Από ιπτάμενα αυτοκίνητα έως ηλεκτρικά όνειρα
Τα ονειρεμένα αυτοκίνητα για τα σημερινά παιδιά, πρέπει να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, να έχουν άνετα καθίσματα και να είναι ηλεκτρικά, σύμφωνα με μελέτη της Ford για τη μελλοντική γενιά οδηγών.
Προσπαθώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να θυμηθώ αν στα οκτώ μου χρόνια είχα άποψη για το αυτοκίνητο, τότε που ήταν ακόμα λιγοστά στους δρόμους. Πιθανότατα δεν είχα, αλλά θυμάμαι που παίζαμε τις ρόδες με τα ξύλα, στους δρόμους.
Τα σημερινά παιδιά, όμως, έχουν άποψη, δεν παίζουν με τις ρόδες, αλλά τις οδηγούν. Αλλωστε τα βλέπεις από πέντε, έξι ετών να οδηγούν καρτ.
Σύμφωνα με μια έρευνα της Ford, οι νέοι που θα μάθουν να οδηγούν το 2030, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο θα μεταβεί στις πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ήδη περισσότερο μυημένοι στην ηλεκτροκίνηση από τους σημερινούς οδηγούς.
Η μελέτη Ford Go Electric: Future Generation, διαπίστωσε ότι σχεδόν τέσσερα στα πέντε (79%) παιδιά ηλικίας 8-9 ετών, ανυπομονούν να μάθουν πώς να οδηγούν αυτοκίνητο και το 49% επιθυμούν το αυτοκίνητό τους να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα, έναντι μόλις 17% που προτιμά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, το ντίζελ (10%) και το φυσικό αέριο (7%).
Επιπλέον, η πλειονότητα των ερωτηθέντων, ήθελε ένα όχημα που μπορεί να πετάξει! Τα άνετα καθίσματα ήταν μεγάλη προτεραιότητα (36%) καθώς και ένα καλό ηχοσύστημα (27%), ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) ήθελε ικανότητα αυτόνομης οδήγησης και φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά (32%).
Το ηλεκτρικό ιπτάμενο αυτοκίνητο Ford Future Generation Concept Car, δείχνει πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν τα όνειρα των παιδιών, σε ένα όχημα σε κόκκινο και μαύρο χρώμα που αποδείχθηκε ότι είναι ο πιο δημοφιλής συνδυασμός.
Τα σημερινά παιδιά οκτώ και εννέα ετών πρόκειται να είναι η πρώτη γενιά οδηγών που θα οδηγήσουν όταν σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται, θα είναι ηλεκτρικά. Η έρευνα της Ford ανέδειξε την επιθυμία τους να προστατεύσουν το περιβάλλον ως κίνητρο για να αγκαλιάσουν την ηλεκτρική οδήγηση, με το 78% να συμφωνεί ότι πρέπει να προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να φροντίσουμε τον πλανήτη, όντας όσο πιο πράσινοι γίνεται. Τα παιδιά κατέταξαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το πιο φιλικό προς το περιβάλλον τύπο αυτοκινήτου (45%) σε σύγκριση με τη βενζίνη (21%), ενώ το 19% θεώρησε ότι τα ηλεκτρικά και τα βενζινοκίνητα έχουν τις ίδιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Καθώς η Βρετανία προχωρά προς το 2030, που θα πωλούνται μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) των νέων θεωρούν ότι οι ενήλικες τους ενθαρρύνουν να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και, αντιστρόφως, οι ενήλικες γνωρίζουν την ανάγκη να είναι θετικά πρότυπα. Η χωριστή έρευνα της Ford σε ενήλικες ηλικίας 18+, αποκάλυψε ότι περισσότερο από το 70% των Βρετανών ενηλίκων πιστεύουν ότι έχουν την ευθύνη να θέσουν τα θεμέλια της βιώσιμης κινητικότητας για την επόμενη γενιά.
Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι πολλοί οδηγοί του σήμερα εξακολουθούν να είναι απρόθυμοι να κάνουν την αλλαγή σε ηλεκτρικό. Ένας στους πέντε Βρετανούς ενήλικες, πιστεύει ότι η απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν πρέπει να ισχύει καθόλου.
Και ενώ κάποιοι αναφέρουν ότι λείπει η διαδικασία να πας σε βενζινάδικο (1 στα 3), ο ήχος του κινητήρα (45%) και η αλλαγή ταχυτήτων (39%), ως εμπόδια στην υιοθέτηση ηλεκτρικών, φαίνεται ότι η ανάγκη για περισσότερη καθοδήγηση είναι ο κύριος παράγοντας πίσω από αυτήν την απροθυμία. Σχετικά με αυτό, πάνω από τους μισούς Βρετανούς ενήλικες παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν ακόμα αρκετά για το πώς να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σχεδόν το 40% ανησυχούν ότι θα δυσκολευτούν να καταλάβουν πώς να οδηγούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ωστόσο, ορισμένοι ερωτηθέντες είναι έτοιμοι να κάνουν την κίνηση, αλλά εξακολουθούν να πιστεύουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να εκπαιδεύσουν το έθνος σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Όταν ρωτήθηκαν ποιος πρέπει να είναι υπεύθυνος για αυτό, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς ενήλικες ήθελαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να τους εκπαιδεύσουν για την αλλαγή μέχρι το 2030, τα δύο τρίτα πιστεύουν ότι η κυβέρνηση πρέπει να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και σχεδόν ένας στους τρεις πιστεύει ότι τα μέσα ενημέρωσης έχουν ρόλο στην εκπαίδευση του κοινού σχετικά με την απαγόρευση της βενζίνης και του ντίζελ.