H Ferrari επιβεβαίωσε ότι άλλαξε τον κινητήρα V6 και το Turbo της F1-75 του Σαρλ Λεκλέρ τη δεύτερη μέρα στο Όστιν του Τέξας, κοστίζοντας 10 θέσεις στην εκκίνηση της Κυριακής στον Μονεγάσκο. Πέντε θέσεις ποινής και για τον Φερνάντο Αλόνσο, που επίσης άλλαξε τον V6 της Renault.
Ο Κάρλος Σάινθ έκανε τον ταχύτερο χρόνο και θα εκκινήσει πρώτος στο GP των Ηνωμένων Πολιτειών, σε ένα qualifying που επισκιάστηκε από τον θάνατο του ιδρυτή και συνιδιοκτήτη της Red Bull, Ντίντριχ Μάτεσιτς.
Σε ηλικία 78 ετών, ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτς υπέκυψε στη μακροχρόνια ασθένειά του, όπως ανακοίνωσε η Red Bull Racing λίγο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές στο Όστιν.
Μετά την κυριαρχία της Ferrari την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών του GP ΗΠΑ στο Τέξας, ο Μαξ Φερστάπεν σήμερα ανέβηκε στην κορυφή στην τρίτη περίοδο – με χρόνο περίπου δύο δέκατα ταχύτερο του χθεσινού του Σαρλ Λεκλέρ.
Ο αστέρας του Χόλιγουντ, πρωταγωνιστής της νέας κινηματογραφικής ταινίας που εκτυλίσσεται στη Formula 1, συναντήθηκε -μαζί με τον παραγωγό Τζέρι Μπρουκχάιμερ- με τους οδηγούς και τους διευθυντές των ομάδων στο πάντοκ του Όστιν.
Αν και ο Μαξ Φερστάπεν δηλώνει ότι προτεραιότητά του στο Όστιν είναι να κερδίσει η Red Bull το πρωτάθλημα κατασκευαστών, είναι πολύ πιθανό να πετύχει κάτι που μέχρι τώρα έχουν καταφέρει μόνο οι Μίκαελ Σουμάχερ και Σεμπάστιαν Φέτελ.
Στο νέο Podcast του S24AUTO οι Γιάννης Λημναίος και Πάνος Διαμάντης συζητούν για τις κατηγορίες κατά της Red Bull για υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού το 2021, θυμούνται τρανταχτά σκάνδαλα της Formula 1 και ρίχνουν μια ματιά στο 2023.
Οι Σαρλ Λεκλέρ, Βάλτερι Μπότας και Ντάνιελ Ρικιάρντο σημείωσαν τους τρεις ταχύτερους γύρους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP ΗΠΑ - ενώ όλοι οι άλλοι δοκίμαζαν τα πειραματικά ελαστικά της Pirelli για το 2023.
Οι Σαρλ Λεκλέρ, Βάλτερι Μπότας και Ντάνιελ Ρικιάρντο σημείωσαν τους τρεις ταχύτερους γύρους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP ΗΠΑ - ενώ όλοι οι άλλοι δοκίμαζαν τα πειραματικά ελαστικά της Pirelli για το 2023.
Ο Κάρλος Σάινθ πέτυχε τον πρώτο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω του στα 0,224'' τον Μαξ Φερστάπεν και στα 0,475'' τον Λιούις Χάμιλτον. Ντεμπούτο για τέσσερις πρωτοεμφανιζόμενους, ο Σβάρτζμαν στο κόκπιτ του Λεκλέρ.
Εκφράζοντας τη δική του άποψη για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με την υπέρβαση του ορίου δαπανών από την Red Bull Racing το 2021, ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι "πάντοτε τα πρωταθλήματα κερδίζονταν με την εξερεύνηση γκρίζων περιοχών των κανονισμών".
Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στο Τέξας των ΗΠΑ, για το δέκατο ένατο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα του Όστιν.
Το νέο κεφάλαιο στο σίριαλ της υπέρβασης του ορίου δαπανών του 2021 από τη Red Bull Racing έχει φτάσει στη συζήτηση κοινά αποδεκτής ποινής από τις δύο πλευρές. Οργισμένη αντίδραση από τον Μαξ Φερστάπεν.
Τα παιδικά χρόνια του Μαξ Φερστάπεν ήταν -τουλάχιστον- σκληρά κι αυτό οφείλεται κυρίως στον τρόπο που επέλεξε να τον μεγαλώσει ο πατέρας του, Γιoς Φερστάπεν. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ως πατέρας και ο ίδιος όπως είπε, δεν δίστασε να εκφράσει την αποψή του για αυτό.
Ο Σαρλ Λεκλέρ θα χάσει, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, πέντε θέσεις στην εκκίνηση του GP ΗΠΑ, στο Όστιν του Τέξας το προσεχές τριήμερο, λόγω επιλογής ενός φρέσκου θερμικού κινητήρα V6 Turbo.
Αυτό το ΠΣΚ 21-23 Οκτωβρίου διεξάγεται το Γκραν Πρι των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, 19ος αγώνας της Formula 1 για φέτος. Δείτε το πρόγραμμα για τα FP1, FP2 και FP3, το Qualifying και τον αγώνα.
Ο επικεφαλής της Audi F1, Άνταμ Μπέικερ, δεν αρνήθηκε ότι ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ θα ήταν μια ελκυστική προοπτική για τη γερμανική ομάδα το 2026. Τι είπε για τον Μικ Σουμάχερ, και ποιο χρονικό ορίζοντα έθεσε για την επίτευξη των πρώτων νικών της Audi στη Formula 1.
Παρότι βρίσκεται υπό την αφόρητη πίεση να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Ferrari, ο Σαρλ Λεκλέρ έχει την ικανότητα για αυτό -ικανότητα αντίστοιχη του Μαξ Φερστάπεν-, αρκεί να του δοθεί το μονοθέσιο που πρέπει, υποστηρίζει ο Ρέιμοντ Βερμιούλεν.
Μετά την κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα της Formula 3 του 2014 στο Σπα του Βελγίου, ο Γκέρχαρντ Μπέργκ επεσήμανε στη Mercedes το νέο μεγάλο ταλέντο από την Ολλανδία που αναδυόταν στη διεθνή σκηνή του μότορσπορ.
Παρότι δεν προσδιόρισε με ακρίβεια πόσο χρόνος λείπει στο γύρο από τη Mercedes W13 έναντι των Red Bull και Ferrari, ο τεχνικός διευθυντής της πρωταθλήτριας, Μάικ Έλιοτ, ευελπιστεί ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ μπορεί να μάχεται ξανά στην κορυφή την επόμενη χρονιά της Formula 1.
Η τεχνική ντιρεκτίβα της FIA για τον περιορισμό των αναπηδήσεων (porpoising) των φετινών μονοθεσίων της Formula 1, που επεβλήθη στο GP στο τέλος του Αυγούστου, αρχίζει να διαφαίνεται ως η κύρια αιτία για τα μεγάλα προβλήματα της Ferrari F1-75 έκτοτε.
Εντείνεται η φημολογία ότι η Mercedes σκοπεύει να ξεπεράσει το φετινό όριο δαπανών των ομάδων της F1 αν η FIA δεν επιβάλλει σοβαρές κυρώσεις στη RBR για το ίδιο της παράπτωμα το 2021. Μπινότο: "Περιορίστε τη δυνατότητα να εξελίσσουν το αυτοκίνητό τους".
Ο Κάρλος Σάινθ πέρασε στην αντεπίθεση για την κριτική που δέχθηκε φέτος, κυρίως από τον Τύπο, χαρακτηρίζοντάς την "πολύ εκνευριστική". Ποια πλεονεκτήματα της Red Bull κέρδισαν τα φετινά πρωταθλήματα της F1 από τη Ferrari, κατά τον Ισπανό.
Ο Φερνάντο Αλόνσο μίλησε για την πηγαία προαρμοστικότητα που ξεχωρίζει στο ταλέντο του Μαξ Φερστάπεν, και η οποία του εξασφάλισε κυριαρχικά το φετινό πρωταθλήμα της Formula 1 παρότι κλήθηκε να οδηγήσει ένα αντιδιαμετρικό μονοθέσιο σε σχέση με την περσινή Red Bull.
Η Scuderia έφερε την τελευταία αναβάθμιση της F1-75 στο GP Ιαπωνίας και η Mercedes θα έχει τη δική της τελευταία στο Τέξας (21-23/10), καθώς στρέφουν πλέον την προσοχή -και τις περιορισμένες τους δαπάνες- αποκλειστικά στα μονοθέσια του 2023.
Ο Μαξ Φερστάπεν θα είναι 31 ετών στο τέλος του 2028, οπότε και λήγει το τρέχον συμβόλαιό του με τη Red Bull Racing - και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτό να είναι και το τελευταίο, διότι "υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που θέλω να κάνω".
Μετά την ανακοίνωση της FIA ότι η Red Bull Racing υπερέβη «σε μικρή έκταση ως 5%» το όριο δαπανών κάθε ομάδας το 2021, απομένει να αποφασιστεί από την Ομοσπονδία η ποινή που θα επιβληθεί στην ομάδα του Μίλτον Κινς.
Σε ανακοίνωσή της η FIA επισημαίνει ότι η Red Bull ξεπέρασε το όριο δαπανών για το 2021, ενώ η και Aston Martin παραβίασε τη διαδικασία υποβολής των απαραίτητων εγγράφων.
Με την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, του δεύτερου back-to-back τίτλου του, ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε στην ομάδα των αληθινά σπουδαίων της ιστορίας. Διότι αυτή ήταν η χρονιά που, ως πρωταθλητής ήδη, ωρίμασε, λάξευσε τον άγριο ψυχισμό του, συνόδευσε το φαινομενικό του ταλέντο με την αγωνιστική σοφία των μεγάλων πρωταθλητών του σπορ.
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Ιαπωνίας, όπου ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη και ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Υπήρξε σύγχυση σχετικά με τους βαθμούς που απονεμήθηκαν στο GP Ιαπωνίας και με τον τρόπο που τελικά ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε και μαθηματικά τον δεύτερο τίτλο του στη Formula 1.
Αιχμές προς την FIA εξαπέλυσε ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο που αμφισβήτησε την απόφαση για ποινή του Λεκλέρ χαρακτηρίζοντάς τη "γελοία και απαράδεκτη".
Μετά την ποινή που δέχτηκε μετά το τέλος του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ και συνδυασμό με την απόφαση των διοργανωτών να δώσουν όλους τους βαθμούς ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε Παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Σαρλ Λεκλέρ έχασε το τελευταίο σικέιν, έκοψε δρόμο πάνω από τα κερμπ με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με ποινή πέντε δευτερολέπτων, να χάσει τη δεύτερη θέση κάτι που έδωσε τον τίτλο στον Μαξ Φερστάπεν.