Το Renault Megane E-TECH Electric
Με νέα σχεδιαστική ταυτότητα το Renault Megane E-TECH Electric, πιο συμπαγές, αλλά πιο ευρύχωρο, με δύο επιλογές μπαταρίας και αυτονομία έως 470 χλμ.
Ο ηλεκτρικός καταιγισμός από μοντέλα, όλων –σχεδόν- των εταιρειών, συνεχίζεται. Η Renault, έχοντας μεγάλη γκάμα επιβατικών και επαγγελματικών, ηλεκτρικών εκδόσεων, παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο MeganeE-TECHElectric, βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, που ενώ δίνει ένα πιο συμπαγές σχήμα, αναδεικνύει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό.
Έχοντας 26 χρόνια στην αγορά, το hatchback μοντέλο της γαλλικής μάρκας, αλλάζει, έχοντας περισσότερη τεχνολογία αιχμής, σε κάθε επίπεδο, όπως πίσω φώτα LED, οθόνη OpenR, αεραγωγούς, χάραξη με λέιζερ στο προστατευτικό κάτω μέρος των θυρών και πολλά ακόμα.
Με 4,21μ. μήκος και συμπαγείς αναλογίες (πλάτος 1,77μ., ύψος 1,50μ., εμπρός πρόβολος 80 εκ., πίσω πρόβολος 71,5εκ.), έχοντας 2,7μ. μεταξόνιο, προσφέρει πλούσιο χώρο στην καμπίνα για 5 επιβάτες, χάρη και στην πιο λεπτή μπαταρία (11 εκ. μόλις, 395 κιλά βάρος).
Ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες 20 ιντσών, οι προστατευτικές λωρίδες στην κάτω πλευρά και στα φρύδια των φτερών, η έντονη κλίση της οροφής, τα φαρδιά μετατρόχια και οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών, που κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει περισσότερο με coupe, αν ο χαρακτήρας παραπέμπει σε crossover.
Δίνοντας βάρος στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί σχεδίασαν ένα σχετικά χαμηλό αυτοκίνητο, με ελαστικά χαμηλού προφίλ, και εντυπωσιακούς αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος που αποτελούν μέρος των πλευρικών τμημάτων του προφυλακτήρα.
Η ηλεκτρική ταυτότητα του αυτοκινήτου, υπογραμμίζεται με τα FullLED φωτιστικά σώματα, μπροστά και πίσω, τα οποία έχουν μορφοποιηθεί με λέιζερ. Μπροστά, τα φώτα ημέρας φαίνονται να εκτείνονται πέρα από τους προβολείς και να κατεβαίνουν μέχρι τους πλευρικούς αεραγωγούς στη μάσκα. Στο πίσω μέρος, οι πολυάριθμες οπτικές μικρο-ίνες, μορφοποιημένες με λέιζερ και τοποθετημένες σε διασταυρούμενες γραμμές, δημιουργούν ένα εντυπωσιακό φωτεινό αποτέλεσμα που μοιάζει με 3D καθώς οι επικαλυπτόμενες γραμμές φαίνεται να πάλλονται σα ζωντανές. Εκτός από τα πολύ κομψά φλας, τα φώτα των φρένων εμφανίζονται σε δύο παράλληλες γραμμές, που αναπαριστούν το σύμβολο "pause".
Οι προβολείς διαθέτουν αυτόματη λειτουργία προσαρμογής, από μεσαία σε μεγάλη σκάλα, ενώ προσαρμόζονται και στις αλλαγές του καιρού (βροχή, ομίχλη) μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό και χρησιμεύουν και ως φώτα ομίχλης.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι οι αυτόματα αναδυόμενες χειρολαβές, μόλις ο οδηγός ή ο συνοδηγός πλησιάσει για να ανοίξει μια πόρτα, ή όταν το αυτοκίνητο ξεκλειδωθεί κι επιστρέφουν στη θέση τους μετά από δύο λεπτά, όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται ή όταν κλειδώσουν οι πόρτες.
Το καλωσόρισμα του οδηγού στο νέο MeganeE-TECHElectric, ολοκληρώνεται μόλις ο οδηγός βρεθεί στη θέση του οδηγού. Η οθόνη OpenR με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων ενεργοποιείται με την εμφάνιση του σήματος και του λογότυπου. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός φωτίζει το ταμπλό, ενώ από τα ηχεία ακούγεται το νέο ηχητικό σήμα της Renault, που ολοκληρώνει την αλληλουχία του καλωσορίσματος.
Όσον αφορά στην οθόνη OpenR, είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένο γυαλί, που είναι ευχάριστο στην αφή και την όψη. Η φωτεινότητα της οθόνης και η αντανάκλαση του φωτός έχουν βελτιστοποιηθεί για να εξασφαλίζουν καλή ορατότητα ακόμη και σε συνθήκες που το ηλιακό φως τη χτυπάει απευθείας, καθώς διαθέτει ειδική ανακλαστική επίστρωση. Η συνολική της επιφάνεια προβολής για την οθόνη του πίνακα οργάνων είναι 12,3 ίντσες (1920 x 720 pixel, οριζόντια τοποθέτηση) και για την οθόνη πολυμέσων, 12 ίντσες (1250 x 1562 pixels, κάθετη τοποθέτηση). Η ενσωματωμένη ψηφιακή επιφάνεια έχει συνολική επιφάνεια απεικόνισης 774 τ.εκ., τη μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας.
Επιπλέον, όσον αφορά στο λογισμικό, το νέο σύστημα OpenRLink περιλαμβάνει το Google, για μια διαισθητική και βελτιστοποιημένη εμπειρία δικτύωσης.
Κι ακόμα, η περιοχή του "πίνακα οργάνων" στην οθόνη OpenR φιλοξενεί διαφορετικές διαμορφώσεις, ανάλογα τις προτεραιότητες του οδηγού: διαμόρφωση οδήγησης (όργανα ελέγχου), διαμόρφωση πλοήγησης (χάρτες), διαμόρφωση Zen (μινιμαλιστική εμφάνιση) και διαμόρφωση μπαταρίας (κατάσταση φόρτισης), ενώ η οθόνη του ταμπλό μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως καθώς διαθέτει πέντε widget (χρήση ενέργειας, πίεση ελαστικών, απόσταση, οικολογική οθόνη, μουσική) και 8 χρωματικές επιλογές.
Στην καμπίνα, έχουν προστεθεί υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και από ανακυκλωμένα υλικά, ώστε να συνάδει με τη νέα εποχή.
Ένα ακόμα στοιχείο, είναι η ατμόσφαιρα του φωτισμού στο νέο εσωτερικό, η οποία μεταβάλλεται ανάλογα αν είναι ημέρα ή νύχτα, αλλάζοντας χρώματα κάθε 30 λεπτά, ενώ τα χρώματα αλλάζουν κι ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η δε απουσία κεντρικού τούνελ, με το επίπεδο πάτωμα, δημιουργούν μεγάλο χώρο για τα πόδια στην καμπίνα.
Στην ανάρτηση, οι μηχανικοί τοποθέτησαν πολλαπλούς συνδέσμουςParallelLink στον πίσω άξονα, που μαζί με το νέο σύστημα διεύθυνσης, συνεισφέρουν στο καλύτερο στήσιμο του αυτοκινήτου στον δρόμο, με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, να αυξάνει την πρόσφυση.
Στον τομέα της ηχομόνωσης, το δάπεδο του αυτοκινήτου στο μέρος της μπαταρίας καλύπτεται ολόκληρο από ένα στρώμα αφρού που απορροφά τον ήχο. Οι βελτιώσεις γίνονται καλύτερα αντιληπτές με ταχύτητες πάνω από τα 30 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός, έχει τη δυνατότητα μέσω της νέας γενιάς του συστήματος MULTI-SENSE και το OpenRLinkmultimediainterface, να προσαρμόσει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη διάθεσή του, είτε μέσω της οθόνης αφής του OpenR, ή μέσω ενός νέου πλήκτρου που βρίσκεται στο τιμόνι. Δηλαδή, μπορεί να ρυθμίσει την αίσθηση οδήγησης (υδραυλικό τιμόνι, απόκριση κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού) και το εσωτερικό περιβάλλον (περιβάλλον φωτισμού, άνεση καθίσματος οδηγού, θέρμανση, εμφάνιση και χρωματισμός πίνακα οργάνων).
Συνολικά υπάρχουν τρία προγράμματα επιλογών - Eco, Comfort και Sport – και το MySense που προσφέρει μια μεγάλη επιλογή ρυθμίσεων κατά παραγγελία.
Τώρα, ως προς τον νέο ηλεκτροκινητήρα, του νέου MeganeE-TECHElectric, ζυγίζει μόλις 145 κιλά (μαζί με το συμπλέκτη), και θα διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος: 96 kW (130 hp) και 250Nm ροπής, 160 kW (218 hp) και 300Nm ροπής, επιταχύνοντας σε 7,4 δευτ. για τα 0-100χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Το αναβαθμισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, κατά το φρενάρισμα ή ρολάρισμα, διαθέτει 4 βαθμίδες απόδοσης που μπορούν να επιλεγούν από τα paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι: Επίπεδο 0 (μηδενική ανάκτηση) μέχρι και Επίπεδο 3 (μέγιστη ανάκτηση και βέλτιστη χρήση του κινητήρα ως φρένου για πλήρη εκμετάλλευση κατά την οδήγηση στην πόλη).
Το νέο MeganeE-TECHElectricθα προσφέρεται με δύο επιλογές χωρητικότητας μπαταριών:40 kWh με αυτονομία 300 χλμ. και 60 kWh με αυτονομία μέχρι 470 χλμ., που καλύπτονται από 8ετή εγγύηση. Σε αυτό το διάστημα, θα αντικατασταθούν δωρεάν εάν η χωρητικότητά τους πέσει κάτω από το 70% της ονομαστικής τους ισχύος.
Ως προς την αυτονομία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Renault, μετά από ολονύχτια φόρτιση (8 ώρες) μέσω wallbox 7.4kWέχει αυτονομία μέχρι 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες, μέχρι 160 χλμ. σε πόλη με φόρτιση 1 ώρας μέσω δημόσιου σταθμού φόρτισης 22kW, μέχρι 200 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130kWκαι μέχρι 300 χλμ. αυτονομία μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130 kW.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με 26 συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) του νέου MeganeE-TECHElectric, στους τομείς της οδήγησης, της στάθμευσης και της ασφάλειας.
Διαθέτει το γνωστό σύστημα υποβοήθησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα (HighwayandTrafficJamCompanion) της Renault, αλλά σε αναβαθμισμένη έκδοση. Τώρα, το συγκεκριμένο σύστημα ADAS θεωρείται ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και είναι πλέον γνωστό ως ActiveDriverAssist.
Το ActiveDriverAssist συνδυάζει τις λειτουργίες του προσαρμοζόμενου cruisecontrol με "Stop&Go" και του συστήματος διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LaneKeepingAssist). Εκτός από αυτές τις πληροφορίες που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων, το νέο MéganeE-TECHElectric μπορεί να επιβραδύνει αυτόματα στα 30 χλμ./ώρα όταν πλησιάζει έναν κυκλικό κόμβο και στη συνέχεια να επιταχύνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα, μόλις βγει από τον κυκλικό κόμβο. Το αυτοκίνητο προσαρμόζεται επίσης αυτόματα στα ισχύοντα όρια ταχύτητας, για παράδειγμα όταν μια αλλαγή του ΚΟΚ κατεβάζει το όριο από τα 90 στα 70 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά στο σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LaneKeepingAssist), μπορεί πλέον να λειτουργεί σωστά και χωρίς διαγραμμίσεις στην εξωτερική πλευρά των δρόμων (π.χ., σε πλακόστρωτους επαρχιακούς δρόμους). Ο οδηγός μπορεί τώρα να επιλέξει μια "προτιμώμενη πλευρά" για τη λωρίδα που κινείται, προκειμένου να διευκολύνει το προσπέρασμα σε πιο γρήγορα αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες.
Εξελιγμένο είναι και το EmergencyLaneKeepingAssist, που λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 65-160 χλμ./ώρα όταν το όχημα διασχίζει τα όρια μιας διαγράμμισης και υπάρχει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης ή όταν πρόκειται να βγει εκτός δρόμου, και μεταξύ 65-110 χλμ./ώρα όταν υπάρχει κίνδυνος εμπρόσθιας σύγκρουσης. Φέρει και LaneDepartureWarning / LDW, αυτόματο σύστημα πέδησης κατά την κίνηση με όπισθεν (RearAutomaticEmergencyBraking/RearAEB), που φρενάρει το αυτοκίνητο μόλις οι πίσω αισθητήρες υπερήχων εντοπίσουν ένα πιθανό εμπόδιο (πεζός, ποδηλάτης, στύλος).
Διαθέτει και ασφαλή έξοδο επιβάτη (OccupantSafeExit /OSE), που σε περίπτωση που κάποιος επιβάτης ανοίξει μία πόρτα για να κατέβει, το σύστημα ελέγχει εάν από πίσω έρχεται αυτοκίνητο μηχανή ή ποδήλατο και προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενο ατύχημα. Το AroundViewMonitor 3D έχει περιφερειακή ορατότητα 3D, που χρησιμοποιεί 4 κάμερες που εμφανίζουν μία τρισδιάστατη εικόνα του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντός με κάλυψη 360 μοιρών, ενώ το FullAutoPark προσφέρει αυτόνομη στάθμευση, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζει ταχύτητες για να κινηθεί προς τα εμπρός ή με όπισθεν ή να χρησιμοποιεί το γκάζι ή το φρένο κατά τη διάρκεια της μανούβρας. Ο οδηγός πρέπει απλώς να πατήσει το γκάζι και να υποδείξει στο σύστημα είτε να συνεχίσει, είτε να σταματήσει τον ελιγμό.
Διαθέσιμο και το SmartRearViewMirror, το σύστημα που λειτουργεί με μια κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του πίσω παραθύρου, και εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο, στον εσωτερικό καθρέφτη του αυτοκινήτου, μια εικόνα του πίσω περιβάλλοντος, δίνοντας μια εντελώς ανεμπόδιστη ορατότητα, πέρα από αυτή που φαίνεται στους εξωτερικούς καθρέφτες.
Στη δε περίπτωση ατυχήματος, για αμεσότερη διάσωση υπάρχει ειδική πρόσβαση για τις ομάδες διάσωσης στην προσπάθειά τους να σβήσουν γρήγορα μια πυρκαγιά μπαταρίας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να σβήσουν τη φωτιά σε μόλις 5 λεπτά σε αντίθεση με 1-3 ώρες που χρειαζόταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, ένας διακόπτης που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες διάσωσης να αποσυνδέσουν την μπαταρία από το κύκλωμα υψηλής τάσης του οχήματος.
Επίσης στο παρμπρίζ του νέου MéganeE-TECHElectric υπάρχει ένας κωδικός QR. Προορίζεται για τις ομάδες διάσωσης οι οποίες, σκανάροντάς τον όταν κληθούν σε ατύχημα, μπορούν πολύ γρήγορα να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα. Τους δίνει, επίσης, πρόσβαση στις δομικές πληροφορίες του αυτοκινήτου (π.χ. τη θέση της μπαταρίας και τους αερόσακους, θέσεις για γρήγορη και χωρίς κίνδυνο κοπή), πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 15λεπτά στο χρόνο που απαιτείται για τη διάσωση ενός εγκλωβισμένου ατόμου.
Προς το παρόν είναι άγνωστο το πότε η ελληνική εισαγωγική εταιρεία θα το φέρει στην Ελλάδα, καθώς ακόμα δεν έχει εισάγει κανένα ηλεκτρικό μοντέλο της Renault.