Μεγάλα σκορ, μικρά αυτοκίνητα
Ένα supermini και δύο crossover, πέρασαν από το μικροσκόπιο αξιολόγησης του Green NCAP, ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Η νέα αξιολόγηση του οργανισμού Green NCAP, περιλάμβανε τρία μοντέλα, ένα supermini και δύο crossover: MAZDA2, Ford Puma και DS 3 Crossback.
Ανάμεσα στα τρία, πρωτεύει το ιαπωνικό μοντέλο της Mazda, με 3,5 αστέρια, Δεύτερο ήταν το Puma με 3 αστέρια και τρίτο το DS 3 Crossback με 2,5 αστέρια.
Το MAZDA2 δοκιμάστηκε με τον βενζινοκινητήρα 1.5 lt Skyactiv-G και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, και έφερε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ελαφρύ στην κατασκευή του (1059 κιλά), σημείωσε ιδιαίτερα καλά νούμερα για την ενεργειακή απόδοση, με δείκτη 6,9/10. Ο έλεγχος για τις εκπομπές ρύπων είναι καλός, με δείκτη καθαρού αέρα στο 5,9 και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 121 γρ./χλμ., αλλά θα σημείωνε καλύτερο αποτέλεσμα αν είχε και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF).
Από την άλλη, το Puma, το μικρό crossover της Ford, δοκιμάστηκε με τον ήπιο υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1.0 lt, σημειώνοντας τρία αστέρια, με καλή βαθμολογία για την ενεργειακή του απόδοση (6,4/10) και αξιοσέβαστα αποτελέσματα στον έλεγχο των ρύπων (4,8/10) και των αερίων του θερμοκηπίου (5,1/10), την αμμωνία - NH3, ένας ρύπος που δεν ρυθμίζεται από τη νομοθεσία, και μειώνει τη βαθμολογία στον δείκτη καθαρού αέρα.
Καταλήγοντας, το DS 3 Crossback, δοκιμάστηκε με το μοτέρ πετρελαίου 1.5 BlueHDi 100. Το φίλτρο σωματιδίων που είναι τοποθετημένο στον κινητήρα λειτουργεί καλά, με τις εκπομπές σωματιδίων σε χαμηλά επίπεδα. Εφερε 4,0/10 ως προς τον δείκτη καθαρού αέρα, 5,8/10 στην ενεργειακή απόδοση και 3,3/10 στον δείκτη αερίων θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με τον Αλεξάνταρ Νταμιάνοφ, οι δοκιμές του Green NCAP θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να λάβουν καλύτερα υπόψιν τους τις εκπομπές αμμωνίας.