Η Scuderia ταξιδεύει στο Λας Βέγκας με αναπτερωμένο ηθικό για μια νέα νίκη παρά το “στραβοπάτημα” στη βροχή της Βραζιλίας - ενώ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής φέρεται να προγραμματίζει τη δοκιμή ενός νέου δαπέδου που θα της προσφέρει δεδομένα για το “project 677”, δηλαδή το μονοθέσιο του 2025.
Ο Έβαν Σορτ ξεκίνησε να εργάζεται στη Ferrari το 1999, την εποχή της τεταμένης αντιπαλότητας της Scuderia με τη McLaren στη Formula 1, και περιγράφει στο νέο βιβλίο “Inside Mercedes F1” πώς η ιταλική ομάδα συνήθιζε εκείνο τον καιρό να παρακολουθεί τις ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ των μελών της ομάδας του Ουόκινγκ.
Μέσα στο γενικότερό της “πελάγωμα” από τα προβλήματα αναπηδήσεων που προκάλεσε το νέο δάπεδο που παρουσίασε στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο, η Scuderia -σύμφωνα με τον διευθυντή της, Φρεντ Βασέρ- καθυστέρησε να υιοθετήσει το μεγάλο φετινό αβαντάζ των ελαστικών εμπρός πτερυγών. Ο Γάλλος εξηγεί πώς συνέβη αυτό.
Η Scuderia προετοιμάζει μια εκδήλωση παρουσίασης του Λιούις Χάμιλτον και το νέου της μονοθεσίου του 2025 στο Μαρανέλο, ξεχωριστή από τη μεγάλη γιορτή της Formula 1 τη 18η Φεβρουαρίου στο Λονδίνο - όπου η ιταλική ομάδα απλώς θα αποκαλύψει τα νέα της χρώματα.
Παρά τις προσπάθειες της Scuderia, πλέον αποκλείστηκε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Λιούις Χάμιλτον με το cavallino στις δοκιμές της Formula 1 το Δεκέμβριο, αμέσως μετά από το τελευταίο GP στο Άμπου Ντάμπι. Ποιο είναι το σενάριο στο οποίο κλίνει πλέον η ιταλική ομάδα.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, επιβεβαίωσε το παλαιότερο δημοσίευμα του βρετανικού “Guardian” ότι ο Λιούις Χάμιλτον και η ιταλική ομάδα υπέγραψαν στις αρχές του φετινού χρόνου το πολυετές συμβόλαιό τους, που ξεκινά το 2025, σε χρόνο-ρεκόρ.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, θεωρεί πολύ πιθανό να αναβιώσει η μονομαχία του Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον του χρόνου στη Formula 1, καθώς πιστεύει ότι "η Ferrari είναι μια ομάδα που κερδίζει έδαφος και δυναμώνει".
Η ραγδαία βελτίωση της απόδοσης της Ferrari SF-24 από το Σεπτέμβριο και μετά στη Formula 1 αφήνει εντυπωσιασμένο -και πιθανότατα και πολύ αισιόδοξο- τον Λιούις Χάμιλτον ενόψει της μετάβασής του στο Μαρανέλο σε δύο μήνες.
Η Scuderia αισιοδοξεί ότι μπορεί να συνεχίσει τις νίκες του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας και του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό με μια νέα νίκη στο GP του Ιντερλάγκος αυτό το τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου). Πόσο, όμως, ταιριάζει η πίστα του Σάο Πάουλο στο cavallino, και ποια είναι η (μοναδική) ανησυχία της ιταλικής ομάδας;
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξήγησε για ποιο λόγο έχασε τον έλεγχο της Ferrari εννέα γύρους πριν το τέλος του GP Μεξικού, που τον ώθησε εκτός δρόμου στο σημείο της στροφής Peraltada και του κόστισε τη 2η θέση από τον Λάντο Νόρις.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είπε ότι δεν τον εξέπληξε η ταχύτητα της Ferrari SF-24 με την οποία ο Σαρλ Λεκλέρ κυριάρχησε στο GP του Τέξας - εξηγώντας ότι το ιταλικό μονοθέσιο είχε την ίδια απόδοση και στους δύο προηγούμενους αγώνες, αλλά η Scuderia δεν κατάφερε να τη βγάλει στην επιφάνεια.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η στρατηγική στους αγώνες της Formula 1 “ήταν το αδύνατό μας σημείο, αλλά τώρα είναι εκπληκτική” και μαζί με τον Κάρλος Σάινθ εξήραν το έργο του νέου διευθυντή στρατηγικής Ρέιβιν Τζαν - ενώ ο Ισπανός ανέλυσε πώς βοήθησε και η βελτίωση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στην αντίστοιχη βελτίωση της στρατηγικής.
Το 1-2 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο GP ΗΠΑ, και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο το πέτυχε η Scuderia, αφήνει τον Μονεγάσκο και τον διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, αισιόδοξους ότι η Ferrari μπορεί να γίνει φέτος παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη Formula 1.
Η Scuderia έχασε τις μεγάλες ευκαιρίες της για νίκες στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σιγκαπούρη, όμως ο Κάρλος Σάινθ πιστεύει ότι δύο από τις πίστες που ακολουθούν φέτος της ταιριάζουν εξίσου καλά. Πώς σχολίασε ο Ισπανός τα λόγια του Ματία Μπινότο ότι δεν θα υπέγραφε τον Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari.
Ο πρώην διευθυντής της Scuderia Ferrari και νυν διευθύνων σύμβουλος της Audi F1, Ματία Μπινότο, εξηγεί για ποιο λόγο ο ίδιος δεν θα διεκδικούσε να υπογράψει τον Λιούις Χάμιλτον στην ομάδα του Μαρανέλο - Τι λέει ο Ιταλός για τον τρόπο που διοικεί τη Scuderia ο Φρεντ Βασέρ.
Το παρελθόν της Formula 1 είναι γεμάτο με ιστορίες στις οποίες οδηγοί στύλωσαν τα πόδια και άσκησαν βέτο για άλλους οδηγούς στην ομάδα τους, αλλά αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari πριν τη συμφωνία της Scuderia με τον Λιούις Χάμιλτον. Αντίθετα, ο Μονεγάσκος το είδε περισσότερο ως ευκαιρία και λιγότερο ως απειλή.
Η κατάκτηση του όγδοου τίτλου με τη Ferrari είναι “ο στόχος που δίνει τρομερό κίνητρο” στον Λιούις Χάμιλτον, και αυτό προϋποθέτει από τον Βρετανό επτάκις πρωταθλητή να κάνει “μαγικά” στη Scuderia την προσεχή τριετία, είπε ο πρώην διευθυντής της Haas F1 Γκούντερ Στάινερ.
Στις καθιερωμένες δοκιμές της Formula 1 μετά το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς, είθισται όσοι οδηγοί αλλάζουν ομάδα να κάθονται για πρώτη φορά τις μέρες μετά το GP του Άμπου Ντάμπι στα καινούρια τους μονοθέσια - και για το σκοπό η Ferrari προσπαθεί να πείσει τη Mercedes να επιτρέψει την πρόωρη αποδέσμευση του Λιούις Χάμιλτον.
Δύο μεγάλοι Βρετανοί πρωταθλητές του παρελθόντος της Formula 1, ο Σερ Τζάκι Στιούαρτ και ο Νάιτζελ Μάνσελ, σχολίασαν την απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να ανοίξει το 2025 το νέο κεφάλαιο της Ferrari στη θαυμαστή του καριέρα - και προέβλεψαν πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η συνεργασία του με τη Scuderia.
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα της Ferrari SF-24.
Η Scuderia, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, έλαβε την απόφαση να περιμένει μέχρι το μεθεπόμενο αγώνα της Formula 1 για να αποφασίσει αν θα στρέψει την προσοχή της πλήρως στο αυτοκίνητο της νέας σεζόν. Όλα θα εξαρτηθούν, έτσι, από το αν θα έχει ακόμα ρεαλιστικές ελπίδες για το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το GP του Μεξικού (25-27/10).
Μετά τις ανοιξιάτικες νίκες της στα ξεκινήματα της φετινής σεζόν της Formula 1, από το GP Ισπανίας τον Ιούνιο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η Ferrari SF-24 ήταν αγνώριστη. Τι έφταιξε για την ελλιπή της απόδοση, και πώς η Scuderia κατάφερε να επιστρέψει στις νίκες, στη Μόντσα το Σεπτέμβριο;
Η χαμένη ευκαιρία του GP της Σιγκαπούρης -σε ένα σιρκουί που ταίριαζε αρκετά στη Ferrari SF-24- άφησε τον Σαρλ Λεκλέρ σχετικά απαισιόδοξο για τη δυνατότητα της Scuderia να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1.
Το άκρως απογοητευτικό και εντελώς απρόσμενο αποτέλεσμα της Ferrari στις δοκιμές κατάταξης του GP Σιγκαπούρης προήλθε, σύμφωνα με τον Σαρλ Λεκλέρ, από την αδυναμία της Scuderia να φέρει τα ελαστικά της SF-24 στη σωστή θερμοκρασία στον έναν και μοναδικό τους γύρο στο Q3.
Σαν να μην έφτανε στον Κάρλος Σάινθ το ατύχημά του στο ξεκίνημα του Q3, που τον άφησε στην 10η θέση της εκκίνησης για το GP Σιγκαπούρης, ο Ισπανός κλήθηκε και από τους αγωνοδίκες διότι διέσχισε πεζός την πίστα πριν επιστρέψουν όλα τα μονοθέσια στα πιτς.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, εμμέσως πλην σαφώς δήλωσε την πίστη του ότι η ιταλική ομάδα μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1, και εξήγησε τι πρέπει να κάνει για αυτό.
Μετά τη νίκη στη Μόντσα και την οριακά χαμένη νίκη στο Μπακού, η Scuderia βρίσκεται αυτό το τριήμερο (20-22/9) μπροστά σε ένα σιρκουί που ταιριάζει ιδιαίτερα, και πάλι, στην SF-24: τη Μαρίνα Μπέι. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και μπορεί πλέον το cavallino να κερδίζει σε κάθε είδους πίστα;
Μετά την απώλεια μιας νίκης που έμοιαζε παραπάνω από εφικτή στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι εν μέρει αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 είχε τη δυνατότητα να ξεδιπλώνει περισσότερη ισχύ από τη μονάδα ισχύος της Mercedes στην κεντρική ευθεία.
Πέραν της σιγουριάς ότι η Ferrari SF-24 είχε παρά τα χθεσινά προβλήματα την ταχύτητα για την πολ ποζίσιον που εντέλει κατέκτησε στο Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ θεωρεί ότι πλέον το φετινό cavallino είναι ανταγωνιστικό και σε ρυθμό αγώνα - κι έτσι έχει ελπίδες να κερδίσει το αυριανό (15/9) GP του Αζερμπαϊτζάν μετά από τρεις χαμένες προσπάθειες την τελευταία τριετία.
Ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λιούις Χάμιλτον, που θα διαμορφώσουν το 2025 το οδηγικό δίδυμο της Ferrari, εξέφρασαν την πίστη τους στη Scuderia όταν κλήθηκαν -στο πλαίσιο του GP του Αζερμπαϊτζάν- να σχολιάσουν το γεγονός ότι εντέλει δεν θα συνεργάζονται από τον Μάρτιο με τον Άντριαν Νιούι.
Ο περιβόητος μηχανικός του Μαξ Φερστάπεν, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε, φέρεται να αρνήθηκε την πρόταση της Scuderia να μεταβεί το 2025 στο Μαρανέλο, για να συνεργαστεί με τον Λιούις Χάμιλτον, και αντ’ αυτού επέλεξε να μείνει πιστός στη Red Bull Racing και στον Ολλανδό.
Ο Λικ Σερά, νέος τεχνικός διευθυντής της Scuderia -όπως ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα η Ferrari- παίρνει τα ηνία από τον Ενρίκο Καρντίλε, και περιμένει το 2025 τον Λιούις Χάμιλτον για να συνεργαστούν ξανά μετά από τις μέρες του θριάμβου τους στη Mercedes F1.
Τέσσερις μήνες πριν γίνει και επίσημα οδηγός της Scuderia Ferrari, ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ενθουσιασμένος για τη νίκη της ιταλικής ομάδας μέσα στην πατρίδα της, και συμπλήρωσε ότι "ήδη οι τιφόζι με κοιτάζουν διαφορετικά και ένιωσα να συνδέονται μαζί μου".
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Μέχρι το 2022 η Scuderia βρισκόταν συχνά στο “μάτι του κυκλώνα” για διαδοχικές λανθασμένες στρατηγικές αποφάσεις, που ήταν εύκολο να κατακρίνονται εν των υστέρων, οι οποίες της στερούσαν ακόμα και νίκες στα GP. Όμως, όπως φάνηκε τα δύο τελευταία GP, της Ολλανδίας και της Ιταλίας, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Μετά το θρίαμβό του στο GP Ιταλίας, μέσα στο “ναό” της ταχύτητας και των τιφόζι της Ferrari, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι δεν πίστευε ότι η δεύτερή του νίκη στη Μόντσα θα του έφερνε τα ισχυρά συναισθήματα της πρώτης του εκεί, πριν από πέντε χρόνια.
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Μετά το απρόσμενο βάθρο στην πίστα του Ζάντβορτ, η οποία δεν ταίριαζε καθόλου στην SF-24, η Scuderia ξεκινά τώρα το τριήμερο στην πατρίδα της -το GP Ιταλίας αυτού του τριημέρου (30/8-1/9)- με ρεαλιστικές ελπίδες να γυρίσει στις νίκες μετά το Μονακό το Μάιο.
Οι προδιαγραφές των σιρκουί της Μόντσα και της Σιγκαπούρης -τον προσεχή Σεπτέμβριο- ταιριάζουν στη Ferrari, και ο Φερνάντο Αλόνσο υποστηρίζει ότι η SF-24 μπορεί να είναι το κορυφαίο μονοθέσιο εκεί. Φρεντ Βασέρ: "Αν προσπαθεί να μας φορτώσει με πίεση, να ξέρει ότι δεν διαβάζω το Twitter του".
Μετά το “μικρό θαύμα” στην Ολλανδία, όπου κατέκτησε με τον Σαρλ Λεκλέρ απρόσμενα την τρίτη θέση στο βάθρο κερδίζοντας τη μία από τις δύο McLaren, η Scuderia ταξιδεύει στην πατρίδα της με την αισιοδοξία ότι οι αναβαθμίσεις που προγραμματίζει για το GP Ιταλίας (30/8-1/9) θα τη βοηθήσουν να γίνει και πάλι πρωταγωνίστρια της Formula 1.