Τα κορυφαία rallycars του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι θα επιστρέψουν στα δεδομένα της ταχύτητας που είχαν την περίοδο 2012-’16, ενώ κάθε κατασκευαστής θα είναι ελεύθερος να επιλέξει μεταξύ θερμικού, υβριδικού ή αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Καταργείται για το 2025 το πολύπλοκο βαθμολογικό σύστημα της φετινής χρονιάς.
Μετά από χρόνια προσπαθειών ο Τιερί Νεβίλ έγινε για πρώτη φορά στην καριέρα του Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι στο δραματικό φινάλε της σεζόν με το Ράλι Ιαπωνίας, όπου η έξοδος και εγκατάλειψη του πρωτοπόρου Οττ Τάνακ την τελευταία ημέρα χάρισε τη νίκη του αγώνα στον Έλφυν Έβανς και το φετινό τίτλο κατασκευαστών στην Toyota.
Καθώς ο Οττ Τανάκ συνεχίζει να κυριαρχεί στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ιαπωνίας, ο Τιερί Νεβίλ έκανε την αντεπίθεσή του μετά τα χθεσινά μηχανικά προβλήματα του Hyundai i20 N Rally1, ανέβηκε από την 15η στην 7η θέση και τώρα χρειάζεται να κερδίσει μόλις 2 βαθμούς την Κυριακή (24/11).
Εξαιτίας προβλήματος που τον άφησε με ελλιπέστατη ισχύ του κινητήρα του Hyundai i20 N Rally1, η πρώτη ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας εξελίχθηκε δραματικά για τον Τιερί Νεβίλ - τον Βέλγο της Hyundai που ξεκίνησε τον αγώνα ως φαβορί για τον τίτλο και τώρα χρειάζεται να κάνει την υπέρβαση για να κερδίσει το πρωτάθλημα από τον πρωτοπόρο του αγώνα, Οττ Τάνακ.
Ο Οττ Τάνακ της Hyundai κέρδισε τον 12ο φετινό αγώνα του WRC, το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, και διατήρησε τις ελπίδες του για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος στο φινάλε της σεζόν στην Ιαπωνία. Με ατύχημά του στην προτελευταία Ειδική έχασε τη νίκη και κάθε ελπίδα για τον τίτλο ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Κυριαρχόντας σε έναν ακόμα από τους λίγους και επιλεγμένους φετινούς του αγώνες στο WRC, ο Κάλε Ροβάνπερα κέρδισε το Ράλι Χιλής στο 1-2 με τον Έλφυν Έβανς, ενώ ο Τιερί Νεβίλ διατήρησε τη σημαντική του διαφορά στην κορυφή του πρωταθλήματος μετά και την εγκατάλειψη του Σεμπαστιάν Οζιέ.
Δέκα εντυπωσιακές πτυχές της ιστορίας και του παρόντος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι: από το κόστος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου μέχρι το μεγαλύτερο άλμα και τη μικρότερη διαφορά στον τερματισμό για το νικητή.
Ο Τακαμότο Κατσούτα της εργοστασιακής Toyota σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην “πρόβα τζενεράλε” των πληρωμάτων για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, στο Shakedown που διεξήχθη σήμερα (5/9) το πρωί λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα στις 19:00 στο ΕΚΟ Σέρβις Παρκ στη Λαμία.
Βρισκόμαστε στην τρίτη χρονιά των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που θα μπορείτε να δείτε το προσεχές τριήμερο (6-8/9) στα ελληνικά βουνά και στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Διαβάστε τα 10 σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να ξέρετε για τα κορυφαία rallycars του πλανήτη.
Στο πλαίσιο του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η Hyundai Motorsport έκανε γνωστό ότι ο Τιερί Νεβίλ, πρωτοπόρος της βαθμολογίας του WRC, θα παραμείνει στην ομάδα και το 2025 - για 12η διαδοχική χρονιά.
Για ένα πολύ σκληρό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις κάνουν λόγο τα πληρώματα των εργοστασικών ομάδων του WRC μετά την ολοκλήρωση των αναγνωρίσεων των ειδικών διαδρομών του 10ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που ξεκινά αύριο Πέμπτη 5/9 και θα τερματίσει την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ κατέκτησε την τρίτη φετινή του νίκη στο Ράλι Φινλανδίας, 9ο γύρο του φετινού WRC, καθώς στην προτελευταία ειδική δύο ατυχήματα κόστισαν στον Κάλε Ροβάνπερα τη νίκη στην πατρίδα του και στον Έλφυν Έβανς πολλές από τις ελπίδες του για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο.
Χωρίς σοβαρή προετοιμασία, και φτάνοντας στην Πολωνία δύο μέρες πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ο πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα πήρε μια από τις πιο ξεχωριστές του νίκες στο WRC, ενώ με τη δεύτερη θέση ο Έλφυν Έβανς μείωσε στους 15 βαθμούς την υστέρησή του από τον Τιερί Νεβίλ στην κορυφή της βαθμολογίας.
Τα πανίσχυρα υβριδικά rallycars της κατηγορίας Rally1 θα παραμείνουν στην κορυφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι μέχρι το τέλος του 2026, όπως επιβεβαιώθηκε από τη FIA, καθώς εγκαταλείφθηκε η πρόταση να αντικατασταθούν με λιγότερο ισχυρά και μη-υβριδικά το 2025.
Στο συγκλονιστικό φινάλε του Ράλι Σαρδηνίας, 6ου φετινού γύρου του WRC, ο Οτ Τάνακ της Hyundai κέρδισε το “θρίλερ” της μάχης με τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota και επέστρεψε στη μάχη του τίτλου μετά την έξοδο και εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ το Σάββατο. Στους 18 βαθμούς πλέον το προβάδισμα του Νεβίλ από τους Τάνακ, Έβανς.
Τις ένδοξες ημέρες της στο WRC των δεκαετιών 1970-’90 αναβιώνει η Lancia, καθώς επιβεβαίωσε ότι θα γυρίσει στις Ειδικές Διαδρομές του πλανήτη με την αγωνιστική έκδοση της καινούριας Ypsilon HF.
Σημαντικά διαφοροποιημένη, συγκριτικά με εκείνες των προηγούμενων ετών, θα είναι η διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις -στις 5-8 Σεπτεμβρίου 2024-, 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2024.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota κέρδισε στην Κροατία την πρώτη φετινή νίκη του στο WRC, καθώς οι Τιερί Νεβίλ (Hyundai) και Έλφυν Έβανς (Toyota) είχαν ατύχημα τρεις ειδικές διαδρομές πριν το τέλος του αγώνα. Ο Νεβίλ ηγείται του πρωταθλήματος με 6 βαθμούς διαφορά από τον Έβανς.
Η ιταλική εταιρεία, που έγραψε ορισμένες από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία των ράλι τις δεκαετίες του 1970-’80 και μέχρι τις αρχές του ‘90, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γυρίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά την παρουσίαση της νέας Ypsilon και την αναβίωση του εμβλήματος HF.
Ελαφρύτερο, και -κυρίως- πιο αξιόπιστο, το νέο rallycar της Hyundai για το WRC της φετινής σεζόν αποκαλύφθηκε, με την επιγραφή “για τον Κρεγκ” [Μπριν] δίπλα στο σήμα της κορεατικής εταιρείας.
Δύο εβδομάδες πριν ανοίξει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024, με το Ράλι Μόντε Κάρλο στις 25-28 Ιανουαρίου, η M-Sport αποκάλυψε το νέο της αυτοκίνητο που θα οδηγούν οι Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ.
Ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών του WRC Κάλε Ροβάνπερα δεν θα είναι ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου το 2024, καθώς μετά το τέλος της φετινής σεζόν -με το θρίαμβό της στο Ράλι Ιαπωνίας- η Toyota αποκάλυψε ότι ο 23χρονος Φινλανδός θα συμμετάσχει μόνο σε λίγους και επιλεγμένους αγώνες του χρόνου.