Επιστολή Διαθεσόπουλου στον Ραγκούση
Επιστολή στον Γιάννη Ραγκούση με θέμα τους διορισμούς αθλητών στο δημόσιο απέστειλε ο Δημήτρης Διαθεσόπουλος
Ο Πρόεδρος της ΚΟΕ, εντοπίζει με χαρακτηριστικό τρόπο τα προβλήματα που δημιουργούνται από την διάταξη.
Αναφέρει:
1. "Στερεί από ένα νέο σε ηλικία αθλητή, το συνταγματικό δικαίωμα να αθλείται αγωνιστικά".
2. "Στερεί το δικαίωμα, απ’ αυτόν τον αθλητή, να είναι αθλητικό μέλος ενός αθλητικού σωματείου και να ασκεί αθλητική – αγωνιστική δραστηριότητα".
3. "Και το σπουδαιότερο: Στερεί το δικαίωμα και την αναγκαιότητα, αν αυτός ο αθλητής είναι υψηλού αγωνιστικού επιπέδου, να προσφέρει στην Εθνική Ομάδα του αθλήματος και κατά συνέπεια στην πατρίδα του".
"Περαιτέρω, είναι κρίμα αθλητές υψηλού επιπέδου να σταματούν τον αθλητισμό στην πιο κατάλληλη ηλικία για υψηλές αγωνιστικές επιδόσεις και παράλληλα δημιουργούν δυσαναπλήρωτο κενό, δεδομένου ότι οι αθλητές ενός υψηλού επιπέδου δεν βγαίνουν από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά χρειάζεται μακρόχρονη προσπάθεια, πρόγραμμα και αθλητικοί στόχοι".
Σ’ ότι αφορά τα 5 Ολυμπιακά Αθλήματα της ΚΟΕ και τις επιπτώσεις της σχετικής διάταξης, ο Δημήτρης Διαθεσόπουλος, επισημαίνει ότι "Η πιο πάνω διάταξη εξαναγκάζει πληθώρα αθλητών των Εθνικών μας ομάδων να ευρίσκονται μπροστά στο δίλημμα: -ή να διοριστούν στο Δημόσιο προκειμένου να εξασφαλίσουν το μέλλον τους ως πολίτες (ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή που η ανεργία μαστίζει τη νεολαία)- ή να σταματήσουν τον Αθλητισμό»Αναφέρει μάλιστα ότι «στην Εθνική ομάδα υδατοσφαίρισης γυναικών (αργυρή Ολυμπιονίκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 και η μόνη Εθνική ομάδα Ελληνικού Ομαδικού Αθλήματος που έχει πάρει μετάλλιο σε Ολυμπιακούς Αγώνες) και η οποία στο πρόσφατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2009 κατέλαβε την τιμητικότατη 4η θέση, έχει στις τάξεις της 6-7 αθλήτριες που έχουν το πιο πάνω πρόβλημα".
Ο Πρόεδρος της ΚΟΕ, ζητά την επανεξέταση του προβλήματος με τη θέσπιση της σχετικής διάταξης, είτε νομοθετικά, είτε ερμηνευτικά, ώστε να δοθεί λύση.
Μάλιστα, δεν παραλείπει να προτείνει μερικούς τρόπους "απαγκίστρωσης" από το πρόβλημα που δημιουργείται.
α. Να δοθεί παράταση στο χρόνο άσκησης του δικαιώματος των αθλητών που πληρούν τις προϋποθέσεις να διοριστούν στο Δημόσιο, έως της επιλογής του καθενός απ’ αυτούς του χρονικού σημείου που θα σταματήσει να είναι ενεργός αθλητής.
β. Εφόσον διοριστούν και είναι ενεργοί αθλητές, να μη μισθοδοτούνται για τα χρονικά διαστήματα που δεν θα μπορούν να προσφέρουν την εργασία τους στην υπηρεσία που διορίστηκαν, λόγω των αθλητικών τους υποχρεώσεων
γ. Η πιο πάνω διάταξη να μην έχει εφαρμογή για όσους αθλητές πέτυχαν διάκριση και στοιχειοθετούν τις προϋποθέσεις διορισμού τους, μέχρι την έναρξη εφαρμογής του πιο πάνω Νόμου (να μην έχει αναδρομική ισχύ σ’ αυτές τις περιπτώσεις) κ.λ.π"
Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος της ΚΟΕ, τονίζει ότι όντως υπήρχε πρόβλημα από το γεγονός ότι αθλητές που έπαιρναν τα κίνητα του Ν.2725 (εισαγωγή ΑΕΙ, Δημόσιο, Σώματα Ασφαλείας, άδειες ΠΡΟ ΠΟ κ.λπ), αρνιόντουσαν και σταματούσαν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στις Εθνικές ομάδες, αλλά υπογραμμίζει ότι η διάταξη που θεσπίστηκε έπρεπε να είναι εντελώς διαφορετική απ’ αυτή του άρθρου 11 του Ν.3812/2009.
Αναφέρει μάλιστα και την σχετική διατύπωση: "Αθλητής που διορίζεται στο Δημόσιο ένεκα αθλητικής του διάκρισης προβλεπόμενης από το Νόμο, έχει την υποχρέωση να συνεχίσει την αθλητική του δραστηριότητα και να προσφέρει στην Εθνική Ομάδα του αθλήματος του, για μεν τα Ομαδικά αθλήματα τουλάχιστον ως το 31ο έτος της ηλικίας του και για τα Ατομικά αθλήματα τουλάχιστον ως το 26ο έτος της ηλικίας του, άλλως αυτοδικαίως παύει οριστικά να τυγχάνει υπάλληλος στην θέση στην οποία διορίστηκε".