Πως αλλάζουν τον Παναθηναϊκό οι Κάρι και Γκουίν
O Στέφανος Τριαντάφυλλος αναλύει τον... νέο Παναθηναϊκό. Τι φέρνουν στο τραπέζι ο "δημιουργός" Ράμελ Κάρι και ο "stretch-forward" Αρ Τι Γκουίν. Δείτε τα σχετικά βίντεο.
Ο Παναθηναϊκός επικράτησε του Ικάρου στο πρώτο ματς των πλέι-οφ, αν και αυτό που είχε μεγαλύτερη σημασία (ακόμη κι από την τελική διαφορά) ήταν η προσαρμογή των νέων προσώπων, του Ράμελ Κάρι και του Αρ Τι Γκουίν.
Ήταν φανερό ότι ο προπονητής του Παναθηναϊκού θέλησε να βάλει και τους δύο στο κλίμα της ομάδας, για αυτό και τους έδωσε αρκετό χρόνο συμμετοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Κάρι έπαιξε 23 λεπτά και ο Γκουίν 14 λεπτά, ένα μεγάλο νούμερο αν αναλογισθούμε ότι βρισκόταν στη χώρα μας περίπου 48 ώρες.
Η εξέλιξη του αγώνα και το γεγονός ότι οι "πράσινοι" πήραν από νωρίς μια μεγάλη διαφορά επέτρεψε στον Αργύρη Πεδουλάκη να ασχοληθεί με τον παράγοντα "προσαρμογή" και να χρησιμοποιήσει ένα διαφορετικό rotation από αυτό που θα εμπιστευτεί στα κρισιμότερα ματς των πλέι-οφ. Ο Διαμαντίδης (19), ο Γκιστ (23), ο Λάσμε (21) και ο Ούκιτς (16) έπαιξαν λιγότερο από ότι συνήθως. Και αυτό ήταν ένας από τους λόγους που οι "πράσινοι" προχώρησαν σε δύο μεταγραφές για να αποκτήσουν ποιότητα, βάθος και δύο έξτρα λύσεις σε συγκεκριμένους τομείς.
Ας δούμε αναλυτικά τι προσφέρουν Κάρι και Γκουίν στους "πράσινους"
Ο Κάρι...
Είναι ένας δημιουργός. Έπαιξε κατά κύριο λόγο αντί του Διαμαντίδη, αποτελώντας τον άνθρωπο που έπαιξε pick-n-roll και προσπάθησε να δημιουργήσει για τους συμπαίκτες και τον εαυτό του. Είναι ένας εξαιρετικός σουτέρ μετά από ντρίμπλα και αυτό βάζει ένα μεγάλο πρόβλημα στην αντίπαλη άμυνα, που θα πρέπει να τον αντιμετωπίσει επιθετικά.
Ο Παναθηναϊκός στα ματς της Ευρωλίγκας είχε πρόβλημα στο κομμάτι της δημιουργίας και φαινόταν ότι όλα περνούσαν από τα χέρια του Διαμαντίδη, αφού ο Μπανκς δεν είχε συμμετοχή σε αυτό το κομμάτι και ο Ούκιιτς είχε μείνει σε έναν διαφορετικό (δεύτερο) ρόλο.
Ο Κάρι από την άλλη μπορεί να φτιάξει φάσεις (χάρις στο σουτ, αλλά και στον έξυπνο τρόπο που βάζει το σώμα του για να παίξει με σκριν) και να ξελαφρώσει τον αρχηγό του Παναθηναϊκού.
Ιδού τα πεπραγμένα του
Ο Γκουίν
Φέρνει στο τραπέζι κάτι διαφορετικό. Είναι ένα "4άρι" που ανοίγει το γήπεδο. Χάρις στο πολύ καλό του σουτ, δυσκολεύει την αντίπαλη άμυνα, που δεν μπορεί να δίνει τόσες πολλές βοήθειες ούτε σε καταστάσεις pick-n-roll, ούτε στα παιχνίδια low-post του Σχορτσιανίτη. Είναι κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο Γκιστ, ο οποίος ναι μεν μπορεί να απειλήσει από έξω, αλλά δεν είναι αυτό το "καλό" του σημείο.
Παράλληλα ο Αργύρης Πεδουλάκης δεν αρέσκεται σε κοντά σχήματα (με τον Μασιούλις) και θέλει παίκτες με μεγάλο μέγεθος, oversized δηλαδή για τη θέση τους, όπως είναι ο ύψους 2.08 Γκουίν στο "4".
Στο πρώτο του παιχνίδι ο Αμερικανός κινήθηκε πολύ καλά μακριά από τη μπάλα, βελτιώνοντας διαρκώς τη θέση του ώστε να μένει ανοιχτός και να βάζει πρόβλημα στον προσωπικό του αντίπαλο. Παράλληλα έκανε σκριν στη μπάλα, προσπαθώντας στη συνέχεια να παίξει απέναντι στην αλλαγή από το low-post. Γενικότερα είναι ένας παίκτης που μπορεί να προσφέρει δημιουργία παίζοντας με πλάτη στο καλάθι, παρά σκορ.
Ας δούμε χαρακτηριστικές φάσεις
Ο Γκουίν ανοίγει το γήπεδο
Ο Γκουίν στο low-post
Η νέα φάση
Στα πλέι-οφ ο Παναθηναϊκός έβαλε καινούργια συστήματα στο παιχνίδι του, όπως είναι λογικό. Το πιο χαρακτηριστικό στηρίζεται σε μια συνεργασία του "2" με τον "4", θέλοντας να εκμεταλλευτεί το καλό σουτ από τις δύο αυτές θέσεις.
Μάλιστα από αυτό προήλθε και το ένα τρίποντο του ψηλού, που έκανε pick στον συμπαίκτη του (στον Μπράμος) και στη συνέχεια άνοιξε μακριά από το καλάθι σουτάροντας αμαρκάριστος για τρεις πόντους. Είναι μια φάση που χρησιμοποιούν αρκετές ομάδες, όπως η Μπαρτσελόνα ή ο Παναθηναϊκός πέρσι (έστω και με μια διαφορετική λογική (το "4άρι" στο low-post και το "5άρι" να κάνει μικρό roll). Σε αυτή τη φάση οι "πράσινοι" βγάζουν τον Γκουίν σε θέση να σουτάρει και τον Σχορτσιανίτη σε θέση μες στη ρακέτα, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στον ντριμπλέρ να εκτελέσει μετά από ντρίμπλα, ή να ψάξει μια από τις δύο φάσεις.
Ιδού