X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το νέο Audi A3 Plug-in hybrid

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το A3 Sportback, με θερμικό κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδει 204 ίππους, έχει μεγάλη αυτονομία και απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας.

Η μέση λύση: στη μετάβαση προς την αμιγώς ηλεκτροκίνηση, τα Plug-in hybrid μοντέλα, αυτά που διαθέτουν θερμικό κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ, χαρίζουν αρκετά ηλεκτρικά χιλιόμετρα και πολλά με βενζίνη, που συνδυαζόμενα μειώνουν τη μέση κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας.

Ένα ακόμα παράδειγμα, αποτελεί το Audi A3, το οποίο στην έκδοση 40 TFSI δεν είναι τίποτα άλλο από μια έκδοση 1.4 ePHEV, που συνδυάζει τον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.4 lt – 150 hp, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία που φορτίζεται από εξωτερική πηγή, αλλά και από ανατροφοδότηση.

Στη διάθεσή μου είχα την έκδοση, της οποίας η συνολική απόδοση ισχύος, αυτού του υβριδικού συστήματος, αγγίζει τους 204 ίππους, με 350 Nm ροπής. Μάλιστα, οδήγησα την πιο σπορ εκδοχή S Line, που σε επίπεδο φινέτσας νομίζω ότι κερδίζει τις εντυπώσεις.

Το A3 Plug-in Sportback, βασίζεται στην απλή έκδοση του νέου Α3, μόνο που φέρει μια έξτρα τάπα στο μπροστινό αριστερό φτερό, ώστε να φορτίζει από πρίζα.

Drivetrain AUDI AG

Το μήκους 4,343 μ. αμάξωμα, διατηρείται ίδιο, όπως και το μεταξόνιο των 2,630 μ., κάτι που σημαίνει ότι η καμπίνα έχει τους ίδιους χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες, χωρίς να αποκλείουμε και πέμπτο, αρκεί να είναι μετρίου αναστήματος.

Με την ύπαρξη της μπαταρίας ιόντων λιθίου, 13 kWh, κάτω από τον πάγκο των πίσω επιβατών, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ μειώθηκε ελαφρώς στα 280 λίτρα, ενώ αυξήθηκε και λίγο το βάρος του αμαξώματος, στα 1.635 κιλά.

Η εικόνα του αυτοκινήτου είναι γνώριμη, με την κυψελοειδή μάσκα, τις περίτεχνες ζάντες αλουμινίου και τα Matrix LED φωτιστικά, ενώ και η καμπίνα είναι ευχάριστη με πολύ καλής ποιότητας πλαστικά, όμορφες ταπετσαρίες, οδηγοκεντρικό κόκπιτ με ψηφιακό πίνακα οργάνων που περιέχει πληροφορίες και για την κατανάλωση ενέργειας, όπως και για τις 4 επιλογές οδήγησης, σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, οθόνη αφής 10,1 ιντσών και διακόπτη αντί για λεβιέ ταχυτήτων.

Εξαιτίας της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος, εκκινεί (μέσω διακόπτη) ηλεκτρικά και αθόρυβα, αρκεί βέβαια να έχει τουλάχιστον ελάχιστη ενέργεια στη μπαταρία.

Interior AUDI AG

Ακολούθως, συνεχίζει να κινείται με το προεπιλεγμένο πρόγραμμα hybrid, όπου κυρίως κινείται ηλεκτρικά κι όπου απαιτείται, δηλαδή αν πατήσεις απότομα το πεντάλ του γκαζιού, για περισσότερη δύναμη, επεμβαίνει και το μοτέρ βενζίνης. Πάντως, μέσω του διακόπτη EV, μπορείς να επιλέξεις είτε να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, είτε να διατηρήσεις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ενώ είσαι στον αυτοκινητόδρομο, ώστε να το χρησιμοποιήσεις αργότερα στην πόλη, είτε να φορτίζεις (charge) περισσότερο τη μπαταρία, μέσω του ρολαρίσματος του οχήματος.

Αυτό που διαπίστωσα, είναι ότι ηλεκτρικά έφθασα περίπου τα 60 χλμ. μέσα στην πόλη, με το σταμάτα - ξεκίνα και την ανατροφοδότηση της μπαταρίας, ότι στο κατέβασμα από μια ορεινή διαδρομή και με γεμάτη τη μπαταρία, όχι μόνο δεν ξόδεψα ενέργεια για 17 χλμ., αλλά πήρα κιόλας, χωρίς να κάψω πολύ βενζίνη, ενώ στα 686 χλμ. της δοκιμής, στο τέλος κατέγραψα 5,4 λίτρα μέσης κατανάλωσης στα 100 χλμ. και 7,6 kWh ενέργειας. Βέβαια, εργοστασιακά η εταιρεία αναφέρει κάτω από 2 λίτρα μέση κατανάλωση, αλλά αυτό ισχύει όταν κινείσαι στο υβριδικό πρόγραμμα που προανέφερα, με ελάχιστη παρέμβαση του κινητήρα βενζίνης.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση είναι οικονομικό, ενώ με 59 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, απαλλάσσεται και των τελών κυκλοφορίας, όταν κατάλληλο και για εταιρική χρήση, με τα γνωστά οφέλη γι αυτούς που ενδιαφέρονται.

Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο S tronic είναι αποτελεσματικό, μεταφέροντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Η επιτάχυνση των 7,6 δευτ. κρίνεται ικανοποιητική, όπως και η τελική ταχύτητα των 227 χλμ./ώρα (εργοστασιακή τιμή), η οποία περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα, εφόσον κάποιος έχει επιλέξει το αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας.

Interior AUDI AG

Επιπλέον, μέσω του διακόπτη drive select, έχεις την ευκαιρία για ακόμα πιο σπορ οδήγηση στο πρόγραμμα S, που συνδυάζει και ακόμα μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας.

Σε εξοπλισμό άνεσης, φέρει συνδεσιμότητα smartphone με Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB αλλά τις μικρές που χρειάζονται αντάπτορα (αχ αυτοί οι Γερμανοί) και εφαρμογή MyAudi, ενώ στα θέματα ασφάλειας, εφοδιάζεται με ό,τι προηγμένο διαθέτει σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Για τη φόρτιση, δεν απαιτούνται παρά λίγες ώρες από απλή πρίζα σούκο και λίγα λεπτά από ταχυφορτιστή.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ