Σε μια νέα εποχή θα περάσει η εργοστασιακή ομάδα της Renault στη Formula 1, η Alpine F1, το 2026: μετά από τρεις δεκαετίες θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους δικούς της κινητήρες από το Βιρύ, και θα αγωνίζεται στα GP με τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes.
Η μακροχρόνια και τόσο επιτυχημένη (με τρεις διαφορετικές ομάδες) ιστορία της Renault στην κατασκευή κινητήρων στη Formula 1 θα φτάσει στο τέλος της μετά το πέρας της σεζόν του 2025, όπως ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία. Τα μονοθέσια της Alpine F1 κατά πάσα πιθανότητα θα "φορούν" τις μονάδες ισχύος της Mercedes από το 2026.
Η φετινή απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης που φέρεται να χρησιμοποιούσε από πέρσι η Red Bull ακολουθεί μια μακρά λίστα απαγορεύσεων ευφυών καινοτομιών των ομάδων από τη FIA. Εξετάζουμε 3 ανάλογες απαγορεύσεις της Ομοσπονδίας που «έκοψαν» τα φτερά των κυρίαρχων McLaren, Renault και Mercedes τις τελευταίες δυόμισι δεκαετίες.
Επί τρεις δεκαετίες οι κινητήρες της Renault Sport κέρδιζαν τίτλους με τις Williams, Red Bull αλλά και με τη δική της εργοστασιακή ομάδα, αλλά τώρα οι Γάλλοι φέρεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να βάλουν τέλος στη μακρά ιστορία των κινητήρων F1 του Βιρύ και να αναζητούν πελατειακές μονάδες ισχύος για την Alpine F1 ενόψει του 2026.
Οι πίσω σελίδες της ιστορίας της Formula 1 είναι γεμάτες με αμοραλισμό, με μακιαβελικούς διοικητές ομάδων που θα επιδίδονταν σε κάθε είδους μηχανορραφία ή δολοπλοκία για μια καρό σημαία. Αλλά κανείς δεν ήταν σαν τον Φλάβιο Μπριατόρε.
Ο άνθρωπος που έχτισε την απόλυτη δόξα της Renault με τους τίτλους του Φερνάντο Αλόνσο είναι και εκείνος που σμπαράλιασε τη φήμη της με το σκάνδαλο του GP Σιγκαπούρης 2008 - και τώρα οι Γάλλοι, σύμφωνα με πληροφορίες, τον καλούν πίσω για να ξαναχτίσουν την ομάδα της Alpine F1.
Με αφορμή τη μετονομασία της Alpha Tauri σε -κατά τα φαινόμενα- Racing Bulls και της Alfa Romeo F1 σε Stake F1, ανατρέχουμε σε όλες τις διαφορετικές ονομασίες που είχαν οι 6 από τις 10 ομάδες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.