Η Επιτροπή F1, υπό τον διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη και με τη συμμετοχή των δέκα διευθυντών των ομάδων και του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1 Στέφανο Ντομενικάλι, συγκλήθηκε για 5η φορά φέτος και προχώρησε σε μια σειρά από αποφάσεις για τις σεζόν της Formula 1 του 2025 και ‘26.
Σε μια νέα εποχή θα περάσει η εργοστασιακή ομάδα της Renault στη Formula 1, η Alpine F1, το 2026: μετά από τρεις δεκαετίες θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους δικούς της κινητήρες από το Βιρύ, και θα αγωνίζεται στα GP με τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι αλλαγές που έκανε η Ομοσπονδία μετά τον Ιούνιο στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της Formula 1 για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών του 2026 θα τα κάνουν εξίσου αποδοτικά με τα φετινά, ακόμα καλύτερα στις προσπεράσεις, και θα λύσουν το “γόρδιο δεσμό” του ύψους από το έδαφος.
Στο ξεκίνημα της υβριδικής εποχής της Formula 1, το 2014, η Mercedes επινόησε το split turbo που την έκανε ανίκητη για επτά διαδοχικά χρόνια. Και τώρα, σύμφωνα με τον Τζέιμς Βάουλς της Williams, ακολουθεί μια ιδιαίτερα καινοτομική τακτική για τις ολοκαίνουριες μονάδες ισχύος του 2026.
Ο Φερνάντο Αλόνσο επιβεβαίωσε αυτό που όλοι οι υποστηρικτές του ήθελαν να ακούσουν μετά την είδηση της μετακίνησης του Άντριαν Νιούι στην Aston Martin F1 από τον Μάρτιο του 2025: ότι ο στόχος του είναι να κατακτήσει το τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της θαυμαστής καριέρας του.
Η μακροχρόνια και τόσο επιτυχημένη (με τρεις διαφορετικές ομάδες) ιστορία της Renault στην κατασκευή κινητήρων στη Formula 1 θα φτάσει στο τέλος της μετά το πέρας της σεζόν του 2025, όπως ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία. Τα μονοθέσια της Alpine F1 κατά πάσα πιθανότητα θα "φορούν" τις μονάδες ισχύος της Mercedes από το 2026.
Το “φλερτ” της Aston Martin F1 με τον Μαξ Φερστάπεν που αποκάλυψε τις τελευταίες μέρες το ιταλικό περιοδικό Autosprint επιβεβαιώθηκε εμμέσως και με τα λεγόμενα των δύο πλευρών στο περιθώριο του GP του Αζερμπαϊτζάν, από τον διευθυντή της ομάδας Μάικ Κρακ και τον ίδιο τον πρωταθλητή.
Η "dream-team" που οικοδομεί ο Λόρενς Στρολ στο Σίλβερστοουν για την Aston Martin F1 μπορεί -μετά τους Άντριαν Νιούι, Άντι Κάουελ, Ενρίκο Καρντίλε, Νταν Φάλοους- να ολοκληρωθεί με τη μεταγραφή-”βόμβα” του τρις παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν.
Έχοντας επιστρέψει για τα καλά και πάλι στο προσκήνιο της F1, ως γενικός διοικητής της Alpine F1, ο Φλάβιο Μπριατόρε είπε ότι ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ένας μοναδικός οδηγός του σπορ, και δεν απέκλεισε ο Ισπανός να παραμείνει εδώ και μετά το 2026.
Η Mercedes F1 φέρεται να κατέληξε οριστικά στην απόφαση να αντικαταστήσει το 2025 τον Λιούις Χάμιλτον με τον 18χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι - ενώ παράλληλα φέρεται να κερδίζει όλο και περισσότερες πιθανότητες στην προσπάθεια να εξασφαλίσει τον Μαξ Φερστάπεν για το 2026.
Ένα ακόμη ηχηρό πλήγμα δέχθηκε η πρωταθλήτρια της F1, Red Bull Racing: μετά τον αστέρα σχεδιαστή της, Άντριαν Νιούι, έχασε και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Ουίτλι -"δεξί χέρι" του Κρίστιαν Χόρνερ- που οδεύει προς το Χίνβιλ για να ηγηθεί της Audi F1 μαζί με τον Ματία Μπινότο.
Μιάμιση δεκαετία μετά την αποχώρησή της από τη Formula 1, το 2009, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο επανεισόδου της στην κορωνίδα του παγκόσμιου μότορσπορ. Διαβάστε με ποια ομάδα.
“Θα κερδίζω αγώνες το 2026” είπε με περίσσεια αυτοπεποίθηση ο Φλάβιο Μπριατόρε, καθώς και ότι ο Κάρλος Σάινθ “είναι ένας σούπερ οδηγός”, την ώρα που ο Ιταλός προσπαθεί να χτίσει εκ νέου την Alpine και να επαναφέρει τις παλιές ημέρες δόξας για την ομάδα του Ένστοουν. Επαφές με τη Ferrari στο περιθώριο του GP Αυστρίας για την προμήθεια κινητήρων από το 2026.
Με μια πολύ σημαντική κίνησή της, η Aston εξασφάλισε για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον Άντι Κάουελ, πρώην διευθυντή της Mercedes HPP που είχε κατασκευάσει τη μονάδα ισχύος που χάρισε οκτώ διαδοχικά πρωταθλήματα κατασκευαστών στη Mercedes F1 την περίοδο 2014-’21. Ο Κάουελ θα πάρει τη θέση του Μάρτιν Ουίτμαρς.
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Mercedes, Όλα Καλένιους, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία της Στουτγάρδης θεωρεί τον Μαξ Φερστάπεν τον ιδανικό διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 - όπως έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί και ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ.
Παρά την αγωνιστική άνοδο των McLaren, Ferrari και Mercedes στα τελευταία GP, και παρότι απέχουμε ακόμα πολύ από το μέσον του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, ο Φερνάντο Αλόνσο έχρισε ήδη πρωταθλητή του 2024 τον Μαξ Φερστάπεν. Τι είπε ο Ισπανός για τους κανονισμούς του 2026 και για τις δικές του ελπίδες μέχρι τότε.
Επί τρεις δεκαετίες οι κινητήρες της Renault Sport κέρδιζαν τίτλους με τις Williams, Red Bull αλλά και με τη δική της εργοστασιακή ομάδα, αλλά τώρα οι Γάλλοι φέρεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να βάλουν τέλος στη μακρά ιστορία των κινητήρων F1 του Βιρύ και να αναζητούν πελατειακές μονάδες ισχύος για την Alpine F1 ενόψει του 2026.
Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι νέες μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη Formula 1 σε ενάμιση χρόνο θα αποδίδουν περίπου 100 περισσότερους ίππους σε σχέση με τις σημερινές - αγγίζοντας τους 1.100 hp.
O διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης, θεωρεί ότι “είναι φυσικό να περιμένουμε έναν ανασχηματισμό” της δυναμικής των ομάδων της F1 με κάθε σετ μεγάλων αλλαγών των τεχνικών κανονισμών, σαν αυτό του 2026 που ανακοίνωσε σήμερα (6/06) η Ομοσπονδία.
Η FIA, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψαν τις πρώτες εικόνες του μονοθεσίου που περιμένουμε στη Formula 1 από το 2026 με το ολοκαίνουριο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών της χρονιάς εκείνης.
O παγκόσμιος ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών που ενδιαφέρονται για μια θέση στο πρόγραμμα της Formula 1 εντείνεται, με αποτέλεσμα GP που είναι συνυφασμένα με την ιστορία του σπορ να απειλούνται από χώρες που προσφέρουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
Άλλο ένα κομμάτι του μεταγραφικού παζλ της Formula 1 για τη διετία 2025-’26 μπήκε στη θέση του, καθώς η Williams ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου της με τον Άλεξ Άλμπον - που μέχρι πρότινος ήταν ένας από τους υποψήφιους για μια θέση στη Red Bull Racing.
Η νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains βρίσκεται στον "πυρετό" της εξέλιξης του κινητήρα που θα φορούν τα μονοθέσια του Μίλτον Κινς από το 2026, και κατά πολλούς η ανταγωνιστικότητα αυτής της μονάδας ισχύος θα είναι το βασικό κριτήριο για να επιλέξει ο Μαξ Φερστάπεν μεταξύ της RBR και της Mercedes.
Μετά τον Άντριαν Νιούι, η Red Bull Racing κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο περισσότερους ανθρώπους-“κλειδιά” της επιτυχίας της στη Formula 1 -όπως ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλεϊ- αλλά και πλειάδα μηχανικών της που σύμφωνα με τους Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ στέλνουν κατά δεκάδες τα βιογραφικά τους στις McLaren Racing και Mercedes F1.
Η Red Bull Racing ανακοίνωσε επίσημα ότι ο Άντριαν Νιούι θα αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς και ότι ο Βρετανός σχεδιαστής είναι ελεύθερος να ενταχθεί σε αντίπαλη ομάδα από την ίδια κιόλας χρονιά.
Μετά τη φερόμενη χθεσινή (29/04) συνάντηση του Άντριαν Νιούι με τη διοίκηση της RBR, επιβεβαιώνεται ότι ο Βρετανός σχεδιαστής είναι έτοιμος να αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς, καθώς και ότι η σχετική ανακοίνωση θα έρθει μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Πως η τεχνολογία των βιοκαυσίμων του 2026 που εξελίσσει η Aramco, παράλληλα με την εξέλιξη της μονάδας ισχύος της Honda και τη γιγάντωση της Aston Martin F1, κάνουν τον Φερνάντο Αλόνσο αισιόδοξο ότι θα μπορέσει το 2026 να διεκδικήσει το τρίτο του πρωτάθλημα στη F1 - είκοσι χρόνια μετά το τελευταίο του.
Η ηγεσία της Daimler και οι ιδιοκτήτες της Mercedes F1 θα έχουν επίσημη συνάντηση με την πλευρά του Μαξ Φερστάπεν μετά την επιστροφή της Formula 1 από την Αμερική, μετά το GP του Μαϊάμι το Πάσχα, προκειμένου να προσελκύσουν τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον.
Ο Άντριαν Νιούι εθεάθη στο αεροδρόμιο της Μπολόνια πριν από λίγες μέρες, δίνοντας περαιτέρω τροφή στα σενάρια ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο επαφών με τη Scuderia Ferrari για τη μετακόμισή του στο Μαρανέλο.
Σαν “μουσική στα αυτιά” του Φερνάντο Αλόνσο ακούγονται τα λόγια των διοικητών της Honda ότι θέλουν το 2026 να παραμείνουν πρωταθλητές της Formula 1, μετακομίζοντας από τα μονοθέσια της Red Bull σε εκείνα της Aston Martin. Μακροχρόνιος στόχος επανένωσης με τον Μαξ Φερστάπεν.
Μαζί με το δέλεαρ της νέας μονάδας ισχύος του 2026 η Mercedes F1 είναι έτοιμη να προσφέρει στον Μαξ Φερστάπεν και ένα κολοσσιαίο συμβόλαιο -ανώτερο εκείνου που έχει με τον Λιούις Χάμιλτον- για να προσελκύσει τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ σε δύο χρόνια.
Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 για ακόμα δύο σεζόν, η Honda -που θα παρέχει τους κινητήρες στην Aston από το 2026- είπε ότι έχει αφήσει στο παρελθόν την προ οκταετίας προβληματική της σχέση με τον Ισπανό.
Ο Φερνάντο Αλόνσο μίλησε για την επερχόμενη επανένωσή του με τη Honda, που θα γίνει οκτώ χρόνια μετά από τη ρήξη του με τους Ιάπωνες εξαιτίας των δημόσιων επικριτικών σχολίων του Ισπανού για τους ιαπωνικούς κινητήρες που τότε χρησιμοποιούσε με τη McLaren.
O Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε την πίστη του στο πρόγραμμα της Aston Martin προς την κορυφή της Formula 1 μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης του συμβολαίου των δύο πλευρών μέχρι το τέλος του 2026, ενώ διευκρίνισε ότι θα παραμείνει στην αγγλική εταιρεία για πολλά χρόνια αφότου “κρεμάσει τα γάντια” του.
Ο Φερνάντο Αλόνσο θα παραμείνει για τουλάχιστον ακόμα δύο χρόνια στη Formula 1, μέχρι το τέλος του 2026, καθώς η Aston Martin F1 ανακοίνωσε και επίσημα τη νέα της συμφωνία με τον Ισπανό δις παγκόσμιο πρωταθλητή.
Το κακό ξεκίνημα της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, για τρίτη διαδοχική χρονιά, πυροδότησε τις υποψίες ότι η πρώην πρωταθλήτρια θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα το φετινό και το επόμενό της μονοθέσιο για να αφοσιωθεί πλήρως στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Όμως ο Τότο Βολφ αρνήθηκε κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο.
Οι μεταγραφικές αποφάσεις των οδηγών για τη διετία 2025-’26 δείχνουν να καθορίζονται εν πολλοίς από την εσωτερική πληροφόρησή τους σχετικά με την πρόοδο κάθε κατασκευαστή κινητήρων. Φερστάπεν: “Δεν υπάρχει λόγος πανικού” για τον πρώτο κινητήρα της Red Bull. Ράσελ: “Με τους νέους κανονισμούς η Mercedes θα επιστρέψει στην κορυφή”.
Η πολυπλοκότητα της λειτουργίας των υβριδικών μονάδων ισχύος στη F1 το 2026 και ο γρίφος της άντλησης και διάθεσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά με το νέο κουμπί "Power Boost" ηλεκτρικής ισχύος για λίγα δευτερόλεπτα, ωθεί τις ομάδες να απευθυνθούν όλο και περισσότερο στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης των μονοθεσίων.
Η πρωταθλήτρια κατασκευάστρια κινητήρων των τελευταίων τριών ετών στη Formula 1 επενδύει βαρέως στην επόμενη μέρα μετά τη Red Bull Racing, θεμελιώνοντας μία νέα βάση της στην Αγγλία με στόχο να παραμείνει στην κορυφή του σπορ - πλέον με την Aston Martin.
Μια προσφορά δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, κοντά στα συμβόλαια των πιο υψηλά αμοιβόμενων οδηγών της Formula 1, έκανε η Aston Martin στον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, για να τον προσελκύσει από τη Red Bull στο Σίλβερστοουν.