Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ ενεπλάκη στον “πόλεμο” κατηγοριών που εξαπλύουν εκατέρωθεν ο Τζορτζ Ράσελ με τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, λέγοντας ότι ο διευθυντής της τελευταίας, Κρίστιαν Χόρνερ, αδυνατεί να διαχειριστεί τον οδηγό της ομάδας του και κατηγορώντας τον ειδικά για τη λέξη “υστερικός” με την οποία χαρακτήρισε τον Ράσελ.
Βαθαίνει και ασχημαίνει η λεκτική αντιπαράθεση του Τζορτζ Ράσελ με τον Μαξ Φερστάπεν, μετά τις κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Ολλανδός εναντίον του Βρετανού στο τέλος του GP του Κατάρ - Ράσελ: “Μου είπε ότι θα πιέσει το γαμ*** κεφάλι μου στον τοίχο” - Φερστάπεν: “Είναι ψεύτης και θα μπορούσα να είχα πει κι άλλα”.
Ο τρόπος με τον οποίο ο Τζορτζ Ράσελ χειρίστηκε στο γραφείο των αγωνοδικών το βράδυ του Σαββάτου το θέμα που επέφερε την ποινή απώλειας της πολ ποζίσιον του GP του Κατάρ από τον Μαξ Φερστάπεν, άφησε ιδιαίτερα δυσαρεστημένο τον Ολλανδό.
Παρότι οι υψηλές θερμοκρασίες της μεσανατολικής ερήμου δεν ταιριάζουν στη Mercedes W15, ο νικητής του GP του Λας Βέγκας Τζορτζ Ράσελ πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις τη δεύτερη διαδοχική του νίκη στον αγώνα του Κατάρ αυτό το τριήμερο (29/11-1/12). Πώς εξήγησε τη μεταμόρφωση του “ασημένιου βέλους” στο περασμένο GP.
Η διπλή ατυχία του Λιούις Χάμιλτον στις δοκιμές κατάταξης του GP του Λας Βέγκας παραλίγο να “χτυπήσει” και τον Τζορτζ Ράσελ, και να στερήσει την πολ ποζίσιον από τον ίδιο και τη Mercedes. Έκπληκτος ο Βρετανός για την ταχύτητα της W15, την οποία αδυνατεί να εξηγήσει.
Η ανενόχλητη έξοδος και εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο του GP των ΗΠΑ δεν ήρθε από λάθος του ίδιου του επτάκις πρωταθλητή, τόνισαν κατηγορηματικά οι Τζορτζ Ράσελ και Τότο Βολφ, καθώς ο νεαρός Βρετανός είπε ότι “δείχνει τι είδους τέρας έχουμε να αντιμετωπίσουμε” σχετικά με την απόδοση της Mercedes W15.
Μετά την αποκάλυψη του Τότο Βολφ ότι οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ υπέστησαν (ήπια) θερμοπληξία στο GP της Σιγκαπούρης, ένα πλάνο που δεν μεταδόθηκε από την τηλεοπτική κάλυψη δείχνει τον δεύτερο να πασχίζει, λόγω της εξάντλησης, να περπατήσει βγαίνοντας από το κόκπιτ της Mercedes.
Ο Τότο Βολφ αποκάλυψε ότι οι δύο οδηγοί της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, διαγνώστηκαν μετά τον αγώνα της Formula 1 στη Μαρίνα Μπέι με θερμοπληξία - όχι βαριάς μορφής, αλλά αρκετή για να τους κρατήσει μακριά από τις υποχρεώσεις τους προς τον Τύπο.
Από το 1976 μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, μόλις 5 οδηγοί είχαν χάσει τη νίκη σε ένα GP της Formula 1 μετά από τον εκ των υστέρων αποκλεισμό τους. Και ήταν όλοι τους παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας της Mercedes F1 για τις αιτίες του αποκλεισμού του Τζορτζ Ράσελ από τον αγώνα του Σπα, και για την απώλεια της νίκης του Βρετανού, εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας Άντριου Σόβλιν.
Μετά το τέλος του GP Βελγίου, και πριν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ και την απόδοση της νίκης του αγώνα στον Λιούις Χάμιλτον, ο επτάκις πρωταθλητής είχε κάνει σαφή την ενόχλησή του για το γεγονός ότι η Mercedes δεν τον είχε ενημερώσει ότι ο νεαρός Άγγλος με την έτερη W15 επέλεξε στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ.
Μετά την απρόσμενη και εντυπωσιακή του πολ ποζίσιον για το GP Βρετανίας, ο Τζορτζ Ράσελ στάθηκε στη βελτίωση της Mercedes W15 και συμπλήρωσε ότι αυτό ήταν το καλύτερο συναίσθημα που έχει νιώσει ποτέ στην πίστα του Σίλβερστοουν, της πατρίδας του.
Στο τριήμερο του GP Μονακό ο Λιούις Χάμιλτον έκανε δύο σχόλια που ακούστηκαν σαν υπαινιγμοί ότι η Mercedes F1 έχει δώσει την προτεραιότητά της στον Τζορτζ Ράσελ φέτος - αλλά ο 26χρονος Άγγλος οδηγός και ο Τότο Βολφ το διέψευσαν, απαντώντας στα παράπονα του επτάκις πρωταθλητή της Formula 1.
Παρότι έμειναν στην 7η και 9η θέση των δοκιμών κατάταξης του GP Ιαπωνίας, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ δήλωσαν αισιόδοξοι ότι θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν αύριο τις McLaren-Ferrari-Aston Martin, λόγω της στρατηγικής και των βαρύτερων φορτίων καυσίμου.
"Δεν θα μπορούσα να ευχηθώ κάποιον καλύτερο οδηγό-ηγέτη της ομάδας μετά την αποχώρηση του Λιούις" είπε ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, για τον Τζορτζ Ράσελ που καλείται να πάρει τα ηνία από το 2025 που ο Χάμιλτον θα οδηγεί για τη Ferrari. Τι λέει ο Βολφ για τον οδηγό που θα επιλέξει για αντικαταστάτη του Βρετανού.
Ήταν αναμενόμενο ότι ο Μαξ Φερστάπεν θα κέρδιζε τις ψήφους των διευθυντών των ομάδων της Formula 1 για τους καλύτερους οδηγούς του 2023, όμως πιο πίσω υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις. Δεύτερος στην προτίμησή τους ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, στην 7η θέση ο rookie Όσκαρ Πιάστρι.
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, Τζέιμς Άλισον, είπε ότι η ολοκαίνουρια και εν λευκώ σχεδιασμένη Mercedes W15 της επόμενης σεζόν της Formula 1 έχει προκύψει από ένα “πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα” που μπορεί να θέσει την ομάδα “και πάλι σε απόσταση βολής και για τα δύο πρωταθλήματα”.
Ο Τζορτζ Ράσελ εκτιμά ότι με τον ρυθμό αγώνα που είχε η Mercedes W14 στο Κατάρ θα μπορούσε να καταδιώξει τον Μαξ Φερστάπεν για τη νίκη, αν δεν μεσολαβούσε το ατύχημα με το Λιούις Χάμιλτον στην πρώτη στροφή. O Λεκλέρ έκπληκτος από την ταχύτητα της Mercedes.
Ποτέ τις τελευταίες δεκαετίες οι οδηγοί της Formula 1 δεν βίωσαν τόσο ανηλεείς συνθήκες στο κόκπιτ, όσο στο χθεσινό GP του Κατάρ - με εμετούς μέσα από το κράνος, θερμοπληξίες και ακόμα και στιγμιαία απώλεια των αισθήσεων και λιποθυμίες στο παρκ-φερμέ. Πώς οι συνθήκες έκαναν τον αγώνα του Λοσάιλ εντελώς διαφορετικό από κάθε άλλον τα τελευταία χρόνια.
Με ένα tweet o Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι η σύγκρουσή του με τον Τζορτζ Ράσελ στην πρώτη στροφή του GP του Κατάρ ήταν αποτέλεσμα δικού του σφάλματος, και ζήτησε συγγνώμη από τον νεαρό ομόλογό του στη Mercedes.
Με το χειρότερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε το GP του Κατάρ για τις δύο Mercedes καθώς οι Τζορτζ Ράσελ και Χάμιλτον συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή με τον πρώην πρωταθλητή να μένει μάλιστα εκτός της συνέχειας του αγώνα.
Οι αγωνοδίκες κάλεσαν σε απολογία τους Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον για την τρομακτική τους επαφή στην ευθεία της Βαρκελώνης στο τέλος του Q2 του GP Ισπανίας.
Ο Μαξ Φερστάπεν κινήθηκε μία ταχύτητα πάνω από οποιονδήποτε άλλον στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ισπανίας, καθώς ήταν σχεδόν οκτώ δέκατα ταχύτερος από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν, είναι ο οδηγός με τη υψηλότερη αμοιβή για το 2023 και με το πλέον μακροχρόνιο συμβόλαιο με την ομάδα του, ενώ έξι οδηγοί μένουν ελεύθεροι στο τέλος του 2023.
Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν δύο δέκατα ταχύτερος του ομολόγου του στη Mercedes Λιούις Χάμιλτον στις εναρκτήριες δοκιμές του GP του Μαϊάμι στις ΗΠΑ, οι οποίες διακόπηκαν για 9 λεπτά μετά από πρόσκρουση του Νίκο Χούλκενμπεργκ με την Haas στον τοίχο της στροφής 3.
Το ξέσπασμα του Μαξ Φερστάπεν εναντίον του Τζορτζ Ράσελ στο τέλος του αγώνα Sprint στο Αζερμπαϊτζάν είχε και συνέχεια, καθώς επεφύλασσε έναν ακόμα άκρως προσβλητικό χαρακτηρισμό για τον Βρετανό όταν έμαθε για τις απόψεις που εξέφρασε ο οδηγός της Mercedes.
Ο Μαξ Φερστάπεν έσπευσε εκνευρισμένος να ζητήσει εξηγήσεις από τον Τζορτζ Ράσελ για τη μεταξύ τους σύγκρουση στον αγώνα, αποκαλώντας τον δημοσίως "μ@λ@κ@".
Ο Τζορτζ Ράσελ μίλησε στους Times του Λονδίνου για τα δύσκολα παιδιά του χρόνια, αποκαλύπτοντας τη δύσκολή του παιδική και εφηβική ηλικία στερήσεων και θυσιών -ειδικά από τον πατέρα του- για να εκπληρώσει το όνειρο της Formula 1.
Ο Πάνος Διαμάντης κοιτάει πίσω από την έκβαση του αυστραλιανού grand prix και εξηγεί αν μαζεύεται η απόσταση που χωρίζει τη Red Bull από τον ανταγωνισμό και τον Μαξ Φερστάπεν από τους υπόλοιπους πιλότους.
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε οικοδομήσει διαφορά 11,5 δευτερολέπτων στην κορυφή του GP Αυστραλίας πριν τα γεγονότα των τριών τελευταίων γύρων στη Μελβούρνη, αλλά ο Τζορτζ Ράσελ πιστεύει ότι αυτή η διαφορά ήταν πολύ μικρή για να είναι η αληθινή.
Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το GP Αυστραλίας, όπου ο Φερστάπεν πήρε τη δεύτερη νίκη του, οι Mercedes έδειξαν αναβαθμισμένες και οι Ferrari ήταν για μια ακόμη φορά στην αφάνεια.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την pole position και θα εκκινήσει πρώτος στο GP Αυστραλίας. Πέφτοντας για πρώτη φορά στο διήμερο κάτω από το 1:17, με τον εξαιρετικό του γύρο ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull άφησε τις Mercedes και Aston Martin στα δυόμισι και τέσσερα δέκατα πίσω του. Δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Χάμιλτον, τελευταίος εκκινεί ο Πέρεζ.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, ενάμισι δέκατο εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο. Και οι δύο Alpine στην πεντάδα, μαζί με τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ.
Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το GP Σαουδικής Αραβίας, όπου ο Πέρεζ δεν έκανε τη χάρη στον Φερστάπεν, ο Λεκλέρ κόλλησε πίσω από τον μετριότατο Σάινθ και ο Αλόνσο που κέρδισε, στη συνέχεια έχασε και τελικά ξαναπήρε πίσω την τρίτη θέση μετά από παλινωδίες της FIA.