Το Ioniq 5 είναι ο,τι κοντινότερο σε Tesla Cybertruck υπάρχει στην Ελληνική αγορά, καθώς με τις επιβλητικές του διαστάσεις και τη σχεδίασή του, δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο και γίνεται πρώτο θέμα στη συζήτηση, ακόμα και τώρα, τρία χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία.
Ο συνδυασμός κινητήρα diesel και ηλεκτρικού, προσφέρει ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα μια και συνολικά έχουμε να κάνουμε με την “αφρόκρεμα” από τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων σε ένα πολυτελές SUV, έτσι όπως μόνο η Mercedes-Benz μπορεί να προσφέρει στην αγορά.
Η προϊοντική επίθεση της MG είναι καθολική, “σημαδεύοντας” τις επιμέρους κατηγορίες των SUV με προτάσεις που δεν μπορούν να αφήσουν αδιάφορο κάθε ενδιαφερόμενο, οπότε και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς ZS έρχεται να αναζητήσει το δικό της κοινό.
Το Mazda 3 είναι ένα από τα ομορφότερα μοντέλα του C-Segment και στην έκδοση με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που χάρη στην υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία εμφανίζει υψηλή απόδοση, γίνεται πραγματικά απολαυστικό και ξεχωρίζει.
Αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας το πραγματικό value for money SUV αυτοκίνητο από την MG, που έχει ανατρέψει όλα όσα ξέραμε για την αγοραστική αξία των 19.000 ευρώ.
Η τόλμη της Volvo δείχνει να είναι στο σωστό μονοπάτι για άλλη μια φορά, μια και φέρνει την κατάλληλη στιγμή, ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής- πρόβλεψη για τα μελλούμενα στα SUV και όχι μόνο, έχοντας μάλιστα και ευθυγραμμισμένο τιμοκατάλογο.
Το στυλ του αμαξώματος του XCeed, είναι χαρακτηριστικό άλλων, εξ ορισμού “ακριβότερων” κατασκευαστών αυτοκινήτων, οπότε και μόνο ως τολμηρή προσέγγιση, αξίζει μια ιδιαίτερη μνεία στην Kia για το λανσάρισμα ενός σπορ πεντάθυρου στην αγορά.
Η κυριαρχική διάθεση της BMW στην “αρχοντική” κατηγορία των C-SUV, εκφράζεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο μέσα από την εξαιρετική -βασική μέχρι νεοτέρας- X1 xDrive25e.
Βάζουμε στο χέρι την πιο δημοφιλή έκδοση του SUV που κατέκτησε το φετινό τίτλο του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα” και ευπειθώς αναφέρουμε για τα χαρίσματα που του έδωσαν το χρίσμα.
Οι προτάσεις της MG στην ελληνική αγορά, έχουν ένα κοινό παρονομαστή που δεν είναι άλλος από το υψηλότατο δείκτη value for money και το μεγαλύτερο διαθέσιμο SUV, στη δυνατότερη και πολυτελέστερη εκδοχή του, είναι άλλη μια απόδειξη.
Με το Avenger, η Jeep κατάφερε να διατηρήσει τις παραδοσιακές αξίες, σε μια κλίμακα που δεν μας είχε συνηθίσει, μόνο και μόνο για να αποδείξει πως έχει μετεξελιχτεί -με τη βοήθεια και του Ομίλου Stellantis- σε μια κραταιά δύναμη σε όλες τις κατηγορίες των SUV.
Η ανανέωση του ηλεκτρικού SUV C40 από τη Volvo έρχεται με ορισμένες αλλαγές που “πρέπει να σου τις πουν” γιατί δεν φαίνονται και εμείς είμαστε εδώ για τα περαιτέρω.
Μετά την εμπορική επιτυχία που έγραψε η VW με τα SUV, αρχής γενομένης από το Tiguan, έφτασε η ώρα της “αναζήτησης” κάτι διαφορετικού στη μικρότερη κατηγορία, με το εναλλακτικό Taigo να δίνει “πάτημα” σε όσους θέλουν οπωσδήποτε σπορτ διάθεση στο αυτοκίνητο τους- έστω και στην εμφάνιση.
Σε ένα περιβάλλον που τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει και “ανθούν”, η επιμονή ορισμένων εταιρειών στο να προσφέρουν προτάσεις με κινητήρες diesel, έχει πραγματικά μεγάλη αξία. Ειδικά όταν το τελικό προϊόν είναι τόσο καλό όσο το αειθαλές SUV της Peugeot.
Η επαναφορά ενός παλιού σχεδίου, είναι κάτι σύνηθες για την αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε αυτό το “κάπου σε έχω ξαναδεί” με το Microlino, μας φέρνει απέναντι σε κάτι χαριτωμένο, το οποίο μας αφήνει όμως με πολλά ερωτηματικά.
Θέλοντας και μη, όλοι πρέπει να αποδεχτούμε την πραγματικότητα που έχει όλο και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα στο δρόμο και αντικειμενικά, αν το “αύριο” έχει τα χαρίσματα του SUV Audi Q4 Sportback 50 e-tron που έχουμε εδώ, τα πάντα θα είναι λίγο πιο εύκολα στην προσαρμογή, για όλους.
Η εταιρεία της Χιροσίμα κοιτάζει από διαφορετικό ύψωμα τον κόσμο της αυτοκίνησης, και αυτό γίνεται σαφές και από το CX-30: ένα συμπαγές SUV, πιστό σε διαφορετικές σχεδιαστικές και μηχανικές ιδέες. Δοκιμάζουμε την αναβαθμισμένη του δίλιτρη έκδοση των 186 ps.
Η περιπετειώδης και πολυτελής φύση του Defender δίνει την έμπνευση για την έναρξη μιας σειράς εμπειριών αποκλειστικά σχεδιασμένων για όσους τολμούν το ακατόρθωτο.
Ποιοτικό περιβάλλον, πολύ καλοί χώροι (το MPV που λέγαμε), οικονομική κίνηση αλλά και δυναμισμός όπου χρειαστεί. Αυτά είναι τα στοιχεία- κλειδιά του μοντέλου με το οποίο η Mercedes-Benz κάνει τη διαφορά, σε μια κατηγορία που μάλλον αδικαιολόγητα, οδεύει προς εξαφάνιση.
Η BMW φέρνει στο προσκήνιο άλλη μια πολύ πετυχημένη ηλεκτρική πρόταση για την ομαλότερη δυνατή μετάβαση στο “αύριο” της αυτοκίνησης. Αυτή τη φορά, η νέα iX1 δείχνει το δρόμο, καθώς φαίνεται πως είναι “δουλεμένη” προς την κατεύθυνση της ανάδειξης των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που κάνουν τα μοντέλα της BMW ξεχωριστά.
Δεν είναι η ανανέωση που έκανε τη Stelvio ένα πραγματικά επιθυμητό μοντέλο, γιατί το μεγάλο SUV της Alfa Romeo ήταν τέτοιο έτσι και αλλιώς. Είναι ο χαρακτήρας και το DNA της που φέρνει πράγματα πρωτόγνωρα για την κατηγορία.
Τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αυτά που κατά κύριο λόγο “αντιστέκονται” στον καταιγισμό της αγοράς από SUV και crossover, με ορισμένα από αυτά να είναι χαρισματικά ως προς την τοποθέτησή τους στην αγορά.
Της “πάει” πολύ η ανανέωση της Alfa Romeo Giulia, μια και πήρε ένα ραφινάρισμα σε ορισμένα σημεία, κάνοντας την έτσι και αλλιώς ιδιαίτερη Ιταλική μπερλίνα, ακόμα πιο γοητευτική.
Το πιο ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα της Toyota περνά στη δεύτερή του γενιά, η οποία έχει να “διαχειριστεί” εκτός του ειδικού βάρους του ονόματος της Toyota, το πολύ καλό συνολικό προφίλ του SUV μοντέλου από το οποίο παίρνει τη σκυτάλη.
Συνυφασμένο με την ελληνική αυτοκίνηση τις τελευταίες δεκαετίες, και στις πέντε γενιές του, το Seat Ibiza δέχθηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα -στην εμφάνιση, την ποιότητα και τα ηλεκτρονικά του- για να μείνει επίκαιρο. Το δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Eco TSI των 110 ίππων.
Θα έλεγε κανείς πως εδώ έχουμε μια τυπική περίπτωση αυτοκινήτου που χωρίς να το “δείχνει”, είναι σε επίπεδο επιδόσεων πραγματικός “φονέας γιγάντων”, μια και η τετρακίνητη Active Tourer χωρίς να προκαλεί, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε κάθε “αποστολή”.
Τα αυτοκίνητα που μπορούν να θεωρούνται “λιμουζίνες”, χωρίς να έχουν οδηγό με καπέλο και να σταθμεύουν σε ειδικές θέσεις, είναι ελάχιστα και η Mercedes-Benz μας “συστήνει” ένα από αυτά που έχει εν αφθονία στη γκάμα της και μάλιστα σε χαρισματική έκδοση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Peugeot παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο αλλά είναι η πρώτη φορά που η “ναυαρχίδα” των επιβατικών της, είναι τόσο “εύστοχη” σε όλα τα επίπεδα.
Ένα SUV από τη Mercedes-Benz, δεν είναι ποτέ μια “απλή” υπόθεση υπεροχής. Όπως όλα τα μοντέλα της Γερμανικής μάρκας, έτσι και η GLC στην υβριδική της εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία που υπόσχεται αντίστοιχη αυτονομία, έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Η Lexus ανέκαθεν είχε τον τρόπο της και τώρα, με την κορυφαία SUV πρόταση της αγοράς από τη γκάμα της, ρίχνει το γάντι στο κατεστημένο των Γερμανών και αναζητά τους “ψαγμένους” που θα εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα.
Με την X5 η BMW μας “σύστησε” τη μεγάλη κατηγορία των premium SUV, που στη δική της κωδικοποίηση, ήταν και παραμένει “SAV”. Στη συγκεκριμένη έκδοση που οδηγούμε τώρα, δικαιολογείται στο σπορ ύφος, μια και οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, όπως και η πολυτέλεια.
Το MX-5 είναι ήδη 23 χρόνια στην αγορά και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mazda, που βάζει στο στόχαστρο όσους αναπολούν την ατόφια οδήγηση και θέλουν όλες τις παραδοσιακές χαρές ενός πισωκίνητου.
Το Ford Puma στα B-SUV δύσκολα βρίσκει αντίπαλο, καθώς είναι δυνατό σε όλες τις συνθήκες, με χαμηλή κατανάλωση και καλούς χώρους, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε με τον χιλιάρη turbo Ecoboost και τους 155 ίππους, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση.
Εν όψει της έλευσης του νέου που έχει “υπογραφή” Toyota, το υπάρχον Mazda 2 αποχαιρετά την αγορά και εμείς οδηγούμε την πιο πλούσια και εκλεκτή έκδοσή του, που μοιάζει να απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν τατουάζ το σήμα της μάρκας.
Άρτι αφιχθέν, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της MG που “γράφει” επανεμφάνιση μετά από μια εικοσαετία στην ελληνική αγορά, το MG4 έρχεται να μας δείξει πως το άμεσο μέλλον ανήκει σε αυτούς που δουλεύουν και κερδίζουν το σεβασμό μας.
Πάνε δύο χρόνια από τότε που το Yaris Cross άνοιξε τις πύλες των B-SUV για την Toyota, και έκτοτε δεν έχει χάσει τίποτα από τα πολλαπλά του ταλέντα που το κάνουν ένα από τα σύγχρονα αυτοκινητικά σημεία αναφοράς. Ειδικά τη μειωμένη κατανάλωση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος.
Ένα καλοκουρδισμένο σύνολο που έχει έρθει μάλλον στην κατάλληλη στιγμή για να δώσει στη Renault την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος.
Κάτω από το ακόμη πιο εξευγενισμένο της περίβλημα, η δεύτερη γενιά του Volkswagen είναι μεγαλύτερη, ισχυρότερη και ικανότερη εκτός δρόμου. Οδηγούμε την κορυφαία του έκδοση με το τρίλιτρο, εξακύλινδρο μοτέρ V6 diesel των 240 ίππων.
Η παραλλαγή του C5 Aircross για όσους θέλουν το απόλυτο στους τομείς της άνεσης και της πολυτέλειας, είναι στην αγορά και προσφέρει premium μετακινήσεις και maximum οικονομία.
Με τη νέα εκδοχή του DS 7, ο στόχος της DS Automobiles φαίνεται πως έχει επιτευχθεί στο ακέραιο, μια και έχουμε μπροστά μας ένα μοντέλο με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν πραγματικά ξεχωριστή τη γαλλική premium μάρκα.