FORMULA 1

Η γνώμη του ειδικού

Η γνώμη του ειδικού

Το Sport24.gr συνομίλησε με τον δημοσιογράφο Πάνο Σεϊτανίδη για τη νέα συναρπαστική σεζόν στη Φόρμουλα 1. Οι... προβλέψεις του για τη "μάχη" του τίτλου και η ανησυχητική εικόνα της Ferrari.

Χώρος για "μαγικά" υπάρχει άφθονος στη Φόρμουλα 1. Μόνο που τα τελευταία χρόνια τα "μαγικά" γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκα. Έτσι καταντάει δύσκολο να αποκρυπτογραφήσει κανείς τις μυστικές δημιουργίες "μάγων" όπως είναι ο Ρος Μπρον, ο Άντριαν Νιούι ή ο περήφανος Έλληνας, Νικόλας Τομπάζης.

Τότε φτάνει η ώρα για να επέμβουν οι... μεγάλες δυνάμεις. Δηλαδή οι δημοσιογράφοι που ζουν και αναπνέουν για τη Φόρμουλα 1. Που είναι η δουλειά τους. Στην Ελλάδα, η οποία δεν έχει ενεργή σχέση με το δημοφιλές σπορ, αυτοί είναι ελάχιστοι.

Το Sport24.gr αναζήτησε τη συνδρομή ενός εκ των καλύτερων εξ αυτών, του Πάνου Σεϊτανίδη, ο οποίος σχολιάζει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική τηλεόραση τα Grand Prix της Φόρμουλα 1 δίπλα στον δημοσιογράφο Τάκη Πουρναράκη.

Ο κ.Σεϊτανίδης που παρακολούθησε από κοντά τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη, δέχθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας σχετικά με τη νέα σεζόν στη Φόρμουλα 1.

1.Φέτος, έχουν γίνει αλλαγές στους κανονισμούς. Διαφορετικά ελαστικά και μονοθέσια με ιδιόμορφο ρύγχος, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί άσχημα. Μπορείς να μας εξηγήσεις ποιες είναι οι βασικές αλλαγές;

" Η μεγάλη αλλαγή φέτος αφορά στο σχεδιασμό των μονοθεσίων και το περίφημο πια "σκαλοπάτι" που κοσμεί τα 10 από τα 12. Αυτή η σχεδιαστική λύση θεωρείται η ενδεδειγμένη λόγω του νέου κανονισμού που θέλει το ρύγχος να μην απέχει περισσότερα από 55cm από το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου (για λόγους ασφαλείας σε περίπτωση πλαγιομετωπικής πρόσκρουσης). Επειδή όμως η απαγόρευση των blown diffusers (σημαντική φετινή αλλαγή) αύξησε την ανάγκη παραγωγής κάθετης δύναμης, οι περισσότερες ομάδες κράτησαν όσο το δυνατόν ψηλότερα το πρόσθιο μέρος του κορμού ώστε να υπάρχει καλύτερη ροή αέρα, πράγμα που γέννησε και το "σκαλοπάτι".

Στους αγωνιστικούς κανονισμούς, οι οδηγοί δεν μπορούν πια να αλλάξουν παραπάνω από μία φορά γραμμή υπερασπιζόμενοι τη θέση τους ενώ υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω θα μπορούν να το προσπερνούν και να παρατάσσονται ανάλογα τη θέση τους πίσω από τους πρωτοπόρους. Έτσι δεν θα επηρεάζουν τις μάχες κορυφής στις επανεκκινήσεις. Αυτές είναι οι αλλαγές που θα είναι εμφανείς το 2012".

2.Αν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τις δοκιμές, ποιες είναι οι ομάδες που έχουν προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς και ενδεχομένως να έχουν προβάδισμα στους πρώτους αγώνες της σεζόν;

" Μέχρι στιγμής φαίνεται πως ξεχωρίζουν δύο ομάδες. Η Red Bull Racing και η McLaren. Κι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός πως ακολουθούν διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία αφού η MP4-27 δεν έχει το "σκαλοπάτι". Τα ακριβή επίπεδα δυναμικότητας τους δεν μπορούμε να τα ξέρουμε ακόμα αφού στις δοκιμές εξέλιξης δεν ξέρουμε ποτέ τι ποσότητα καυσίμου κουβαλάνε τα μονοθέσια ή τι ακριβώς δοκιμάζουν οι ομάδες. Ως γνωστόν, η Ferrari έχει ξεκινήσει με το αριστερό άρα στους πρώτους αγώνες της σεζόν περιμένουμε να είναι πιο κοντά στις Mercedes και Lotus που σίγουρα φέτος θα είναι αμφότερες βελτιωμένες".

3.Ο Στέφανο Ντομενικάλι παρομοίασε το μονοθέσιο της Ferrari με την εθνική Ιταλίας στο Μουντιάλ το 82'. Κακή στην αρχή και εξαιρετική/νικήτρια στο τέλος. Υπάρχει η αίσθηση πως η Ferrari έκανε πάλι λάθος στη δημιουργία της F2012. Κατά πόσο μπορεί να ισχύει αυτό;

" Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η Ferrari έκανε το μεγαλύτερο άλμα από τους "μεγάλους" αφού άλλαξε άρδην η σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου. Δεν πρόκειται για εξέλιξη της F150 αλλά έναν εντελώς νέο γρίφο που οι Ιταλοί ακόμα αδυνατούν να λύσουν. Αυτό θα συμβεί αργά ή γρήγορα αλλά ίσως τότε να είναι ήδη εκτός μάχης τίτλους. Γι’ αυτό και θεωρώ το παράδειγμα του Domenicali άστοχο. Η Formula 1 δεν είναι μάχες νοκ άουτ και κάθε χαμένος βαθμός, κοστίζει".

4.Υπάρχει συνωστισμός παγκόσμιων πρωταθλητών στην εκκίνηση. Με την επιστροφή του Κίμι Ράικονεν θα έχουμε έξι διαφορετικούς κατόχους τίτλου. Θα θέλαμε το σχόλιο σου για τον καθένα ξεχωριστά.

" Κατ’ αρχήν θεωρώ συγκλονιστικό που έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα τόσο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Λέω καιρό πως δεν θυμάμαι άλλη περίοδο στη σύγχρονη ιστορία του σπορ με τόσους κορυφαίους οδηγούς ταυτόχρονα στην πίστα και η επιστροφή του Raikkonen αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα. Από εκεί και πέρα…

Sebastian Vettel

Παρουσιάζεται αγώνα με τον αγώνα και πιο ώριμος. Απίστευτη ταχύτητα, εργατικότητα που σπανίζει, πρόκειται για ένα μεγάλο ταλέντο που βήμα-βήμα εξελίσσεται σε σπουδαίο οδηγό. Είναι ο νεότερος δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και έχει να μας προσφέρει πολλά την επόμενη δεκαετία. Ξεκινάει τη σεζόν ως φαβορί.

Jenson Button

Πέρυσι ήταν η πιο μεστή σεζόν της καριέρας του. Οδήγησε εντυπωσιακά, πήρε μία νίκη που θα μείνει στην ιστορία (Καναδάς) και διέλυσε στην εσωτερική μάχη της McLaren τον Lewis Hamilton. Μπορεί να μην είναι ο πιο γρήγορος οδηγός αλλά είναι σίγουρα ο πιο μυαλωμένος. Όχι άδικα, ο Christian Horner τον έχρισε ως μεγάλο αντίπαλο του Vettel.

Lewis Hamilton

Εδώ πάμε στο άλλο άκρο. Σίγουρα όχι ο πιο μυαλωμένος αλλά κατά γενική ομολογία, ο πιο γρήγορος. Το 2011 έμοιαζε εντελώς αποπροσανατολισμένος απ’ όσα συνέβαιναν γύρω του (προσωπικές σχέσεις, μάνατζερ κλπ), έκανε πολλά λάθη και αναλώθηκε σε μία απογοητευτική κοκορομαχία διαρκείας με τον Felipe Massa.

Kimi Raikkonen

Κατά τα γνώμη μου, ο οδηγός που προικίστηκε με το περισσότερο ατόφιο ταλέντο που έχουμε δει στις πίστες εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Επιλογή του ήταν ποτέ να μη κάνει κάτι για να το αναπτύξει, γι’ αυτό κι έχει μόλις ένα τίτλο στο ενεργητικό του. Απίστευτα γρήγορος, η διετής απουσία θεωρώ πως δεν θα τον επηρεάσει καθόλου και θα κάνει 2-3 υπερβάσεις πίσω από το τιμόνι της Lotus.

Fernando Alonso

Εδώ κι αν χρειάζονται προσωπικές υπερβάσεις. Ωστόσο, αυτό ο Ισπανός το κάνει από τη μέρα που πήγε στη Ferrari. Με την F2012 να αρνείται πεισματικά να χαλιναγωγηθεί στις στροφές, θα χρειαστεί να επιστρατεύσει όλο του το ταλέντο. Αν όμως κάποιος μπορεί να κάνει το θαύμα, αυτός είναι ο Alonso, ίσως ο πιο ολοκληρωμένος αυτή τη στιγμή οδηγός στο grid. Θα κάνει και πάλι κάποιο θαύμα ανάλογο του περυσινού Silverstone.

Michael Schumacher

Κάποτε δεχόταν έντονη κριτική επειδή κέρδιζε συνέχεια. Τώρα επειδή δεν κερδίζει! Είναι όμως αλήθεια πως τα δύο προηγούμενα χρόνια, ο 43χρονος δεν είχε στα χέρια του ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Πράγμα που ίσως να συμβεί φέτος, όπου η Mercedes αναμένεται πιο δυνατή. Θεωρώ μεγάλη μαγκιά να τα βάζει με τους… γιους του κι ακόμα περισσότερο να επιμένει προσηλωμένος στο στόχο του αδιαφορώντας για την υστεροφημία του. Θα επιστρέψει στο βάθρο. Στάνταρ.

5.Υπάρχει κάτι που ανυπομονείς να δεις στο Άλμπερτ Παρκ;

" Λίγο-πολύ, όλες οι ομάδες θα παρουσιάσουν στην Αυστραλία αναβαθμισμένα πακέτα και πράγματα που έως τώρα αποτελούν επισφράγιστα μυστικά. Και μόνο το να ακούσουμε ξανά τους 24 κινητήρες να βρυχώνται στο grid, με τους κορυφαίους οδηγούς έτοιμους να πατήσουν γκάζι, αρκεί για να περιμένουμε με μεγάλη αγωνία".

6.Περνώντας στην κατηγορία των προβλέψεων και (ίσως) με δεδομένη την κυριαρχία του Σεμπάστιαν Φέτελ επί του Μαρκ Γουέμπερ και του Φερνάντο Αλόνσο κόντρα στον Φελίπε Μάσα, πως θα κυλήσει η "μάχη" των ομόσταυλων σε ομάδες όπως η McLaren ή η Mercedes;

" Θα συμφωνήσω σε ότι έχει να κάνει με τις δύο κερδισμένες μάχες που ήδη ανέφερες. Από εκεί και πέρα, δεν ξέρω τι να περιμένω από τον Lewis Hamilton. Είναι ικανός να κάνει μία εκπληκτική σεζόν αλλά μπορεί κάλλιστα και να κάνει ακριβώς τα ίδια με πέρυσι. Σε βάθος χρόνου, βαθμολογικά, θα πόνταρα στον Button. Όσο για τη Mercedes, δεν πιστεύω πως θα ξεχωρίσει ένας από τους δύο. Απλά, όσο καλύτερη είναι η W03, περιμένω και καλύτερο τον Schumacher".

7.Θέλω να προβλέψεις την πρώτη τριάδα στο πρωτάθλημα των οδηγών και τον πρωταθλητή στους κατασκευαστές.

" Στους κατασκευαστές περιμένω Red Bull Racing και McLaren να μάχονται για τον τίτλο, θεωρώντας φαβορί τους ταύρους. Για την 3η θέση θα γίνει σκοτωμός ανάμεσα σε Mercedes/Lots/Ferrari αν και βλέπω τη γερμανική ομάδα να κάνει φέτος την υπέρβαση και να κλείνει την τριάδα. Σε ότι αφορά στους οδηγούς, νομίζω όσα αναφέραμε για τις εσωτερικές μονομαχίες ουσιαστικά δίνουν μία απάντηση. Από εκεί και πέρα εξαρτάται και από τη δυναμικότητα των μονοθεσίων. Ίσως… Vettel, Button, Webber με τυχαία σειρά".

8.Ποια ομάδα και ποιος οδηγός θα είναι η έκπληξη της σεζόν κατά τη γνώμη σου και γιατί;

" Αυτό είναι εύκολο. Η Caterham με τον πολύ συμπαθή Heikki Kovalainen! Η ομάδα του Tony Fernandes φάνηκε στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης πως έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με πέρυσι, έχει πλέον KERS στο μονοθέσιο της και περιμένω να παίζει πλέον με τα… μεγάλα παιδιά. Όσο για τον Heikki, νομίζω πέρυσι έκανε εκπληκτική δουλειά, εντυπωσίασε σε πολλούς αγώνες και το ίδιο θα κάνει και φέτος"

9.Ποια ομάδα και ποιος οδηγός θα μας απογοητεύσουν φέτος;

" Έως τώρα υπάρχει μία ξεκάθαρη απογοήτευση κι αυτή είναι η Ferrari. Μένει να δούμε αν θα διορθώσουν έγκαιρα τα κακώς κείμενα ώστε να μην πάει στα σκουπίδια όλη η σεζόν. Μέχρι όμως να δούμε σημάδια ανάκαμψης, κρατάω μικρό καλάθι. Και όταν λέω σημάδια ανάκαμψης, δεν εννοώ στην πρεμιέρα της Αυστραλίας ή σε σιρκουί πόλης που πάντα κρύβουν τις αδυναμίες. Αναφέρομαι σε κανονικές πίστες.

Από πλευράς οδηγών, η μεγάλη πίεση θα είναι ξανά στις δύο απογοητεύσεις του 2011: τον Massa και τον Hamilton. Όποιος εκ των δύο δεν καταφέρει να γυρίσει σελίδα, θα κερδίσει τον τίτλο της απογοήτευσης".

10.Αν είχες τη δύναμη του Μπέρνι Έκλεστοουν και του Ζαν Τοντ για μια ημέρα, τι θα πέταγες έξω από τη Φόρμουλα 1;

" Βαρετές πίστες που δεν προσφέρουν τίποτα στο θέαμα. Αλλά βέβαια, αν ήμουν ένας εκ των δύο και κυρίως ο πρώτος, θα κοιτούσα τα πράγματα από εντελώς διαφορετική σκοπιά άρα… μάλλον θα έκανα τα ίδια!".

Τον Πάνο Σεϊτανίδη μπορείτε να τον ακολουθείτε στο twitter.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ