Οδηγώντας το νέο Hyundai Bayon 1.0 lt – 100 hp
Ισορροπημένο μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης, με στρωτή συμπεριφορά στον δρόμο, χωρίς να προσελκύει ιδιαίτερα τα βλέμματα στον δρόμο. Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής.
Στην εποχή που ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των Crossover – SUV, μεγαλώνει διαρκώς, κάθε μάρκα επιθυμεί να διαθέτει τα κατάλληλα "όπλα" στην αγορά.
Η Hyundai, πριν από λίγο καιρό λανσάρισε ένα ακόμα νέο μοντέλο, το Bayon, του οποίου είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω την ισχυρότερη από τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις, αυτή με το turbo μοτέρ 1.0 lt με τους 100 ίππους, χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα. Κι αυτό επειδή η κορεατική μάρκα, λανσάρει το μοντέλο και με 48βολτο σύστημα.
Δυστυχώς, οι διαδικτυακές παρουσιάσεις εδώ και δύο χρόνια, με την πανδημία, σε φέρνουν σε απόσταση κατά τα λανσαρίσματα των μοντέλων. Πρώτα τα βλέπουμε σε φωτογραφίες κι έπειτα σε βίντεο, όμως είναι εντελώς διαφορετικό να βλέπεις από κοντά, κάθε νέο μοντέλο. Εκεί διαπιστώνεις πολλά, όταν το αγγίζεις.
Εμφανισιακά, το Bayon είναι ένα συμπαθητικό αυτοκίνητο, χωρίς, πάντως, να ξεχωρίζει με τη σιλουέτα του στον δρόμο, όπως το Kona ή το Tucson. Περισσότερο αδιάφορο, μολονότι η μάσκα μπροστά και το κόψιμο στο πίσω μέρος, δημιουργούν χαρακτηριστικά νεοτερισμού.
Η ανασηκωμένη μεσαία γραμμή, οι ράγες οροφής, τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά και τα 16,5 εκ. απόσταση από το έδαφος, δημιουργούν τις συνθήκες ώστε το μοντέλο να κατατάσσεται ορατά, εύκολα, στην κατηγορία των Crossover, εκεί που έχει να αντιπαρατεθεί, ούτε λίγο, ούτε πολύ, με 25 μοντέλα! Είπαμε, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, όμως αυτοκίνητα υπάρχουν για όλους.
Πέραν της εξωτερικής εμφάνισης, που εδώ που τα λέμε είναι και υποκειμενική η άποψη περί γούστου, στην καμπίνα το αυτούσιο κόκπιτ από το i20, δεν αφήνει περιθώρια για να πεις κάτι παραπάνω.
Οι σχεδιαστές δεν άλλαξαν τίποτα, και αυτό προς χάριν κόστους. Το τετράκτινο τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, η αντίστοιχων διαστάσεων οθόνη αφής, με συνδεσιμότητα smartphone, η θήκη για φόρτιση κινητού πίσω, και ο LED ατμοσφαιρικός φωτισμός, συνθέτουν ένα καλόγουστο και άνετο για 4 ενήλικες εσωτερικό. Και πέμπτος χωρά, κανονικών διαστάσεων, καθώς το επιτρέπει το μεταξόνιο των 2,58 μ.
Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα παραλλαγμένο i20, "πειραγμένο" σε διαστάσεις, με 4,18 μ. μήκος, 1,775 πλάτος και 1,5 ύψος, με λεπτά φώτα ημέρας LED, πίσω φωτιστικά μπούμεραγκ LED και διαχύτη χαμηλά, με 411 λίτρα αποσκευών, που φαντάζουν αρκετά για αποσκευές, ακόμα και ταξιδιού.
Το μοτέρ, το χιλιάρι turbo με τους 100 ίππους, το γνωρίζουμε καλά. Αποδοτικό, στη μέση κατηγορία ιπποδύναμης, καθώς ο ανταγωνισμός έχει και πιο ισχυρές εκδόσεις από τα ίδια κυβικά, προσπαθεί και ισορροπεί κατάλληλα μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης, με τη μέση τιμή να καταβαίνει και κάτω από τα 7 λίτρα, χωρίς το υβριδικό σύστημα.
Η συνεργασία με το 6άρι, μηχανικό κιβώτιο είναι αρμονική και μπορείς να πάρεις τη σβελτάδα που χρειάζεσαι, στα κατεβάσματα, χωρίς να το πιέσεις ιδιαίτερα. Ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι φυσιολογικός από το μοτέρ, ενώ εντύπωση μου έκανε η πολύ καλή ηχομόνωση.
Στον δρόμο, η ρύθμιση της ανάρτησης θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό, χωρίς σκληρότητα, ούτε υπερβολική άνεση και οι ταλαντεύσεις είναι ελάχιστες.
Σε εξοπλισμό, η Hyundai εφοδιάζει το Bayon με πλειάδα σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ακόμα και από τη βασική έκδοση.
Για όσους θέλουν χαμηλότερη κατανάλωση, η υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμη, όπως και το 7άρι DCT κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαθέσιμη και η ατμοσφαιρική έκδοση 1.2 lt με τους 84 ίππους, που προέρχεται κι αυτό το μοτέρ από το i20.