγελματική κατάρτιση, θα συγκεντρωθούν για να συζητήσουν τρόπους προσέλκυσης χορηγών να αποτελούσε μία εξαιρετική πρωτοβουλία.

Επίσης, σημαντικές δράσεις προβλέπει και το πλάνο του "PAO ΣΑΝ ΑΛΛΟΤΕ", που έχει εκπονηθεί από μερίδα παλαιμάχων. Σίγουρα, ορισμένα από τα 10 προτεινόμενα σημεία αξίζουν να συζητηθούν, διότι έχουν την προοπτική να αποφέρουν χρήματα.

Γενικότερα, από τη στιγμή που ο λεφτάς-ιδιοκτήτης δεν υφίσταται, ο Παναθηναϊκός εξαναγκάζεται να ζήσει αλλιώς. Να βρει μεθόδους που θα υποκαταστήσουν τον Αλαφούζο, σε πρώτη φάση απλώς για να μην χρεοκοπήσει και στο μέλλον για να καταστεί βιώσιμος. Πλέον, η διοίκηση έχει την ευθύνη για τα περαιτέρω και σίγουρα, έχει ελάχιστο χρόνο...

Photo credits: Eurokinissi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ