Το Ford Fiesta WRC φεύγει, το Puma Rally 1 έρχεται. Η M-Sport Ford έγινε το πρώτο από τα τρία εργοστάσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που αποκάλυψε το νέο του, υβριδικό rallycar για το 2022.
Ο Σεμπάστιαν Οζιέ έβαλε οριστικό τέλος στις φήμες που τον ήθελαν να μένει και στου χρόνου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι για να ισοφαρίσει το ρεκόρ των 9 τίτλων του Σεμπαστιάν Λεμπ.
O Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε στην Κένυα, στη μεγάλη επιστροφή του Ράλι Σαφάρι, την τέταρτη φετινή νίκη του σε έξι αγώνες μετά την εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ την τελευταία ημέρα, κι έτσι ο Γάλλος έκανε ένα τεράστιο άλμα για να στεφθεί και φέτος παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai κατάφερε χωρίς προβλήματα να κρατήσει την πρωτοπορία του Ράλι Σαφάρι τη δεύτερη μέρα του αγώνα της Κένυας - καθώς μια νέα ατυχία του Οττ Τάνακ του κόστισε την τρίτη θέση από τον Σεμπαστιάν Οζιέ μετά τον κατακλυσμό στην τελευταία Ειδική της ημέρας.
Ο Βέλγος της Hyundai διανυκτέρευσε επικεφαλής μετά την πρώτη μέρα του αγώνα της Κένυας, εμπρός από τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota - καθώς στο σκληρό αφρικανικό έδαφος εγκατέλειψαν οι Έβανς, Ροβάνπερα και Σόρδο και είχαν μεγάλα προβλήματα οι Τάνακ και Οζιέ.
Την υπερειδική στο Σύνταγμα στις 9 Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά από την τελετή εκκίνησης του Ράλλυ Ακρόπολις, ανακοίνωσε την Πέμπτη (24/6) ο Λευτέρης Αυγενάκης (PHOTO).
Το WRC επέστρεψε στην Κένυα μετά το 2002, αλλά ο Σεμπαστιάν Οζιέ δηλώνει πως "σε μια τόσο φτωχή χώρα πρέπει να αναρωτηθούμε αν τα χρήματα για τον αγώνα θα μπορούσαν να δαπανηθούν κάπου καλύτερα" και "αν είναι το σωστό να κάνουμε έναν αγώνα μέσα στην άγρια φύση".
Ο Έλφυν Έβανς είναι έτοιμος να υπογράψει πολυετή επέκταση του συμβολαίου του με την Toyota Gazoo Racing - ενώ ταυτόχρονα πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν τον Σεμπαστιάν Οζιέ να παραμένει στην ομάδα για πλήρες πρόγραμμα και το 2022.
Ο Ιβ Ματόν της FIA εκτιμά ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο χρόνια ένα νέο εργοστάσιο για να μπει στο WRC, δίπλα στις Toyota, Hyundai και M-Sport Ford που έχουν υπογράψει μέχρι και το τέλος του 2024.
Με έναν εντελώς απρόσμενο -πριν τον αγώνα- θρίαμβο στο Ράλι Ιταλίας, ο Σεμπαστιάν Οζιέ πέτυχε την τρίτη του φετινή νίκη σε πέντε αγώνες, και άφησε τον Οττ Τάνακ της Hyundai (μετά την εγκατάλειψη του Εσθονού) 57 βαθμούς μακριά στη βαθμολογία.
Με ένα μοναδικό οδηγικό ρεσιτάλ και τη δεύτερη μέρα του Ράλι Ιταλίας, σε συνδυασμό με τις εγκαταλείψεις του Οττ Τάνακ το πρωί και του Ντάνι Σόρδο το απόγευμα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ δεν έχει πια αντίπαλο στην κορυφή της γενικής.
Ο Οττ Τάνακ διατήρησε τη διαφορά του στα 20 δευτερόλεπτα στην κορυφή του ιταλικού αγώνα του WRC στο τέλος της πρώτης ημέρας, από τον ομόλογό του στη Hyundai Ντάνι Σόρδο και τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Ο Εσθονός της Hyundai κέρδισε και τις 4 Ειδικές το πρώτο πρωί του αγώνα της Σαρδηνίας, ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα (Toyota) που τον ακολουθούσε σε απόσταση βολής εγκατέλειψε με σπασμένη ανάρτηση στην τελευταία από αυτές.
Η TGR "αναζήτησε ένα θαύμα" στις δοκιμές της προηγούμενης εβδομάδας, όπως είπε χαρακτηριστικά ο τεχνικός διευθυντής Τομ Φάουλερ, για να κλείσει την απόσταση από τη Hyundai στον ιταλικό αγώνα αυτού του τριημέρου.
Η ταχύτητα του Οττ Τάνακ στην Πορτογαλία και η «αίσθηση» που βρήκε με το Hyundai i20 WRC στο χωμάτινο τερέν, απέναντι στο δίδυμο της Toyota που αναζητά φέτος τις αντίστοιχες αρετές του Yaris WRC.
Την πρώτη του φετινή νίκη στο WRC πέτυχε ο Έλφυν Έβανς της Toyota, κυριαρχώντας και στις πέντε Ειδικές της τρίτης και τελευταίας μέρας του Ράλι Πορτογαλίας έναντι του Ντάνι Σόρδο της Hyundai.
Ο Έλφυν Έβανς της Toyota ανέβηκε επικεφαλής του Ράλι Πορτογαλίας στο τέλος της επεισοδιακής δεύτερης ημέρας του αγώνα, καθώς ο Οττ Τάνακ που όδευε προς τη νίκη εγκατέλειψε με σπασμένη ανάρτηση στην προτελευταία Ειδική της ημέρας.
Ο Εσθονός της Hyundai κέρδισε και τις τρεις Ειδικές του πρωινού loop της δεύτερης ημέρας του Ράλι Πορτογαλίας, 4ου φετινού γύρου του WRC, κι έτσι επέκτεινε τη διαφορά του από τους Έβανς και Σόρδο στα 19 και 25 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Ο Εσθονός της Hyundai πήρε το προβάδισμα στο Ράλι Πορτογαλίας το απόγευμα της δεύτερης μέρας και ο Έλφυν Έβανς της Toyota τον πλησίασε στα 6'', μετά την εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ και τα προβλήματα του Ντάνι Σόρδο.
Ο Ουαλός με το Toyota Yaris WRC ήταν οριακά ταχύτερος των Τάνακ (Hyundai) και Ροβένπερα (Toyota) στην τελική πρόβα του 4ου φετινού γύρου του WRC, στην Πορτογαλία.
Η στρατηγική, οι ισορροπίες στη μάχη της κορυφής και το πρόγραμμα του πρώτου φετινού χωμάτινου Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, που ξεκινά την Πέμπτη (20/5) από το Πόρτο.
Η Toyota συμπλήρωσε δύο μέρες και 320 χιλιόμετρα δοκιμών για πρώτη φορά με το ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα που θα έχει το Yaris Rally1 της επόμενης χρονιάς.
Φήμες ότι η Toyota έκανε τις πρώτες της δοκιμές, αντοχής σε σκληρά χώματα της Γαλλίας, του υβριδικού Rally 1 του WRC 2022. Πώς εξελίσσονται τα αυτοκίνητα της νέας εποχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Με μια εκθαμβωτική οδηγική παράσταση στην τελευταία Power Stage του Ράλι Κροατίας, ο Σεμπαστιάν Οζιέ βγήκε νικητής της συγκλονιστικής του μονομαχίας με τον ομόλογό του στην Toyota Έλφυν Έβανς, με διαφορά μόλις 6 δεκάτων του δευτερολέπτου, στον 3ο φετινό γύρο του WRC.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης στο πλαίσιο της παρουσίας του στην Κροατία για τον αγώνα του WRC είχε σειρά επαφών με τον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ, τον οποίο και κάλεσε στην Ελλάδα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ και ο Έλφυν Έβανς αξιοποίησαν τη σωστή επιλογή ελαστικών της Toyota και τη λανθασμένη της Hyundai το δεύτερο πρωί του Ράλι Κροατίας, για να περάσουν τον Τιερί Νεβίλ στην κορυφή.
Στην εκρηκτική τριπλή μάχη κορυφής του Ράλι Κροατίας, ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai διατήρησε την ισχνή του διαφορά από τα Toyota των Σεμπαστιάν Οζιέ και Έλφυν Έβανς και στο απογευματινό loop της πρώτης μέρας του 3ου φετινού γύρου του WRC.
Το Shakedown του πρώτου «παγκόσμιου» Ράλι Κροατίας, 3ου φετινού γύρου του WRC, άφησε υποσχέσεις για μία ακόμη τιτάνια μάχη μεταξύ των Toyota και Hyundai, που χωρίστηκαν στην κορυφή από 1,5 δευτερόλεπτο.
Το φετινό Ράλι Φινλανδίας άλλαξε ημερομηνία στο πρόγραμμα του WRC και μετατέθηκε για τις 30 Σεπτεμβρίου - 3 Οκτωβρίου, για να αποφύγει την απαγόρευση συναθροίσεων στη χώρα λόγω του Covid 19.
Η Toyota δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό της για την απόδοση του Yaris WRC στην άσφαλτο, μετά από τις δοκιμές της ίδιας και της Hyundai γύρω από το Ζάγκρεμπ, κέντρο του Ράλλυ Κροατίας που θα διεξαχθεί στις 22-25 Απριλίου.
Ο Γάλλος εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν αρνήθηκε το ενδιαφέρον του να γυρίσει στο WRC "αν το ζητούσε κάποιος σαν τον Μάλκολμ Ουίλσον" της M-Sport Ford.