ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα Made in Japan αυτοκίνητα της Mazda και η νέα εποχή

Τα νέα μοντέλα της Mazda
Τα νέα μοντέλα της Mazda MAZDA

Η παρουσία της Mazda στην Ελλάδα, οι νέες προοπτικές, η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό ενώ περνάει στην νέα εποχή.

Η Mazda επανασυστήθηκε στο ελληνικό κοινό πριν από περίπου 27 μήνες, έπειτα από απουσία 10 ετών, όταν επί πάρα πολλά χρόνια την αντιπροσώπευσε ο όμιλος Κορτέση. Τώρα, με τον όμιλο Συγγελίδη, έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, από τον Ιούνιο του 2019, με νέα καταστήματα εμπορίας και σέρβις, με νέες υπηρεσίες (MyMazdaApp) και στρατηγική.

Με σημαντικό στόλο οχημάτων στην αγορά, από τις πωλήσεις όλων των προηγούμενων ετών, η εταιρεία κατάφερε να διαχειριστεί περισσότερα από 6.600 αιτήματα πελατών και να σημειώσει, σε αυτούς τους 27 μήνες, 830 ταξινομήσεις νέων μοντέλων, ενώ στην έρευνα που πραγματοποιεί κάθε μήνα η Mazda Motor Europe, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία, Mazda Autoone, αναγνωρίζεται ως η χώρα με τα υψηλότερα αποτελέσματα στη Νοτιοανατολικής Ευρώπη και βαθμολογείται με 97%.

Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης
Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης MAZDA

Τα μοντέλα της Mazda, χαρακτηρίζονται από το περίφημο Made in Japan (το 99% κατασκευάζονται στην Ιαπωνία), που όπως και να το κάνουμε έχει ειδοποιό διαφορά, στο φινίρισμα, στη λεπτομέρεια, στα μηχανικά μέρη. Μπορεί τα περισσότερα εκ των μοντέλων να είναι δίλιτρα (διαθέτει και μοντέλα με μοτέρ 1.5lt, όπως το Mazda 2 και το ΜΧ-5), ωστόσο αυξάνεται ολοένα και περισσότερο το ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών που τα επιλέγουν, ακριβώς επειδή γνωρίζουν την υπολειμματική αξία.

Σήμερα, η Mazda διαθέτει μοντέλα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό, το ΜΧ-30. Η ιαπωνική μάρκα έχει θέσει έναν μεσοπρόθεσμο στόχο και έναν μακροπρόθεσμο. Επιθυμεί, έως το 2030 να έχει το 75% των μοντέλων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με ήπια ή και plug-in υβριδική τεχνολογία και το 25% αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ μέχρι το 2050 θέλει να καταστεί πλήρως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα.

Η Mazda, συνεχίζει να εξελίσσει τους κινητήρες Skyactiv, που παρουσίασε για πρώτη φορά το 2012, και διερευνά νέους τομείς, όπως τα εναλλακτικά βιοκαύσιμα, για να βελτιώσει περαιτέρω το αποτύπωμα άνθρακα των κινητήρων των αυτοκινήτων της. Τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, συνδυάζονται και με μια ήπια υβριδική λύση, με αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 24V, που ανακτά την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα, για να τροφοδοτήσει τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου ή για να δώσει έξτρα ροπή λειτουργώντας υποβοηθητικά στον κινητήρα.

Πέραν αυτού, σύντομα, η Mazda θα παρουσιάσει και το πρώτο της σύστημα plug-in hybrid (PHEV), που θα συνδυάζει πάλι κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και ηλεκτρικό μοτέρ, που μαζί με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (εξωτερική φόρτιση αλλά και ανατροφοδότηση), θα μπορεί να παρέχει ηλεκτρική αυτονομία για περίπου 50 χλμ. και βέβαια πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, συνολικά και με το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Παράλληλα, η Mazda ήδη έχει λανσάρει το MX-30, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό, με μια ενδιάμεση μπαταρία 35,5 kWh, που χαρίζει αυτονομία έως 200 χλμ., επαρκή για αστικές και μικρές υπερ-αστικές μετακινήσεις, έχοντας ισχύ 145 ίππους (107 kW).

Ωστόσο, έως το 2030, θα παρουσιάσει και άλλα πλήρως ηλεκτρικά BEV τα οποία θα αποκαλύπτονται σταδιακά.

Σε εκδήλωση που έγινε προ ημερών στην Αθήνα, ο Πολυχρόνης Συγγελίδης υποσχέθηκε πολλές εκπλήξεις για το μέλλον της εταιρείας, με ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά. Το παρόν έδωσε και ο σεφ Σωτήρης Κοντιζάς, ο οποίος πρόσφατα επανασυνδέθηκε με τη μάρκα, ενώ παρουσιάστηκαν η ιαπωνική τέχνη της χαρτοδιπλωτικής Origami και η καλλιτεχνική γραφή της ιαπωνικής γλώσσας.

Ο Σωτήρης Κοντιζάς
Ο Σωτήρης Κοντιζάς MAZDA
TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ