Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren δεν κατονόμασε τη Red Bull, αλλά είπε ότι "ξεκάθαρα καταπατά τους κανονισμούς" οποιοσδήποτε μηχανισμός αλλάζει το ύψος ενός μοονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull Racing, παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί τον αμφιλεγόμενο μηχανισμό αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου της από το έδαφος, κάτι που είναι παράνομο να γίνεται σε καθεστώς παρκ-φερμέ - όμως διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο.
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινά την τελική ευθεία των 6 GP που απομένουν στη φετινή Formula 1 πολύ πιο αισιόδοξα σε σχέση με τους αγώνες της καλοκαιρινής περιόδου. Ο Ολλανδός εξήγησε τι πήγε στραβά φέτος και έχασε η Red Bull Racing το βηματισμό της, και γιατί πιστεύει ότι πλέον είναι σε καλό δρόμο για το τέταρτο διαδοχικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα η Red Bull RB20.
Στο λιγότερο ταιριαστό σιρκουί όλου του πρωταθλήματος της Formula 1 για τη Red Bull RB20, στη Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης, ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι δεν τρέφει αυταπάτες νίκης, καθώς και ότι ο βασικός του στόχος είναι να μπει στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, πάνε πλέον 8 GP από τότε που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε για τελευταία φορά στη F1 - στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο. Όμως η Red Bull RB20 έδειχνε, με μια σειρά βελτιώσεων, να έχει την ταχύτητα για τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν. Και ο πρωταθλητής εξηγεί τι πήγε στραβά και δεν ήταν σε θέση να τη διεκδικήσει.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να πετύχει στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του Μπακού κάτι καλύτερο από την 6η θέση της αυριανής εκκίνησης του GP στο Αζερμπαϊτζάν, και εξήγησε πως κάποιες αλλαγές που έκανε με τη Red Bull στην RB20 χειροτέρεψαν την καλή αίσθηση του μονοθεσίου του σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.
Το νέο δάπεδο που εισήγαγε η Red Bull Racing στην RB20 για το GP του Αζερμπαϊτζάν αποσκοπεί να επιλύσει τα σοβαρά προβλήματα που είχε με τη δυσλειτουργία των αναβαθμίσεων που έκανε στο μονοθέσιο τους τελευταίους μήνες - και ακολουθούν ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις για τους επόμενους δύο αγώνες.
Μετά από την ανελέητη κριτική που δέχθηκε φέτος, ο Σέρτζιο Πέρεζ άφησε να εννοηθεί ότι τα πολύ φτωχά του αποτελέσματα στα GP της Formula 1 από το Μάιο οφείλονται στα προβλήματα ισορροπίας που αρχίζει να αντιμετωπίζει και ο ίδιος ο Μαξ Φερστάπεν τελευταία.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι οι οδηγοί της ομάδας Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ έχουν μπει σε έναν “φαύλο κύκλο” με το φετινό μονοθέσιο RB20, και ότι τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν να εμφανίζονται από πέρσι κιόλας - από το GP των ΗΠΑ στο Τέξας.
Μετά την 6η θέση του στο GP Ιταλίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η Red Bull RB20 έχει πια μεταμορφωθεί σε ένα “τέρας” και ότι πλέον “δεν είναι ρεαλιστικοί” για εκείνον και την ομάδα οι φετινοί τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών της Formula 1.
Η διαφορά σχεδόν 22,8 δευτερολέπτων του Λάντο Νόρις από τον Μαξ Φερστάπεν στο GP Ολλανδίας γκρέμισε τη Red Bull RB20 από το θρόνο της F1. Ποια αδυναμία της RB20 εκμεταλλεύτηκε η McLaren, και σε ποιο βαθμό η κυριαρχία της MCL38 οφείλεται στη χάραξη του Ζάντβορτ;
Με πεσιμισμό εισέρχεται η Red Bull στην τελική ευθεία του φετινού πρωταθλήματος της F1, καθώς ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ λέει ότι “ίσως να μην έπρεπε να πάρουμε τα αρχικά ρίσκα με την RB20” και ο Χέλμουτ Μάρκο ότι “δεν υπάρχει κάποια μεγάλη λύση” για τα προβλήματα του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς.
Η απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης των πίσω τροχών των μονοθεσίων της Formula 1, που φέρεται να χρησιμοποιούσε η Red Bull τόσο στην περσινή RB19 όσο και στη φετινή RB20, ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση και των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εφεξής.
Ενα σύστημα στα φρένα της Red Bull RB20 που φέρεται να έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ταχύτητά της πλέον δεν επιτρέπεται χάρη σε μια μικρή αναπροσαρμογή των κανονισμών από τη FIA. Ας δούμε ποιο είναι αυτό, και τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που εικάζεται πως είχε στην κυριαρχία της ομάδας στη Formula 1 τα τελευταία χρόνια.
Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τους ισχυρισμούς του παρουσιαστή την ισπανικής τηλεόρασης. Αντόνιο Λομπάτο, ότι η FIA ήρθε σε συμφωνία με τη Red Bull για να αφαιρεθεί παράνομο εξάρτημα της RB20 και να αποσιωπηθεί η ιστορία.
Τι συνέβη και μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες η Red Bull RB20 μεταμορφώθηκε από το κυρίαρχο μονοθέσιο της F1 σε ένα που πασχίζει να φέρει τον Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο; Εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.
Η Red Bull Racing φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση να αλλάξει τον κινητήρα V6 της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα του Σπα το προσεχές τριήμερο (26-28/07), που σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα παραταχθεί στην εκκίνηση της Κυριακής δέκα θέσεις πιο πίσω από αυτή που θα κερδίσει στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Μαξ Φερστάπεν χτύπησε με δύναμη το τιμόνι της Red Bull RB20 μετά την αποτυχία του να κερδίσει τις McLaren και τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι στη μάχη της πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας - και έπειτα φάνηκε απογοητευμένος δηλώνοντας πως “πρέπει να μείνουμε ρεαλιστές” ενόψει του αυριανού αγώνα (21/07, 16:00).
Η Red Bull Racing παρουσίασε το μεγαλύτερο φετινό της πακέτο αναβάθμισης της RB20 στη Βουδαπέστη, ενόψει του τριημέρου του GP Ουγγαρίας, και ο Μαξ Φερστάπεν υποστηρίζει πως “αν αυτή η αναβάθμιση δεν μας κάνει ταχύτερους στο γύρο, τότε δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη σεζόν”.
Η Red Bull Racing, μέσω του συμβούλου της Χέλμουτ Μάρκο, παραδέχθηκε ότι η απόδοση της RB20 έπεσε πίσω από εκείνη των McLaren MCL38 και Mercedes W15 μετά τα GP της Αυστρίας και της Βρετανίας - αλλά ευελπιστεί ότι οι αναβαθμίσεις που έχει ετοιμάσει για τον αγώνα της Ουγγαρίας θα αναστρέψουν την πτωτική της πορεία.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Red Bull B20 ήταν “απλώς πολύ αργή” στο GP Βρετανίας, και ότι περίμενε ότι θα είχε τερματίσει στην 5η ή 6η θέση αν δεν έκανε τις άρτιες στρατηγικές επιλογές και στα δύο πιτ-στοπς του αγώνα του Σίλβερστοουν.
Ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι θα μπορούσε να είχε πάρει την πολ ποζίσιον του GP Βρετανίας χωρίς τη ζημιά που προκλήθηκε στο δάπεδο της Red Bull RB20 κατά την έξοδό του στην αμμοπαγίδα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης - καθώς, όπως είπε, του κόστισε σχεδόν 1 δευτερόλεπτο στο γύρο.
Ο Μαξ Φερστάπεν αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει στο προηγούμενο GP, της Βαρκελώνης, τον τέταρτο φετινό του κινητήρα -τελευταίο που δικαιούται για το 2024- πριν καν φτάσουμε στο μέσον του πρωταθλήματος. Και κάθε νέος κινητήρας πλέον θα επισείει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.
Οι ατυχείς πρώτοι γύροι του Λάντο Νόρις στο GP της Βαρκελώνης και η αρτιότητα των πρωταθλητών Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing, σε κάθε τους κίνηση και σε κάθε τους απόφαση, ήταν εκείνες που στέρησαν από τη McLaren τη δεύτερη φετινή τους νίκη. Εκεί όπου αποδείχθηκε ότι η MCL38 είναι πλέον, αυτή τη στιγμή, το καλύτερο αυτοκίνητο της F1.
Πριν από το GP Καναδά ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1 Τζέιμς Άλισον είχε πει για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Red Bull πως "φαίνεται πως η αναβάθμισή τους [της Red Bull RB20] ήταν μια υποβάθμιση" - και τώρα ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ, μετά τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Μόντρεαλ, έδωσε την απάντησή του.
Το πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Honda, στην πλάτη της Red Bull RB20, άφησε τον Μαξ Φερστάπεν με μόνο 4 γύρους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, αλλά ο Ολλανδός ανησυχεί πιο πολύ για τις επιπτώσεις που θα έχει αργότερα στη φετινή σεζόν - λόγω της μείωσης των διαθέσιμων εξαρτημάτων που δικαιούται.
Η ραγδαία φετινή βελτίωση των McLaren και Ferrari έβγαλε στην επιφάνεια την “αχίλλειο πτέρνα” της Red Bull RB20. Διαβάστε ποια είναι αυτή και για ποιο λόγο μπορεί να την κάνει ευάλωτη και στον αγώνα της Formula 1 στο Μόντρεαλ αυτό το το τριήμερο (7-9/06).
"Δεν είναι ότι έχουμε ξεμείνει με ένα μονοθέσιο που δεν είναι ανταγωνιστικό" είπε ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Racing Πολ Μόναγκαν, και εξήγησε τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η ομάδα του Μίλτον Κινς στους επόμενους αγώνες με στόχο να διατηρήσει τα σκήπτρα της στη Formula 1.
Για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αποκαρδιωμένος μετά τις πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό, λέγοντας πως η Red Bull RB20 έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά τα οποία προκαλούν προβλήματα που ο Ολλανδός αμφιβάλλει -σε αντίθεση με την Ίμολα- ότι θα λυθούν στο 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι οι McLaren και Ferrari σφίγγουν τον κλοιό στον ίδιο και τη Red Bull Racing με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η RB20 δεν ταιριάζει τόσο στο Μονακό, και παραδέχθηκε ότι η RBR δεν απέδωσε ως ομάδα στο 100% στους τελευταίους αγώνες.
Μετά την οριακή νίκη του Μαξ Φερστάπεν υπό την ασφυκτική πίεση της McLaren στην Ίμολα, ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε πως ανέκαθεν πίστευε ότι στην τρίτη σεζόν του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών η απόδοση -όπως και η εμφάνιση- των μονοθεσίων της Formula 1 θα συνέκλινε.
Μέχρι και πριν από δύο αγώνες της Formula 1, η διαφορά ταχύτητας της Red Bull ήταν τέτοια που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδιζε ακόμα κι όταν τα πράγματα δεν κυλούσαν καλά για την RBR. Όμως, στο GP της Εμίλια Ρομάνια χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τέχνη για να κερδίσει την αναβαθμισμένη McLaren του Λάντο Νόρις.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε αυτό που φάνηκε και από τους χρόνους του, και κυρίως από τις τρεις εξόδους του από την πίστα στις ελεύθερες δοκιμές του GP της Εμίλια Ρομάνια: ότι η Red Bull πρέπει να αντιμετωπίσει δυσεπίλυτα προβλήματα μέχρι αύριο αν θέλει να κερδίσει τον αγώνα της Ίμολα.
Μετά τη νέα του επιβλητική νίκη, στο GP της Κίνας, ο Μαξ Φερστάπεν έπλεξε το εγκώμιο της Red Bull RB20, καθώς με την ασύλληπτη συμπεριφορά του κορυφαίου μονοθεσίου της Formula 1 οικοδόμησε τρεις φορές διαφορά στην κορυφή του αγώνα της Σαγκάης.
Ο Άντριαν Νιούι δήλωσε πως “θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον” σχετικά με τις προσεγγίσεις του από τη Ferrari αλλά και την Aston Martin F1, και παράλληλα χαρακτήρισε τη φετινή Red Bull RB20 ως μια “ακραία έκδοση” την κυρίαρχης περσινής RB19.
Ποιές είναι οι αλλαγές της Red Bull που αποσκοπούν να κάνουν ακόμα ταχύτερη την RB20, στο μεγάλο “πακέτο” αναβάθμισής της αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας.
Οι ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας την Παρασκευή (5/04) ενδέχεται, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, να αποκαλύψουν τη μεγάλη σχεδιαστική αναβάθμιση της έτσι κι αλλιώς τολμηρής φετινής Red Bull RB20, που αποσκοπεί να κάνει ακόμα πιο κυρίαρχο το κορυφαίο μονοθέσιο της Formula 1.
Ο σχεδιαστής του απολύτως κυρίαρχου μονοθεσίου της Formula 1, εξηγεί ποιες πίστες του προγράμματος ταιριάζουν λιγότερο στη Red Bull RB20, καθώς και ότι δεν είναι οι ιδέες που πήρε από τη Mercedes φέτος εκείνες που κάνουν τη διαφορά στην απόδοσή της.