Η Dacia αλλάζει και εντυπωσιάζει
Το On the road again είναι το νέο podcast του SPORT24 για την αυτοκίνηση. Ο Δημήτρης Μπαλής κάθε Κυριακή με όσα πρέπει να ξέρετε για την κίνηση στους τέσσερις ή στους δύο τροχούς.
Κάποτε η αυτοκινητοβιομηχανία διέθετε μάρκες σχεδόν σε κάθε χώρα. Μικρές ή μεγαλύτερες, αυτόνομες και ορισμένες φορές κάτω από κυβερνητική επιρροή.
Με το πέρασμα των ετών, τον έντονο ανταγωνισμό και την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι πολλές μικρές εταιρείες αυτοκινήτων, άρχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας και η ένταξή τους σε έναν μεγάλο όμιλο, φάνταζε ως μονόδρομο.
Η ρουμανική Dacia, ξεκίνησε το 1968 να κατασκευάζει αυτοκίνητα, παίρνοντας το όνομά της από το Δακία, όπως παλιά λεγόταν η Ρουμανία. Αυτά τα αυτοκίνητα, βρήκαν σημαντική απήχηση στην ανατολική Ευρώπη, λόγω της πολιτικής κατάστασης και την ένταση με τη δυτική Ευρώπη.
Πέρασαν 31 χρόνια, άλλαξε το πολιτικό σκηνικό, σκλήρυνε ο ανταγωνισμός και όσα προείπα, με αποτέλεσμα το 1999 η Dacia να εξαγοραστεί από τον γαλλικό όμιλο Renault.
Και τότε, άρχισε η μεγάλη μεταστροφή.
Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Dacia, πήρε σάρκα και οστά το 2004 με το λανσάρισμα του Logan, ενός σύγχρονου και προσιτού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το 2008 παρουσιάστηκε το Sandero, που αποτέλεσε το δεύτερο σημαντικό λανσάρισμα της Dacia, κάτω από την ομπρέλα του Groupe Renault. Το 2010, η Dacia προκάλεσε και πάλι προσφέροντας το πιο οικονομικό SUV της αγοράς, το Duster. Μία σύγχρονη επανάσταση βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με το Spring, το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς, που θα λανσαριστεί εντός του 2021.
Η Dacia που γνωρίζαμε γίνεται ακόμα καλύτερη εκμεταλλευόμενη όλα τα οφέλη του ομίλου Renault, σε πλατφόρμες, τεχνολογία και κινητήρια σύνολα, ενώ η είσοδός της στην ηλεκτροκίνηση, αναμένεται με εμφατικό τρόπο.
Το On the road again είναι εδώ και κάθε Κυριακή σας βάζει στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Βρες και κάνε subscribe στο On the road again, το Podcast του Δημήτρη Μπαλή στο Spotify
Επίσης, μπορείς να το βρεις σε: Apple Podcasts