Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15 σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας, αν και αυτή τη φορά με ισχνή διαφορά -μόλις 11 χιλιοστών του δευτερολέπτου- από τον Λάντο Νόρις της McLaren. Τρίτος ο Τζορτζ Ράσελ, που επιβεβαιώνει την εξαιρετική κατάσταση της Mercedes W15.
Ο Λιούις Χάμιλτον έδωσε τη δική του απάντηση στην πρόσφατη δήλωση του διευθυντή της Mercedes F1, Τότο Βολφ, πως “όλοι έχουμε ημερομηνία λήξης” - και συμπλήρωσε πως αν η ομάδα του δώσει “ένα αυτοκίνητο που θα μένει στην πίστα” μπορεί να κλείσει θετικά τη 12ετία του με τη Mercedes F1.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν 4 δέκατα ταχύτερος του Τζορτζ Ράσελ στο 1-2 της Mercedes στις δοκιμές που άνοιξαν το αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 στο Λας Βέγκας. Μικρές οι διαφορές μεταξύ των Λάντο Νόρις, Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν που ακολούθησαν τους δύο Βρετανούς σε απόσταση 1 δευτερολέπτου.
Ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε αισιόδοξος ότι η Red Bull μπορεί να είναι σε αρκετά καλή κατάσταση για να διεκδικήσει τη νίκη στο GP του Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο (22-24/11), ώστε να γιορτάσει θριαμβευτικά ο ίδιος τον τέταρτο διαδοχικό του τίτλο στη Formula 1 και να βοηθήσει την RBR στη διεκδίκηση του τίτλου κατασκευαστών.
Καθώς οι ελπίδες του Λάντο Νόρις για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 ουσιαστικά εξανεμίστηκαν μετά το GP Βραζιλίας, ο Όσκαρ Πιάστρι επιβεβαίωσε ότι πλέον δεν ισχύει η συμφωνία με τη McLaren για να παρέχει την υποστήριξή του στον Βρετανό - και μαζί εξέφρασε το στόχο του να είναι εκείνος που θα διεκδικεί το πρωτάθλημα το 2025.
Το τελικό σετ τριών GP που θα κρίνει τους φετινούς πρωταθλητές της Formula 1 ξεκινά αυτό το τριήμερο (22-24 Νοεμβρίου) από το Λας Βέγκας, στην έρημο της Νεβάδα στις ΗΠΑ. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ωράριο των τριών ημερών, τη στρατηγική του αγώνα και τα μυστικά του σιρκουί που φιλοξενεί τον 22ο φετινό αγώνα του σπορ.
Το 22ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 διεξάγεται στο Λας Βέγκας και θα μεταδοθεί την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στις 08:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1.
Η Scuderia ταξιδεύει στο Λας Βέγκας με αναπτερωμένο ηθικό για μια νέα νίκη παρά το “στραβοπάτημα” στη βροχή της Βραζιλίας - ενώ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής φέρεται να προγραμματίζει τη δοκιμή ενός νέου δαπέδου που θα της προσφέρει δεδομένα για το “project 677”, δηλαδή το μονοθέσιο του 2025.
Ο Έβαν Σορτ ξεκίνησε να εργάζεται στη Ferrari το 1999, την εποχή της τεταμένης αντιπαλότητας της Scuderia με τη McLaren στη Formula 1, και περιγράφει στο νέο βιβλίο “Inside Mercedes F1” πώς η ιταλική ομάδα συνήθιζε εκείνο τον καιρό να παρακολουθεί τις ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ των μελών της ομάδας του Ουόκινγκ.
Ο αγώνας στην αμερικανική “πόλη της αμαρτίας” παρεκκλίνει από την φυσιολογική διεξαγωγή των GP το μεσημέρι της Κυριακής, και οι λόγοι για αυτό είναι δύο.
Οι περισσότεροι οδηγοί της Formula 1 βρίσκονται στο απόλυτο όριο των επιτρεπόμενων εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος τους, και πολλοί το έχουν ξεπεράσει. Ποιοι κινδυνεύουν, όμως, περισσότερο να δεχθούν ποινές θέσεων στην εκκίνηση στα GP του Λας Βέγκας, του Κατάρ και του Άμπου Ντάμπι που κλείνουν τη σεζόν;
Ο Λιούις Χάμιλτον έπλεξε το εγκώμιο του θρύλου της Formula 1 Μίκαελ Σουμάχερ σε ένα νέο βιβλίο που κυκλοφόρησε για τον Γερμανό, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι “τον έβλεπα πάντοτε ως πρότυπο” και ότι “περισσότερο από τον πρωταθλητή με εντυπωσιάζει ο άνθρωπος που είναι”.
Μέσα στο γενικότερό της “πελάγωμα” από τα προβλήματα αναπηδήσεων που προκάλεσε το νέο δάπεδο που παρουσίασε στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο, η Scuderia -σύμφωνα με τον διευθυντή της, Φρεντ Βασέρ- καθυστέρησε να υιοθετήσει το μεγάλο φετινό αβαντάζ των ελαστικών εμπρός πτερυγών. Ο Γάλλος εξηγεί πώς συνέβη αυτό.
Η Scuderia προετοιμάζει μια εκδήλωση παρουσίασης του Λιούις Χάμιλτον και το νέου της μονοθεσίου του 2025 στο Μαρανέλο, ξεχωριστή από τη μεγάλη γιορτή της Formula 1 τη 18η Φεβρουαρίου στο Λονδίνο - όπου η ιταλική ομάδα απλώς θα αποκαλύψει τα νέα της χρώματα.
Η Scuderia Ferrari έδωσε το “πράσινο φως” στον Κάρλος Σάινθ να οδηγήσει στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι, στις 10 Δεκεμβρίου, για πρώτη φορά το μονοθέσιο της Williams - ενόψει της μετακίνησής του στην ομάδα του Γκροβ το 2025.
Η Επιτροπή F1, υπό τον διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη και με τη συμμετοχή των δέκα διευθυντών των ομάδων και του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1 Στέφανο Ντομενικάλι, συγκλήθηκε για 5η φορά φέτος και προχώρησε σε μια σειρά από αποφάσεις για τις σεζόν της Formula 1 του 2025 και ‘26.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ φέρεται να επισκέφτηκε στο γκαράζ της Williams στο GP Βραζιλίας με σκοπό τη διερεύνηση του μέλλοντος του Φράνκο Κολαπίντο, όμως ο Σέρτζιο Πέρεζ δείχνει και πάλι ακλόνητος στη θέση δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν και το 2025.
Παρά τις προσπάθειες της Scuderia, πλέον αποκλείστηκε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Λιούις Χάμιλτον με το cavallino στις δοκιμές της Formula 1 το Δεκέμβριο, αμέσως μετά από το τελευταίο GP στο Άμπου Ντάμπι. Ποιο είναι το σενάριο στο οποίο κλίνει πλέον η ιταλική ομάδα.
Σε μια μεγάλη εκδήωση της Formula 1 για τα 75 χρόνια της ιστορίας της, στις 18 Φεβρουαρίου 2025, θα αποκαλυφθούν όλα μαζί τα μονοθέσια (ή τουλάχιστον ο χρωματισμός τους) για τη νέα σεζόν του σπορ, με την παρουσία των -παλιών και νέων- οδηγών κάθε ομάδας.
Άδοξα έληξε η άλλοτε λαμπρή πορεία του Νταν Φάλοους στην Aston Martin F1, καθώς -λίγους μήνες πριν την άφιξη του Άντριαν Νιούι στο Σίλβερστοουν- η ομάδα ανακοίνωσε την απομάκρυνσή του από τη θέση του τεχνικού της διευθυντή.
Σε μια νέα εποχή θα περάσει η εργοστασιακή ομάδα της Renault στη Formula 1, η Alpine F1, το 2026: μετά από τρεις δεκαετίες θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους δικούς της κινητήρες από το Βιρύ, και θα αγωνίζεται στα GP με τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, επιβεβαίωσε το παλαιότερο δημοσίευμα του βρετανικού “Guardian” ότι ο Λιούις Χάμιλτον και η ιταλική ομάδα υπέγραψαν στις αρχές του φετινού χρόνου το πολυετές συμβόλαιό τους, που ξεκινά το 2025, σε χρόνο-ρεκόρ.
Ο Μονεγάσκος της Ferrari βρίσκεται στο απόλυτο όριο όλων των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος του, και μοιάζει πολύ πιθανόν να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει έναν επιπλέον θερμικό κινητήρα (V6 Turbo) στο επόμενο GP, στο Λας Βέγκας (21-24 Νοεμβρίου).
Ο Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull παραμένει ο οδηγός που έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ζημία στην ομάδα του το 2024 με ατυχήματα που είχε στα 21 μέχρι στιγμής αγωνιστικά τριήμερα της σεζόν - αλλά ο Άλεξ Άλμπον πλέον απειλεί την πρωτιά του Μεξικανού.
Τρία χρόνια μετά το σκανδαλώδες φινάλε της σεζόν του 2021, όταν οι παράτυπες αποφάσεις του αγωνιστικού διευθυντή των GP Μάικλ Μάσι στέρησαν τον όγδοο τίτλο του Λιούις Χάμιλτον, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ μίλησε ξανά για το θέμα και για τον Μάσι, συμπληρώνοντας ότι “ο Λιούις άξιζε να είναι ο μόνος με οκτώ τίτλους”.
Όπως και ο αξέχαστος Κόλιν ΜακΡέι και ο θρύλος Σεμπάστιαν Λεμπ στο παρελθόν, ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι που οδήγησε ένα μονοθέσιο της F1. Και μίλησε με ενθουσιασμό για την εμπειρία.
Ο Τότο Βολφ αποκάλυψε ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που του έδωσε στα ξεκινήματα του 2024 την πληροφορία ότι ο Λιούις Χάμιλτον είχε συμφωνήσει με τη Ferrari για το ‘25, και επίσης ότι ο τρόπος που εξελίχθηκαν τα πράγματα δεν του έδωσε την ευκαιρία να διεκδικήσει τους Σαρλ Λεκλέρ και Λάντο Νόρις για λογαριασμό της Mercedes.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, θεωρεί πολύ πιθανό να αναβιώσει η μονομαχία του Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον του χρόνου στη Formula 1, καθώς πιστεύει ότι "η Ferrari είναι μια ομάδα που κερδίζει έδαφος και δυναμώνει".
Με επιστολή που υπογράφουν τα μέλη του συνδέσμου οδηγών Grand Prix (GPDA) εγκαλούν τον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, σε σχέση με όσα τους προσάπτει δημοσίως, ενώ ζητούν να μάθουν πού διατίθενται τα χρήματα από τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται.
Η βροχή του GP του Ιντερλάγκος δεν προκάλεσε μόνο αγωνιστικό “χάος” την προηγούμενη Κυριακή, αλλά και οικονομικό. Διαβάστε πόσο ήταν το δυσβάσταχτο κόστος των ατυχημάτων για τις ομάδες - σχεδόν το μισό από το οποίο βάρυνε την ομάδα της Williams.
Σε μία από τις σπουδαιότερες στιγμές της καριέρας του, αν όχι την κορυφαία, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε στη Βραζιλία ορισμένα στατιστικά και ρεκόρ που μοιάζουν απίστευτα.
Η ομάδα του Χίνβιλ, που θα μετονομαστεί σε Audi F1 το 2026, διάλεξε για την επόμενη σεζόν της Formula 1 τον νεαρό Βραζιλιάνο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, ο οποίος ηγείται στο πρωτάθλημα της F2. Ο Βάλτερι Μπότας, έτσι, μένει χωρίς αγωνιστικό κόκπιτ, και φημολογείται η επιστροφή του στη Mercedes για τη θέση του εφεδρικού οδηγού.
Σε μια στιγμή που δεν έπιασε η τηλεοπτική κάλυψη του GP του Ιντερλάγκος, ο Φερνάντο Αλόνσο φάνηκε να βγαίνει εξαντλημένος από το μονοθέσιό του στο τέλος του επεισοδιακού αγώνα - “Έπρεπε να συνεχίσω, για όσους υποφέρουν στη Βαλένθια”, είπε ο Ισπανός.
Νέες υποψίες για τη νομιμότητα των μονοθεσίων της Formula 1 βγήκαν στην επιφάνεια στο GP Βραζιλίας, μεταξύ των κορυφαίων ομάδων του σπορ. Δείτε για ποια τεχνική καινοτομία υποπτεύεται η Red Bull Racing μια σειρά ομάδων, συμπεριλαμβανομένης και της McLaren.
Παντελώς αποκαρδιωμένος μετά το GP Βραζιλίας, ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι δεν μπορεί πλέον να περιμένει να τελειώσει η πολύ κακή αγωνιστική περίοδος που διανύει με τη Mercedes από το τέλος Αυγούστου - ενόψει της μετάβασής του στην Ιταλία, για τη Scuderia Ferrari, στις αρχές του Ιανουαρίου.
Μετά τη “ρουλέτα” του GP Βραζιλίας, ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί πλέον ρεαλιστικά να “τινάξει τη μπάνκα” στο Λας Βέγκας εξασφαλίζοντας στον επόμενο αγώνα της Formula 1, στην αμερικανική “πόλη της αμαρτίας” στις 24 Νοεμβρίου, το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Η έκπληξη της χρονιάς, η παρουσία των Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί της Alpine F1 στο βάθρο του GP του Ιντερλάγκος, “εκτόξευσε” την ομάδα από την 9η στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Κάτι που μεταφράζεται σε τεράστια χρηματική διαφορά στο τέλος της σεζόν - αν καταφέρει να παραμείνει στη θέση αυτή.
Μέσα σε όλα όσα χαοτικά συνέβησαν το περασμένο τριήμερο στο Ιντερλάγκος, στο πλαίσιο του GP Βραζιλίας, ο Λιούις Χάμιλτον εντέλει κατάφερε να κάνει λίγους γύρους επίδειξης με τη McLaren MP4/5Β του Άιρτον Σένα - και εμφανίστηκε ιδιαίτερα συγκινημένος για αυτό.
Με την επιβλητική του νίκη στο Ιντερλάγκος ο Μαξ Φερστάπεν έκανε ένα μεγάλο άλμα για το τέταρτο διαδοχικό του πρωτάθλημα της F1, ενώ στους κατασκευαστές η Red Bull πλησίασε τη 2η Ferrari. Δείτε πως διαμορφώνονται οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών.