Η τακτική της Ferrari να μην δίνει προτεραιότητα σε έναν εκ των δύο οδηγών της, που ακολουθούσε ο Ματία Μπινότο και συνέχισε ο Φρεντ Βασέρ, θα παραμείνει και το 2025 με τον Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο, λέει με βεβαιότητα ο Σαρλ Λεκλέρ.
Παρά την αρκετά δυσμενή τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στο Άμπου Ντάμπι για τη Ferrari, σχετικά με τις ελπίδες της για την κατάκτηση του φετινού τίτλου κατασκευαστών της Formula 1, ο Σαρλ Λεκλέρ -που θα εκκινήσει από την 19η θέση στο αυριανό GP- αρνείται να εγκαταλείψει τις ελπίδες του.
Ένα τεχνικό πρόβλημα της Ferrari SF-24 του Σαρλ Λεκλέρ στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Άμπου Ντάμπι ανάγκασε τη Scuderia να αλλάξει τη μπαταρία της μονάδας ισχύος του cavallino, και δεδομένου ότι ξεπέρασε το όριο του αριθμού μπαταριών της σεζόν ο Μονεγάσκος δέχεται αυτόματα ποινή 10 θέσεων για την εκκίνηση του GP της Κυριακής.
Γιατί ο Σαρλ Λεκλέρ “εξερράγη” με ασταμάτητες βρισιές στη ραδιοεπικοινωνία μετά το τέλος του GP στην πόλη της Αμερικής, τι απάντησε ο Κάρλος Σάινθ και ποια θέση πήρε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η Ferrari F80, ο συνεχιστής της δυναστείας των μυθικών supercars του Μαρανέλο -από την F40 και την F50 μέχρι την Enzo και τη LaFerrari-, παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες και οι δύο οδηγοί της Scuderia στη Formula 1 απέκτησαν την πρώτη τους οδηγική εμπειρία από αυτήν. Δείτε τις εντυπώσεις τους.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξήγησε για ποιο λόγο έχασε τον έλεγχο της Ferrari εννέα γύρους πριν το τέλος του GP Μεξικού, που τον ώθησε εκτός δρόμου στο σημείο της στροφής Peraltada και του κόστισε τη 2η θέση από τον Λάντο Νόρις.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η στρατηγική στους αγώνες της Formula 1 “ήταν το αδύνατό μας σημείο, αλλά τώρα είναι εκπληκτική” και μαζί με τον Κάρλος Σάινθ εξήραν το έργο του νέου διευθυντή στρατηγικής Ρέιβιν Τζαν - ενώ ο Ισπανός ανέλυσε πώς βοήθησε και η βελτίωση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στην αντίστοιχη βελτίωση της στρατηγικής.
Το 1-2 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο GP ΗΠΑ, και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο το πέτυχε η Scuderia, αφήνει τον Μονεγάσκο και τον διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, αισιόδοξους ότι η Ferrari μπορεί να γίνει φέτος παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη Formula 1.
Το παρελθόν της Formula 1 είναι γεμάτο με ιστορίες στις οποίες οδηγοί στύλωσαν τα πόδια και άσκησαν βέτο για άλλους οδηγούς στην ομάδα τους, αλλά αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari πριν τη συμφωνία της Scuderia με τον Λιούις Χάμιλτον. Αντίθετα, ο Μονεγάσκος το είδε περισσότερο ως ευκαιρία και λιγότερο ως απειλή.
Η χαμένη ευκαιρία του GP της Σιγκαπούρης -σε ένα σιρκουί που ταίριαζε αρκετά στη Ferrari SF-24- άφησε τον Σαρλ Λεκλέρ σχετικά απαισιόδοξο για τη δυνατότητα της Scuderia να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1.
Το άκρως απογοητευτικό και εντελώς απρόσμενο αποτέλεσμα της Ferrari στις δοκιμές κατάταξης του GP Σιγκαπούρης προήλθε, σύμφωνα με τον Σαρλ Λεκλέρ, από την αδυναμία της Scuderia να φέρει τα ελαστικά της SF-24 στη σωστή θερμοκρασία στον έναν και μοναδικό τους γύρο στο Q3.
Μετά τη νίκη στη Μόντσα και την οριακά χαμένη νίκη στο Μπακού, η Scuderia βρίσκεται αυτό το τριήμερο (20-22/9) μπροστά σε ένα σιρκουί που ταιριάζει ιδιαίτερα, και πάλι, στην SF-24: τη Μαρίνα Μπέι. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και μπορεί πλέον το cavallino να κερδίζει σε κάθε είδους πίστα;
Μετά την απώλεια μιας νίκης που έμοιαζε παραπάνω από εφικτή στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι εν μέρει αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 είχε τη δυνατότητα να ξεδιπλώνει περισσότερη ισχύ από τη μονάδα ισχύος της Mercedes στην κεντρική ευθεία.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι ήταν δικό του λάθος, στον τρόπο που αμύνθηκε στην προσπέραση που του έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι στον 20ο γύρο του GP του Αζερμπαϊτζάν, το ότι για τέταρτη διαδοχική χρονιά δεν κατάφερε να μετατρέψει σε νίκη την πολ ποζίσιον του στο Μπακού.
Πέραν της σιγουριάς ότι η Ferrari SF-24 είχε παρά τα χθεσινά προβλήματα την ταχύτητα για την πολ ποζίσιον που εντέλει κατέκτησε στο Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ θεωρεί ότι πλέον το φετινό cavallino είναι ανταγωνιστικό και σε ρυθμό αγώνα - κι έτσι έχει ελπίδες να κερδίσει το αυριανό (15/9) GP του Αζερμπαϊτζάν μετά από τρεις χαμένες προσπάθειες την τελευταία τριετία.
Δύσκολο ήταν το ξεκίνημα του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari στο 17ο φετινό τριήμερο της Formula 1, καθώς ο Μονεγάσκος στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν προσέκρουσε στον τοίχο της εξόδου της στροφής 17.
Ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λιούις Χάμιλτον, που θα διαμορφώσουν το 2025 το οδηγικό δίδυμο της Ferrari, εξέφρασαν την πίστη τους στη Scuderia όταν κλήθηκαν -στο πλαίσιο του GP του Αζερμπαϊτζάν- να σχολιάσουν το γεγονός ότι εντέλει δεν θα συνεργάζονται από τον Μάρτιο με τον Άντριαν Νιούι.
Μετά το θρίαμβό του στο GP Ιταλίας, μέσα στο “ναό” της ταχύτητας και των τιφόζι της Ferrari, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι δεν πίστευε ότι η δεύτερή του νίκη στη Μόντσα θα του έφερνε τα ισχυρά συναισθήματα της πρώτης του εκεί, πριν από πέντε χρόνια.
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Ο Σαρλ Λεκλέρ δήλωσε ιδιαίτερα έκπληκτος από την 3η θέση που κατέκτησε στο GP Ολλανδίας, σε ένα “πολύ δύσκολο τριήμερο” για τη Scuderia στο οποίο “ποτέ δεν πίστευα ότι θα στεκόμουν στο βάθρο”, όπως είπε.
Η Scuderia Ferrari βελτίωσε σημαντικά την ταχύτητα της φετινής SF-24 με τις αναβαθμίσεις -όπως το νέο δάπεδο- που αποκάλυψε στο GP Ισπανίας, αλλά η επανεμφάνιση των αναπηδήσεων δεν της επέτρεψε να το καρπωθεί. Όμως αυτό θα αλλάξει στα GP μετά το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε αυτό που φάνηκε και εξωτερικά κατά το ατύχημά του στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας: ότι περίμενε ότι η ζημιά της Ferrari SF-24 θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Άλλο ένα απρόοπτο έτυχε στη Ferrari, αυτή τη φορά στις δοκιμές κατάταξης του αγώνα Sprint της Αυστρίας, όταν μια παράξενη δυσλειτουργία της κεντρικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα έκοψε όλη την ισχύ από το δεξί πεντάλ του Σαρλ Λεκλέρ - στερώντας από τον Μονεγάσκο την ευκαιρία να κάνει τον έναν του γρήγορο γύρο στην τρίτη περίοδο (SQ3).
Ο Κάρλος Σάινθ απάντησε στις κατηγορίες που του εξαπέλυσε δημόσια ο Σαρλ Λεκλέρ για το συμβάν της επαφής τους στο δεύτερο γύρο του GP Ισπανίας, λέγοντας ότι ο Μονεγάσκος παραπονιέται συχνά και δίνοντας τη δική του εκδοχή για την επιθετική του πρωτοβουλία να τον περάσει.
Σε ένα ακόμα κεφάλαιο της φετινής αγωνιστικής αναμέτρησης των δύο οδηγών της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, ο Μονεγάσκος κατηγόρησε τον Ισπανό ότι αγνόησε την εντολή της Ferrari να διαχειριστούν τα ελαστικά τους όταν ο Σάινθ τον πέρασε νωρίς στο GP της Βαρκελώνης, προκαλώντας ζημιά στην εμπρός πτέρυγά του.
Σε νέες του δηλώσεις για την έλευση του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι η μεταγραφή του Βρετανού στη Ferrari "είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μένα, για την ομάδα και για το σπορ" και ένα "τεράστιο μήνυμα" που στέλνει η Scuderia προς τα έξω.
Μετά το χειρότερο GP εδώ και χρόνια της Ferrari, χθες (9/06) στον Καναδά, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε πως ακριβώς όπως η Scuderia δεν ενθουσιάστηκε υπερβολικά μετά τη νίκη στο Μονακό, έτσι και τώρα δεν αποκαρδιώνεται ολοκληρωτικά μετά το “ναυάγιο” στο Μόντρεαλ.
Η ομάδα που κέρδισε το προηγούμενο GP της Formula 1, στο Μονακό, αποκλείστηκε στο Q2 των δοκιμών κατάταξης του GP του Καναδά και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν είχαν εξηγήσεις για την ξαφνική απώλεια της ταχύτητας της Ferrari SF-24. Σάινθ: "Ξέραμε από τις δοκιμές ότι είμαστε αργοί εδώ, και ότι θα είναι ένα δύσκολο τριήμερο".
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ δήλωσε πως δεν περιμένει να υπάρξουν προβλήματα για την ιταλική ομάδα από τη συνύπαρξη δύο “ηγετικών” οδηγών στο γκαράζ της το 2025, με την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον δίπλα στον Σαρλ Λεκλέρ. “Προτιμώ δύο δυνατούς οδηγούς”, είπε ο Γάλλος.
Στο φετινό GP Ιαπωνίας ο Σαρλ Λεκλέρ απέτισε φόρο τιμής στον εκλιπόντα Ζουλ Μπιανκί, δέκα χρόνια μετά το δυστύχημα που έμελλε κοστίσει τη ζωή στον Γάλλο, φορώντας ένα κράνος στα χρώματα εκείνου του φίλου και μέντορά του. Και τώρα, με μια πολύ συγκινητική χειρονομία, έστειλε το συλλεκτικό αυτό κράνος στην οικογένεια Μπιανκί.
Η σύντροφος του Σαρλ Λεκλέρ, Αλεξάντρα Σεντ-Εμλέ, δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τη συγκίνησή της και ξέσπασε σε κλάματα μετά τη νίκη του στο GP του Μονακό.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ χωρίζονται από 31 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος της Formula 1 μετά τη νίκη του οδηγού της Ferrari στο Μονακό και στην ολοκλήρωση του πρώτου 1/3 της σεζόν, όμως και οι δύο υποστηρίζουν ότι είναι "πολύ νωρίς να μιλάμε για τον τίτλο".
Μετά το θρίαμβό του -για πρώτη φορά- στον αγώνα της πατρίδας του, ο Σαρλ Λεκλέρ ιδιαίτερα φορτισμένος αναφέρθηκε στον εκλιπόντα πατέρα του, Ερβέ, λέγοντας πως κάποτε είχαν μαζί το όνειρο να αγωνιστεί και να κερδίσει το GP του Μονακό.
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Σαρλ Λεκλέρ ενόψει του αυριανού GP του Μονακό (26/05, 16:00), μετά την εντυπωσιακή του πολ ποζίσιον στις δοκιμές κατάταξης. Ωστόσο, είπε ότι "είναι απαραίτητο να φέρουμε τη νίκη στην ομάδα".
Η αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ήταν, κατά τον Σαρλ Λεκλέρ, ταχύτερη ή εξίσου γρήγορη με τις Red Bull RB20 και McLaren MCL38 σε ρυθμό αγώνα και σε όλη την πίστα της Ίμολα, εκτός από την κεντρική ευθεία λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης παραμέτρου. Και ο Μονεγάσκος δηλώνει αισιόδοξος για επερχόμενες νίκες, παρά την σχετική απογοήτευση των τιφόζι στην Ίμολα.
Παρότι η δύναμη της φετινής Ferrari είναι στο ρυθμό αγώνα, υπήρξε απογοήτευση στην Ιταλία για το γεγονός ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια. Όμως ο Μονεγάσκος δεν φάνηκε τόσο απαισιόδοξος.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Ο Σαρλ Λεκλέρ δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα στην προετοιμασία του για το GP του Μαϊάμι με την πρόωρη αποχώρησή του από τις ελεύθερες δοκιμές, έπειτα από τετ-α-κε που είχε στη στροφή 16 μόλις στο 5ο λεπτό της διαδικασίας που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τη Ferrari του.
Μια παράδοση που πάει μισό αιώνα πίσω στο χρόνο ξεσήκωσε η Ferrari: τις μπλε φόρμες που φορούσαν οι οδηγοί της, από τον Τζον Σέρτις το 1964 μέχρι τον Νίκι Λάουντα μία δεκαετία αργότερα. Τι γιορτάζει η Scuderia στον αγώνα του Μαϊάμι και πώς σχετίζεται με μια νέα εμπορική της συμφωνία.
Μετά το σχόλιο του Σαρλ Λεκλέρ ότι ο Κάρλος Σάινθ “μάχεται πιο έντονα με μένα παρά με τους άλλους” στο Σάββατο, ο Ισπανός βγήκε στην αντεπίθεση λέγοντας ότι κατά το GP της Κυριακής “η μάχη μας με τον Σαρλ στην εκκίνηση μας κόστισε πολύ” - ενώ ο ισπανικός Τύπος κατηγόρησε καυστικά τον Μονεγάσκο για αυτή την “επικίνδυνη κίνηση” στον Σάινθ.