Κανείς πριν από τις δοκιμές κατάταξης του Κατάρ δεν περίμενε ότι ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull θα μπορούσαν να διεκδικήσουν, και πόσω μάλλον να κερδίσουν, την πολ ποζίσιον μετά τα μεγάλα προβλήματα της RB20 μέχρι τότε αυτό το διήμερο.
Η μάχη που Μαξ Φερστάπεν του χρόνου για το πέμπτο του -διαδοχικό- πρωτάθλημα της Formula 1 φαντάζει ήδη αρκετά αμφίρροπη, καθώς ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ λέει ότι “δεν αισθάνομαι και ιδιαίτερα αισιόδοξος για το 2025”.
Καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έχει το περιθώριο να χάσει μέχρι και δύο βαθμούς από τον Λάντο Νόρις στο GP του Λας Βέγκας για να στεφθεί πρωταθλητής από αυτή την Κυριακή (24/11), μια απρόσμενη αστοχία της Red Bull άφησε την RB20 του Ολλανδού με ένα σοβαρό μειονέκτημα ενόψει του διημέρου.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ φέρεται να επισκέφτηκε στο γκαράζ της Williams στο GP Βραζιλίας με σκοπό τη διερεύνηση του μέλλοντος του Φράνκο Κολαπίντο, όμως ο Σέρτζιο Πέρεζ δείχνει και πάλι ακλόνητος στη θέση δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν και το 2025.
Όπως και ο αξέχαστος Κόλιν ΜακΡέι και ο θρύλος Σεμπάστιαν Λεμπ στο παρελθόν, ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι που οδήγησε ένα μονοθέσιο της F1. Και μίλησε με ενθουσιασμό για την εμπειρία.
Νέες υποψίες για τη νομιμότητα των μονοθεσίων της Formula 1 βγήκαν στην επιφάνεια στο GP Βραζιλίας, μεταξύ των κορυφαίων ομάδων του σπορ. Δείτε για ποια τεχνική καινοτομία υποπτεύεται η Red Bull Racing μια σειρά ομάδων, συμπεριλαμβανομένης και της McLaren.
Ο Γιούργκεν Κλοπ μπορεί μετά τη Λίβερπουλ να έγινε ο νέος Παγκόσμιος Επικεφαλής Ποδοσφαίρου των ομάδων της Red Bull, ωστόσο αυτό δεν τον περιόρισε από το να αναλάβει μία ακόμα δουλειά ως πρεσβευτής σε μεγάλη γερμανική εταιρεία.
Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε μια πολύ σημαντική εξέλιξη σε σχέση με το μέλλον του Σέρτζιο Πέρεζ στην πρωταθλήτρια της Formula 1, που ενδέχεται να είναι κομβικής σημασίας για τη συνέχιση της συνεργασίας του Μεξικανού με τη Red Bull Racing.
Η Red Bull εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τοποθετήσει έναν φρέσκο κινητήρα στο μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Ιντερλάγκος, το προσεχές τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου), και αν εντέλει καταλήξει σε αυτή την απόφαση τότε ο Ολλανδός θα δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren δεν κατονόμασε τη Red Bull, αλλά είπε ότι "ξεκάθαρα καταπατά τους κανονισμούς" οποιοσδήποτε μηχανισμός αλλάζει το ύψος ενός μοονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull Racing, παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί τον αμφιλεγόμενο μηχανισμό αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου της από το έδαφος, κάτι που είναι παράνομο να γίνεται σε καθεστώς παρκ-φερμέ - όμως διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο.
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Η Paris FC μπήκε στο στόχαστρο της Red Bull και ο γάμος είναι πλέον μία ανάσα από το να πραγματοποιηθεί, με το "RMC" να αποκαλύπτει πως ο συγκεκριμένος όμιλος και η οικογένεια Αρνό γνωστοποίησαν το σχέδιο εξαγοράς του γαλλικού συλλόγου.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινά την τελική ευθεία των 6 GP που απομένουν στη φετινή Formula 1 πολύ πιο αισιόδοξα σε σχέση με τους αγώνες της καλοκαιρινής περιόδου. Ο Ολλανδός εξήγησε τι πήγε στραβά φέτος και έχασε η Red Bull Racing το βηματισμό της, και γιατί πιστεύει ότι πλέον είναι σε καλό δρόμο για το τέταρτο διαδοχικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Παρότι η Mercedes W15 βελτίωσε σημαντικά στη φετινή Formula 1 τις τύχες της ομάδας του Μπράκλεϊ και η Red Bull RB20 γκρέμισε εκείνη του Μίλτον Κινς από την κορυφή, η Mercedes F1 θα αλλάξει σημαντικά το μονοθέσιό της για το 2025 ενώ η RBR θα εξελίσσει το φετινό της. Οι δύο ομάδες εξηγούν γιατί συμβαίνει αυτό το παράδοξο.
Την 6η ομάδα στο δίκτυο ποδοσφαιρικών συλλόγων που έχει στην κατοχή της θέλει να προσθέσει η Red Bull, καθώς σύμφωνα με την Equipe βρίσκεται κοντά στην αγορά της Paris FC.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα η Red Bull RB20.
Τις τελευταίες μέρες εξαπλώθηκε μια -ανεπιβεβαίωτη- πληροφορία ότι η Red Bull Racing και ο Σέρτζιο Πέρεζ έχουν προγραμματίσει για το επερχόμενο GP Μεξικού (25-27/10) την ανακοίνωση της φερόμενης αποχώρησής του από την ενεργό δράση. Αλλά ο "Τσέκο" επεφύλασσε μια "κραυγαλέα" απάντηση μέσω του Twitter/X.
Μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν όντως να σκέφτεται αποχωρήσει από τη Formula 1 λόγω της παρέμβασης της FIA στη φρασεολογία του, ή πρόκειται απλά για λόγια της στιγμής από τον Ολλανδό; Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, πιστεύει ότι ισχύει το πρώτο.
Οι δύο διευθυντές των McLaren και Red Bull Racing, Αντρέα Στέλλα και Κρίστιαν Χόρνερ, παραδέχθηκαν μετά την επιβλητική νίκη του Λάντο Νόρις στο GP της Σιγκαπούρης ότι η μάχη για την ανάδειξη του φετινού πρωταθλητή της Formula 1 μεταξύ του Βρετανού και του Μαξ Φερστάπεν θα είναι οριακή μέχρι το τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι το Δεκέμβριο.
Πριν από μιάμιση δεκαετία ο Φερνάντο Αλόνσο είχε βρεθεί στις πύλες του Μίλτον Κινς, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Άντριαν Νιούι - και τώρα ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο αποκάλυψε το λόγο για τον οποίο χάλασε αυτή η μεταγραφική "βόμβα".
Μετά τον Άντριαν Νιούι και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Ουίλτι, η Red Bull Racing γνώρισε άλλη μια ηχηρή αποχώρηση ενός κομβικού της στελέχους - του διευθυντή στρατηγικής στους αγώνες, Ουίλ Κόρτνεϊ.
Στο λιγότερο ταιριαστό σιρκουί όλου του πρωταθλήματος της Formula 1 για τη Red Bull RB20, στη Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης, ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι δεν τρέφει αυταπάτες νίκης, καθώς και ότι ο βασικός του στόχος είναι να μπει στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, πάνε πλέον 8 GP από τότε που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε για τελευταία φορά στη F1 - στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο. Όμως η Red Bull RB20 έδειχνε, με μια σειρά βελτιώσεων, να έχει την ταχύτητα για τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν. Και ο πρωταθλητής εξηγεί τι πήγε στραβά και δεν ήταν σε θέση να τη διεκδικήσει.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να πετύχει στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του Μπακού κάτι καλύτερο από την 6η θέση της αυριανής εκκίνησης του GP στο Αζερμπαϊτζάν, και εξήγησε πως κάποιες αλλαγές που έκανε με τη Red Bull στην RB20 χειροτέρεψαν την καλή αίσθηση του μονοθεσίου του σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.
Το νέο δάπεδο που εισήγαγε η Red Bull Racing στην RB20 για το GP του Αζερμπαϊτζάν αποσκοπεί να επιλύσει τα σοβαρά προβλήματα που είχε με τη δυσλειτουργία των αναβαθμίσεων που έκανε στο μονοθέσιο τους τελευταίους μήνες - και ακολουθούν ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις για τους επόμενους δύο αγώνες.
Στο ταξίδι πίσω στο χρόνο και τις δεκαετίες της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι έχει κατακτήσει 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών με τις Williams, McLaren με RBR. Από όλα τα μονοθέσια που φέρουν την υπογραφή του, διαλέξαμε τα πέντε πιο μυθικά, ευφυή και κυρίαρχα, που θα μείνουν για πάντα στις "χρυσές" σελίδες του σπορ.
Μετά από την ανελέητη κριτική που δέχθηκε φέτος, ο Σέρτζιο Πέρεζ άφησε να εννοηθεί ότι τα πολύ φτωχά του αποτελέσματα στα GP της Formula 1 από το Μάιο οφείλονται στα προβλήματα ισορροπίας που αρχίζει να αντιμετωπίζει και ο ίδιος ο Μαξ Φερστάπεν τελευταία.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι οι οδηγοί της ομάδας Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ έχουν μπει σε έναν “φαύλο κύκλο” με το φετινό μονοθέσιο RB20, και ότι τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν να εμφανίζονται από πέρσι κιόλας - από το GP των ΗΠΑ στο Τέξας.
Μετά την 6η θέση του στο GP Ιταλίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η Red Bull RB20 έχει πια μεταμορφωθεί σε ένα “τέρας” και ότι πλέον “δεν είναι ρεαλιστικοί” για εκείνον και την ομάδα οι φετινοί τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών της Formula 1.
"Χείμαρρος" εναντίον της Red Bull ήταν ο Γιος Φερστάπεν, πατέρας του τρις πρωταθλητή της F1 Μαξ, μιλώντας για "πισωγύρισμα" του μονοθεσίου RB20 και λέγοντας πως "θα εκπλαγώ αν ο Χόρνερ φέρει ξανά την ομάδα στον ίσιο δρόμο".
Η διαφορά σχεδόν 22,8 δευτερολέπτων του Λάντο Νόρις από τον Μαξ Φερστάπεν στο GP Ολλανδίας γκρέμισε τη Red Bull RB20 από το θρόνο της F1. Ποια αδυναμία της RB20 εκμεταλλεύτηκε η McLaren, και σε ποιο βαθμό η κυριαρχία της MCL38 οφείλεται στη χάραξη του Ζάντβορτ;
Με πεσιμισμό εισέρχεται η Red Bull στην τελική ευθεία του φετινού πρωταθλήματος της F1, καθώς ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ λέει ότι “ίσως να μην έπρεπε να πάρουμε τα αρχικά ρίσκα με την RB20” και ο Χέλμουτ Μάρκο ότι “δεν υπάρχει κάποια μεγάλη λύση” για τα προβλήματα του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς.
Η απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης των πίσω τροχών των μονοθεσίων της Formula 1, που φέρεται να χρησιμοποιούσε η Red Bull τόσο στην περσινή RB19 όσο και στη φετινή RB20, ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση και των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εφεξής.
Ο κορυφαίος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, είπε ότι η τελευταία του δημιουργία στη Red Bull -το hypercar RB17 που θα αποκτήσουν μόλις 50 ιδιώτες- παράγει πολλή παραπάνω άντωση από όση μπορούν τα ελαστικά της να αντέξουν στις στροφές.
Ενα σύστημα στα φρένα της Red Bull RB20 που φέρεται να έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ταχύτητά της πλέον δεν επιτρέπεται χάρη σε μια μικρή αναπροσαρμογή των κανονισμών από τη FIA. Ας δούμε ποιο είναι αυτό, και τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που εικάζεται πως είχε στην κυριαρχία της ομάδας στη Formula 1 τα τελευταία χρόνια.
Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τους ισχυρισμούς του παρουσιαστή την ισπανικής τηλεόρασης. Αντόνιο Λομπάτο, ότι η FIA ήρθε σε συμφωνία με τη Red Bull για να αφαιρεθεί παράνομο εξάρτημα της RB20 και να αποσιωπηθεί η ιστορία.
Τι συνέβη και μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες η Red Bull RB20 μεταμορφώθηκε από το κυρίαρχο μονοθέσιο της F1 σε ένα που πασχίζει να φέρει τον Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο; Εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.
Ένα ακόμη ηχηρό πλήγμα δέχθηκε η πρωταθλήτρια της F1, Red Bull Racing: μετά τον αστέρα σχεδιαστή της, Άντριαν Νιούι, έχασε και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Ουίτλι -"δεξί χέρι" του Κρίστιαν Χόρνερ- που οδεύει προς το Χίνβιλ για να ηγηθεί της Audi F1 μαζί με τον Ματία Μπινότο.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1 αποφάσισε στην κρίσιμη σύσκεψη της Δευτέρας (29/7) να κρατήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν και μετά τις διακοπές του καλοκαιριού - αντί να τον αντικαταστήσει με έναν εκ των Ντάνιελ Ρικιάρντο ή Λίαμ Λόσον.