Η ομάδα του Ουόκινγκ θα πρέπει να παρουσιάσει σήμερα (25/10) σαφή και ουσιώδη νέα αποδεικτικά στοιχεία στη FIA για να έχει τις όποιες ελπίδες να ανατραπεί η ποινή 5’’ που επέβαλλαν οι αγωνοδίκες του GP ΗΠΑ στον Λάντο Νόρις, ώστε ο Άγγλος να ανακτήσει την 3η θέση έναντι του Μαξ Φερστάπεν.
"Δεν έχω βγει από την πίστα σε αγώνα με τετ-α-κε, τουλάχιστον από όσο θυμάμαι, κι αν έχει συμβεί ίσως έγινε μόνο μία φορά" είπε ο Λιούις Χάμιλτον μετά την εγκατάλειψή του στην αμμοπαγίδα της στροφής 19 στην πίστα του Όστιν, στο 2ο γύρο του GP των ΗΠΑ. Όμως, όντως δεν έχει βγει ποτέ σε αγώνα με δικό του οδηγικό σφάλμα;
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είπε ότι δεν τον εξέπληξε η ταχύτητα της Ferrari SF-24 με την οποία ο Σαρλ Λεκλέρ κυριάρχησε στο GP του Τέξας - εξηγώντας ότι το ιταλικό μονοθέσιο είχε την ίδια απόδοση και στους δύο προηγούμενους αγώνες, αλλά η Scuderia δεν κατάφερε να τη βγάλει στην επιφάνεια.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι αλλαγές που έκανε η Ομοσπονδία μετά τον Ιούνιο στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της Formula 1 για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών του 2026 θα τα κάνουν εξίσου αποδοτικά με τα φετινά, ακόμα καλύτερα στις προσπεράσεις, και θα λύσουν το “γόρδιο δεσμό” του ύψους από το έδαφος.
Μετά τις ποινές 5 δευτερολέπτων που δέχθηκε τόσο ο Τζορτζ Ράσελ όσο και ο Λάντο Νόρις στο GP των ΗΠΑ, αλλά όχι και ο Μαξ Φερστάπεν, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ είπε ότι οι αγωνοδίκες της FIA προχώρησαν σε “κάπως μεροληπτική λήψη αποφάσεων”.
Μετά τη μεγάλη ανατροπή στο Όστιν των ΗΠΑ, τα μονοθέσια της Formula 1 πατούν γκάζι στο Μεξικό, όπου θα πραγματοποιηθεί ο 20ός αγώνας του πρωταθλήματος, που θα μεταδοθεί την Κυριακή, 27 Οκτωβρίου, στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 23:30 στον ΑΝΤ1.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι η στρατηγική στους αγώνες της Formula 1 “ήταν το αδύνατό μας σημείο, αλλά τώρα είναι εκπληκτική” και μαζί με τον Κάρλος Σάινθ εξήραν το έργο του νέου διευθυντή στρατηγικής Ρέιβιν Τζαν - ενώ ο Ισπανός ανέλυσε πώς βοήθησε και η βελτίωση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στην αντίστοιχη βελτίωση της στρατηγικής.
Η ανενόχλητη έξοδος και εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο του GP των ΗΠΑ δεν ήρθε από λάθος του ίδιου του επτάκις πρωταθλητή, τόνισαν κατηγορηματικά οι Τζορτζ Ράσελ και Τότο Βολφ, καθώς ο νεαρός Βρετανός είπε ότι “δείχνει τι είδους τέρας έχουμε να αντιμετωπίσουμε” σχετικά με την απόδοση της Mercedes W15.
Ο Λάντο Νόρις έριξε στον εαυτό του το φταίξιμο για την ήττα του από τον Μαξ Φερστάπεν στο GP των ΗΠΑ, η οποία -όπως δήλωσε- τον επηρέασε αρκετά στη μάχη του για το φετινό τίτλο οδηγών της Formula 1.
Το 1-2 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο GP ΗΠΑ, και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο το πέτυχε η Scuderia, αφήνει τον Μονεγάσκο και τον διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, αισιόδοξους ότι η Ferrari μπορεί να γίνει φέτος παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη Formula 1.
Οι αγωνοδίκες του GP του Τέξας επέβαλλαν πρόστιμο 500.000 ευρώ στους οργανωτές του χθεσινού (20/10) αγώνα της Formula 1 στο Όστιν, διότι δεν κατάφεραν να αποτρέψουν την είσοδο θεατών στην πίστα ενώ αρκετά μονοθέσια που μόλις είχαν τερματίσει δεν είχαν επιστρέψει ακόμα στα πιτς.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, κατηγόρησε τους αγωνοδίκες του GP των ΗΠΑ ότι παρενέβησαν με “ακατάλληλο” τρόπο στη μάχη του Λάντο Νόρις με τον Μαξ Φερστάπεν για την 3η θέση του αγώνα, επιβάλλοντας στον Άγγλο την ποινή των 5’’ που του στοίχισε τη θέση στο βάθρο.
Το θριαμβευτικό 1-2 της Ferrari στον 19ο φετινό αγώνα της Formula 1 αναζωπύρωσε τις ελπίδες της Scuderia για το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς η μάχη της 3ης θέσης που κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν από τον Λάντο Νόρις διεύρυνε το προβάδισμά του για τον τίτλο των οδηγών.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε τη νίκη του GP ΗΠΑ κυριαρχόντας απόλυτα από την πρώτη στροφή μέχρι την καρό σημαία του αγώνα του Όστιν, ενώ ο Κάρλος Σάινθ συμπλήρωσε το θριαμβευτικό 1-2 της Ferrari. Ο Μαξ Φερστάπεν νικητής της συγκλονιστικής μάχης στο τέλος με τον Λάντο Νόρις για την 3η θέση, έπειτα από αμφιλεγόμενη ποινή στον Άγγλο για την προσπέρασή του εκτός των ορίων της πίστας.
Μετά από ένα διήμερο κυριαρχίας του Μαξ Φερστάπεν για το Sprint του Τέξας, ο Λάντο Νόρις έβγαλε έναν "λαγό από το καπέλο" στις δοκιμές κατάταξης του GP ΗΠΑ κερδίζοντας την πολ ποζίσιον με έναν άρτιο γύρο και με διαφορά μόλις 31 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό. Το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στην εκπνοή χάλασε τον δεύτερο γύρο τους στο Q3.
Η Formula 1 μεταφέρεται στις ΗΠΑ για τον 19ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Παρακολουθήστε σε LIVE περιγραφή την εξέλιξη των κατατακτήριων από το Liveblog του SPORT24.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε μετά το θρίαμβό του στο Sprint του GP ΗΠΑ ότι μετά από πολύ καιρό η Red Bull RB20 του δίνει καλή αίσθηση, δηλώνοντας ανακουφισμένος που είναι και πάλι -μετά από μήνες- σε θέση να διεκδικεί τις νίκες στους αγώνες της Formula 1.
Μετά από την πρώτη από τις εννέα μάχες (6 GP και 3 Sprint) του φετινού τίτλου της Formula 1, με τη νίκη του στο Sprint του GP ΗΠΑ ο Μαξ Φερστάπεν αύξησε κατά 2 βαθμούς τη διαφορά του από τον Λάντο Νόρις για το πρωτάθλημα οδηγών και η Red Bull μείωσε ισόποσα την απόστασή της από τη McLaren στους κατασκευαστές.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 μετά τον Ιούνιο, κυριαρχόντας στον αγώνα Sprint στο πλαίσιο του GP ΗΠΑ. Νικητής στις συναρπαστικές μάχες πίσω του ο Κάρλος Σάινθ, που έφτασε δεύτερος με μια σειρά από συναρπαστικές μάχες με τους Λάντο Νόρις, Σαρλ Λεκλέρ και Τζορτζ Ράσελ που έκλεισαν την πεντάδα.
Το 19ο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 2024 συνεχίζεται απόψε με τον τέταρτο φετινό αγώνα Sprint και έπειτα με τις δοκιμές κατάταξης του κυρίως GP στο Όστιν του Τέξας. Πού μπορείτε να δείτε την αγωνιστική δραστηριότητα του Σαββατόβραδου, και ποιες ώρες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Ζακ Μπράουν σχολίασε τα απαράδεκτα σχόλια του συμβούλου της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο ότι “ο Λάντο Νόρις δεν είναι αρκετά δυνατός πνευματικά” στη μάχη του τίτλου με τον Μαξ Φερστάπεν, λέγοντας ότι ο Αυστριακός χλευάζει ένα κοινωνικό στίγμα που η F1 προσπαθεί να εξαλείψει.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι “πλέον δεν υφίσταται κανένα θέμα” σχετικά με την υπόθεση της συσκευής της Red Bull για τη ρύθμιση του ύψους του δαπέδου, την οποία άλλες ομάδες υπαινίχθηκαν ότι η πρωταθλήτρια χρησιμοποιεί παράνομα υπό το καθεστώς παρκ-φερμέ. Συμφωνία των ομάδων να σφραγίζεται κάθε τέτοιο εξάρτημα στο παρκ-φερμέ.
Μετά από επτά αγώνες της Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στην πρώτη θέση της εκκίνησης, για τον αγώνα Sprint του GP των ΗΠΑ, καθώς κέρδισε το Sprint Qualifying στο Όστιν του Τέξας με διαφορά 12 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Στη δεύτερη σειρά, μαζί με τον Σαρλ Λεκλέρ, ο Λάντο Νόρις.
Ο Κάρλος Σάινθ και ο Σαρλ Λεκλέρ τοποθέτησαν τις δύο Ferrari SF-24 στην κορυφή της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP των ΗΠΑ στο Όστιν, με διαφορά δυόμισι δεκάτων του δευτερολέπτου από τους διεκδικητές του τίτλου Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) και Λάντο Νόρις (McLaren).
Η πρώτη από τις δύο τριάδες διαδοχικών GP που θα μας φέρνουν στην αυλαία του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στην αμερικανική ήπειρο, ξεκινώντας αυτό το τριήμερο με το GP των ΗΠΑ στο “Circuit of the Americas”, στο Όστιν του Τέξας. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 19ου φετινού τριημέρου.
Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren δεν κατονόμασε τη Red Bull, αλλά είπε ότι "ξεκάθαρα καταπατά τους κανονισμούς" οποιοσδήποτε μηχανισμός αλλάζει το ύψος ενός μοονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull Racing, παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί τον αμφιλεγόμενο μηχανισμό αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου της από το έδαφος, κάτι που είναι παράνομο να γίνεται σε καθεστώς παρκ-φερμέ - όμως διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο.
Η FIA ανακοίνωσε ότι από τη σεζόν της Formula 1 του 2025 ο επιπλέον βαθμός που κερδίζει ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα της Κυριακής θα καταργηθεί. Ποιες ακόμη αλλαγές αποφάσισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ.
Κατά πάσα πιθανότητα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1 θα δεχθούν τουλάχιστον σε ένα από τα 6 GP που απομένουν ποινή θέσεων στην εκκίνηση για την υπέρβαση του αριθμού επιτρεπτών εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος τους. Οι σχετικές επιλογές των Red Bull και McLaren θα παίξουν, κατά συνέπεια, το ρόλο τους στη μάχη για τον φετινό πρωταθλητή.
Σε ένα "χτύπημα κάτω από τη ζώνη" για τη φετινή μάχη του τίτλου της Formula 1 προχώρησε ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, λέγοντας ότι ο Λάντο Νόρις της McLaren δεν είναι αρκετά δυνατός πνευματικά για να κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν στη φετινή μάχη του πρωταθλήματος της Formula 1.
Μια από τις 10 ομάδες της Formula 1, προς το παρόν άγνωστο ποια, συγκεντρώνει τις υποψίες άλλων ομάδων για παράνομη παρέμβαση στο μονοθέσιό της μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα - με την οποία αλλάζει τη ρύθμιση του ύψους του δαπέδου από το έδαφος. Η FIA αναγκάστηκε να παρέμβει αλλάζοντας προς το παρόν τον τρόπο αστυνόμευσης στο καθεστώς παρκ-φερμέ.
Πολύ ψηλά έθεσε τον πήχη για την πρώτη του σεζόν στη Formula 1 ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, διάδοχος του Λιούις Χάμιλτον το 2025 στην ομάδα της Mercedes, λέγοντας πως στόχος του είναι ένα ντεμπούτο με "ορισμένες" νίκες - εκθαμβωτικό όπως εκείνο του Χάμιλτον με τη McLaren το 2007.
Το 19ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, έρχεται στην πίστα «Circuit of the Americas» στο Όστιν των ΗΠΑ, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 20 Οκτωβρίου, στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 23:30 στον ΑΝΤ1.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινά την τελική ευθεία των 6 GP που απομένουν στη φετινή Formula 1 πολύ πιο αισιόδοξα σε σχέση με τους αγώνες της καλοκαιρινής περιόδου. Ο Ολλανδός εξήγησε τι πήγε στραβά φέτος και έχασε η Red Bull Racing το βηματισμό της, και γιατί πιστεύει ότι πλέον είναι σε καλό δρόμο για το τέταρτο διαδοχικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Η Scuderia έχασε τις μεγάλες ευκαιρίες της για νίκες στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σιγκαπούρη, όμως ο Κάρλος Σάινθ πιστεύει ότι δύο από τις πίστες που ακολουθούν φέτος της ταιριάζουν εξίσου καλά. Πώς σχολίασε ο Ισπανός τα λόγια του Ματία Μπινότο ότι δεν θα υπέγραφε τον Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari.
Η Formula 1 επιστρέφει μετά από σχεδόν έναν μήνα αυτό το τριήμερο (18-20/10) με το GP των ΗΠΑ στο Όστιν του Τέξας, και οι McLaren, Alpine και Haas F1 θα αγωνιστούν εκεί -καθεμία για τους δικούς της λόγους- με διαφορετικούς χρωματισμούς των μονοθεσίων τους.
Ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ήταν φιλοξενούμενος στο πρώτο podcast ‘Box, Box, Box’ της Pirelli. Διαβάστε τι είπε ο Έλληνας αεροδυναμιστής για όσα κάνουν ελκυστική τη Formula 1, για τις προτεραιότητες που θέτει στο σχεδιασμό των νέων τεχνικών κανονισμών, καθώς και για την ομορφιά των μονοθεσίων.
Η πιο μεγάλη ευκαιρία της καριέρας του Φερνάντο Αλόνσο, η dream team που χτίζει η Aston Martin F1 στο Σίλβερστοουν με την προσθήκη (και) του Άντριαν Νιούι, πέτυχε τον Ισπανό στη δύση της καριέρας του. Όμως, μπορεί ο “Ελ Νάνο” να μείνει στη F1 και μετά το 45ο έτος της ηλικίας του;
Ο πρώην διευθυντής της Scuderia Ferrari και νυν διευθύνων σύμβουλος της Audi F1, Ματία Μπινότο, εξηγεί για ποιο λόγο ο ίδιος δεν θα διεκδικούσε να υπογράψει τον Λιούις Χάμιλτον στην ομάδα του Μαρανέλο - Τι λέει ο Ιταλός για τον τρόπο που διοικεί τη Scuderia ο Φρεντ Βασέρ.
Ελάχιστοι είναι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων του πλανήτη, κολοσσοί όπως η Toyota, που δοκίμασαν την τύχη τους στη Formula 1 και πέτυχαν να γίνουν πρωταθλητές. Εξετάζουμε έξι περιπτώσεις εταιρειών που ήρθαν με εργοστασιακές ομάδες, απέτυχαν παταγωδώς και τράπηκαν σε άτακτη φυγή.