ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το ανανεωμένο και ισχυρό Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP

Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP
Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP SPORT24

Φρεσκαρισμένο, πιο εντυπωσιακό μπροστά, πιο πολυτελές, ειδικά στην έκδοση S line, ισχυρό αλλά και οικονομικό, συνάμα.

Μια μια πενταετία στην αγορά – αλήθεια πώς περνά ο καιρός – το Q2, το συμπαγές SUV της Audi, είναι σα να λανσαρίστηκε χθες. Πλέον, φρεσκαρισμένο, διατίθεται στην ελληνική αγορά με γκάμα επιλογών, μεταξύ των οποίων και η έκδοση δοκιμής, με ένα ισχυρό μοτέρ βενζίνης 1.5 lt, η οποία συνδυάζεται ιδανικά με το σπορ πακέτο εξοπλισμού S line.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Αναμφίβολα, οπτικά, αν το κοιτάξεις από μπροστά, πλημμυρίζει δυναμισμό με τις μεγάλες, πολυγωνικές εισαγωγές αέρα, και το χρώμιο, ενώ και πίσω τα ίδια χαρακτηριστικά θα συναντήσουμε, που μαζί με τη μικρή αεροτομή ψηλά, και το τελείωμα του προφυλακτήρα που προσομοιάζει με διαχύτη, δημιουργούν ένα επιθετικό σύνολο.

Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP
Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP


Σε διαστάσεις παραμένει σχεδόν ίδιο με πριν, με τη μόνη αλλαγή στη μερική αύξηση του μήκους, χωρίς αυτό να επηρεάζει τον εσωτερικό χώρο. Ωστόσο, βελτιώθηκε η αεροδυναμική, ενώ φέρει στάνταρ φωτιστικά LED και προαιρετικά Matrix LED καθώς και 18άρες ζάντες αλουμινίου, σε δύο τόνους χρωμάτων.

Σχεδόν απαράλλακτη και η καμπίνα, με τις ομοιότητες – διαφορές, αν ήταν σταυρόλεξο, να περιορίζονται κυρίως στους αεραγωγούς και βέβαια στα καθίσματα της έκδοσης δοκιμής, τα οποία έχουν αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη. Στο εσωτερικό, η οθόνη των 8,3 ιντσών, για ψυχαγωγία και ενημέρωση, δεν είναι κάτι που κάνει μπαμ, με τις λειτουργίες να πραγματοποιούνται από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα, πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων. Πάντως, θέλει αρκετή εξοικείωση για να συνηθίσεις τη λειτουργία του.

Όμως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, ή Virtual Cockpit, όπως το λέει η Audi, σε μεταφέρουν σε μια πιο υψηλού επιπέδου τεχνολογία.

Το σπορ τιμόνι, με επίπεδο τελείωμα, μαζί με τον λεβιέ στο αυτόματο κιβώτιο, και η οδηγοκεντρική κλίση του ταμπλό, συνθέτουν ένα σπορτίφ σύνολο, πολύ άνετο για 4 ενήλικες, με τον πέμπτο να μην αντιμετωπίζει θέμα φιλοξενίας, εφόσον είναι κανονικού αναστήματος. Όσο για τις αποσκευές, τα 405 λίτρα κρίνονται ικανοποιητικά στο πορτ-μπαγκάζ.

Η έκδοση δοκιμές Q2 35 σε μπερδεύει, ώστε να καταλάβεις τι μοτέρ κρύβεται κάτω από το καπό. Κι όμως, υπάρχει ένα σύνολο βενζίνης, πολύ γνώριμο στον όμιλο VW, 1.5 TFSI, που αποδίδει 150 ίππους μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ., ενώ τα 250 Nm ροπής, μπορείς να τα πιάσεις μεταξύ 1.500 και 3.000 σ.α.λ.

Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP
Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP

Για να περιοριστεί η κατανάλωση, όταν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα, ο κινητήρας απενεργοποιεί έναν κύλινδρο, ο οποίος ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρειαστεί επιπλέον ισχύς. Το 7άρι κιβώτιο S tronic διπλού συμπλέκτη, κι αυτό το γνωρίζουμε και είναι αποδοτικό, προσπαθώντας σε συνεργασία με τον κινητήρα, να χαρίσουν αφενός ζωντάνια στον δρόμο και, αφετέρου, να κρατήσουν τη μέση κατανάλωση, εκεί λίγο κάτω από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ. Βέβαια, αν οδηγείς στα κόκκινα, η κατανάλωση ξεφεύγει.

Το βάρους 1380 κιλών αμάξωμα, ξεκολλάει εύκολα στην επιτάχυνση ή στα ορεινά περάσματα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο κινείται σαν σε χαλί, με τους θορύβους στην καμπίνα να είναι απειροελάχιστοι.

Πιο καλοστημένο, με χαμηλότερα στην ανάρτηση, μαζεύει πολύ τις κλίσεις στις στροφές και το κάνει ακόμα πιο σβέλτο στην πόλη.

Μπορείς να απενεργοποιήσεις, αν θέλεις, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ώστε να παίξεις για λίγο στον δρόμο, ωστόσο στα δύσκολα επανέρχεται στην αυτόματη λειτουργία.

Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP
Το νέο Audi Q2 1.5 TFSI – 150 HP SPORT24

Πάντως, ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, η απόκριση στο γκάζι και το σύστημα διεύθυνσης, μεταβάλλονται ανάλογα ποια επιλογή οδήγησης θα διαλέξεις από τον διακόπτη drive select, ψηλά στο ταμπλό, κάτω από τους αεραγωγούς. Efficient για οικονομία καυσίμου με περιορισμό των επιδόσεων, Comfort για ισορροπημένη λειτουργία, Auto που ρυθμίζει αυτόματα, ανάλογα τις συνθήκες, Dynamic για σπορ επιδόσεις και Individual για πιο εξειδικευμένη χρήση.

Προσφέρεται στη χώρα μας με όλη τη σουίτα των διαθέσιμων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας και όπως επισημαίνω σε κάθε περίπτωση, πριν την επιλογή αγοράς, είναι προϋπόθεση ένα test drive.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ