Ο ΣΕΓΑΣ αντιδρά στις αλλαγές του αθλητικού νόμου
Ο ΣΕΓΑΣ με ανακοίνωσή του αντιδρά στις αλλαγές που προβλέπονται στο μίνι αθλητικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί προς διαβούλευση και αφορά τις εκλογές των Ομοσπονδιών.
Ήταν αναμενόμενο πως οι αλλαγές που προτείνονται στο μίνι αθλητικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί προς διαβούλευση θα προκαλούσαν αντιδράσεις. Η πρώτη εξ αυτών ήρθε από τον ΣΕΓΑΣ. Η Ομοσπονδία του στίβου με ανακοίνωσή της εκβράζει την αντίθεσή της προς αυτό.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τονίζεται ότι "με αυτό το νομοσχέδιο προκαλεί αναστάτωση και αποσταθεροποίηση".
Παράλληλα, επισημαίνεται πως "Η όλη φιλοσοφία που αποπνέει το Νομοσχέδιο κινείται εκτός ορίων του Άρθρου 16 – παρ. 9 του Συντάγματος που «μιλάει» για προστασία και υψηλή εποπτεία του Αθλητισμού".
Αναλυτικά όσα αναφέρει η ανακοίνωση: "Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ με αφορμή τη δημοσιοποίηση του Σχεδίου Νόμου, που έχει μπει στη διαδικασία της Διαβούλευσης, και με την ευκαιρία της Συνεδρίασης του σήμερα, ανακοινώνει τα εξής:
Ο Ελληνικός αθλητισμός χρειάζεται ηρεμία και στήριξη μπαίνοντας στην Ολυμπιακή χρονιά. Η Κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο προκαλεί αναστάτωση και αποσταθεροποίηση, λες και ο αθλητισμός στη χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Από τη μια πλευρά αναστέλλει διατάξεις που αφορούν εσωτερικές διαδικασίες των αθλητικών φορέων χωρίς να λέει τι θα ισχύσει από εδώ και πέρα, και από την άλλη φέρνει διατάξεις που αφορούν συνταγματικά δικαιώματα και μάλιστα με αναδρομική ισχύ απαξιώνοντας και αποσταθεροποιώντας το αθλητικό κίνημα σε μια χρονική στιγμή που χρειάζεται νηφαλιότητα, στήριξη και επίλυση προβλημάτων ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκυο.
Η όλη φιλοσοφία που αποπνέει το Νομοσχέδιο κινείται εκτός ορίων του Άρθρου 16 – παρ. 9 του Συντάγματος που «μιλάει» για προστασία και υψηλή εποπτεία του Αθλητισμού. Οι θέσεις του ΣΕΓΑΣ σχετικά με τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που αφορούν τον ερασιτεχνικό αθλητισμό είναι οι εξής:
1. Καμία ρύθμιση που αφορά ατομικά δικαιώματα στο πλαίσιο της ενασχόλησης με την εκπροσώπηση του αθλητικού κινήματος και τη Διοίκηση των Αθλητικών Φορέων δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ, σε μία Δημοκρατία.
2. Το θέμα της ποσόστωσης των φύλων στα Διοικητικά Συμβούλια των φορέων του Αθλητισμού ήταν επαρκώς ρυθμισμένο με την προηγούμενη ρύθμιση του Ν. 2725/99, πριν την ψήφιση του Ν.4603/19.
3. Το ζήτημα του εκλογικού συστήματος με το οποίο διεξάγονται οι αρχαιρεσίες των Σωματείων, Ενώσεων Και Ομοσπονδιών ήταν επίσης επαρκώς ρυθμισμένο πριν τον Ν.4603/19
4. Η προθεσμία, μέσα στην οποία το κράτος έχει υποχρέωση να ελέγχει τη νομιμότητα των κανονισμών κάθε αθλήματος, δεν πρέπει να καταργηθεί, εφ’ όσον δεν έχουμε έκτακτες συνθήκες και λειτουργούμε σαν Κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πιστεύουμε ότι ο Υφυπουργός Αθλητισμού πρέπει να αποσύρει τις διατάξεις περί θητειών και κανονισμών αθλημάτων και να φέρει σύντομα ένα ολοκληρωμένο Νομοσχέδιο για τον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό, αφού πρώτα δώσει τη δυνατότητα και το χρόνο για διάλογο και ουσιαστική διαβούλευση.
Ταυτόχρονα τον καλούμε να δώσει γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις στα ζητήματα χρηματοδότησης και εγκαταστάσεων ενόψει της Ολυμπιακής χρονιάς, γιατί η Ολυμπιακή προετοιμασία άρχισε και διεξάγεται μέσα συνθήκες τελείως κατώτερες από αυτές που η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει".