Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας της Mercedes F1 για τις αιτίες του αποκλεισμού του Τζορτζ Ράσελ από τον αγώνα του Σπα, και για την απώλεια της νίκης του Βρετανού, εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας Άντριου Σόβλιν.
Μετά το τέλος του GP Βελγίου, και πριν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ και την απόδοση της νίκης του αγώνα στον Λιούις Χάμιλτον, ο επτάκις πρωταθλητής είχε κάνει σαφή την ενόχλησή του για το γεγονός ότι η Mercedes δεν τον είχε ενημερώσει ότι ο νεαρός Άγγλος με την έτερη W15 επέλεξε στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ.
Η απώλεια 18 βαθμών μετά τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ από το GP του Σπα ήταν ένα πλήγμα για τη Mercedes στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, αλλά κατά τα άλλα δεν άλλαξαν πολλά στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών της Formula 1.
Η ομάδα της Mercedes F1 και ο διευθυντής της, Τότο Βολφ, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους μετά τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ από το GP Βελγίου ότι αποδέχονται πλήρως την απόφαση των αγωνοδικών.
Δυόμισι ώρες μετά τη νίκη του Τζορτζ Ράσελ στον αγώνα του Σπα, στον 14ο φετινό αγώνα της Formula 1, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν τον αποκλεισμό του Άγγλου διότι η Mercedes W15 βρέθηκε 1,5 κιλό ελαφρύτερη από το κατώτατο όριο βάρους των 798 κιλών, δίνοντας τη νίκη στον Λιούις Χάμιλτον. Διαβάστε την αναλυτική έκθεση των αγωνοδικών.
Οι αγωνοδίκες του GP Βελγίου επιβεβαίωσαν τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ από τα τελικά αποτελέσματα του νικητή Τζορτζ Ράσελ, διότι η Mercedes W15 του νεαρού Άγγλου βρέθηκε στον τεχνικό έλεγχο να είναι κάτω από το κατώτερο επιτρεπτό όριο βάρους κατά 1,5 κιλό.
Λίγες ώρες μετά το θρίαμβό του στο GP Βελγίου, ο Τζορτζ Ράσελ απειλείται με αποκλεισμό από τον αγώνα και με την απώλεια της τρίτης νίκης της καριέρας του στη Formula 1 - διαβάστε γιατί.
Παρά την απώλεια μίας ακόμα νίκης, ο Μαξ Φερστάπεν αύξησε -έστω και λίγο- τη διαφορά του στην κορυφή του πρωταθλήματος από τον Λάντο Νόρις, εκμεταλλευόμενος την αγωνιστική άνοδο της Mercedes και τη νέα νίκη του Τζορτζ Ράσελ στο Βέλγιο. Αντίθετα, η Red Bull είδε τη McLaren να την πλησιάζει κι άλλο στους κατασκευαστές, στους 43 βαθμούς.
Ο Τζορτζ Ράσελ έκανε μια εμφάνιση που αρμόζει σε πολύ μεγάλους οδηγούς της Formula 1, κατορθώνοντας να κερδίσει το GP Βελγίου με στρατηγική ενός πιτ-στοπ που έμοιαζε παρανοϊκή πριν τον αγώνα, αντέχοντας μέχρι τέλους στην πίεση του Λιούις Χάμιλτον στο απρόσμενο 1-2 της Mercedes στο Σπα. Τρίτος στο βάθρο ο Πιάστρι, εμπρός από τους Λεκλέρ και Φερστάπεν.
Η McLaren επέλεξε να ρυθμίσει τις MCL38 των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι με χαμηλή άντωση, θυσιάζοντας ένα καλύτερο αποτέλεσμα στις χθεσινές βροχερές κατάταξης του GP Βελγίου προκειμένου να καρπωθεί σημαντικά οφέλη στον σημερινό αγώνα του Σπα (28/07, 16:00) - αρκεί αυτός να μείνει στεγνός.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στις βροχερές δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου, όμως ο Ολλανδός θα πέσει στην 11η θέση της αυριανής εκκίνησης λόγω της ποινής 10 θέσεων για την αλλαγή κινητήρα. Έτσι, την πολ ποζίσιον καρπώθηκε ο Σαρλ Λεκλέρ, που έβγαλε έναν εντελώς απρόσμενο "λαγό από το καπέλο" μόλις στον τελευταίο του γύρο στο Q3!
Το ατύχημα του Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24 και έπειτα η έντονη βροχόπτωση διέκοψαν δύο φορές την τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, 14ου φετινού γύρου της Formula 1, με αποτέλεσμα να μείνουν μέχρι τέλους οι χρόνοι της αρχής με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά.
Ο Λάντο Νόρις ηγήθηκε του 1-2 της McLaren στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, καθώς ήταν δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Όσκαρ Πιάστρι - ενώ ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 ακολούθησε στα 2 χιλιοστά τον Αυστραλό.
Η Formula 1 ανακοίνωσε και επίσημα ότι η Red Bull Racing άλλαξε τον θερμικό κινητήρα της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στο Σπα, και δεδομένου ότι τοποθέτησε τον πέμπτο του Ολλανδού για φέτος αυτομάτως του επεβλήθη ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής.
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 κυριάρχησε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Βελγίου, εμπρός από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τον Άλεξ Άλμπον της Williams με τη μαλακή γόμα - ενώ νωρίτερα ήταν επικεφαλής ακόμα και με τα σκληρά ελαστικά.
Μετά το πολύ αργό σιρκουί της Βουδαπέστης, η Formula 1 βρίσκεται αυτό το τριήμερο (26-28 Ιουλίου) σε μια εντελώς αντιδιαμετρική πίστα - στο πολύ γρήγορο Σπα, σε εκείνη που προκαλεί το μεγαλύτερο δέος όλων, για τον 14ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Η Red Bull Racing φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση να αλλάξει τον κινητήρα V6 της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα του Σπα το προσεχές τριήμερο (26-28/07), που σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα παραταχθεί στην εκκίνηση της Κυριακής δέκα θέσεις πιο πίσω από αυτή που θα κερδίσει στις δοκιμές κατάταξης.
Κανένα πρόβλημα δεν είχε να κερδίσει ο Μαξ Φερστάπεν και το GP Βελγίου, παρότι εκκίνησε από την 6η θέση, περνώντας με άνεση ακόμα και τον Σέρτζιο Πέρεζ με το δεύτερο "διαστημόπλοιο" της RBR πριν το μέσον του αγώνα. Στο βάθρο δίπλα του ο Μεξικανός και ο Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν εντυπωσιακός και στο sprint race του Grand Prix του Βελγίου, παίρνοντας τη νίκη στη βροχερή πίστα του Σπα. Στη δεύτερη θέση ο Όσκαρ Πιάστρι, στην τρίτη ο Πιερ Γκασλί.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την πολ ποζίσιον του αγώνα Sprint του Βελγίου, κερδίζοντας οριακά τον εντυπωσιακό ρούκι της McLaren Όσκαρ Πιάστρι στο φινάλε του Sprint Shootout στην πίστα του Σπα. Ατύχημα του Στρολ σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες στο Q2.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με 0,8'' (!) διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου, αλλά με την ποινή 5 θέσεων του Ολλανδού από την πολ ποζίσιον την Κυριακή θα εκκινήσει ο Μονεγάσκος της Ferrari.
Η πρόβλεψη για βροχή όλο το τριήμερο του GP Βελγίου επιβεβαιώθηκε από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, μην επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν ουσιώδεις γύρους. Με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari ήταν ταχύτερος με διαφορά 0,5'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.
Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει στο GP Βελγίου πέντε θέσεις πιο πίσω από αυτήν που θα καταλάβει στις σημερινές (28/7) δοκιμές κατάταξης, καθώς η Red Bull Racing άλλαξε το κιβώτιο ταχυτήτων της RB19 του Ολλανδού ξεπερνώντας το μέγιστο επιτρεπτό όριο της σεζόν.
Η αεροδυναμική ανωτερότητα της Red Bull RB18 στο GP Βελγίου της χάρισε τη χαώδη διαφορά από τη Ferrari, ένα μονοθέσιο "σε ράγες" όπως είπε ο Μαξ Φερστάπεν, και με άμεση συνέπεια την άρτια διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα.
Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε 14ος, κατάφερε να πάρει τη νίκη στο GP του Βελγίου κάνοντας επίδειξη ισχύος. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Πέρεζ και τρίτος ο Σάινθ. Έκτος ο Λεκλέρ, εγκατάλειψη για τον Χάμιλτον.
Με τη "διαστημική" ταχύτητα που έχει στο Σπα ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB18, ο Ολλανδός είπε ότι "θα είναι κρίμα" να μην ανέβει στο βάθρο στο αυριανό GP Βελγίου - αλλά ο Κάρλος Σάινθ άφησε να εννοηθεί ότι ανησυχεί μήπως ο Ολλανδός φτάσει ως το πρώτο σκαλί.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του GP Βελγίου, όμως από την pole position θα εκκινήσει ο Σάινθ λόγω της τιμωρίας του Ολλανδού.
Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στο Βέλγιο, για το δέκατο τέταρτο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα του Σπα.
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε με τη RB18 στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, με τεράστια διαφορά οκτώμιδι δεκάτων από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και 1,1'' από τον τρίτο Λάντο Νόρις της McLaren.
Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Βελγίου, 14ου φετινού γύρου της Formula 1, με διαφορά 69 χιλιοστών από τον Σαρλ Λεκλέρ και δύο δεκάτων από τον Μαξ Φερστάπεν.
Μετά τον Σαρλ Λεκλέρ, και ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις στον κυριακάτικου αγώνα του Σπα, για τον ίδιο λόγο - την υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού κινητήρων της χρονιάς.
Η Ferrari φέρεται να έχει αποφασίσει την αντικατάσταση της μονάδας ισχύος της F1-75 του Σαρλ Λεκλέρ αυτό το τριήμερο, κάτι που -αν επιβεβαιωθεί- θα αναγκάσει τον Μονεγάσκο να εκκινήσει από την τελευταία θέση του GP Βελγίου την Κυριακή.
Η νέα τεχνική οδηγία της FIA που θα εφαρμοστεί στο GP Βελγίου απειλεί να περιορίσει τη φετινή αγωνιστική ανωτερότητα της Red Bull Racing και της Ferrari, καθώς το σπορ επιστρέφει αυτό το τριήμερο (26-28/8) από το καλοκαιρινό διάλειμμα, για τον 14ο αγώνα της σεζόν.
Αυτό το ΠΣΚ 26-28 Αυγούστου διεξάγεται το Βελγικό GP, 14ος αγώνας της Formula 1 για φέτος και ο πρώτος μετά το αυγουστιάτικο διάλειμμα. Δείτε το πρόγραμμα για τα FP1 και FP2 της Παρασκευής, το FP3 και το Qualifying του Σαββάτου και τον αγώνα της Κυριακής.